Πανελλαδικές 2022: Το πρόβλημα με την ύλη της Χημείας στην Γ΄ Λυκείου
Όταν τόσοι μαθητές, γονείς και καθηγητές ζητούν από την κ. Κεραμέως να μειώσει και φέτος την εξεταστέα ύλη για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις επειδή χάθηκαν και φέτος πολλές ώρες μαθημάτων με την ταλαιπωρία του κορονοϊού, είναι λογικό να κωφεύει η κ. Υπουργός ;

Με την μεταρρύθμιση του 1998 η ύλη της Χημείας στην Γ΄ Λυκείου καθορίστηκε σε 3 κεφάλαια, το μάθημα διδασκόταν 3 ώρες την εβδομάδα και ή ύλη δουλευόταν καλά και τελείωνε και κάπως εύκολα. Ένας μαθητής μπορούσε ακόμα και μόνος του χωρίς εξωσχολική βοήθεια ή και με λίγη Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη που εφαρμοζόταν τα χρόνια εκείνα, να κατορθώσει μια καλή προετοιμασία για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.  

Όμως το 2018 η προηγούμενη Κυβέρνηση έκανε μια μεγάλη αλλαγή που την συνέχισε και η τωρινή Κυβέρνηση. Διπλασίασε στην Γ΄ Λυκείου τις ώρες διδασκαλίας της Χημείας, από 3 ώρες την εβδομάδα σε 6 ώρες και αύξησε και την ύλη. Το πρόβλημα είναι ότι την αύξησε περισσότερο από ότι έπρεπε.

Μέχρι το 2018 η Θετική Κατεύθυνση της Β΄ Λυκείου διδασκόταν 4 κεφάλαια Χημείας. Με 2 ώρες μάθημα την εβδομάδα και σχετικά όχι μεγάλη εμβάθυνση στα γνωστικά αντικείμενα, προλαβαίναμε να φτάσουμε στο τελευταίο κεφάλαιο. Όλη αυτή την ύλη της Β΄ Λυκείου, συμπεριλαμβανομένων και τμημάτων που ήταν πριν εκτός ύλης, και με απαίτηση να διδαχθούν σε υπερβολικά μεγάλο βάθος για να φτάσουν το επίπεδο δυσκολίας των Πανελλαδικών Εξετάσεων, την έβαλαν στην Γ΄ Λυκείου. Και σαν μην ήταν αρκετή η ύλη πρόσθεσαν και ένα κεφάλαιο ακόμα που δεν διδασκόταν μέχρι τότε καθόλου στο Λύκειο. Εννοείται φυσικά ότι για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου η ύλη Χημείας της Α ΄ Τάξης και Β΄ Τάξης Γενικής Παιδείας θεωρείται γνωστή.

Είναι προφανές ότι αυτή η ποσότητα της ύλης στην Χημεία χρειάζεται να διδάσκεται σε αρκετά μεγάλο βάθος με υπερβολικές λεπτομέρειες, γιατί ο πήχης των θεμάτων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι πολύ ψηλά. Με δεδομένη την δυσκολία να αφομοιώσουν  οι μαθητές γρήγορα τόσες γνώσεις, ίσα που προλαβαίνεις να καλύψεις την ύλη με την ψυχή στο στόμα μέχρι τις Εξετάσεις. Μη μου πει κανείς ότι το Υπουργείο Παιδείας βλέπει στα χαρτιά ότι η ύλη καλύφθηκε έγκαιρα και κανονικά. Σημασία έχει τι δηλώνεται στα χαρτιά ή ποια είναι η πραγματικότητα ;

Είναι όμως παράλογο να είναι τόσο μεγάλη η ύλη που μόλις να προλαβαίνει να καλύπτεται μέχρι τον Ιούνιο όπως πρέπει. Νομίζω ότι η ύλη στα πανελλαδικά μαθήματα πρέπει να είναι τόση που να μπορεί να τελειώσει με σωστή διδασκαλία κάπου μέσα στον Μάρτιο. Έτσι και να απουσιάσει αρκετές μέρες ένας εκπαιδευτικός που διδάσκει στην Γ΄ είτε λόγω ασθενείας είτε λόγω διαφόρων υποχρεώσεων θα έχει την δυνατότητα και αυτός να καλύψει με σωστό τρόπο την ύλη. Γιατί διαφορετικά οι μαθητές του θα αδικηθούν.  

Διάβασα στην επιστολή μιας μαθήτριας της Γ΄ προς την κ. Κεραμέως για να παρακαλέσει για μείωση της ύλης λόγω κορονοϊού «αν απουσιάζει κάποιος εκπαιδευτικός φροντίζετε να αντικατασταθεί». Θα ήθελα να διαβεβαιώσω την μαθήτρια ότι αυτό δεν γίνεται δυστυχώς. Και ένα ολόκληρο μήνα να απουσιάσει ένας εκπαιδευτικός που διδάσκει στην Γ΄ δεν θα στείλουν άλλον στην θέση του, γιατί απλούστατα δεν έχουν φροντίσει να υπάρχουν διαθέσιμοι εκπαιδευτικοί (ευτυχώς υπάρχει το φροντιστήριο).

Το αστείο είναι ότι ένας λόγος που έκαναν οι Κυβερνήσεις την αλλαγή είναι για να μην χρειάζονται οι μαθητές φροντιστήριο. Και αυτό που κατάφεραν είναι τώρα να χρειάζονται οι μαθητές οπωσδήποτε φροντιστήριο. Πριν την αλλαγή του 2018 θα μπορούσε ένας επιμελής μαθητής να αγωνιστεί και χωρίς το φροντιστήριο, ήταν μικρή η ύλη και παλευόταν, ενώ τώρα με την αλλαγή δεν μπορεί. Και κανείς δεν ενδιαφέρεται αν μπορούν όλοι οι γονείς των μαθητών να πληρώσουν τόσα χρήματα για φροντιστήρια, που για να βγάλουν την τεράστια ύλη διπλασίασαν τις ώρες μαθημάτων.

Παρατηρώ ότι πολλοί μαθητές ακόμα και ολόκληρα Λύκεια στέλνουν επιστολές στην κ. Κεραμέως και της ζητούν να μειώσει την ύλη για τις Πανελλαδικές επειδή με τον κορονοϊό, τα self tests – rapid tests, απουσίες λόγω ασθενείας, έχουν χαθεί πολλές ώρες μαθημάτων. Οι μαθητές έχουν δίκιο. Πραγματικά χάθηκαν πολλές ώρες. Στην Χημεία ειδικά είναι απαραίτητο να την μειώσει η κ. Κεραμέως. Αλλά πρέπει να την μειώσει το συντομότερο δυνατό. Πριν αρχίσουμε το πασάλειμμα για να βγάλουμε την ύλη. Μου έλεγε συνάδελφος Χημικός πριν από ένα μήνα «μέχρι τώρα έχω χάσει πάνω από 20 ώρες στην Γ΄ τάξη. Αν η κ. Κεραμέως θεωρεί ότι και πάλι η ύλη της Χημείας βγαίνει κανονικά, σημαίνει ότι η ύλη στην Χημεία είναι μικρή και πρέπει να την αυξήσει κι άλλο».

«Φωνή λαού, οργή Θεού». Όταν τόσοι μαθητές, γονείς και καθηγητές ζητούν από την κ. Κεραμέως να μειώσει και φέτος την εξεταστέα ύλη για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις επειδή χάθηκαν και φέτος πολλές ώρες μαθημάτων με την ταλαιπωρία του κορονοϊού, είναι λογικό να κωφεύει η κ. Υπουργός ; Γιατί ψέματα είναι ότι χάθηκαν πολλές ώρες ; Όλοι το γνωρίζουν ότι είναι αλήθεια.  

Και δεν νομίζω ότι είναι σοβαρό το επιχείρημα «αν μειωθεί ή ύλη τα θέματα των Πανελλαδικών θα είναι πολύ πιο δύσκολα». Και θέματα πολύ δύσκολα να μπουν (αρκεί να είναι επιστημονικά σωστά και σαφή) θα είναι δύσκολα για όλους τους μαθητές, αν όμως η ύλη της Χημείας δεν καλύφθηκε σωστά σε όλα τα σχολεία μπαίνει ο παράγοντας άνιση μεταχείριση των μαθητών.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσοχή! Σβήστε αμέσως αυτές τις εφαρμογές από το κινητό σας

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 4/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ιωαννινα
«Σπάμε τη σιωπή, ενώνουμε τις φωνές ενάντια στη βία»: Πανελλήνια δράση του Δικτύου Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης
Σκοπός της δράσης είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών και της ευρύτερης κοινωνίας κατά της βίας τόσο στο σχολείο όσο και σε άλλα...
«Σπάμε τη σιωπή, ενώνουμε τις φωνές ενάντια στη βία»: Πανελλήνια δράση του Δικτύου Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης