Ενώ οι εκπαιδευτικοί φορείς ζητούν από το υπουργείο Παιδείας αφενός η διαδικασία της τηλε-διδασκαλίας να μην καταγραφεί ως διδαχθείσα ύλη και αφετέρου δραστική μείωση και αναπροσαρμογή της ύλης από τώρα όλων των μαθημάτων και, ιδίως, των πανελλαδικώς εξεταζόμενων λόγω της αντικατάστασης της ζωντανής μαθησιακής διαδικασίας με την άκρως προβληματική τελε–«εκπαίδευση», το τελευταίο, με επείγουσα εγκύκλιο, ορίζει την ηλεκτρονική καταχώριση στο myschool της διδακτέας-εξεταστέας ύλης των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ’ τάξης ΓΕΛ και ΕΠΑΛ που έχει διδαχθεί μέχρι και 16 Δεκεμβρίου.
Μείωση εισακτέων
Την ίδια ώρα επιχειρεί, αθέατα, σχέδιο δραστικής μείωσης των εισακτέων και περικοπής τμημάτων ΑΕΙ («Αθηνά Νο2»), με όχημα τη λεγόμενη «κλιμακωτή βάση», κοντολογίς μια μέθοδο εισαγωγής στα πανεπιστήμια με βάση συναρτώμενη από τον μέσο όρο της πανελλαδικής επίδοσης όλων των υποψηφίων για τα ανώτατα Ιδρύματα που διαγωνίζονται κάθε καλοκαίρι. Είναι φανερό ότι η υλοποίηση αυτής της πρότασης του υπουργείου Παιδείας (σε συνδυασμό με την κακόφημη Τράπεζα Θεμάτων) θα πριμοδοτήσει σημαντική μείωση εισακτέων στα Πανεπιστήμια από το ερχόμενο κιόλας έτος.
Το σχέδιο αυτό, που δεν θα οδηγήσει μεν σε «οριζόντια» βάση σε όλα τα ΑΕΙ (όπως παλιά η βάση του δέκα), αλλά θα «κατασκευάσει» διαφορετική βάση εισαγωγής ανά σχολή και τμήμα την οποία θα προσδιορίζουν τα ίδια τα Πανεπιστήμια, θα αποτελεί διάταξη στο νέο νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ που επεξεργάζεται (εδώ και έναν χρόνο) το υπουργείο Παιδείας.
Η βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ, έτσι, δεν θα είναι ενιαία, αλλά ούτε και η ίδια κάθε χρονιά. Θα βρίσκεται σε ευθεία σχέση και θα εξαρτάται από τις επιδόσεις των υποψηφίων κάθε χρονιά, οπότε θα αποτελεί έναν βαθμό που καθορίζεται από αυτήν.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, θα προκύπτει από τον συμψηφισμό δύο βαθμών:
α. από τον μέσο όρο της πανελλαδικής επίδοσης των υποψηφίων κάθε επιστημονικής κατεύθυνσης κάθε χρονιά και
β. από ένα επιπλέον ποσοστό επαύξησης της βάσης που θα καθορίζουν τα ίδια τα ΑΕΙ ανά τμήμα και επιστήμη, μέσα σε ένα συγκεκριμένο εύρος τιμών όμως που θα καθοριστεί από το υπουργείο.
Σε κάθε περίπτωση, είναι δεδομένο ότι όποια μορφή κι αν λάβει η νέα βάση εισαγωγής, είτε, δηλαδή, κάθε τμήμα αποφασίσει να θέτει «πήχη» για την εισαγωγή σε αυτό μέσω απαίτησης για αυξημένη βαθμολογία σε κάποιο από τα μαθήματα των πανελλαδικών, που είναι κομβικό για το συγκεκριμένο Τμήμα, είτε η βάση θα αφορά ομοειδή τμήματα, είτε πανεπιστήμια, το αποτέλεσμα θα είναι η μεγάλη μείωση των εισακτέων, από το ερχόμενο κιόλας έτος – εφόσον εφαρμοστεί.
Θυμίζουμε ότι από το 2005 το υπουργείο Παιδείας (υπουργός Μαριέττα Γιαννάκου) επιβάλλει την περιβόητη «βάση του 10». Τι έδειξε η εφαρμογή της επί 4 χρόνια (2005/6-2008/9); Μειώθηκε σημαντικά ο αριθμός των εισακτέων – έμειναν ακάλυπτες 50.000 θέσεις σε ΑΕΙ-ΤΕΙ. Εγινε τότε φανερό ότι επρόκειτο για μια επιχείρηση νομιμοποίησης του εξοστρακισμού των πιο αδύνατων κοινωνικά και σχολικά και για ένα «στένεμα» των διόδων των πανεπιστημίων που «έκλεινε το μάτι» τότε στα εκατοντάδες Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών και στα λεγόμενα Κολέγια, στα οποία προσφερόταν έτοιμη πελατεία το «πλεόνασμα» των υποψηφίων που δεν εισάγονταν.
Μηχανογραφικό
Σύμφωνα επίσης με πληροφορίες, στο μηχανογραφικό δελτίο που θα συμπληρώσουν το καλοκαίρι του 2021 οι φετινοί υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων θα περιλαμβάνονται λιγότερα τμήματα καθώς κάποια από αυτά που δημιουργήθηκαν την περίοδο 2016-2019 θα πάψουν να δέχονται υποψηφίους. Ο ακριβής αριθμός τους δεν έχει ακόμη υπολογιστεί. Αυτό που έχει γίνει γνωστό μέχρι στιγμής είναι ότι θα είναι κάτω από το 10% του συνόλου τους.
Είναι φανερό διά γυμνού οφθαλμού ότι ο βασικός προσανατολισμός της κυβέρνησης είναι η μείωση των εισακτέων, η πριμοδότηση της ιδιωτικής Ανώτατης Εκπαίδευσης και η ιδιωτικοποίηση του δημόσιου πανεπιστημίου με την παραχώρηση υποδομών του για όσους ξένους φοιτητές μπορούν να πληρώνουν δίδακτρα. Η επαναφορά της βάσης του «10» (που ντύνεται με διαφορετικά ρούχα) θα εξοστρακίσει, με εργαλείο τον βαθμό δυσκολίας των θεμάτων, χιλιάδες υποψηφίους, χωρίς να εκτεθεί το υπουργείο Παιδείας με μια ανακοίνωση μειωμένου αριθμού εισακτέων.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 9/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη