Η Δ’ ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής εκφράζει ανοιχτά τη στήριξή της στους εκπαιδευτικούς του 5ου Γυμνασίου Νέας Ιωνίας, οι οποίοι αντιδρούν στην πρόθεση της ΔΔΕ Β’ Αθήνας για τη μετατροπή του σχολείου σε Πειραματικό.
Στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι η απόφαση αυτή ελήφθη χωρίς προηγούμενη διαβούλευση, γεγονός που θεωρείται παραβίαση θεσμικών διαδικασιών και πλήγμα στη διαφάνεια.
Παράλληλα, τονίζεται ότι η εφαρμογή κλήρωσης για την εισαγωγή μαθητών οδηγεί σε απώλεια πρόσβασης των παιδιών της γειτονιάς, αποδυναμώνοντας τη σχέση σχολείου–κοινότητας και προκαλώντας κοινωνικές και παιδαγωγικές ανατροπές.
Επιπλέον, εκφράζεται έντονη ανησυχία για την απώλεια οργανικών θέσεων και τις επιπτώσεις στους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν επί σειρά ετών.
Το Σωματείο δηλώνει πως θα αναλάβει όλες τις απαραίτητες δράσεις ώστε το σχολείο να παραμείνει στη σημερινή του μορφή και να διασφαλιστεί η συνέχεια της εκπαιδευτικής λειτουργίας.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Το ΔΣ της Δ ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής συμφωνεί με το περιεχόμενο της παρακάτω επιστολή διαμαρτυρίας των εκπαιδευτικών τους 5ου Γυμνασίου Νέας Ιωνίας με την οποία εκφράζουν την αντίθεσή τους στην πρόθεση της ΔΙΔΕ Β Αθήνας να μετατρέψει το Γυμνάσιο από σχολείο της γειτονιάς, σε Πειραματικό.
Στηρίζει τον αγώνα τους μέχρι τέλους και εκφράζει και θα προβεί σε όλες τις απαιτούμενες αγωνιστικές ενέργειες ώστε να μην χαθεί άλλο ένα σχολείο της γειτονιάς κάτι που θα οδηγήσει και σε χάσιμο των οργανικών θέσεων των συναδέλφων που υπηρετούν στο σχολείο, ανατρέποντας βίαια τις εργασιακές τους συνθήκες.
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ
Του Εκπαιδευτικού Προσωπικού του 5ου Γυμνασίου Νέας Ιωνίας
Σχετικά με τη γνωστοποίηση της πρόθεσης της ΔΔΕ Β΄ Αθήνας να μετατραπεί σε Πειραματικό
Οι υπογράφοντες εκπαιδευτικοί του 5ου Γυμνασίου Νέας Ιωνίας δηλώνουμε κατηγορηματικά την αντίθεσή μας στην αιφνίδια πρόθεση της ΔΔΕ Β΄Αθήνας μετατροπής του σχολείου μας σε Πειραματικό, για την οποία πρόθεση δεν υπήρξε καμία προηγούμενη ενημέρωση ή ουσιαστική διαβούλευση και η οποία επιφέρει σοβαρές παιδαγωγικές, κοινωνικές και υπηρεσιακές μεταβολές.
1. Παραβίαση της υποχρέωσης διαβούλευσης με τον Σύλλογο Διδασκόντων
Ο Σύλλογος Διδασκόντων είναι το πλέον αρμόδιο συλλογικό όργανο για ζητήματα λειτουργίας της σχολικής μονάδας, δικαίωμα που σαφώς αρχικά αναγνωρίζεται στο άρθρο 2 παράγραφος 2 στην υπ΄αριθμ. 15744/Δ6 δημοσιευμένης στο ΦΕΚ 705/2023 (Ρύθμιση θεμάτων σχετικών με τον χαρακτηρισμό δημόσιων σχολικών μονάδων ως Πρότυπων Σχολείων ή Πειραματικών Σχολείων) ως απαραίτητη προϋπόθεση για την υποβολή αίτησης μετατροπής του σχολείου σε Πρότυπο ή Πειραματικό, ωστόσο, για ευνόητους λόγους, στη συνέχεια στο άρθρο 4 παράγραφος 1β καταργείται, όταν η αίτηση χαρακτηρισμού του υποβάλλεται από τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Η μη ενημέρωση και ο πλήρης παραγκωνισμός του Συλλόγου στο αρχικό στάδιο της έναρξης της διαδικασίας για το χαρακτηρισμό του Γυμνασίου ως Πειραματικό ακυρώνει κάθε έννοια θεσμικής και ουσιαστικής συμμετοχής των εκπαιδευτικών στις αρχές διαφάνειας και χρηστής διοίκησης.
2. Διατάραξη της συνοχής του σχολείου και της τοπικής κοινωνίας
Ο Ν. 4692/2020 προβλέπει εισαγωγή στα Πειραματικά με κλήρωση. Αυτό σημαίνει ότι:
• οι μαθητές της γειτονιάς χάνουν το δικαίωμα πρόσβασης στο σχολείο της περιοχής τους, η οποία πρόσβαση ανάγεται πλέον στην εύνοια της τύχης,
• όσοι μαθητές δεν κληρωθούν θα αναγκαστούν παρά τη θέλησή τους να φοιτήσουν σε σχολεία μακριά από το σπίτι τους,
• η σχολική μονάδα παύει να λειτουργεί ως βασικός φορέας της κοινωνικής, μορφωτικής και πολιτιστικής συνοχής της περιοχής,
• διαλύονται οι υφιστάμενοι παιδαγωγικοί δεσμοί μαθητών – εκπαιδευτικών και των μαθητών μεταξύ τους.
Αντί να ενισχύεται ο δημόσιος χαρακτήρας του σχολείου, δημιουργείται ένα καθεστώς επιλεκτικής πρόσβασης, αντίθετο με:
• το Άρθρο 4 του Συντάγματος (ισότητα),
• το Άρθρο 16 του Συντάγματος (δικαίωμα στην εκπαίδευση).
3. Απώλεια οργανικών θέσεων – Υπηρεσιακός και παιδαγωγικός ξεριζωμός
Με τη μετατροπή του σχολείου σε Πειραματικό οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν επί σειρά ετών στο σχολείο:
• χάνουν την οργανική τους θέση,
• οδηγούνται σε αναγκαστική μετακίνηση,
• υφίστανται απόλυτη υπηρεσιακή αβεβαιότητα.
Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί μας έχουν συμβάλει καθοριστικά όλα αυτά τα χρόνια στην αναβάθμιση του σχολείου, στην ενίσχυση του παιδαγωγικού του έργου και στην προβολή του στην τοπική κοινωνία.
Δεν μπορεί να θεωρείται “αναβάθμιση” μια αλλαγή που ξεκινά με την απαξίωση και απομάκρυνση των ανθρώπων που τη δημιούργησαν.
Η απομάκρυνσή μας πλήττει τη συνέχεια, τη σταθερότητα και την ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Αιτήματα
Με βάση όλα τα παραπάνω, ζητούμε:
Τη μη μετατροπή του Γυμνασίου σε Πειραματικό.
Τη διασφάλιση της παιδαγωγικής, κοινωνικής και λειτουργικής συνέχειας του σχολείου και των μαθητών του με την υπάρχουσα μορφή.
Τη διατήρηση και προστασία των οργανικών θέσεων όλων των υπηρετούντων εκπαιδευτικών.
Τον σεβασμό του ρόλου του Συλλόγου Διδασκόντων σε ζητήματα λειτουργίας της σχολικής μονάδας.
Οι υπογράφοντες Εκπαιδευτικοί του 5ου Γυμνασίου Νέας Ιωνίας:
Από τους 26 υπηρετούντες εκπαιδευτικούς υπογράφουν οι 17.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Έκτακτο επίδομα έως 1.700 ευρώ σε εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα
Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 6/12
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ
Alfavita Newsroom