Thumbnail
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΗ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΗ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ

Με διαφορετικές ταχύτητες οι βάσεις εισαγωγής

                           Σε μεγάλη αγωνία βρίσκονται οι 85.908 φετινοί υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων καθώς την Παρασκευή 30 Ιουνίου το Υπουργείο Παιδείας θα ανακοινώσει τις βαθμολογίες τους. Ειδικότερα, οι  Διευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  θα παραλάβουν και θα  παραδώσουν αμέσως στα Λύκειά τους τα ανάλογα δέματα με τις βαθμολογίες των υποψηφίων, ώστε το μεσημέρι της Παρασκευής 30-6-2017 οι βαθμοί να αναρτηθούν σε όλα τα Λύκεια και στην επίσημη ιστοσελίδα του ΥΠΠΕΘ (results.it.minedu.gov.gr.)

               Οι πρώτες εκτιμήσεις συγκλίνουν ότι φέτος η κίνηση των βάσεων εισαγωγής δεν θα έχει ομοιόμορφα χαρακτηριστικά καθώς θα υπάρχουν διαφοροποιήσεις ανάμεσα στα πέντε επιστημονικά πεδία αλλά και στο εσωτερικό των πεδίων. Ωστόσο, το βασικό χαρακτηριστικό που ενοποιεί την πορεία των βάσεων σε όλα τα πεδία θα είναι ότι το παρακάτω: Τα περισσότερα τμήματα που βρίσκονται στα ΑΕΙ της Αττικής και της Θεσσαλονίκης θα διατηρηθούν, με μικρές αυξομειώσεις στα ίδια περσινά επίπεδα με ορατή άνοδο σε κάποια από αυτά, ενώ αντίθετα, πτωτικές διαγράφονται οι τάσεις στα περισσότερα τμήματα της περιφέρειας όλων των επιστημονικών πεδίων.

Η μείωση των θέσεων στα Πανεπιστήμια (που έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση) και η ανακατανομή των θέσεων εισακτέων με το ψαλίδισμα των περιζήτητων τμημάτων κυρίως του Λεκανοπεδίου και της Θεσσαλονίκης ωθεί, ίσως περισσότερο από κάθε άλλη φορά τα τελευταία χρόνια, σε μεγάλο χάσμα των βάσεων εισαγωγής. Αφενός, σε άνοδο των βάσεων στα περιζήτητα τμήματα, καθώς αυξάνει η αναντιστοιχία ανάμεσα στη ζήτηση και την προσφορά θέσεων ενώ είναι ορατός ο κίνδυνος «κατασκευής» εκατοντάδων αριστούχων υποψηφίων που δεν θα πετύχουν την εισαγωγή τους στις σχολές της προτίμησής τους. Αφετέρου σε βύθισμα των βάσεων εισαγωγής σε ομάδες σχολών (περιφερειακών, και όχι μόνο, Πανεπιστημιακών τμημάτων και ιδιαίτερα τμημάτων ΤΕΙ) που αν και δεν έχουν ζήτηση προσφέρουν σημαντικά περισσότερες θέσεις από πέρσι, αλλά και σχολών περιφερειακών Πανεπιστημίων και ιδιαίτερα ΤΕΙ.

                Με βάση ένα δείγμα περίπου 7.500 βαθμολογιών στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης και Γενικής Παιδείας, των Αρχαίων Ελληνικών, Ιστορίας Κατεύθυνσης, της Νεοελληνικής Γλώσσας, της Φυσικής Κατεύθυνσης και της Βιολογίας Γενικής Παιδείας, δείγμα που φανερώνει κάποια πρώτα στοιχεία στις επιδόσεις των υποψηφίων, η κατάσταση διαγράφεται ως εξής: Σταθερότητα στις Νομικές Αθήνας και Θεσσαλονίκης, σημαντική άνοδος στα Παιδαγωγικά Τμήματα, διατήρηση των υψηλών βάσεων εισαγωγής στις Ιατρικές σχολές, ορατή πτώση, κυρίως στα Πολυτεχνικά και στα οικονομικά τμήματα (Οικονομίας και Διοίκησης ) των ΑΕΙ της περιφέρειας.

 

Η ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΝ ΒΑΣΕΩΝ ΣΤΑ ΠΕΔΙΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΖΗΤΗΤΕΣ ΣΧΟΛΕΣ

               Όσον αφορά το 1ο πεδίο των Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Επιστημών, ο μεγάλος αριθμός των υποψηφίων αλλά και ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων, αναμένεται να κρατήσουν τις βάσεις εισαγωγής κυρίως των υψηλόβαθμων σχολών στα περσινά επίπεδα, ωστόσο η αναντιστοιχία υποψηφίων εισακτέων ωθεί ένα μεγάλο μέρος των τμημάτων σε άνοδο των βάσεων. Να θυμίσουμε στο σημείο αυτό ότι πέρσι είχαν μείνει εκτός ΑΕΙ του συγκεκριμένου επιστημονικού πεδίου περίπου 13.000 υποψήφιοι κατά βάση λόγω έλλειψης θέσεων. Φέτος, ο αριθμός υποψηφίων, είναι αυξημένος κατά 3.474 γεγονός που αναδεικνύει το 1ο επιστημονικό πεδίο σαν το πεδίο του πιο αυξημένου ανταγωνισμού.

               Άνοδο των βάσεων εισαγωγής και μάλιστα «τρανταχτή» αναμένεται στα Παιδαγωγικά Τμήματα όχι μόνο επειδή οι περσινές βάσεις ήταν εξαιρετικά χαμηλές (λόγω μιας παράλογης  κατανομής τους στο επιστημονικό πεδίο) αλλά και γιατί, όπως δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία των δηλώσεων των υποψηφίων για τα μαθήματα επιλογής στα οποία θέλησαν να εξεταστούν, σημειώθηκε  διπλασιασμός των υποψηφίων (ο αριθμός όσων υποψηφίων από τις Ανθρωπιστικές Σπουδές επέλεξαν να επιλέξουν τα Παιδαγωγικά, εξεταζόμενοι στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας, ήταν φέτος 11.221, ενώ το 2016 ήταν 5.669.

               Η δυσκολία των Μαθηματικών Κατεύθυνσης αναμένεται να οδηγήσει σε πτώση τις σχολές του 5ου Επιστημονικού Πεδίου (Οικονομίας και Διοίκησης). Προωθητικά στην πτώση των βάσεων του πεδίου δρα και η μικρή αύξηση όσων επέλεξαν να εξεταστούν στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας. Ωστόσο, επειδή στην κίνηση των βάσεων εισαγωγής δρα αποφασιστικά και η αντιστοιχία θέσεων εισακτέων – υποψηφίων, είναι λάθος να προσδοκά κανείς πτώση των βάσεων στα τμήματα ΑΕΙ της Αττικής που περιλαμβάνονται στο 5ο πεδίο.

                Οι υποψήφιοι του 2ου επιστημονικού πεδίου των Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών  φέτος είναι οι πλέον τυχεροί των πανελλαδικών εξετάσεων. Μπορούν να διεκδικήσουν μία θέση σε 234 τμήματα. Τα τμήματα αυτά επιμερίζονται σε 121 πανεπιστημίων, 92 ΤΕΙ, 13 στρατιωτικές σχολές, 2 σχολές εμπορικού ναυτικού, 2 εκκλησιαστικές σχολές, 2 αστυνομικές και 2 πυροσβεστικές σχολές. Παράλληλα οι επιδόσεις στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης στα οποία, σύμφωνα με το δείγμα των βαθμολογιών, σημειώθηκε πανωλεθρία, ωθούν με ένταση σε πτώση των βάσεων εισαγωγής τόσο μεγαλύτερη όσο περισσότερο το τμήμα απέχει από Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

               Οι υποψήφιοι που επέλεξαν αποκλειστικά το 3ο επιστημονικό πεδίο των Ιατρικών σχολών  είναι μειωμένοι κατά 1.000 περίπου σε σχέση με πέρσι, όμως στο σύνολο αυξάνονται καθώς πολλοί από το 2ο επιστημονικό πεδίο επέλεξαν ως πέμπτο μάθημα τη Βιολογία κατεύθυνσης για να έχουν περισσότερες επιλογές.

                Στο πεδίο αυτό, η κίνηση των βάσεων εισαγωγής  θα καθοριστεί  περισσότερο από τη μείωση των θέσεων εισακτέων παρά από τις φετινές επιδόσεις των υποψηφίων. Το δείγμα των βαθμολογιών φανερώνει ότι δεν υπάρχουν σημαντικές αποκλίσεις στις φετινές και περσινές επιδόσεις, γεγονός που αν  επαληθευτεί όχι μόνο θα κρατήσει τις Ιατρικές σχολές στα δυσθεώρητα ύψη τους αλλά θα πριμοδοτήσει και μικρή άνοδο.

Ερωτήσεις - Απαντήσεις για τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού

Ποιες είναι οι βασικές αρχές συμπλήρωσης του Μηχανογραφικού Δελτίου;

Το μηχανογραφικό δελτίο δεν είναι δελτίο προβλέψεων. Είναι δελτίο καταγραφής προτιμήσεων. Ο Υποψήφιος θα πρέπει να έχει ένα και μοναδικό γνώμονα κατά τη συμπλήρωση του Μηχανογραφικού Δελτίου. Να επιλέξει το σύνολο των σχολών που τον ενδιαφέρουν χωρίς να εξαιρεί καμία και να τις βάλει στη σειρά προτίμησης που θα τις έβαζε εάν μπορούσε να μπει σε όλες εξ αυτών.

 

Πως λειτουργεί γενικά το Πληροφοριακό Σύστημα υποβολής Μηχανογραφικού Δελτίου;

Ο υποψήφιος επισκέπτεται την ηλεκτρονική διεύθυνσηhttp://exams.it.minedu.gov.grκαι εισέρχεται στο σύστημα με το μοναδικό κωδικό του. Πλοηγείται στο σύστημα σε ένα σύνολο από ηλεκτρονικές φόρμες με τα περισσότερα εκ των στοιχείων του να είναι ήδη προσυμπληρωμένα. Η πιο σημαντική είναι η φόρμα συμπλήρωσης των σχολών του μηχανογραφικού δελτίου, στην οποία ο υποψήφιος θα πρέπει να δηλώσει τις επιλογές του.

Πολύ σημαντικό είναι ότι κατά τη διαδικασία υποβολής μηχανογραφικού δελτίου, προβλέπεται η δυνατότητα υποβολής προσωρινού μηχανογραφικού δελτίου. Το προσωρινό μηχανογραφικό δελτίο ο υποψήφιος μπορεί να το τροποποιεί όσες φορές αυτός επιθυμεί. Επίσης μπορεί να το εκτυπώνει όσες φορές θέλει. Όταν είναι απολύτως σίγουρος για τις επιλογές του, τότε και μόνο τότε θα πρέπει να προχωρήσει στην οριστική υποβολή του δελτίου του.

Με την οριστική υποβολή η αίτηση του υποψηφίου αποκτά μοναδικό αριθμό πρωτοκόλλου και «κλειδώνει». Ο υποψήφιος όταν ξαναμπεί στο σύστημα μπορεί να βλέπει την οριστικοποιημένη μορφή του μηχανογραφικού του δελτίου χωρίς όμως να μπορεί να κάνει καμία αλλαγή.

 

Ποια είναι η προθεσμία για την υποβολή του μηχανογραφικού δελτίου;

Από την Τετάρτη 21 Ιουνίου και ως την Παρασκευή 14 Ιουλίου 2017 οι υποψήφιοι ΓΕΛ και ΕΠΑΛ μπορούν να επισκέπτονται την ηλεκτρονική διεύθυνση και να υποβάλλουν ηλεκτρονικά το Μηχανογραφικό τους Δελτίο (Μ.Δ.). Υπενθυμίζεται ότι η προθεσμία είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της κανένας υποψήφιος δεν θα μπορεί να υποβάλλει προσωρινά ή να οριστικοποιήσει το Μ.Δ.

 

Μπορώ στην παρούσα φάση να οριστικοποιήσω το μηχανογραφικό;

Από τις 14-6-2017 οι υποψήφιοι θα μπορούν να κάνουν μόνο πρόχειρο Μ.Δ. (Προσωρινή Αποθήκευση) και μετά την ανακοίνωση των βαθμών των ΓΕΛ ή των ΕΠΑΛ αντίστοιχα, θα μπορούν να κάνουν την τελική Οριστικοποίηση του Μ.Δ, ως και την Παρασκευή 14 Ιουλίου.

 

Τι χρειάζεται για να εισέλθω στο σύστημα;

Θα χρειαστείτε τον κωδικό υποψηφίου που αναγράφεται στο Δελτίο Εξεταζομένου και έναν κωδικό – τον προσωπικό κωδικό ασφαλείας - για τον οποίο θα πρέπει να μεταβείτε στο σχολείο, προκειμένου να τον δημιουργήσετε.

 

Μπορώ να πάω σε οποιοδήποτε σχολείο για να δημιουργήσω των προσωπικό κωδικό ασφαλείας;

Εξαρτάται. Αν είστε απόφοιτοι που θα διεκδικήσετε το 10% των θέσεων χωρίς νέα εξέταση μπορείτε να προσέρχεστε σε οποιοδήποτε ημερήσιο ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ και κατά προτίμηση στο ημερήσιο ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ που είναι πλησιέστερο στην κατοικία σας ή στο Λύκειο αποφοίτησής σας.

Αν πήρατε μέρος στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις θα μεταβείτε στο σχολείο στο οποίο δηλώσατε συμμετοχή για τις φετινές πανελλαδικές.

 

Τι χρειάζεται να έχω μαζί μου όταν πάω στο σχολείο ώστε να δημιουργήσω τον προσωπικό κωδικό ασφαλείας;

Οι υποψήφιοι ΓΕΛ που εξετάστηκαν φέτος, για να δημιουργήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password), θα επιδεικνύουν στο Λύκειό τους το δελτίο εξεταζομένου ή την αστυνομική τους ταυτότητα.

 

Μπορώ να εξουσιοδοτήσω κάποιον άλλον;

Βεβαίως και μπορείτε να εξουσιοδοτήσετε κάποιον άλλον. Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι σε περίπτωση εξουσιοδοτημένου από τον υποψήφιο εκπροσώπου, θα κατατίθεται στο Λύκειο η πρωτότυπη εξουσιοδότηση, θεωρημένη για το γνήσιο της υπογραφής από αρμόδια αρχή.

 

Είμαι απόφοιτος του 2015 (ή 2016) και είχα δηλώσει αίτηση συμμετοχής στις πανελλαδικές αλλά τελικά δεν πήρα μέρος σε κανένα μάθημα. Μπορώ να διεκδικήσω μια θέση με το 10% χωρίς νέα εξέταση;

Βεβαίως και μπορείτε. Όσοι τελικά δεν προσέλθετε σε κανένα πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα ετών 2015 και 2016, θα μεταφερθείτε αυτόματα στη κατηγορία των υποψηφίων 10%, αλλά θα πρέπει εντός των προθεσμιών, να προσέλθετε στο Λύκειο σας ώστε να εκδώσετε νέο κωδικό ασφαλείας.

 

Έκανα λάθος στο μηχανογραφικό μου και το οριστικοποίησα; Τι μπορώ να κάνω;

Με τις διατάξεις της Φ.253/21812/Β6/2013 Υ.Α.(ΦΕΚ 358 Β ́/2013), ο υποψήφιος (ο ίδιος ή νόμιμα εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπος), μέσα στην προθεσμία υποβολής, ακόμα και αν έχει ήδη οριστικοποιήσει το Μ.Δ., μπορεί να προσέλθει στο Λύκειο, στο οποίο απέκτησε το password και να υποβάλει σχετική αίτηση (με πρωτόκολλο του Λυκείου), ζητώντας να αναιρεθεί το ήδη οριστικοποιημένο Μ.Δ. Ο εντεταλμένος για την ηλεκτρονική εφαρμογή εκπαιδευτικός θα μπαίνει στην εφαρμογή και θα αποδεσμεύει τον υποψήφιο, αναιρώντας-ακυρώνοντας το ήδη οριστικοποιημένο Μ.Δ. Από εδώ και πέρα, το Μ.Δ. θα εμφανίζεται μόνο προσωρινά αποθηκευμένο (και ΟΧΙ οριστικοποιημένο). Ο υποψήφιος λοιπόν θα πρέπει να ξαναμπεί στην εφαρμογή εντός των συγκεκριμένων ημερομηνιών να τροποποιήσει το Μ.Δ. και να το Οριστικοποιήσει εκ νέου (αυτό το τελικό Μ.Δ. θα αποκτήσει αυτόματα νέο αριθμό πρωτοκόλλου), γιατί αλλιώς δεν θα έχει Μ.Δ.

 

Πρέπει να πάω σε σχολείο για να καταθέσω μηχανογραφικό ή αυτό μπορεί να γίνει και από τον υπολογιστή του σπιτιού μου;

Δε χρειάζεται να πάτε στο σχολείο για να συμπληρώσετε ηλεκτρονικά και να καταθέσετε το μηχανογραφικό. Αυτό μπορεί να γίνει και από τον υπολογιστή που έχετε στο σπίτι σας και όχι μόνο. Οι υποψήφιοι θα μπορούν να υποβάλουν οριστικά το μηχανογραφικό τους δελτίο από οποιονδήποτε Η/Υ που έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο, χωρίς υποχρεωτικά τη μεσολάβηση της σχολικής μονάδας.

 

Αναφέρεται στην εγκύκλιο για ειδικές κατηγορίες. Ποιους αφορούν;

Αυτές αφορούν τους υποψηφίους των εκκλησιαστικών Λυκείων και τους Έλληνες πολίτες μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης του έτους 2015 ή 2016 (για το 10%) ή όσοι συμμετέχουν στις πανελλήνιες εξετάσεις 2016 των ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ

 

Μπορώ να ζητήσω τη συνδρομή του σχολείου για την υποβολή του μηχανογραφικού;

Βεβαίως. Για όσους υποψηφίους που, για οποιονδήποτε λόγο, επιλέξουν να οριστικοποιήσουν το μηχανογραφικό τους δελτίο στο Λύκειό τους, θα τους παρέχεται η δυνατότητα χρήσης των Η/Υ του Λυκείου, η ελεύθερη πρόσβαση στο διαδίκτυο και οποιαδήποτε βοήθεια ή συμβουλή ζητήσουν από τους καθηγητές τους.

Χρήστος Κάτσικας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Πιερρακάκης
Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας
Πανελλαδικές 2024: Με σκοπό το υπουργείο Παιδείας να «διασκεδάσει» τον νέο νόμο για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια θα ανακοινώσει λίγες περισσότερες θέσεις...
Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας
ΣΥΝΟΔΟΣ ΠΡΥΤΑΝΕΩΝ
Η ανακοίνωση της 105ης Συνόδου πρυτάνεων: Αναγκαία η αύξηση του προϋπολογισμού των Πανεπιστημίων και η αντιμετώπιση της υποστελέχωσης
Η Σύνοδος συζήτησε επιπλέον διεξοδικά ζητήματα, που απασχολούν το Ελληνικό Δημόσιο Πανεπιστήμιο και συγκεκριμένα θέματα έρευνας και καινοτομίας,...
Η ανακοίνωση της 105ης Συνόδου πρυτάνεων: Αναγκαία η αύξηση του προϋπολογισμού των Πανεπιστημίων και η αντιμετώπιση της υποστελέχωσης