Η εκπαιδευτική πραγματικότητα δεν είναι «μέσοι όροι»
Άρθρο του Θέμη Κοτσιφάκη για τις εξαγγελίες Κεραμέως και το άνοιγμα των σχολείων 

«Η λειτουργία των σχολικών μονάδων θα είναι με όλους τους μαθητές σε καθημερινή βάση – Εδώ θα ήθελα να τονίσω ότι ο μέσος όρος μαθητών ανά τάξη στην Επικράτεια είναι 17 μαθητές», δήλωσε η Υπουργός Παιδείας κα Κεραμέως στη συνέντευξη όπου ανακοίνωσε τα μέτρα που λαμβάνονται από την κυβέρνηση για το άνοιγμα των σχολείων το Σεπτέμβρη.

Είναι γνωστό όμως ότι η σχολική καθημερινότητα δεν έχει σχέση με το μαθηματικό μέσο όρο. Δυστυχώς είναι χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες όλων των βαθμίδων που θα πρέπει  να συνυπάρχουν σε στενές και ακατάλληλες σχολικές αίθουσες σε αριθμούς πολύ μεγαλύτερους από το μ.ο. Γιατί είναι γνωστό σε όλους, ότι υπάρχουν μικρές σχολικές μονάδες με μικρά τμήματα - κυρίως στην περιφέρεια, αλλά συγχρόνως στα μεγάλα αστικά κέντρα, όπου  εκπαιδεύεται η πλειονότητα του μαθητικού δυναμικού και υπάρχουν τα περισσότερα κρούσματα της πανδημίας, ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα είναι αρκετά μεγαλύτερος.

Τα επίσημα στοιχεία αποκαλύπτουν ότι τα ¾ του μαθητικού δυναμικού της χώρας μας, σπουδάζουν σε τμήματα με αριθμό μαθητών από 18 έως 30. Αυτό σημαίνει ότι πάνω από 1 εκατομμύριο μαθητές και μαθήτριες σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση  βρίσκονται καθημερινά σε συνωστισμό και οι εκπαιδευτικοί θα αναρωτούνται καθημερινά πως θα διαχειριστούν την κατάσταση. Να επισημάνουμε ακόμα ότι περίπου 700.000 μαθητές και μαθήτριες σπουδάζουν σε τμήματα από 21 έως 30 μαθ./τμήμα.

Πίνακας

Από την ανάλυση των στοιχείων φαίνεται ότι στα Γυμνάσια και τα Γενικά Λύκεια παρατηρείται ότι το 92% των μαθητών-τριών των Γυμνασίων και το 91% των ΓΕΛ θα σπουδάζουν σε τμήματα μεγαλύτερα του Μ.Ο..

Μεγαλύτερο πρόβλημα παρουσιάζεται επίσης στα μεγάλα αστικά κέντρα, όπου υφίστανται και τα σοβαρότερα κτιριακά προβλήματα στα σχολικά κτίρια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της περιφέρειας Αττικής με 439.965 μαθητές στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης από τους οποίους το 85% φοιτά σε τμήματα από 18-30 μαθητών.

Πίνακας

Η πανδημία έθεσε πλέον και υγειονομικά επιχειρήματα στα υπάρχοντα παιδαγωγικά αιτήματα για την αναγκαιότητα μείωσης του αριθμού μαθητών ανά τμήμα. Αντίθετα το Υπουργείο Παιδείας πρόσφατα αύξησε τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα από 22 στους 25 στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, καταργώντας τη σχετική νομοθεσία που θεσμοθετήθηκε το 2018. Η ενίσχυση του δημόσιου συστήματος παιδείας σε υποδομές και προσωπικό είναι μια αδήριτη ανάγκη. Προϋποθέτει τη γενναία αύξηση των δημοσίων δαπανών και όχι άσκηση νεοφιλελεύθερων πολιτικών που αποδομούν το δημόσιο σχολείο και δυστυχώς έχει υιοθετήσει η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekpa
Μνήμη Παναγιώτη Κοντού
Ο Παναγιώτης Κοντός υπήρξε πτυχιούχος και διδάκτωρ του Ε.Κ.Π.Α. αλλά και επί σαράντα χρόνια ακαδημαϊκός δάσκαλος που το υπηρέτησε πιστά προσφέροντας...
Μνήμη Παναγιώτη Κοντού