Γεια σας, είμαι η Αριστέα, μαθήτρια της Γ’ Λυκείου. Με φωνάζουν «Αρίστη», γιατί ήμουν πάντα πολύ διαβαστερή. Το «Αρίστη» μου το «κόλλησε» μια δασκάλα στο δημοτικό, γιατί ήμουν η «καλύτερη από όλους», όπως έλεγε. Μου τη δίνει να με λένε έτσι, γιατί με ξεχωρίζει, ενώ κάνει τους συμμαθητές μου, να αισθάνονται «δεύτεροι», να απογοητεύονται και να μην προσπαθούν άλλο.
Πριν λίγο καιρό βγήκαν τα αποτελέσματα των πανελληνίων και αρκετοί φίλοι-ες μου πέρασαν στο πανεπιστήμιο. Χάρηκα πολύ για τα παιδιά αυτά, θα έχουν ελπίζω ένα καλύτερο μέλλον. Στενοχωρήθηκα από την άλλη για όσους-ες δεν τα κατάφεραν. Δεν σας κρύβω ότι με αγχώνουν και εμένα οι πανελλήνιες, καθότι είναι μια ψυχοφθόρα, ανταγωνιστική δοκιμασία και έρχεται η σειρά μου φέτος.
Οι γονείς μου, συνέχεια λένε να σπουδάσω, να γίνω καλύτερος άνθρωπος. Οι περισσότεροι θέλουν τους καλυτέρους! Παντού! Κι εγώ μέχρι πρόσφατα, όταν πήγαινα στο γιατρό, ή στο σχολείο ή στο γυμναστήριο, τους καλυτέρους ήθελα, με τα καλυτέρα πτυχία. Κοιτάζοντας όμως στα προεκλογικά φυλλάδια τις σπουδές του σημερινού πρωθυπουργού και της υπουργού παιδείας, αλλά και των προηγούμενων, προβληματίστηκα. Πολύ καλά πτυχία, στα καλύτερα πανεπιστήμια του εξωτερικού και τα πιο ακριβά βεβαίως! Αλλά γιατί του εξωτερικού; αφού δεν ζούσαν εκεί, γιατί πήγαν εκεί να σπουδάσουν; Έδωσαν πανελλήνιες; Πέρασαν; γιατί δεν φοίτησαν στην Ελλάδα; Πως θα φτιάξουν την παιδεία στη χώρα μας, αν δεν την έχουν γνωρίσει; Μήπως δεν ήταν οι καλύτεροι; οι «άριστοι», αλλά απλά οι πλουσιότεροι;;;; Μήπως ήταν μέτριοι; Και πως τα καλά ιδιωτικά πανεπιστήμια μπορούν να κάνουν τους μέτριους «άριστους», αν έχουν φουσκωμένο πορτοφόλι;
Τελικά πως καθορίζεται ο καλύτερος; ο άριστος; Μόνο μέσα από τη σκληρή προσπάθεια; Ή μέσα από ένα σκληρό ανταγωνιστικό αξιολογικό σύστημα που επηρεάζεται από τα φουσκωμένα πορτοφόλια και τις πολιτικές γνωριμίες; Μέσα από τα "χρυσά" πτυχία και βιογραφικά; Οι πιο σημαντικοί άνθρωποι που γνώρισα, αγαπούσαν αυτό που έκαναν κι ήταν καλοί, ας μην θεωρούνταν άριστοι. Θυμάμαι τη γιαγιά μου που έλεγε: «δεν κάνουν τα ράσα τον παπά»...
Στην τελική τι χρειάζονται οι άριστοι; Σκέφτομαι και τα λόγια της φιλολόγου μου, που μας εξηγούσε ότι στην ιστορία της εξέλιξης του ανθρώπινου πολιτισμού, το σημαντικότερο ρόλο παίζει η συλλογική προσπάθεια της κοινωνίας μέσα από την οποία, αναδεικνύεται και η προσωπικότητα κάθε μέλους της.
Σιγά σιγά πείθομαι, ότι δεν είναι ελκυστική μια κοινωνία που υποκλίνεται στην ελίτ των αρίστων, υποτιμώντας την μεγαλειώδη αφανή συνεισφορά των πολλών. Η υιοθέτηση της αριστείας, προϋποθέτει ως αυτονόητη, τη μη αξιοσύνη των ανθρώπων, άρα την ανάγκη της διαρκούς αξιολόγησής τους, με συνέπεια την κατηγοριοποίηση τους, νομιμοποιώντας έτσι τον διαχωρισμό τους σε «άριστους» και «άχρηστους». Σε εξουσιαστές τελικά και εξουσιαζόμενους. Αυτό διασπά το ενιαίο της ανθρώπινης κοινωνίας, διαιωνίζει την αδικία και καθυστερεί την συλλογική ευημερία και πρόοδο.
Θέλω να γίνω καλή, πολύ καλή, σε όλα όσα μου αρέσει να κάνω και μου αρέσουν πολλά. Χρειάζομαι να μπορώ και να τ’ αλλάζω, όποτε αισθάνομαι την ανάγκη, σε αρμονία με τα ενδιαφέροντα μου και το κοινωνικό όφελος. Να γνωρίσω καλύτερα τον εαυτό μου, τα όριά μου, ποια είμαι, μέσα σε ποιο κόσμο ζω.
Θα κοπιάσω πολύ να μείνω καλή. Σαν κομμάτι της κοινωνίας, ονειρεύομαι να συμβάλλω με όλες μου τις δυνάμεις, στην πρόοδο όλων, χωρίς διακρίσεις. Και θέλω από την κοινωνία να με στηρίζει με όλες της τις δυνάμεις, σε αυτή τη προσπάθεια.
Με ενδιαφέρει να είμαι καλή, πολύ καλή, όχι όμως η καλύτερη, ούτε ή "άριστη".
Για αυτό, κάντε μου τη χάρη: Αριστέα να με λέτε, όχι Αρίστη.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη