Διάλογος μ' ένα γονιό - «Πώς πήγαν φέτος οι εξετάσεις;»
«Πώς πήγαν φέτος οι εξετάσεις;»

-Καλημέρα, δάσκαλε

-Καλημέρα, Βασίλη. Τι νέα; Πώς πήγε το παιδί στις Πανελλήνιες;

-Το πάλεψε, δάσκαλε. Αλλά δεν είναι σίγουρη.

-Δεν ξέρει τι έγραψε;

-Σε κάποια πήγε καλά...αλλού θα δούμε…

-Καλά αποτελέσματα ... τι εννοείς "θα δούμε";

-Στη Γλώσσα δεν ξέρει. Εσύ πώς το είδες το θέμα;

-Ήταν απρόσμενο. Το ότι δε μαθαίνουν τα παιδιά Ιστορία είναι ένα υπαρκτό ζήτημα. Αλλά γιατί δεν κάνει προσπάθεια το υπουργείο ν' αλλάξει το μάθημα;

-Έλα,ντε. Τι δουλειά έχει ένα τέτοιο θέμα στις Πανελλήνιες, δάσκαλε; Μήπως το έβαλαν για να μπερδέψουν τα παιδιά μας;

-Τι να σου πω, ρε Βασίλη; Πάντως δε ρωτάς το μαθητή στις εξετάσεις για την ιστορία, όταν τόσα χρόνια τον έχεις κάνει με την παπαγαλία να μισήσει το μάθημα …

-Πες τα, δάσκαλε !

-Ούτε του ξύνεις πληγές (του συστήματος), όταν αποφεύγεις συστηματικά να διδαχτεί η σύγχρονη ιστορία, μήπως και τον βοηθήσει στη ζωή του…

-Άστα, ρε δάσκαλε .Πειραματόζωα τα κάνανε τα παιδιά μας. Γιατί τέτοια πίεση φέτος;

-Εγώ δεν κατάλαβα το σκοπό αυτής της πίεσης. Αφού, κυρίες και κύριοι του υπουργείου, τα παιδιά έχουν τεράστια κενά, προς τι οι ύλες, ο υπερβολικός φόρτος για τις εξετάσεις και οι νέες εξετάσεις φέτος;

-Θα πάθουνε τίποτα τα παιδιά. Είχε κάτι βράδια που παραμίλαγε...

-Ωχ! Τι λες, Βασίλη; Τώρα σταμάτησε τουλάχιστον;

-Έτσι νομίζω. Γύρισε στις 4 το πρωί. Αλλά στις 7 ήταν όρθια. Νόμιζε ότι ξαναδίνει μάθημα ...

-Βασίλη, εύχομαι να επανέλθει το παιδί, όπως και όλα τα παιδιά. Αλλά θα μείνουν με το παράπονο: τι φταίνε αυτά, που δεν τα άφησαν να ζήσουν την εφηβεία τους;

-Μακάρι, δάσκαλε. Όλα τα παιδιά φέτος ζορίστηκαν..

-Ε, βέβαια .Φέτος βρήκαν να εφαρμόσουν και την Τράπεζα Θεμάτων (με την οποία διαφωνούμε) και να βάλουν τα παιδιά και τους συναδέλφους να κυνηγάνε την ύλη σ' όλο το Λύκειο !
-Άλλο κι αυτό πάλι…

-Δε φτάνει που κατάργησαν τις κοινωνικές επιστήμες και τα καλλιτεχνικά στο Λύκειο, έφεραν και "νέες Πανελλήνιες", λες και αυτό που λείπει απ' τα σχολεία είν' οι εξετάσεις…

-Και τι λείπει, δάσκαλε;

-Λείπει η απρόσκοπτη μάθηση, φίλε μου. Με βιβλία σύγχρονα, καθηγητές στην ώρα τους, υποδομές, βιωματικές δραστηριότητες, κοινωνικοποίηση, επαφή με τις τέχνες και τις επιστήμες και χειρωνακτικές δράσεις κλπ.

-Α, κατάλαβα.

-Έτσι ώστε το παιδί να αποκτήσει αξίες και Παιδεία, για να καταφέρει να καταλάβει τον κόσμο γύρω του και να μπορέσει να ενταχθεί σ' αυτόν ή να τον αλλάξει, αν δεν το ικανοποιεί.

-Και αυτοί δίνουν στα παιδιά μας άγχος και εξετάσεις...

-Ακριβώς! Φούμαρα...χωρίς καμία προοπτική για το μέλλον τους.

-Είμαι απογοητευμένος, δάσκαλε. Για ποιον δουλεύουμε εμείς, άμα είναι τα παιδιά να μη βγουν φυσιολογικά και να μείνουν και χωρίς δουλειά στο τέλος;

-Στο είχα πει, Βασίλη: τις αντιρρήσεις σας στο υπουργείο Αυτοί αποφασίζουν. Αυτοί έχουν την ευθύνη για τα χάλια της παιδείας.

-Πρέπει να αντιδράσουμε εμείς οι γονείς επιτέλους !

-Ναι, Βασίλη. Κάναμε ό,τι κάναμε φέτος μαζί γονείς και δάσκαλοι, αλλά δε φτάνει. Θέλει πιο έντονη και μαζική αντίδραση.

-Κι εσείς πρέπει να συνεχίσετε.

-Δεν είμαι και πολύ αισιόδοξος, Βασίλη μου. Εδώ μας είχαν και βγάζαμε θέματα για την Τράπεζα Θεμάτων από τις 6 η ώρα το πρωί κι εμείς το κατάπιαμε μια χαρά…

-Α, τέτοιοι είσαστε; Εμένα θα μου είχε πληρώσει ο εργοδότης δύο ώρες υπερωρία και μάλιστα από μόνος του. Δεν ισχύουν για σας οι νόμοι; Δούλοι είσαστε;

-Δεν ξέρω, ρε Βασίλη. Είναι κάτι στιγμές, που νιώθω ότι όλους δούλους μας θέλουν...κι εμάς κι εσάς και τα παιδιά.

-Μήπως υπερβάλλεις, δάσκαλε;

-Ίσως. Αλλά δε χρησιμοποίησαν τον κορωνοϊό για να μας διαιρέσουν, να μας αφαιρέσουν δικαιώματα και να μας ξεζουμίσουν;

-Το ίδιο και τον πόλεμο. Τι φταίω εγώ, κύριοι, να μην μπορώ να μετακινηθώ ή να πληρώνω τις ταρζανιές σας;

-Γι' αυτό σου λέω, Βασίλη. Έχε το νου σου να υποστηρίξουμε τα παιδιά, γιαπί θα τα βγάλουν αμόρφωτα...

-Μια κοινωνία χωρίς ελπίδα δηλαδή!

-Ακριβώς .Όταν στη θέση της μάθησης βάζουν συνέχεια εξετάσεις, μην περιμένεις τίποτα καλό.

-Και τώρα, που λένε να τα κρατάνε ως τις 6 στο σχολείο;

-Άλλο κι αυτό. Χωρίς χρήματα για την Παιδεία, χωρίς διορισμούς, χωρίς υποδομές τάζουν στους γονείς φροντίδα για τα παιδιά τους.

-Λόγια είναι δάσκαλε, μάλλον προεκλογικά.

-Πολύ φοβάμαι πως άλλο επιδιώκουν: να κάνουν κουμάντο στα σχολεία ιδιωτικές εταιρίες, με νοικιασμένο κακοπληρωμένο προσωπικό και να μετατραπεί ο χώρος σε ίδρυμα.

-Θα δούμε, δάσκαλε. Το θέμα είναι να αφήσουν τα παιδιά να ζήσουν τα σχολικά τους χρόνια και να χαρούν την ηλικία τους.

-Όχι άλλες εξετάσεις λοιπόν...μάθηση κι ελευθερία !

-Τι ωραία που τα λες, δάσκαλε!

-Να είσαι καλά, Βασίλη μου.

-Τα ξαναλέμε σύντομα.
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 70.000 υποψήφιους ως 14/5 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 12/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

κοτόπουλο
Κατανάλωση κοτόπουλου και καρκίνος: Τι δείχνει νέα ιταλική μελέτη
Μια νέα επιστημονική μελέτη από την Ιταλία φέρνει στο προσκήνιο πιθανές επιπτώσεις της υπερβολικής κατανάλωσης κοτόπουλου στην υγεία, εστιάζοντας...
Κατανάλωση κοτόπουλου και καρκίνος: Τι δείχνει νέα ιταλική μελέτη
kreas
Γιατί τα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα αυξάνουν σημαντικά τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου;
Τα δεδομένα δείχνουν ότι η διατροφή που περιλαμβάνει υψηλό ποσοστό τέτοιων προϊόντων επηρεάζει άμεσα τη μακροχρόνια υγεία και τη διάρκεια ζωής.
Γιατί τα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα αυξάνουν σημαντικά τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου;
askisi
Πόνος κατά την άσκηση: Το προειδοποιητικό σημάδι που μπορεί να φανερώνει σοβαρή απόφραξη αρτηριών
Η απόφραξη των αρτηριών, ένα πρόβλημα που συχνά εξελίσσεται αθόρυβα για χρόνια, μπορεί να αποτελέσει την αφετηρία για σοβαρές καρδιαγγειακές...
Πόνος κατά την άσκηση: Το προειδοποιητικό σημάδι που μπορεί να φανερώνει σοβαρή απόφραξη αρτηριών
ΜΑΘΗΤΕΣ
Πέντε δεξιότητες που πρέπει να καλλιεργήσουν οι μαθητές για να ανταποκριθούν στο μέλλον
Τα τελευταία χρόνια, και κυρίως μετά την ευρεία διάδοση των έξυπνων συσκευών και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, παρατηρείται μια ανησυχητική...
Πέντε δεξιότητες που πρέπει να καλλιεργήσουν οι μαθητές για να ανταποκριθούν στο μέλλον