«Ο στόχος είναι να καλυφθούν όλα τα κενά στη β' φάση προσλήψεων των αναπληρωτών» τόνισε σήμερα σε συνέντευξή της στην ΕΡΤ η υπουργός Παιδείας. Η Νίκη Κεραμέως ανακοίνωσε πως το δεύτερο κύμα τοποθετήσεων στα σχολεία θα πραγματοποιηθεί μέσα στις επόμενες ημέρες, ωστόσο δεν δεσμεύθηκε για συγκεκριμένο αριθμό προσλήψεων.
«Τα πράγματα πήγαν πολύ καλά, τα σχολεία άνοιξαν σε όλη την επικράτεια, όλα τα βιβλία είχαν παραδοθεί στην ώρα τους και όλοι οι εκπαιδευτικοί ήταν στις θέσεις τους» είπε και συμπλήρωσε ότι έχει δώσει εντολή οι διαδικασίες να ξεκινήσουν του χρόνου νωρίτερα.
Για την Ειδική Αγωγή
«Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε δρομολογήσει διορισμούς στην Ειδική Αγωγή», δήλωσε και τόνισε ότι η παρούσα κυβέρνηση κατάφερε να επισπεύσει τις διαδικασίες.
«Όλη η διαδικασία των μόνιμων διορισμών 4.500 εκπαιδευτικών και βοηθητικού προσωπικού Ειδικής Αγωγής θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του χρόνου». «Οι αναπληρωτές Ειδικής Αγωγής που έχουν προσληφθεί θα παραμείνουν στη θέση τους» εξήγησε η υπουργός, σημειώνοντας ότι θα υπάρξει μεγάλη αλληλοεπικάλυψη μόνιμου προσωπικού και αναπληρωτών.
Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Για τις επερχόμενες ρυθμίσεις στην Ανώτατη Εκπαίδευση και τις αντιδράσεις πανεπιστημιακών, επανέλαβε ότι ξεκίνησε διάλογος της ηγεσίας του υπουργείου με τα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και το προσωπικό της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Αναφέρθηκε επίσης στην δημιουργία ξενόγλωσσων προγραμμάτων, την μεγαλύτερη αυτονομία των ιδρυμάτων, απελευθέρωση των μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών.
Για τις πανελλαδικές και το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Στην ανάγκη εξορθολογισμού του συστήματος μετά τις συγχωνεύσεις τμημάτων στάθηκε η υπουργός, ενώ για τις πανελλαδικές δήλωσε πως προκαλεί μεγάλο προβληματισμό το γεγονός πως ένας στους τέσσερις επιτυχόντες πέρασε σε ΑΕΙ με βαθμό κάτω από τη βάση, ενώ για τα ΕΠΑΛ το συγκεκριμένο ποσοστό ανέρχεται στο 40%. Για την εισαγωγή της ελάχιστης βάσης εισαγωγής, δήλωσε πως το μέτρο από μόνο του δεν αποτελεί πανάκεια, αλλά θα πρέπει να εντοπιστούν παθογένειες στη βάση του εκπαιδευτικούς συστήματος.
«Η πραγματική ουσία είναι πώς θα βελτιώσουμε την παρεχόμενη εκπαίδευση, πώς θα ενισχύσουμε την κριτική σκέψη στα παιδιά, πώς θα εισάγουμε τις λεγόμενες ήπιες δεξιότητες - ψηφιακές δεξιότητες, πώς θα αναμορφώσουμε τα προγράμματα σπουδών ούτως ώστε να αυξήσουμε την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης».
«Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν αλλαγές για τα μηχανογραφικά, σκοπός μας είναι να μην αιφθνιδιάσουμε κανένα», ανέφερε για τους εφετινούς υποψηφίους, ενώ εξήγγειλε διάλογο με τους φορείς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Για τον προϋπολογισμό για την Παιδεία
«Στόχος της κυβέρνησης είναι να αυξηθεί ο προϋπολογισμός της Παιδείας, είναι ο βασικός στόχος και μέλημα της κυβέρνησης», ενώ συμπλήρωσε πως υπάρχουν στόχοι που δεν απαιτούν κόστος, όπως η ενίσχυση της αυτονομίας των ιδρυμάτων.
Ως ζήτημα «ύψιστης προτεραιότητας» χαρακτήρισε η υπουργός την ανάγκη επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, τονίζοντας πως η συγκεκριμένη ενέργεια απαιτεί κονδύλια, ωστόσο αποτελεί χρέος της πολιτείας απέναντι στους εκπαιδευτικούς.
Για το μάθημα της Ιστορίας
Σχετικά με το μάθημα της ιστορίας και τις δηλώσεις για «ενίσχυση της εθνικής συνείδησης» της υπουργού που είχαν προκαλέσει αντιδράσεις, η υπουργός δήλωσε πως «δεν θα απαντήσει σε ύβρεις».
Τόνισε πως το ίδιο το Σύνταγμα επιτάσσει την καλλιέργεια εθνικής συνείδησης, αν και δεν αποτελεί μοναδικό στόχο της εκμάθησης της Ιστορίας, συμπληρώνοντας πως αναγκαία είναι η καλλιέργεια ιστορικής συνείδησης και εξέλιξης, κριτικής σκέψης και άλλων παραγόντων.
«Υπάρχει μια έμφαση στην αποστήθιση», δήλωσε για το μάθημα της Ιστορίας αλλά και εν γένει της διδασκαλίας, τονίζοντας την ανάγκη να ενισχυθεί η κριτική σκέψη των μαθητών.
Στη συνέχεια η υπουργός έφερε το παράδειγμα του «πολλαπλού βιβλίου», δηλαδή να μην χρησιμοποιείται μόνο μια πηγή διδασκαλίας αλλά περισσότερα βιβλία/κείμενα, μια καινοτομία που εφαρμόζεται στο εξωτερικό και ωθεί τους μαθητές να συνδυάζουν πηγές και πληροφορίες. Το συγκεκριμένο μέτρο έχει ήδη τεθεί σε συζήτηση με εκπαιδευτικούς φορείς.
Για την αναγραφή του θρησκεύματος και της Ιθαγένειας στο Απολυτήριο
«Ο βασικός μας στόχος είναι να δημιουργήσουμε ένα σχολείο ελεύθερο, δημιουργικό, που θα σέβεται τις θρησκευτικές πεποιθήσεις και θα καταπολεμά τις διακρίσεις» τόνισε η υπουργός, ενώ συμπλήρωσε πως το σχολείο οφείλει να σέβεται την προστασία προσωπικών δεδομένων των μαθητών.
«Υπήρξε μια απόφαση της ΑΔΙΠ η οποία αναφέρει ότι η αναγραφή της ιθαγένειας και του θρησκεύματος δεν είναι αναγκαία για την εκπλήρωση των συγκεκριμένων στόχων του σχολείου» ενώ τόνισε πως η ηγεσία του υπουργείου ως όφειλε δρομολόγησε τις διαδικασίες για την προσαρμογή των εγκεκριμένων τίτλων σπουδών στην απόφαση της ΑΔΙΠ.
«Έχουμε μια απόφαση ανεξάρτητης αρχής στην οποία η πολιτεία οφείλει να συμμορφωθεί» συμπλήρωση.
Για τις φοιτητικές εστίες
«Είναι ένα μείζον ζήτημα, το οποίο το κοιτάμε διεξοδικά». «Ο στόχος μας είναι να αυξηθεί ο κρατικός προϋπολογισμός για την Παιδεία». «Παράλληλα, όμως, θέλουμε να δώσουμε και να αξιοποιήσει η Πολιτεία εν συνόλω και άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία, τα οποία είναι διαθέσιμα. Παράδειγμα, ΣΔΙΤ».
Πάνω στο τελευταίο, η Νίκη Κεραμέως επεσήμανε ότι θα μπορούσαν να γίνουν συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομένα για κατασκευή φοιτητικών εστιών. «Χαίρομαι πάρα πολύ που κάποια ιδρύματα έχουν ξεκινήσει ήδη και έχουν συμφωνήσει σε συμπράξεις τέτοιες, προκειμένου να καλυφθούν βασικές ανάγκες που έχει η χώρα μας σε φοιτητικές εστίες», συμπλήρωσε η υπουργός Παιδείας.
Για τη σημαία
Αναφορικά με το ζήτημα των σημαιοφόρων στις παρελάσεις και στον ποιον δίνεται η σημαία, η Νίκη Κεραμέως επεσήμανε:
«Για μας το ζήτημα της σημαίας έχει να κάνει με το εξής: Θεωρούμε ότι θα πρέπει να περάσουμε ένα μήνυμα προσπάθειας, ένα μήνυμα του να προσπαθεί κάθε μαθητής κάθε μέρα να ξεπερνάει τον ίδιο του τον εαυτό. Αυτό είναι το νόημα της συζήτησης».
Ακόμη συμπλήρωσε: «Έχουμε ανακοινώσει ότι εφεξής στα Δημοτικά Σχολεία, τη σημαία θα την κρατάει αυτός ο οποίος έχει την καλύτερη επίδοση στο σχολείο».
Ιδιωτικά Σχολεία
Σε επεσήμανση του δημοσιογράφου της ΕΡΤ ότι σε ιδιωτικά σχολεία είχαν γίνει εγγραφές πριν τη σχετική διάταξη, την ώρα που πολύ συχνά στην τάξη φοιτούν πάνω από 25 μαθητές, η υπουργός Παιδείας απάντησε:
«Το καθεστώς των ιδιωτικών σχολείων το βλέπουμε συνολικά». «Εμείς είμαστε υπέρ της μεγαλύτερης ελευθερίας, προκειμένου τα ιδιωτικά σχολεία να εκπονούν πρόσθετες δραστηριότητες, άρα το πλαίσιο των ιδιωτικών σχολείων είναι κάτι που κοιτάμε συνολικά».
Άρθρο 16
«Δυστυχώς ως χώρα χάσαμε μια πάρα πολύ μεγάλη ευκαιρία», επανέλαβε η Νίκη Κεραμέως αναφορικά με το συγκεκριμένο ζήτημα, αναφέροντας επίσης: «Και χάσαμε μια πολύ μεγάλη ευκαιρία, διότι η προηγούμενη κυβέρνηση ξεκίνησε, όπως ξέρετε τη διαδικασία της Συνταγματικής Αναθεώρησης, την πρώτη φάση της. Η Νέα Δημοκρατία είχε τότε προτείνει, ως αξιωματική αντιπολίτευση, να συμπεριληφθεί το άρθρο 16 στα προς αναθεώρηση άρθρα. Δυστυχώς αυτή η πρόταση της Νέας Δημοκρατίας συνάντησε 93 περίπου ψήφους. Όπως καταλαβαίνετε τώρα η διαδικασία ως προς το άρθρο 16 και την αναθεώρησή του έχει παγώσει για κάποια χρόνια, επειδή ακριβώς δεν συνάντησε την απαιτούμενη πλειοψηφία στην προηγούμενη Βουλή».
«Ο στόχος μας όμως και γενικότερα βασικός στόχος είναι να ενισχύσουμε την εξωστρέφεια των πανεπιστημιακών μας ιδρυμάτων. Εμείς επενδύουμε πάρα πολύ σ' αυτό, θεωρούμε ότι η χώρα μας πρέπει να καταστεί ακόμη περισσότερο περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης, να προσελκύει φοιτητές από όλο τον κόσμο, αντί να διώχνει φοιτητές κάθε χρόνο στο εξωτερικό. Ένας τρόπος να το θεραπεύσουμε αυτό, είναι ακριβώς να επιτρέψουμε με μεγαλύτερη ευκολία την εκπόνηση ξενόγλωσσων προγραμμάτων, προπτυχιακών προγραμμάτων, τα οποία θα προσελκύουν ξένους φοιτητές».
Αριστεία
Σε ερώτηση δημοσιογράφου της ΕΡΤ, «τι σημαίνει για εσάς αριστεία», την ώρα που, όπως ο ίδιος επεσήμανε, η έννοια αυτή έχει λάβει ιδεολογικό περιοεχόμενο, η υπουργός Παιδείας απάντησε:
«Για 'μένα αριστεία σημαίνει να προσπαθείς να ξεπερνάς κάθε μέρα τον ίδιο σου τον εαυτό. Να ξυπνάς το πρωί και να λες: "σήμερα θα γίνω καλύτερο απ' αυτό που ήμουνα". Αυτό είναι για 'μένα αριστεία και αυτό πρέπει να είναι επιδίωξη όλων. Να επιδιώκουν την ανέλιξη, να επιδιώκουν την αυτοβελτίωση».
Αιώνιοι φοιτητές
Σε ερώτηση της δημοσιογράφου της ΕΡΤ αναφορικά με το ζήτημα των «αιώνιων φοιτητών», η Νίκη Κεραμέως απάντησε:
«Εμείς εδώ συζητάμε πολλά αυτονόητα. Συζητάμε το αν είναι φυσιολογικό να μπαίνει κανείς στο πανεπιστήμιο με 0,8 στα 20. Αν το πούμε αυτό κάπου έξω δεν θα το πιστεύουν. Συζητάμε για το αν διαπράττει κανείς ένα έγκλημα εντός του πανεπιστημίου και να μη μπαίνει η αστυνομία να τον συλλάβει».
«Συζητάμε επίσης αντιστοίχως για το θέμα των αιωνίων φοιτητών. Εγώ τούς προκαλώ να μου πούνε σε ποια ευνοούμενη χώρα υπάρχει ένα σύστημα στο οποίο μπορεί να είναι κανείς 20, 30, 40 χρόνια φοιτητής.»
«Φυσικά και υπάρχουν περιπτώσεις υγείας και άλλες πολύ σοβαρές. Εμείς λέμε όχι τόσο για λόγους οικονομικούς, δεν είναι ότι κοστίζουν τόσο πολύ στο κράτος οι αώνιοιυ φοιτητές, είναι πιο πολύ ένα θέμα πειθαρχίας, να περάσει δηλαδή ένα μήνυμα ότι όπως πολλά πράγματα στη ζωή μας, όπως το σχολείο έχει ένα συγκεκριμένο ορίζοντα, έτρσι και το πανεπιστήμιο πρέπει να έχει έναν ορίζοντα. Άρα είναι ένα ζήτημα πειθαρχίας, ένα μήνυμα δηλαδή ότι πρέπει και οι φοιτητές να έχουν στο μυαλό τους ότι υπάρχει ένα συγκεκριμένο χρονικό όριο ολοκλήρωσης των σπουδών».
«Εμείς λοιπόν έχουμε μιλήσει για ένα χρονικό όριο ολοκλήρωσης των σπουδών, το οποίο θα ισχύει για τους νεοεισερχόμενους φοιτητές και για αυτούς που είναι ήδη φοιτητές θα προβλεφθούν φυσικά μεταβατικές διατάξεις οι οποίες και αυτές θα συζητηθούν αναλυτικά με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη