ΟΛΜΕ: Προβλήματα στην υλοποίηση του θεσμού της Μαθητείας - Να επιλυθούν
Η υλοποίηση του Μεταλυκειακού έτους - τάξης μαθητείας των ΕΠΑΛ αντιμετωπίζει τη φετινή χρονιά μια σειρά από προβλήματα που δυσχεραίνουν το εκπαιδευτικό έργο και καθυστερούν την πληρωμή των εκπαιδευόμενων, αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΟΛΜΕ

Είναι γεγονός ότι ο θεσμός της μαθητείας έχει αγκαλιαστεί από τους εκπαιδευτικούς των Επαγγελματικών Λυκείων ως μέτρο ενίσχυσης της επαγγελματικής εκπαίδευσης αλλά και από τους απόφοιτους,  στους οποίους προσφέρει μια σημαντική πρώτη επαφή με το χώρο της εργασίας βοηθώντας τους να αποκτήσουν εργασιακή εμπειρία αλλά και να βελτιώσουν τα εκπαιδευτικά τους προσόντα.

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο θεσμός είναι:

  • η ακόμα μεγαλύτερη αύξηση της γραφειοκρατικής εργασίας που απαιτείται από τους εκπαιδευτικούς, όπως η συλλογή όλων των παραστατικών πληρωμής από τους εργοδότες και απόδοσης ασφαλιστικών εισφορών στον ΕΦΚΑ που πλέον είναι απαραίτητη από τη φετινή χρονιά.
  • η μεγάλη καθυστέρηση της πληρωμής των μαθητευόμενων, από 2 - 4 μήνες, ειδικά τη φετινή χρονιά,
  • δεν έχει ακόμα δοθεί στους μαθητευόμενους το ειδικό επίδομα των 700 ευρώ για την περίοδο των 2 μηνών καραντίνας για την πανδημία, όπου είχε ανασταλεί και η μαθητεία (προβλέφθηκε με νόμο αλλά δεν έχει καν εκδοθεί η σχετική απόφαση ΚΥΑ),
  • παρατηρείται καθυστέρηση στην υλοποίηση των εξετάσεων πιστοποίησης. Ακόμα δεν έχει ανακοινωθεί από τον ΕΟΠΠΕΠ πότε θα διεξαχθούν οι εξετάσεις πιστοποίησης για τους αποφοίτους  της σχολικής χρονιάς 2018-19.

Για τη λύση των παραπάνω προβλημάτων και γενικότερα για τη βελτίωση του θεσμού, προτείνουμε:

  • Να επιλυθούν τα γραφειοκρατικά προβλήματα που έχουν σχέση με  την  πληρωμή των μαθητευόμενων ώστε οι αμοιβές  να τους αποδίδονται από το ΕΣΠΑ τον αμέσως επόμενο μήνα από τη πραγματοποίηση της πρακτική τους.
  • Να αυξηθεί η αμοιβή τους από το 75% στο 100% του κατώτατου.
  • Να δοθεί άμεσα στους μαθητευόμενους, το ειδικό επίδομα που προβλέφθηκε για τον κορωνοϊό.
  • Να οριστούν άμεσα οι εξετάσεις πιστοποίησης για τους απόφοιτους της σχολικής χρονιάς 2018-19.
  • Να δημιουργηθεί ομάδα από εκπαιδευτικούς σε κάθε ΔΔΕ ή ΠΔΕ (με επιπλέον προσλήψεις)  που θα αναλάβουν όλη τη γραφειοκρατική εργασία των τμημάτων της μαθητείας των ΕΠΑΛ της περιοχής τους, ώστε οι διδάσκοντες να ασχοληθούν αποκλειστικά με το διδακτικό τους έργο και την εποπτεία των μαθητευόμενων.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Εκπαιδευτικοί: Τι προβλέπεται για την άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου - Οδηγίες
Βασική προϋπόθεση είναι να δηλώσει με σαφήνεια ο υπάλληλος το φορέα εργασίας του και το ακριβές ωράριο απασχόλησης του, δεδομένου ότι η άδεια...
Εκπαιδευτικοί: Τι προβλέπεται για την άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου - Οδηγίες
απθ
ΑΠΘ: Ταινία φοιτητών του Τμήματος Κινηματογράφου διαγωνίζεται στο Φεστιβάλ Καννών!
Επιλέχθηκε ανάμεσα σε 2.263 συμμετοχές απ' όλο τον κόσμο και οι περισσότεροι συντελεστές της είναι φοιτήτριες και φοιτητές του Τμήματος...
ΑΠΘ: Ταινία φοιτητών του Τμήματος Κινηματογράφου διαγωνίζεται στο Φεστιβάλ Καννών!
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΑΠΟΓΝΩΣΗ
Κραυγή αγανάκτησης: Εργαζόμενες δεύτερης κατηγορίας οι αναπληρώτριες σε άδειες, επιδόματα, μητρότητα...
Αλήθεια, πρέπει οι αναπληρώτριες να υπολογίζουν τις ημερομηνίες που θα βολεύει περισσότερο για να κυοφορούν ή να παρθούν τώρα μέτρα για εξίσωση των...
Κραυγή αγανάκτησης: Εργαζόμενες δεύτερης κατηγορίας οι αναπληρώτριες σε άδειες, επιδόματα, μητρότητα...
aytismos_0.jpg
Μια διδακτική ιστορία: Έως τα 11 δεν μπορούσε να μιλήσει αλλά στα 37 είναι καθηγητής στο Κέμπριτζ
Ως παιδί, περνούσε τον περισσότερο χρόνο του με τη μητέρα του και σε λογοθεραπεία. Διαγνώστηκε με αυτισμό και η κατάσταση άλλαξε στα 18 του.
Μια διδακτική ιστορία: Έως τα 11 δεν μπορούσε να μιλήσει αλλά στα 37 είναι καθηγητής στο Κέμπριτζ