Προβληματισμός για τον τρόπο κάλυψης των έκτακτων απουσιών των εκπαιδευτικών
Έντονος προβληματισμός υπάρχει αυτές τις ημέρες στις συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων για τον τρόπο της κάλυψης των έκτακτων απουσιών των εκπαιδευτικών.

ΟΙ εκπαιδευτικοί ζητούν για να αντιμετωπιστούν οι ανάγκες που προκύπτουν λόγω έκτακτων απουσιών εκπαιδευτικών χωρίς να προκύπτει συγχρωτισμός είτε εκπαιδευτικών είτε μαθητών στα τμήματα χρειάζεται να τοποθετηθεί στο σχολείο μας ένας επιπλέον εκπαιδευτικός για συμπλήρωση ωραρίου, ενισχυτική διδασκαλία και αντικατάσταση συναδέλφων που απουσιάζουν έκτακτα.

Η Ανακοίνωση του Α Συλλόγου Αθηνών ΠΕ

Στην πρόσφατη εγκύκλιο με θέμα «Λειτουργία Δημοτικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2020-2021» επαναλαμβάνεται η πάγια διατύπωση χωρίς να αποκλείεται κανένας τρόπος κάλυψης:

«Ο τρόπος κάλυψης έκτακτης απουσίας εκπαιδευτικού αποφασίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων και καταγράφεται στο Βιβλίο Πράξεων του Συλλόγου Διδασκόντων στην πρώτη συνεδρίαση του σχολικού έτους».

Επαναλαμβάνουμε ότι η κάλυψη των απουσιών με αξιοποίηση των κενών των εκπαιδευτικών αποτελεί σαφή παραβίαση του διδακτικού ωραρίου και δεν πρέπει να την αποδεχτούμε. Επιπλέον, σε καμία περίπτωση δεν αποφεύγεται με αυτόν τον τρόπο ο συγχρωτισμός εκπαιδευτικών-μαθητών. Το ακριβώς αντίθετο συμβαίνει. Εάν, υποθετικά, αξιοποιηθούν τα κενά των εκπαιδευτικών, θα μπουν σε ένα τμήμα 6 εκπαιδευτικοί σε μία ημέρα. Σε περίπτωση κρούσματος εκπαιδευτικού ή μαθητή του τμήματος ή μαθητή των 6 τμημάτων, στο σχολείο θα πρέπει να μπουν σε καραντίνα τουλάχιστον 7 τμήματα.

Υπενθυμίζουμε ότι με βάση τις πάγιες αποφάσεις της ΔΟΕ για τα εργασιακά δικαιώματα:

«Το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι απαραβίαστο και καθορίζεται από το Ν. 2517/97. (24 ώρες για όσους έχουν ως 10 χρόνια υπηρεσίας, 23 ώρες από 10 -15 χρόνια, 22 ώρες από 15-20 χρόνια και 21 ώρες από 20 και πάνω).

Ο Ν. 1566/85 κάνει σαφή διάκριση μεταξύ εργασιακού και διδακτικού ωραρίου, ορίζοντας με σαφήνεια ότι οποιαδήποτε απασχόληση στην τάξη εντάσσεται σε διδακτικό ωράριο. Κατά συνέπεια σε καμία περίπτωση δεν ευσταθεί ότι μπορεί συνάδελφος να «απασχολήσει» παιδιά στην τάξη στα πλαίσια του εργασιακού του ωραρίου.

Το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι κατ’ ανώτατο 30 ώρες. Με τη λήξη του διδακτικού ωραρίου ο εκπαιδευτικός μπορεί να αποχωρήσει, εκτός αν του έχει ανατεθεί συγκεκριμένο έργο (όχι όμως διδακτικό) (άρθρο 13 παρ.8 του Ν. 1566/85 π.χ. συμμετοχή σε γιορταστικές, αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις, ενημέρωση των γονέων, κλπ τήρηση βιβλίων του Σχολείου, εκτέλεση διοικητικών εργασιών), ή υπάρχει συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων. Κάθε άλλη απασχόληση είναι παράνομη.

Οι οποιεσδήποτε αναφορές ή εντολές υπηρεσιακών παραγόντων σε «απασχόληση» των μαθητών είναι προδήλως παράνομες, αφού είναι αντίθετες με το Ν. 1566/85. Οι συνάδελφοι καλούνται, εφόσον συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο, να αρνούνται την προφορική ανάθεση υποχρεωτικής υπερωρίας. Ιδιαίτερα αρνητικοί πρέπει να είναι, από τη στιγμή που χιλιάδες εκπαιδευτικοί παραμένουν αδιόριστοι».

Με βάση τα παραπάνω, προτείνουμε στους Συλλόγους Διδασκόντων το παρακάτω:

Σχέδιο πρακτικού Συλλόγου Διδασκόντων

Για να αντιμετωπιστούν οι ανάγκες που προκύπτουν λόγω έκτακτων απουσιών εκπαιδευτικών χωρίς να προκύπτει συγχρωτισμός είτε εκπαιδευτικών είτε μαθητών στα τμήματα χρειάζεται να τοποθετηθεί στο σχολείο μας ένας επιπλέον εκπαιδευτικός για συμπλήρωση ωραρίου, ενισχυτική διδασκαλία και αντικατάσταση συναδέλφων που απουσιάζουν έκτακτα.

Σε περίπτωση που αυτό δεν υλοποιηθεί, η κάλυψη έκτακτης απουσίας εκπαιδευτικού αντιμετωπίζεται με κατανομή των μαθητών στα υπόλοιπα τμήματα έως τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα που ορίζει το θεσμικό πλαίσιο.

Αντίστοιχα, για την περίπτωση των νηπιαγωγείων τα περιθώρια είναι εντελώς ασφυκτικά. Η μόνη επιλογή που υπάρχει εδώ, είναι να υπάρχουν στη διάθεση της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης νηπιαγωγοί ώστε να καλύπτονται τόσο οι τακτικές όσο και οι έκτακτες απουσίες νηπιαγωγών. Επίσης, στη διάθεση της Διεύθυνσης πρέπει να υπάρχουν και εκπαιδευτικοί για να αντιμετωπίζονται περιπτώσεις όπου υπάρχουν μακρόχρονες ή πολλές έκτακτες απουσίες εκπαιδευτικών ή υπάρχουν πληθωρικά τμήματα σε κάποια σχολεία που προσεγγίζουν τα 25 παιδιά στο τμήμα.

Μαθαίνουμε τα δικαιώματά μας, τα υπερασπίζουμε συλλογικά σε κάθε σχολείο, με αλληλεγγύη σε κάθε συνάδελφο, με άρνηση αποδοχής αυθαίρετων εντολών, με ενημέρωση του συλλόγου σε κάθε περίπτωση αυθαιρεσίας και τρομοκράτησης. Συσπειρωμένοι γύρω από το σύλλογό μας να αντιμετωπίσουμε κάθε πρόκληση. Όλοι μαζί να περάσουμε στην αντεπίθεση. Δε θα ζήσουμε με το φόβο! Τη ζωή μας την κερδίζουμε με αξιοπρέπεια και υπερηφάνεια!

O πρόεδρος                             Ο Γ. Γραμματέας

Δημήτρης Μαριόλης              Νίκος Αθανασόπουλος

 

Διαβάστε Επίσης:

ΑΣΕΠ: Tο ΚΟΡΥΦΑΙΟ Σεμινάριο στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ με ανοικτές αιτήσεις

Νέες Προσλήψεις Φιλολόγων (όλες οι ειδικότητες) σε όλη την Ελλάδα

Μοριοδότηση - Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Π.Ε. και Δ.Ε. στη Σχολική Ψυχολογία

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Η/Υ ΣΕ 10 ΗΜΕΡΕΣ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΜΕ ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΕΣ ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

 

 

σχετικά άρθρα

Ηλεκτρονικός εξοπλισμός στα σχολεία: Ποιες εταιρείες κέρδισαν τους διαγωνισμούς των 7,5 εκατ.ευρώ
Ηλεκτρονικός εξοπλισμός στα σχολεία: Ποιες εταιρείες κέρδισαν τους διαγωνισμούς των 7,5 εκατ.ευρώ
Η δαπάνη για τον εξοπλισμό θα βαρύνει τον προϋπολογισμό της Πράξης «Προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού ΤΠΕ σε σχολικές μονάδες Γενικής και...
Ηλεκτρονικός εξοπλισμός στα σχολεία: Ποιες εταιρείες κέρδισαν τους διαγωνισμούς των 7,5 εκατ.ευρώ
Κενά στα σχολεία: Εδώ ο καθηγητής, εκεί ο καθηγητής, πού είναι ο καθηγητής;
Κενά στα σχολεία: Εδώ ο καθηγητής, εκεί ο καθηγητής, πού είναι ο καθηγητής;
Σχολεία στην περιφέρεια, «σχολεία ενός κατώτερου θεού»; Χωρίς καθηγητή Χημείας οι μαθητές που θα εξεταστούν πανελλαδικά από το Βαλλιάνειο Γενικό...
Κενά στα σχολεία: Εδώ ο καθηγητής, εκεί ο καθηγητής, πού είναι ο καθηγητής;
Θλίψη για τον θάνατο του εκπαιδευτικού Διονύση Γεωργόπουλου
Θλίψη για τον θάνατο του εκπαιδευτικού Διονύση Γεωργόπουλου
Ο Δ. Γεωργόπουλος διετέλεσε πρόεδρος της ΕΛΜΕ Κεφαλλονιάς - Ιθάκης - Συμμετείχε ενεργά στα κινήματα και τις διεκδικήσεις των εκπαιδευτικών, συνέταξε...
Θλίψη για τον θάνατο του εκπαιδευτικού Διονύση Γεωργόπουλου
Σε δίκη εννέα καθηγητές επειδή έβγαλαν ψήφισμα συμπαράστασης σε απολυμένη υπάλληλο
Σε δίκη εννέα καθηγητές επειδή έβγαλαν ψήφισμα συμπαράστασης σε απολυμένη υπάλληλο
Οι καθηγητές, μέλη τότε του ΔΣ της Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλο­νίκης, μηνύθηκαν το 2018 από τον εργοδότη της Vresnet μετά από ψήφισμα συμπαράστασης σε απολυμένη...
Σε δίκη εννέα καθηγητές επειδή έβγαλαν ψήφισμα συμπαράστασης σε απολυμένη υπάλληλο