ΟΛΜΕ: Προβλήματα στην υλοποίηση του θεσμού της Μαθητείας - Να επιλυθούν
Η υλοποίηση του Μεταλυκειακού έτους - τάξης μαθητείας των ΕΠΑΛ αντιμετωπίζει τη φετινή χρονιά μια σειρά από προβλήματα που δυσχεραίνουν το εκπαιδευτικό έργο και καθυστερούν την πληρωμή των εκπαιδευόμενων, αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΟΛΜΕ

Είναι γεγονός ότι ο θεσμός της μαθητείας έχει αγκαλιαστεί από τους εκπαιδευτικούς των Επαγγελματικών Λυκείων ως μέτρο ενίσχυσης της επαγγελματικής εκπαίδευσης αλλά και από τους απόφοιτους,  στους οποίους προσφέρει μια σημαντική πρώτη επαφή με το χώρο της εργασίας βοηθώντας τους να αποκτήσουν εργασιακή εμπειρία αλλά και να βελτιώσουν τα εκπαιδευτικά τους προσόντα.

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο θεσμός είναι:

  • η ακόμα μεγαλύτερη αύξηση της γραφειοκρατικής εργασίας που απαιτείται από τους εκπαιδευτικούς, όπως η συλλογή όλων των παραστατικών πληρωμής από τους εργοδότες και απόδοσης ασφαλιστικών εισφορών στον ΕΦΚΑ που πλέον είναι απαραίτητη από τη φετινή χρονιά.
  • η μεγάλη καθυστέρηση της πληρωμής των μαθητευόμενων, από 2 - 4 μήνες, ειδικά τη φετινή χρονιά,
  • δεν έχει ακόμα δοθεί στους μαθητευόμενους το ειδικό επίδομα των 700 ευρώ για την περίοδο των 2 μηνών καραντίνας για την πανδημία, όπου είχε ανασταλεί και η μαθητεία (προβλέφθηκε με νόμο αλλά δεν έχει καν εκδοθεί η σχετική απόφαση ΚΥΑ),
  • παρατηρείται καθυστέρηση στην υλοποίηση των εξετάσεων πιστοποίησης. Ακόμα δεν έχει ανακοινωθεί από τον ΕΟΠΠΕΠ πότε θα διεξαχθούν οι εξετάσεις πιστοποίησης για τους αποφοίτους  της σχολικής χρονιάς 2018-19.

Για τη λύση των παραπάνω προβλημάτων και γενικότερα για τη βελτίωση του θεσμού, προτείνουμε:

  • Να επιλυθούν τα γραφειοκρατικά προβλήματα που έχουν σχέση με  την  πληρωμή των μαθητευόμενων ώστε οι αμοιβές  να τους αποδίδονται από το ΕΣΠΑ τον αμέσως επόμενο μήνα από τη πραγματοποίηση της πρακτική τους.
  • Να αυξηθεί η αμοιβή τους από το 75% στο 100% του κατώτατου.
  • Να δοθεί άμεσα στους μαθητευόμενους, το ειδικό επίδομα που προβλέφθηκε για τον κορωνοϊό.
  • Να οριστούν άμεσα οι εξετάσεις πιστοποίησης για τους απόφοιτους της σχολικής χρονιάς 2018-19.
  • Να δημιουργηθεί ομάδα από εκπαιδευτικούς σε κάθε ΔΔΕ ή ΠΔΕ (με επιπλέον προσλήψεις)  που θα αναλάβουν όλη τη γραφειοκρατική εργασία των τμημάτων της μαθητείας των ΕΠΑΛ της περιοχής τους, ώστε οι διδάσκοντες να ασχοληθούν αποκλειστικά με το διδακτικό τους έργο και την εποπτεία των μαθητευόμενων.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Black Friday σε μοριοδοτούμενα σεμινάρια και Πιστοποιήσεις Ξένων Γλωσσών για έξτρα 20 μόρια

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πολυγλωσσία
Η εποχή της πολυγλωσσίας: Πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη ξαναγράφει τους κανόνες
Γλώσσες, κουλτούρες και τεχνολογία συνδιαμορφώνουν ένα νέο εκπαιδευτικό και επαγγελματικό τοπίο που απαιτεί εξειδίκευση
Η εποχή της πολυγλωσσίας: Πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη ξαναγράφει τους κανόνες
Α. Σπυριδάκης
Σχετικά με τη λειτουργία των σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Προτεινόμενες Αλλαγές της Κ.Υ.Α. 102791/ΓΔ4/10-09-2024 (ΦΕΚ 5130Β) του Α. Σπυριδάκη, Προέδρου της Πανελλήνιας Ένωσης Δ/ντών Σχολ. Μον. Δ/θμιας Εκπ/σης
Σχετικά με τη λειτουργία των σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
pencils_90.jpg
«Η εξέγερση της κιμωλίας» - Εκπαιδευτικοί: «Ασφυκτιούμε και σιγομουρμουράμε στα κρυφά»
Κάλεσμα ενότητας από νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς που παραμένουν στην “γκρίζα ζώνη” της αξιολόγησης
«Η εξέγερση της κιμωλίας» - Εκπαιδευτικοί: «Ασφυκτιούμε και σιγομουρμουράμε στα κρυφά»