Η Μερόπη Τζούφη για την Παγκόσμια Ημέρα Ανθρώπων με Αναπηρία
Η 3η Δεκεμβρίου μας υπενθυμίζει πως η προσπάθεια πρέπει να συνεχιστεί και το δημόσιο σχολείο να αποτελέσει το βασικό χώρο αποδοχής της διαφορετικότητας, όπου οι μαθητές αποκτούν δεξιότητες ενσυναίσθησης και κοινωνικής συνείδησης
Η 3η Δεκεμβρίου έχει θεσπιστεί από τον ΟΗΕ ως η Παγκόσμια Ημέρα Ανθρώπων με Αναπηρία, στοχεύοντας στην ανάδειξη των δικαιωμάτων των ΑμεΑ, αλλά και των περιορισμών που υφίστανται σε σημαντικές πτυχές της κοινωνικής ζωής.
 
Η ευρωπαϊκή οικονομική κρίση και τα προγράμματα λιτότητας επέφεραν αυξημένο κίνδυνο φτώχειας, κατεδάφιση του κοινωνικού κράτους, απορρύθμιση της αγοράς εργασίας και αύξηση της ανεργίας. Παράλληλα, τα κοινωνικά δικαιώματα αμφισβητήθηκαν, με το φαινόμενο να καταγράφεται έντονα στην ευάλωτη κοινωνική ομάδα των ανθρώπων με αναπηρία.
 
Ειδικότερα τα παιδιά με κάποια μορφής αναπηρία και οι οικογένειες τους, επλήγησαν διπλά από την κρίση, βίωσαν τη χειρότερη μεταπολεμική ανθρωπιστική κρίση και οδηγήθηκαν στον κοινωνικό αποκλεισμό, τη φτώχεια, την κοινωνική και βιολογική εξόντωση. Από το 2015 και έπειτα, μια σειρά από πολιτικές επιχείρησαν να αντιστρέψουν την κατάσταση, προωθώντας την ευημερία και την ισότιμη συμμετοχή των ΑμεΑ. 
 
Πιο συγκεκριμένα, η 3η Δεκεμβρίου 2019 βρίσκει την εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αναβαθμισμένη και με την πλειοψηφία των παιδιών εντός της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η εκπαιδευτική πολιτική των προηγούμενων χρόνων είχε ως στόχο τη στήριξη, τη στελέχωση και την επικαιροποίηση του θεσμικού πλαισίου της Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο αυτό, ιδρύθηκαν νέα σχολεία και νέα τμήματα ένταξης στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, διπλασιάστηκε ο αριθμός προσλήψεων εκπαιδευτικών και ειδικού και βοηθητικού προσωπικού, δρομολογήθηκαν 4.500 μόνιμες προσλήψεις, ιδρύθηκε νέος τύπος σχολείου (ΕΝΕΓΥ-Λ), καλύφθηκαν οι ανάγκες σε "παράλληλη στήριξη" και θεσμοθετήθηκε η υποχρεωτική δίχρονη προσχολική αγωγή, παρέχοντας δυνατότητες πρώιμης ιατροπαιδαγωγικής παρέμβασης. 
 
Η 3η Δεκεμβρίου μας υπενθυμίζει πως αυτή η προσπάθεια πρέπει να συνεχιστεί και το δημόσιο σχολείο να αποτελέσει το βασικό χώρο αποδοχής της διαφορετικότητας, όπου οι μαθητές αποκτούν δεξιότητες ενσυναίσθησης και κοινωνικής συνείδησης. Παράλληλα, οι μαθητές με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες απολαμβάνουν το αγαθό της παιδείας, εκφράζουν τη γνώμη τους, διεκδικούν, συμμετέχουν και προετοιμάζονται για την ομαλή μετάβασή τους και την ένταξή τους σε μια δημοκρατική κοινωνία, δίχως αποκλεισμούς και διακρίσεις.
 
Μερόπη Τζούφη
αναπλ. τομεάρχης Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ
βουλευτής Ιωαννίνων

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Black Friday σε μοριοδοτούμενα σεμινάρια και Πιστοποιήσεις Ξένων Γλωσσών για έξτρα 20 μόρια

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Πανεπιστήμιο Πατρών
Παν. Πατρών: Ακόμη πιο ψηλά το Τμήμα Μηχανολόγων & Αεροναυπηγών Μηχανικών στην παγκόσμια θεματική κατάταξη Shanghai Ranking
Μάλιστα με βάση τα αποτελέσματα της κατάταξης του 2025, σημειώνει άνοδο στη θέση 101-150 από τη θέση 201-300 το 2024
Παν. Πατρών: Ακόμη πιο ψηλά το Τμήμα Μηχανολόγων & Αεροναυπηγών Μηχανικών στην παγκόσμια θεματική κατάταξη Shanghai Ranking
patron.jpg
Αλκίνοος Ιωαννίδης το Σάββατο 6 Δεκεμβρίου 2025 στο Συνεδριακό & Πολιτιστικό Κέντρο Πανεπιστημίου Πατρών
Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης το Σάββατο 6 Δεκεμβρίου 2025 στο Συνεδριακό & Πολιτιστικό Κέντρο Πανεπιστημίου Πατρών
Αλκίνοος Ιωαννίδης το Σάββατο 6 Δεκεμβρίου 2025 στο Συνεδριακό & Πολιτιστικό Κέντρο Πανεπιστημίου Πατρών
Πανελλήνιες εξετάσεις
"Ναυάγιο" στο Πολλαπλό Βιβλίο Β' και Γ' Λυκείου – Κίνδυνος για τις Πανελλαδικές
«Δεν υπάρχουν έτοιμα βιβλία για τις Πανελλαδικές» - "Καταπέλτης" οι εκδότες για το πολλαπλό βιβλίο
"Ναυάγιο" στο Πολλαπλό Βιβλίο Β' και Γ' Λυκείου – Κίνδυνος για τις Πανελλαδικές
PROASTIAKOS
«Μάχη» της καθημερινότητας για τους εκπαιδευτικούς στον Προαστιακό - Υπερπλήρεις συρμοί, βλάβες και αναμονή έως και μία ώρα
Ζητούν περισσότερους συρμούς και ασφαλέστερες μετακινήσεις οι εκπαιδευτικοί του ΕΕΕΕΚ Ελευσίνας
«Μάχη» της καθημερινότητας για τους εκπαιδευτικούς στον Προαστιακό - Υπερπλήρεις συρμοί, βλάβες και αναμονή έως και μία ώρα