Ν. Κεραμέως: Τον Ιανουάριο το σχέδιο νόμου για την αξιολόγηση σχολικών μονάδων
Χρηματοδότηση 20% από την αξιολόγηση των ΑΕΙ - Ηλεκτρονική ψηφοφορία στους φοιτητές

* Αλλαγές στον τρόπο χρηματοδότησης των ΑΕΙ - Θεσπίζονται αντικειμενικά και ποιοτικά κριτήρια
* Ίδρυση νέας ανεξάρτητης αρχής που αντικαθιστά την ΑΔΙΠ
* Τον Ιανουάριο το σχέδιο νόμου για την αξιολόγηση σχολικών μονάδων
* Έκνομες ενέργειες οι καταλήψεις, ευθύνη για την αντιμετώπισή τους έχει η αστυνομία
* Ηλεκτρονική ψηφοφορία στις φοιτητικές εκλογές
* Επιτάχυνση των διαδικασιών για την αναγνώριση τίτλων σπουδών από το εξωτερικό
* Επαναφορά της διπλής μοριοδότησης για τις απομακρυσμένες σχολικές μονάδες

Συνέντευξη στον ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΪ 100.3 παραχώρησε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως σχετικά με τα θέματα εκπαιδευτικής επικαιρότητας και τη νομοθετική πρωτοβουλία για την ίδρυση νέας ανεξάρτητης αρχής για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Χρηματοδότηση 20% από την αξιολόγηση των ιδρυμάτων

Η Ν .Κεραμέως ανέφερε πως μέχρι σήμερα ο κάθε υπουργός μπορούσε να αποφασίσει κατά το δοκούν για την χρηματοδότηση των ΑΕΙ.  Σύμφωνα με την υπουργό, με το νέο νομοσχέδιο απεμπολούνται εξουσίες από το υπουργείο Παιδείας προς τα πανεπιστήμια, ενώ ορίζονται αντικειμενικά και ποιοτικά κριτήρια χρηματοδότησης που «μέχρι σήμερα έλειπαν».

Το 80% της χρηματοδότησης καθορίζεται από αντικειμενικά κριτήρια όπως: γεωγραφική διασπορά, αριθμός φοιτητών. Παράλληλα, το 20% καθορίζεται από δείκτες ποιότητας όπως η εξωστρέφεια, ερευνητική δραστηριότητα, ποιότητα παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Η υπουργός τόνισε πως με το νομοσχέδιο «επιβραβεύεται η προσπάθεια», ενώ η νέα ενισχυμένη ανεξάρτητη αρχή θα ονομάζεται Εθνική Αρχή για την Ανώτατη Εκπαίδευση και θα αποτελέσει τον πρώτο και σημαντικότερο κόμβο για την αναδιάρθρωση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Ο Πρόεδρος θα επιλέγεται από το υπουργικό συμβούλιο, κατόπιν ανοιχτής δημόσιας προκήρυξης για Έλληνες πανεπιστημιακούς της Ελλάδας και του εξωτερικού.

Σχολιάζοντας τις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης, η υπουργός εξήγησε ότι η κοινωνία καλείται να διαλέξει ανάμεσα σε ένα μοντέλο υπό την αιγίδα του υπουργού και ενός μοντέλου αντικειμενικότητας και αξιοκρατίας.

Το παρόν νομοσχέδιο αφορά και ζητήματα στρατηγικού σχεδιασμού της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Αναλυτικά τα κριτήρια θα καθοριστούν από την ίδια την αρχή προς την ηγεσία του υπ. παιδείας. 

Ο ακαδημαϊκός χάρτης

Η υπουργός δήλωσε ότι ο ακαδημαϊκός χάρτης στο παρελθόν διαμορφώθηκε από συμφέροντα τοπικού χαρακτήρα και πολιτικές σκοπιμότητας. Πλέον τίθενται κριτήρια και στην ίδρυση τμημάτων στη βάση ενός συνολικού στρατηγικού σχεδιασμού, ενώ την όλη διαδικασία θα επιβλέπει η ανεξάρτητη αρχή.

Ενδεχόμενο επιστροφής στο νόμο Διαμαντοπούλου με την ίδρυση Συμβουλίων Ιδρυμάτων

Η υπουργός απάντησε αρνητικά. Ωστόσο, τόνισε ότι θα ανακοινωθεί το πλήρες θεσμικό πλαίσιο σε σχετικό νομοσχέδιο, ώστε να ενισχυθούν οι ελευθερίες των ιδρυμάτων και να λειτουργήσουν ως θεσμικά αντίβαρα προς το υπουργείο και τις ανεξάρτητες αρχές.

Με το νέο θεσμικό πλαίσιο αναμένεται να ενισχυθούν πρωτοβουλίες όπως η απελευθέρωση των προγραμμάτων σπουδών και η ίδρυση ξενόγλωσσων τμημάτων.

Σχετικά με τις φοιτητικές καταλήψεις και το ενδεχόμενο ηλεκτρονικής ψηφοφορίας

Η Νίκη Κεραμέως σημείωσε ότι η ηλεκτρονική ψηφοφορία στους φοιτητές είναι ένα μέτρο που εξετάζει η κυβέρνηση και αναμένεται να εφαρμοστεί, κάνοντας λόγο για «εχέγγυο δημοκρατίας». Ωστόσο δήλωσε πως τα φαινόμενα καταλήψεων δεν είναι γενικευμένα, αλλά αφορούν συγκεκριμένα ιδρύματα. Χαρακτήρισε τις καταλήψεις ως έκνομες ενέργειες, την αντιμετώπιση των οποίων έχει η αστυνομία. 

Αναφερόμενη στις φοιτητικές παρατάξεις, είπε πως η κυβέρνηση θα επιβάλει την εκπροσώπηση φοιτητών από ενιαίο ψηφοδέλτιο.

Τέλος, σχετικά με το ενδεχόμενο επιβολής ελέγχου εισόδου στα ΑΕΙ με κάρτα για τους φοιτητές και ειδικές προσκλήσεις για επισκέπτες, η Νίκη Κεραμέως διευκρίνισε ότι τα μέτρα για την ασφάλεια των ιδρυμάτων αποφασίζονται από το εκάστοτε ίδρυμα.

Απελευθέρωση ξενόγλωσσων τμημάτων

Η υπουργός φέρνοντας ως παράδειγμα την πρωτοβουλία του ΕΚΠΑ για το πρώτο αγγλόφωνο προπτυχιακό πρόγραμμα τόνισε την εξαιρετική αποδοχή που η ίδια διαπίστωσε από το εξωτερικό, εκτιμώντας πως το συγκεκριμένο πρόγραμμα θα προσελκύσει φοιτητές από όλον τον κόσμο.

Υπογραμμίζοντας την ανάγκη προσέλκυσης φοιτητών από το εξωτερικό, δήλωσε πως το υπουργείο θα ενισχύσει πρωτοβουλίες για την εξωστρέφεια των ελληνικών ΑΕΙ, όπως τα καλοκαιρινά προγράμματα σπουδών, όπου φοιτητές θα συνδυάζουν τις σπουδές με τις διακοπές, καθώς και τις συνέργειες μεταξύ ελληνικών και ξένων ΑΕΙ. 

Για το όριο φοίτησης στις προπτυχιακές σπουδές

Η υπουργός δεσμεύθηκε πως στο συνολικό πλαίσιο που θα εφαρμόσει η κυβέρνηση, σαφώς θα υπάρξουν εξαιρέσεις, ειδικά για φοιτητές που αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας.

Για την αναγνώριση επαγγελματικών και ακαδημαϊκών δικαιωμάτων των αποφοίτων κολεγίων

Η κυβέρνηση ήδη αναγνώρισε την επαγγελματική ισοδυναμία των πτυχίων, ενώ σε ακαδημαϊκό επίπεδο τίθενται περιορισμοί λόγω του άρθρου 16 του Συντάγματος. Όπως εξήγησε η υπουργός αν είχε δώσει τη δυνατότητα η προηγούμενη κυβέρνηση θα γινόταν αναθεώρηση του άρθρου 16 και χαρακτήρισε τη συγκεκριμένη αδυναμία ως «χαμένη ευκαιρία».

Για τις καθυστερήσεις τίτλων σπουδών του εξωτερικού από τον ΔΟΑΤΑΠ

Παράλληλα, εξήγγειλε αλλαγές εντός του φορέα για την ταχύτερη αναγνώριση τίτλων σπουδών από το εξωτερικό, σημειώνοντας πως το ανθρώπινο δυναμικό του οργανισμού είναι αποδεκατισμένο και αντιμετωπίζει χιλιάδες φακέλου, ενώ λαμβάνονται υπόψιν συγκεκριμένα κριτήρια για την αναγνώριση των σπουδών - αντιστοίχηση.

Πολλά από τα προβλήματα σε προσωπικό, όπως εξήγησε, οφείλονται στο πλαίσιο λειτουργίας που βασίζεται σε αποσπασμένους εκπαιδευτικούς. Η κυβέρνηση επέλεξε να επιστρέψουν στην τάξη και, ως εκ τούτου, διαπιστώνονται σημαντικά κενά σε φορείς.

Σχόλιο για την έρευνα PISA:  (περισσότερα ΕΔΩ)

Σύμφωνα με την Νίκη Κεραμέως η εκπαιδευτική αναδιάρθρωση θα ξεκινήσει «από τα κάτω προς τα πάνω», δηλαδή από την ενίσχυση της δίχρονης προσχολικής αγωγής, τονίζοντας πως έρευνες αποδεικνύουν πως η προσχολική αγωγή ενισχύει τις μαθησιακές δεξιότητες των μαθητών σε μεταγενέστερο στάδιο, προσθέτοντας πως«είμαστε πολύ πίσω σε ήπιες δεξιότητες, όπως η κριτική σκέψη».

Ως μέτρο για την ενίσχυση της κριτικής σκέψης πρότεινε το πολλαπλό βιβλίο, δηλαδή την χρήση περισσότερων σχολικών εγχειριδίων, που οδηγεί τους μαθητές στη σύνθεση και τον συνδυασμό των πηγών. «Να φύγουμε από την λογική της ήσσονος προσπάθειας και να πάμε σε λογική επιβράβευσης της προσπάθειας, από τις εξετάσεις μέχρι τις άλλες σχολικές δραστηριότητας», συμπλήρωσε η υπουργός.

Αξιολόγηση σχολικές μονάδας και εκπαιδευτικών

Σχετικά με την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, η υπουργός δήλωσε πως θα τεθεί σε διαβούλευση σχετικό νομοσχέδιο στις αρχές του 2020. Τόνισε πως θα υπάρξει σύνδεση της επιμόρφωση με αξιολόγηση εκπαιδευτικών.

Τέλος, η υπουργός δεσμεύθηκε για την επαναφορά της διπλής μοριοδότησης για τις απομακρυσμένες σχολικές μονάδες, καθώς και για την ανακοίνωση των προσλήψεων αναπληρωτών πολύ νωρίτερα από τις αρχές Σεπτεμβρίου.

Διαβάστε Επίσης:

Εκτοξεύεται η ζήτηση για το ετήσιο σεμινάριο του Παν.Αιγαίου στη Σχολική Ψυχολογία

 

Αυτό είναι το κορυφαίο μοριοδοτούμενο σεμινάριο στην Ειδική Αγωγή με ανοικτές αιτήσεις

 

Διαπολιτισμική Εκπαίδευση: Μοριοδότηση Προσλήψεων αναπληρωτών με ετήσιο εξ αποστάσεως σεμινάριο
 

googlenews4
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο GOOGLE NEWS 
viber67
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο VIBER

 

σχετικά άρθρα

Άγχος, αϋπνία, κατάθλιψη και μετατραυματικό στρες παρουσιάζουν όσοι νοσηλεύτηκαν για κορονοϊό
Άγχος, αϋπνία, κατάθλιψη και μετατραυματικό στρες παρουσιάζουν όσοι νοσηλεύτηκαν για κορονοϊό
Οι άνθρωποι που ανέρρωσαν από την Covid-19 μπορεί να υποφέρουν από ψυχιατρικές διαταραχές, όπως μετατραυματικό στρες, άγχος, αϋπνία και κατάθλιψη,...
Άγχος, αϋπνία, κατάθλιψη και μετατραυματικό στρες παρουσιάζουν όσοι νοσηλεύτηκαν για κορονοϊό
130 γονείς και κηδεμόνες εκφράζουν την κάθετη αντίθεσή τους στην εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης
130 γονείς και κηδεμόνες εκφράζουν την κάθετη αντίθεσή τους στην εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης
Διαμαρτυρία γονέων και κηδεμόνων Δήμου Καλαμαριάς σχετικά με την εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής υποχρεωτικής εκπαίδευσης
130 γονείς και κηδεμόνες εκφράζουν την κάθετη αντίθεσή τους στην εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης