Μήνυμα πτυχιούχου ψυχολογίας σε υποψηφίους πανελλαδικών: «Ό,τι και να συμβεί, εσύ έχεις έναν στόχο και έναν προορισμό»
Ενας πτυχιούχος Ψυχολογίας συμπαραστέκεται στους υποψηφίους για τις πανελλήνιες με διηγήσεις από τις δικές του εμπειρίες

Με αφορμή τις πρωτοφανείς συνθήκες που βιώνουμε, καθώς και τη διαρκή πληροφόρηση και παραπληροφόρηση, θα ήθελα να πω δυο λόγια για το μεγάλο θέμα που έχει επικρατήσει με τις πανελλήνιες εξετάσεις.

Θα ήθελα να επισημάνω ότι έδωσα πανελλήνιες εξετάσεις το 2014, το πρώτο μάθημα στο οποίο εξεταστήκαμε ήταν η Έκθεση, και μισή ώρα πριν την άφιξη μας για την έναρξη των πανελλαδικών, ένας συμμαθητής μας αυτοκτόνησε, πηδώντας από την ταράτσα οικοδομής δίπλα στο σχολείο μας, με αποτέλεσμα κάποια παιδιά να δουν τον συμμαθητή τους στην κυριολεξία να πέφτει στο κενό.

Παρά τη συναισθηματική υποστήριξη των καθηγητών και του διευθυντή μας, οι εξετάσεις πραγματοποιήθηκαν κανονικά για εμάς και δεν υπήρξε καμία συζήτηση για άνευ. Τα βράδια φοβόμουν μήπως ανοίξω ασυναίσθητα την μπαλκονόπορτα του δωματίου μου και πηδήξω κι εγώ. Πολλοί συμμαθητές μου τότε θεώρησαν μεγάλη αδικία το γεγονός ότι αξιολογηθήκαμε όπως όλοι οι υπόλοιποι Έλληνες μαθητές. Ο λόγος που δεν έγινε μεγάλο θέμα μάλλον ήταν πρώτον η αγωνία για τις εξετάσεις σε βαθμό να μην μπορείς να ασχοληθείς με οτιδήποτε εξωγενές και δεύτερον ο φόβος μήπως θεωρηθεί η διεκδίκηση ειδικής αντιμετώπισης ως προσπάθεια εκμετάλλευσης της αυτοκτονίας του συμμαθητή μας.

Αυτό που θέλω να τονίσω είναι ότι ακόμη κι αν οι συνθήκες που βιώνουμε τώρα είναι πρωτοφανείς, απρόοπτα και αλλαγές στις εξωτερικές συνθήκες συμβαίνουν καθημερινά. Επιπλέον, συμβαίνει το εξής οξύμωρο. Ενώ τα σχολεία έκλεισαν και δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν παραδόσεις ούτε επαναλήψεις δια ζώσης, ενώ η προσπάθεια για διαδικτυακά μαθήματα φαίνεται ότι δεν αποδίδει τόσο για τους καθηγητές όσο και για τους μαθητές και γονείς, υπάρχει ένα πολύ βασικό θετικό. Οι σημερινοί μαθητές έχουν κάτι που εμείς θα το ζηλεύαμε τις προηγούμενες χρονιές, έχουν Χρόνο. Χρόνο για διάβασμα, χρόνο για επανάληψη, χρόνο για ξεκούραση. 

Δεν λέω πως είναι εύκολη όλη αυτή η αλλαγή. Λέω απλώς ότι αυτός που θέλει να πετύχει, δε θα ασχολείται με το τι ψήφισε ο τάδε και η τάδε, δε θα ασχολείται με όλα τα αρνητικά και τα εμπόδια της διαδικτυακής διδασκαλίας, δε θα αναλώνεται στο να γράφει κείμενα οργής και παραπόνων. Θα κλείνει ματιά, αφτιά και στόμα και θα ολοκληρώσει αυτό που ξεκίνησε. Σε κάποιους μπορεί αυτό να ακούγεται εκνευριστικά παθητικό. Αλλά δεν είναι. Όποιος μαθητής έχει αποφασίσει να δώσει εξετάσεις, έχει ήδη εν γνώση του ή άθελά του συμφωνήσει να ακολουθήσει τη γραμμή του υπουργείου παιδείας και έχει ήδη συμφωνήσει σε αυτό το παράδοξο στυλ απόδειξης της γνώσης, που βασίζεται σχεδόν αποκλειστικά στην παπαγαλία και την αποστήθιση. 

Η μητέρα μου θυμάμαι πως μου έλεγε πως Ό,τι και να συμβεί, εσύ έχεις έναν στόχο και έναν προορισμό και θα τον φτάσεις μέχρι το τέλος. Και έτσι έκανα. Φέτος διαβάζω από τον Οκτώβρη για να δώσω τον Μάιο εξετάσεις για το μεταπτυχιακό στο οποίο θέλω να εισαχθώ.

Ξεκίνησα να διαβάζω από τόσο νωρίς διότι η ύλη είναι πολύ μεγάλη, θυμίζει πέντε βιβλία ιστορίας γ’ λυκείου, και γιατί δεν ήθελα να αφήσω τη δουλειά μου για το διάβασμα. Ωστόσο συνέβη ό,τι συνέβη, αποφάσισα να παραιτηθώ γιατί έβλεπα πως και πάλι δε θα μου έφτανε ο χρόνος και εν τέλει παραιτήθηκα 14 Μαρτίου. Να ενημερώσω ότι από 16 Μαρτίου η επιχείρηση έκλεισε έτσι κι αλλιώς λόγω κορωναϊού. Έχασα τη δουλειά μου (πολλοί μου είπαν πως την έχασα τελείως τζάμπα), κλείστηκα σε καραντίνα, δυσκολεύτηκα να στείλω την αίτηση για τη συμμετοχή στις εξετάσεις, έκλεισε η βιβλιοθήκη του τμήματος και δεν μπόρεσα να προμηθευτώ ένα βιβλίο...

Αλλά δεν τα έχω παρατήσει, διαβάζω για όποτε γίνουν οι εξετάσεις και είμαι προσηλωμένη στον στόχο μου. Είτε επιτύχω είτε αποτύχω, θα έχω κάνει την καλύτερη προσπάθειά μου. Κι αυτό από μόνο του είναι μια νίκη. 

Θεωρώ πως τα προσωπικά βιώματα και παραδείγματα είναι εύστοχα, καθώς βοηθούν τον αναγνώστη να δει εναλλακτικούς τρόπους αντιμετώπισης ίδιων ή παρόμοιων καταστάσεων, να προβληματιστεί και να αλλάξει τη σκέψη, το συναίσθημα και τη συμπεριφορά του με τρόπους που θα τον διευκολύνουν να πετύχει σε αυτό που επιθυμεί, ακόμη κι αν δεν χρειαστεί να κάνει θόρυβο και να προκαλέσει την προσοχή και τον πανικό. Αθόρυβη αποτελεσματικότητα. 

Θα ήθελα, λοιπόν, να πω πως είναι θετικό το να διεξαχθούν οι πανελλαδικές εξετάσεις. Και αυτό διότι πρώτον οι βαθμοί τετραμήνων απέχουν συνήθως πολύ από την πραγματική επίδοση των μαθητών, καθώς οι καθηγητές βοηθούν και επιβραβεύουν την προσπάθειά μας με υψηλούς βαθμούς, ώστε να μην ρίξουν τον Μ.Ο. που θα προκύψει συμψηφιστικά με τα γραπτά μας και δεύτερον διότι υπάρχουν μαθητές που δίνουν για δεύτερη ή τρίτη φορά, και προφανώς οι χαμηλοί βαθμοί που πήραν όταν φοιτούσαν δεν αντιστοιχούν στην συνειδητή προσπάθεια που έχουν καταβάλει φέτος. 

Αυτό που έχω να συμβουλεύσω ή να προτείνω, είναι να συνεχίσουν οι μαθητές την προσπάθειά τους, να πεισμώσουν περισσότερο και να κατανοήσουν πως σε αντίθεση με ορισμένα κείμενα οργισμένων μαθητών και γονέων στα όποια επισημαίνουν την «αδικία» της διεξαγωγής των εξετάσεων,  η κατάσταση που ζούμε είναι μια κατάσταση που τη βιώνουν όλοι. Επομένως, η αδικία δεν υφίσταται, καθώς οι εξετάσεις είναι άκρως ανταγωνιστικές και επομένως σχετικές αντί για απόλυτες. Τούτο σημαίνει πως είτε ο Μ.Ο. ενός μαθητή είναι 16,2 είτε 18,4, η επιτυχία του στις εξετάσεις θα κριθεί από τη συνολική επίδοση όλων των μαθητών. 

Δείτε τα θετικά, κλείστε μάτια, αφτιά και στόμα σε οτιδήποτε δεν αφορά εσάς και την επιτυχία σας στις πανελλήνιες εξετάσεις, σταματήστε να κατηγορείτε το σύστημα, το υπουργείο, τους καθηγητές κλπ και στραφείτε σε εσάς, ώστε αντί να πάει χαμένη η τόσο μεγάλη προσπάθεια που κάνετε εδώ και έναν χρόνο, να λειτουργήσει ευεργετικά Υπέρ σας. 

Εύχομαι πολύ καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά και εύχομαι τον Σεπτέμβρη να θυμάστε την τωρινή εμπειρία σαν μία νίκη. Καλό κουράγιο, τώρα είναι η πιο κρίσιμη περίοδος σε όλον τον αγώνα που κάνετε, αξιοποιήστε τα θετικά, αξιοποιήστε τα αρνητικά, να είστε συγκεντρωμένοι και προσηλωμένοι στον Προσωπικό Στόχο σας σήμερα, ώστε να μπορείτε να βάζετε Οικουμενικούς Στόχους αύριο. 

Καλή επιτυχία!

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ypaith
Εγκύκλιος για εκπαιδευτικούς και μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ: Μονιμοποίηση μόνο μετά από αξιολόγηση
Εγκύκλιος για τη μονιμοποίηση εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Εγκύκλιος για εκπαιδευτικούς και μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ: Μονιμοποίηση μόνο μετά από αξιολόγηση
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
ΠΑΜΑΚ: 8ο Διεθνές Συνέδριο Εφαρμοσμένης Θεωρίας, Μακροοικονομικής και Εμπειρικής Χρηματοοικονομικής
Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα (29/04) και την Τρίτη (30/04)
ΠΑΜΑΚ: 8ο Διεθνές Συνέδριο Εφαρμοσμένης Θεωρίας, Μακροοικονομικής και Εμπειρικής Χρηματοοικονομικής