Άνοιγμα σχολείων: Η κυβέρνηση πανηγυρίζει ότι όλα είναι έτοιμα συγκαλύπτοντας τα τεράστια προβλήματα
«Η κυβέρνηση πανηγυρίζει πως είναι έτοιμα όλα για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Προσπαθεί για μια ακόμα φορά να συγκαλύψει τα τεράστια προβλήματα για τα οποία έχει σοβαρότατες ευθύνες» αναφέρει η Ένωσή Γονέων Δήμου Ιωαννιτών

Πραγματοποιήθηκε Γενική Συνέλευση της Ένωσης Γονέων Μαθητών Δήμου Ιωαννιτών, την Τετάρτη 9 του Σεπτέμβρη στις 7 το απόγευμα, στο προαύλιο του 9ου Δημοτικού και 2ου Ειδικού Δημοτικών Σχολείων Ιωαννίνων. Η συμμετοχή ήταν μαζική και με όλα τα μέτρα ατομικής προστασίας.

Υπήρξε ζωντανή συζήτηση  και προβληματισμός από τους εκπροσώπων  των Συλλόγων Γονέων σχετικά με τις συνθήκες ανοίγματος των σχολείων. Στη Συνέλευση παραβρέθηκαν ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κώστας Παργανάς και η Εκπρόσωπος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Ιωαννίνων Βάσω  Ιωάννου.

Τόσο εισηγητικά, από τον Πρόεδρο της Ένωσης Τάσο Τόκα όσο και από τους υπόλοιπους  ομιλητές τονίστηκαν τα εξής:

Βρισκόμαστε μόλις λίγες μέρες πριν την έναρξη των μαθημάτων και παρακολουθούμε ως γονείς με αγωνία τις παλινωδίες της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με τους όρους που θα λειτουργήσουν τα σχολεία. Η κυβέρνηση πανηγυρίζει πως είναι έτοιμα όλα για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Προσπαθεί για μια ακόμα φορά να συγκαλύψει τα τεράστια προβλήματα για τα οποία έχει σοβαρότατες ευθύνες.

 Η εξάπλωση του ιού γίνεται με  γεωμετρική πρόοδο, η αύξηση των κρουσμάτων είναι τεράστια  και  στη χώρα μας έχει υπάρξει πλήρης  αναστροφή της εικόνας του Μαρτίου – Μαΐου.  Οι κίνδυνοι για τα παιδιά μας, τις οικογένειές μας και την κοινωνία γενικότερα, είναι μεγάλοι, καθώς υπάρχει περίπτωση η πανδημία να πάρει – με το άνοιγμα των σχολείων – ανεξέλεγκτες διαστάσεις, αν δεν υπάρξει σοβαρή αντιμετώπιση των υγειονομικών όρων λειτουργίας των σχολείων.

  • Το διάστημα των προηγούμενων μηνών, ενώ επιβάλλονταν να  θωρακιστεί το Δημόσιο σύστημα Υγείας και να διαμορφωθούν οι συνθήκες της ασφαλούς  λειτουργίας των σχολείων , τίποτα δεν έγινε και φτάνουμε σήμερα όπου  η κυβέρνηση μιλά μόνο για την ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ αποποιούμενη των  δικών της πολιτικών   ευθυνών, μετακυλίοντας αυτή την ευθύνη σε  γονείς, μαθητές  και εκπαιδευτικούς
  • Σύμφωνα με την  τελευταία ενημέρωση που έχουμε από το τον Δήμο Ιωαννιτών (ΔΕΠ 4/9/2020) είναι άγνωστος ο χρόνος που θα έρθουν στα σχολεία τα δωρεάν  Μέσα Ατομικής Προστασίας (μάσκες,αντισηπτικά κλπ) που ανακοίνωσε η κυβέρνηση και καλούνται οι διευθυντές να καλύψουν αυτά τα υλικά, με χρήματα από τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων. Μέχρι στιγμής  δεν έχει φτάσει ούτε μια μάσκα, ούτε ένα μπουκαλάκι αντισηπτικό στα σχολεία.
  • Πολλές  οι Ευρωπαϊκές χώρες φρόντισαν, με πρώτη την γειτονική Ιταλία, η οποία στο πρώτο κύμα υπέστη οδυνηρές απώλειες, να εξασφαλίσουν την υγειονομική προστασία των μαθητών και παιδιών (χιλιάδες νέες αίθουσες, 80.000 προσλήψεις εκπαιδευτικών, δωρεάν χρήση μάσκας και τέστ, 2,5 εκατομ. μονά θρανία). Την ίδια στιγμή στη χώρα μας,η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας δεν πήραν κανένα μέτρο για την ανάπτυξη των σχολικών υποδομών, με τη δημιουργία νέων σχολικών τάξεων, με την αξιοποίηση σχολικών μονάδων που έκλεισαν τα προηγούμενα χρόνια, με την εξεύρεση  κατάλληλων χώρων. Κι από πάνω ζητάνε από τους μαθητές να κρατούν αποστάσεις μέσα σε αίθουσες κλουβιά των 25 τ.μ., στις οποίες στοιβάζονται 25 μαθητές.
  • Στα Γιάννενα, ειδικότερα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, υπάρχει σημαντικός αριθμός τμημάτων  με 25 - 26 μαθητές. Την ίδια ώρα, ενώ  υπάρχουν σε αρκετά σχολεία άδειες αίθουσες, υπάρχει ρητή εντολή από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης να μην «σπάνε» τα τμήματα αυτά.
  • Στην ίδια ρότα, ο Δήμος Ιωαννιτών δεν έκανε τον παραμικρό σχεδιασμό για την βελτίωση και οργάνωση των υποδομών των σχολικών μονάδων, περιμένοντας εντολές από «τα πάνω», με αποτέλεσμα σήμερα, σχολεία και τμήματα να είναι αμφίβολο στις 14 του Σεπτέμβρη αν θα  μπορούν να λειτουργήσουν (πχ 28ο Νηπιαγωγείο).
  • Οι προσλήψεις καθαριστριών γίνονται με μεγάλη καθυστέρηση και είναι πολύ λιγότερες των αναγκών. Μιλάνε  για «πλήρη κάλυψη των αναγκών στην καθαριότητα των σχολείων», την ίδια στιγμή που, για τις 13.000 σχολικές μονάδες που υπάρχουν πανελλαδικά, έχουν προσληφθεί μόνο 9.500 καθαρίστριες, εκ των οποίων οι 4.500 με μισό ωράριο, ενώ μια απαράδεκτη, ρατσιστικού τύπου διάταξη, απολύει 2.500 έμπειρες καθαρίστριες που δεν έχουν πιστοποιητικό γλωσσομάθειας. Τοποθετήθηκαν καθαρίστριες σε 2 και 3 σχολεία, γεγονός που από μόνο του ακυρώνει τους ισχυρισμούς για συχνό και καλό καθαρισμό, με βάση τις οδηγίες και τα υγειονομικά πρωτόκολλα.  Και πάλι θα ρίχνουν την ευθύνη αποκλειστικά σε μικρούς μαθητές απαιτώντας να μην έρχονται σε επαφή, να μην ανταλλάσσουν μολύβια και γόμες!!

Επιπλέον, η έκδοση εγκυκλίου στις 8/9 που για τον τρόπο λειτουργίας των σχολείων, όχι μόνο δεν λύνει ζητήματα αλλά δημιουργεί νέα ερωτηματικά, μεταβιβάζοντας  ευθύνες σε εκπαιδευτικούς και γονείς:

  • Με ποιόν τρόπο θα δημιουργηθούν στα σχολεία ειδικοί  χώροι για την υποδοχή και αναμονή περιστατικών υγειονομικού κινδύνου; Υπάρχει ο κατάλληλος εξοπλισμός και προσωπικό για την αντιμετώπισή τους;
  • Πώς και πότε θα στελεχωθούν οι σχολικές μονάδες με νοσηλευτές;
  • Θα γίνονται συχνά –καθολικά- προληπτικά τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές ώστε να αποτραπεί εξ αρχής πιθανή διασπορά του ιού;
  • Θα παρθούν μέτρα για τη διαίρεση των πληθωρικών τμημάτων, ξεκινώντας από εκεί που υπάρχουν αίθουσες ή εκεί που υπάρχουν σχολικές μονάδες που έχουν κλείσει τα τελευταία χρόνια;
  • Πώς θα αντιμετωπίζεται μια ενδεχόμενη απουσία εκπαιδευτικού; Ποιος θα καλύπτει το τμήμα; Τι θα γίνεται όταν απουσιάζει μια ειδικότητα; Πώς θα γίνονται τα διαλείμματα, όταν στα τμήματα μπαίνουν διάφοροι εκπαιδευτικοί και πολλοί από αυτούς μετακινούνται σε 3,4,5 … ακόμα και 6 σχολεία;
  • Τι θα γίνει με το ολοήμερο, όπου συγχρωτίζονται μαθητές από διαφορετικά τμήματα; Με ποιες συνθήκες υγιεινής μπορεί να γίνεται η σίτιση όταν είναι γνωστό ότι οι μαθητές το μεσημέρι τρώνε στο θρανίο που πριν κάνανε μάθημα;

   Κυριολεκτικά δεν υπάρχει καμία συγκεκριμένη απάντηση. Τα πάντα επαφίενται στην ατομική ευθύνη του εκπαιδευτικού, του μαθητή, του γονιού. 

Όλα τα παραπάνω, μετατρέπουν τα σχολεία σε υγειονομικές βόμβες, με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας  και της Κυβέρνησης και το Σύλλογο Διδασκόντων σε χωροφύλακες -καθ’ υπέρβαση του νόμου- ακυρώνοντας τον παιδαγωγικό ρόλο των εκπαιδευτικών.

Επιπλέον, οι παλινωδίες και οι συνεχείς αντιφάσεις των κυβερνητικών στελεχών και των ειδικών που αξιοποιεί η κυβέρνηση για να «βγάλει λάδι» την πολιτική της, (πχ τι 15 τι 25 μαθητές σε μια τάξη), δίνουν τροφή σε επικίνδυνες και σκοταδιστικές απόψεις του τύπου : «δεν υπάρχει πανδημία, όλα είναι ψέμα», «δεν δέχομαι το παιδί μου να φοράει μάσκα, να κάνει τεστ, να τηρεί μέτρα προστασίας...» Απόψεις που μπορεί να μετατρέψουν τα σχολεία σε πεδία αντιπαράθεσης και εντάσεων, με κίνδυνο την μετάδοση του ιού σε μαθητές, εκπαιδευτικούς, οικογένειες, με απρόβλεπτες συνέπειες. Επισημαίνουμε ότι αναλαμβάνει σοβαρότατες ευθύνες (ποινικές και ηθικές), ο γονέας που θα επιχειρήσει να παραβιάσει τα υγειονομικά πρωτόκολλα σε ένα σχολείο.

Ως Ένωση Γονέων τονίζουμε τα εξής:

Η ασφαλής πρόσβαση στο σχολείο είναι δικαίωμα του κάθε μαθητή και εκπαιδευτικού

Δε θα ανεχθούμε ούτε την ανεξέλεγκτη καθολική λειτουργία των σχολείων χωρίς όρους, αλλά ούτε και αντιπαιδαγωγικές λύσεις όπως η εκ περιτροπής διδασκαλία η on-line μετάδοση του μαθήματος που καταδικάστηκε από εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές. Είναι καθοριστική για τη φυσιολογική, νοητική, ψυχική και κοινωνική ανάπτυξη του παιδιού η δια ζώσης συμμετοχή στη σχολική ζωή και αυτό απαιτούμε να γίνει με όρους, ώστε να διασφαλιστεί η υγεία του παιδιού, του οικογενειακού του περιβάλλοντος και των εκπαιδευτικών.

Απαιτούμε εδώ και τώρα:

  • Επισκευή σχολείων-εξασφάλιση κατάλληλων χώρων, ώστε να διασφαλίζονται οι απαραίτητες αποστάσεις σε κάθε τάξη και η αποφασιστική μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη, ώστε κανένα τμήμα να μην έχει πάνω από 15 μαθητές. Άμεση αξιοποίηση σχολείων που έκλεισαν τα προηγούμενα χρόνια και άλλων κρατικών υποδομών, ή ακόμα και ιδιωτικών (ενοικίαση), που πληρούν τις προϋποθέσεις. Άμεση εκπόνηση κεντρικού πανελλαδικού σχεδίου για νέα σχολικά κτίρια που να καλύπτουν τις ανάγκες για σχολική στέγη.
  • Διενέργεια μαζικών επαναλαμβανόμενων τεστ σε εκπαιδευτικούς και  μαθητές, ώστε να υπάρξει άμεση παρέμβαση σε περίπτωση που χρειαστεί, και να ελέγχεται η διάδοση του ιού. Διενέργεια των τεστ πριν την έναρξη των σχολείων, σε όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.
  • Ειδικά - έκτακτα μέτρα βελτίωσης των συνθηκών διαβίωσης των προσφύγων-μεταναστών στα camp και εφαρμογή μέτρων προστασίας παρόμοια με τον υπόλοιπο πληθυσμό. Θερμομέτρηση των μαθητών πριν την αποχώρηση για το σχολείο, από νοσηλευτικό προσωπικό.
  • Έκτακτο κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό, ώστε να προσληφθεί ο απαραίτητος αριθμός εκπαιδευτικών, που να ικανοποιεί την παραπάνω συνθήκη για περισσότερα τμήματα με λιγότερους μαθητές. Μονιμοποίηση όλων των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση.
  • Εξασφάλιση όλου του απαραίτητου αριθμού μόνιμων εργαζομένων στην καθαριότητα των σχολείων, ώστε να διασφαλίζονται οι υγειονομικοί όροι καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου.
  • Εξασφάλιση του απαραίτητου αριθμού λεωφορείων και σχολικών τροχονόμων, ώστε να διασφαλίζεται η ασφαλής μετάβαση του κάθε μαθητή από και προς το σχολείο, χωρίς να απαιτείται η συνοδεία συγγενικού προσώπου.
  • Προστασία μαθητών  και εκπαιδευτικών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.
  • Εξασφάλιση έκτακτων κονδυλίων στις σχολικές επιτροπές για την προμήθεια με το απαραίτητο υλικό (Μέσα Ατομικής Προστασίας, είδη καθαρισμού, αντισηπτικά κ.λ.π.). Να γίνει προμήθεια αυτόματων συσκευών αντισηπτικών , σαπουνιού, χειροπετσετών, για όλα τα σχολεία. Τα κονδύλια αυτά να μην επιβαρύνουν τα πάγια λειτουργικά έξοδα των σχολείων.
  • Δημιουργία Σχολιατρικής Υπηρεσίας  που θα έχει την ευθύνη για τον έλεγχο λειτουργίας των σχολείων αλλά και τη διαχείριση των κρουσμάτων. Δημιουργία άμεσα,  σε κάθε σχολείο ειδικού χώρου ιατρείου-αναρρωτηρίου, για την διαχείριση των νοσούντων μαθητών.
  • Κατάργηση κάθε νομοθετικής διάταξης που επιτρέπει κάμερα στα σχολεία και on – line μετάδοση των μαθημάτων.

Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας να αναλάβουν επιτέλους την κρατική ευθύνη για τους όρους υγιεινής και ασφάλειας στα σχολεία!

Εδώ και τώρα μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη και ταυτόχρονα μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών.

ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ

Πραγματοποίηση κινητοποίησης την Παρασκευή 11/9 στις 12 το μεσημέρι έξω από το Δημαρχείο και στη συνέχεια πορεία προς την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ηπείρου, για τη διεκδίκηση όλων των παραπάνω.

Συμμετέχουμε στην πανελλαδική κινητοποίηση των εκπαιδευτικών στις 17 του Σεπτέμβρη.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΔΑΣΚΑΛΑ
Τοξικό το κλίμα στα σχολεία λίγο πριν διακοπές του Πάσχα λόγω των πιέσεων του υπουργείου Παιδείας
Ένας μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών βιώνει υψηλή ή μεσαία συναισθηματική εξάντληση, ενώ καταγράφεται επίσης ότι ένα ακόμη μεγαλύτερο τμήμα...
Τοξικό το κλίμα στα σχολεία λίγο πριν διακοπές του Πάσχα λόγω των πιέσεων του υπουργείου Παιδείας
10 γυμνασιο παπαγου
Τεράστια επιτυχία: Το «ψηφιακό» Υπουργείο άφησε 345 μαθητές με κενά εκπαιδευτικών από την αρχή της χρονιάς ως τώρα!
Λήγει το σχολικό έτος κι ακόμα να καλύψουν τα κενά -και μάλιστα στην Αθήνα, στου Παπάγου! Στα «κάγκελα» οι γονείς...
Τεράστια επιτυχία: Το «ψηφιακό» Υπουργείο άφησε 345 μαθητές με κενά εκπαιδευτικών από την αρχή της χρονιάς ως τώρα!
w29-81121enisxytikhdidaskalia.jpg
Ενισχυτική Διδασκαλία: Πώς ένας απαραίτητος θεσμός για τους μαθητές κατέληξε σε «πρεκαριάτο» για τους εκπαιδευτικούς...
Το πρεκαριάτο, από το λατινικό precarious (που σημαίνει αβέβαιος, ανασφαλής), είναι όρος που εμφανίζεται από τη δεκαετία του '80 για τα σύγχρονα...
Ενισχυτική Διδασκαλία: Πώς ένας απαραίτητος θεσμός για τους μαθητές κατέληξε σε «πρεκαριάτο» για τους εκπαιδευτικούς...
teachers
Μισθοδοσία μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών: Πότε θα πιστωθεί στους λογαριασμούς τους
Η μισθοδοσία των αναπληρωτών εκπαιδευτικών πραγματοποιείται από την Ενιαία Αρχή Πληρωμών (ΕΑΠ)
Μισθοδοσία μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών: Πότε θα πιστωθεί στους λογαριασμούς τους