Επιστολή σε Κεραμέως-Ζαχαράκη: Γιατί δεν γίνονται τεστ στους εκπαιδευτικούς; Γιατί δεν μειώνεται ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη;
Επιστολή στις υπουργούς Κεραμέως - Ζαχαράκη στέλνει η συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ06 ΠΕΚΕΣ Κρήτης Ελένη Πουλλά

Αξιότιμη Κα Υπουργέ, Αξιότιμη Κα Υφυπουργέ, 

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, από την αρχή της πανδημίας, προτείνει ένα σύνολο μέτρων προστασίας από τον κορονοϊό που περιλαμβάνει: στενή παρακολούθηση του ιού μέσα από επαναλαμβανόμενα διαγνωστικά τεστ σε όλο τον πληθυσμό, γρήγορη ανίχνευση των αποτελεσμάτων, ομαδοποίηση των ευρημάτων, απομόνωση  και νοσηλεία ( όπου χρειάζεται) των περιστατικών ( κρουσμάτων) καραντίνα για τις επαφές τους, καθαριότητα και απολύμανση εσωτερικών χώρων, συχνό πλύσιμο χεριών και μη άγγιγμα προσώπου, απόσταση περίπου δύο μέτρων σε ανοικτούς χώρους  και σε κλειστούς χώρους, όπου δεν είναι δυνατή αυτή η απόσταση, μη χειρουργικές  μάσκες τριών στρωμάτων από τρία διαφορετικά υλικά.  

Παρακολουθώ τις συνεντεύξεις  τύπου και την ιστοσελίδα τους από την αρχή της πανδημίας και σε όλες σχεδόν επαναλαμβάνουν ότι αυτό το πακέτο των μέτρων ( comprehensive measures) θα πρέπει να εφαρμόζεται στο σύνολο του, αν θέλουμε να μειώσουμε τα ‘θύματα’ του ιού στο ελάχιστο.  Όσες χώρες το εφάρμοσαν ( πχ. Ισλανδία) δεν χρειάστηκε να προχωρήσουν σε lockdowns, με ότι καταστροφικό αυτό συνεπάγεται για την οικονομία και την ψυχοσωματική υγεία των πολιτών.

Στην τελευταία συνέντευξη τύπου του ΠΟΥ με τίτλο  ‘reopening schools’ (https://www.youtube.com/watch?v=VFRZ_t0aDTo) συζητήθηκε το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων και συμμετείχαν η UNICEF και η  UNESCO.

Ανάμεσα στα άλλα που πολύ ενδιαφέροντα που είπαν, τα μέτρα που προτάθηκαν για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων, ήταν με τα λόγια του  Dr Michael Ryan ‘ Αν θέλουμε να κρατήσουμε τα παιδιά μας στα σχολεία και να προστατέψουμε τον ευάλωτο, γεροντότερο πληθυσμό μας,  όσο δεν έχουμε ακόμη εμβόλιο, τότε θα πρέπει να συνεχίσουμε να παρακολουθούμε, να κάνουμε διαγνωστικά τεστ, να ανιχνεύουμε γρήγορα τα αποτελέσματα, να ομαδοποιούμε τα ευρήματα, να απομονώνουμε τα περιστατικά ( κρούσματα) και να βάζουμε σε καραντίνα τις επαφές τους. Λυπάμαι που γίνομαι πληκτικός και  λυπάμαι  που το επαναλαμβάνω ξανά και ξανά αλλά δεν έχουμε άλλες επιλογές……………………’   

Με αναφορά σε όλα τα παραπάνω, μου δημιουργήθηκαν τα παρακάτω ερωτήματα τα οποία θεωρώ ότι άπτονται των αρμοδιοτήτων σας για να απαντηθούν:

1. Γιατί, παρά το γεγονός ότι ήταν στα αιτήματα των εκπαιδευτικών, δεν κάνατε διαγνωστικά τεστ σε όλη την Εκπαιδευτική Κοινότητα ( Εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες τουλάχιστον) πριν να ανοίξετε τα σχολεία,  προκειμένου να τα ανοίξετε με την μέγιστη δυνατή προστασία και ασφάλεια;  Προφανώς, όταν ο ΠΟY μιλά για συνεχή παρακολούθηση καταλαβαίνουμε ότι αυτά τα τεστ θα πρέπει να επαναλαμβάνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα………….  

2. Γιατί, παρά το γεγονός ότι και αυτό ήταν στα αιτήματα των εκπαιδευτικών, δεν μοιράζετε τα παιδιά σε ομάδες των 10-15 ατόμων ανά τάξη και να λειτουργήσετε τα σχολεία με βάρδιες προσλαμβάνοντας εκπαιδευτικούς; Με αυτό τον τρόπο θα μπορούσαν να κρατηθούν οι απαραίτητες αποστάσεις μέσα στις τάξεις και να μην αναγκάζονται οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/τριες να κάνουν μάθημα με μάσκες, που κάνει ακόμη και την παρωχημένη, δασκαλοκεντρική, μετωπική διδασκαλία των μαθημάτων πάρα πολύ δύσκολη έως αδύνατη;

Ιδιαίτερα για την Αγγλική Γλώσσα Κα Ζαχαράκη (ανήκουμε στην ίδια ειδικότητα) θα γνωρίζετε ότι είναι αδύνατη η διδασκαλία της με μάσκα σύμφωνα με τον Οδηγό Σπουδών ΞΓ και μάλιστα στις πολύ μικρές ηλικίες.

Εναλλακτικά, αν ο οικονομικός προϋπολογισμός σας δεν επιτρέπει προσλήψεις εκπαιδευτικών που είναι η άριστη λύση, γιατί δεν εφαρμόζετε μορφές blended learning, που να αποσυμφορίζουν  τον συγχρωτισμό στα σχολεία,  με ανάλογη καθολική  επιμόρφωση των εκπαιδευτικών; 

3. Γιατί, αυτή την κρίσιμη περίοδο, δεν προσλαμβάνετε ψυχολόγους και νοσηλευτές στα σχολεία για να διαχειρίζονται αποτελεσματικά τα ψυχοσωματικά προβλήματα των εκπαιδευτικών, των μαθητών/τριων αλλά και των γονέων; Γιατί  προσθέτετε στους/τις εκπαιδευτικούς, ενώ δεν τους έχετε εκπαιδεύσει, μαζί με τα υπόλοιπα άγχη…… το άγχος της διαχείρισης τους, αφήνοντας τους εκτεθειμένους και σε κακοποιητικούς γονείς;  

Με εκτίμηση

Ελένη Πουλλά

Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ06 ΠΕΚΕΣ Κρήτης

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kyriakos-pierrakakis
Πιερρακάκης: Εισαγωγή μέσω του διεθνούς Baccalaureate στα δημόσια Πανεπιστήμια
Οι κάτοχοι Διεθνούς Απολυτηρίου,  Έλληνες και αλλοδαποί  εξετάζεται να εισάγονται (χωρίς Πανελλαδικές) και στα δημόσια ελληνικά Πανεπιστήμια, εκτός...
Πιερρακάκης: Εισαγωγή μέσω του διεθνούς Baccalaureate στα δημόσια Πανεπιστήμια
amfitheatro-aei-foitites
ΕΚΠΑ: Ζητά νέα παράταση για την Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια
ΕΚΠΑ: Να δοθεί παράταση ενός χρόνου στη διάταξη του νόμου - πλαίσιο που οδηγεί στην απόσπασή της από τα πτυχία των καθηγητικών σχολών.
ΕΚΠΑ: Ζητά νέα παράταση για την Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια