ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
Β΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΟΛΟΙ ΤΗΝ 12η ΔΕΚΕΜΒΡΗ ΣΤΗ Γ.Σ.
ΚΑΙ ΣΤΙΣ 19 ΔΕΚΕΜΒΡΗ ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ
Για ΕΛΜΕ διεκδικητική, ενωτική, αγωνιστική
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Η περίοδος Μάη-Ιούνη του 2019 ήταν μία κομβική χρονική στιγμή για τις πολιτικές και κοινωνικές εξελίξεις στη χώρα, κυρίως λόγω των εκλογικών αναμετρήσεων . Μετά το αποτέλεσμα των Ευρωεκλογών, σε ένα πολιτικό κλίμα ιδιαίτερα φορτισμένο από σκόπιμη πόλωση και κατασκευασμένη προπαγάνδα, οδηγηθήκαμε σε πρόωρες βουλευτικές εκλογές (7 Ιούλη 2019), το αποτέλεσμα των οποίων (αυτοδυναμία ΝΔ με 39,4%) ανέκοψε την πορεία ενός χωρίς ιστορικό προηγούμενο κυβερνητικού εγχειρήματος με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ.
Η κυβέρνηση της αριστεράς, ακόμα και μετά από τον επώδυνο συμβιβασμό του 3ου Μνημονίου (Ιούλιος 2015), προσπάθησε να αντιμετωπίσει την καταστροφική για την κοινωνία ανθρωπιστική κρίση, να ολοκληρώσει το επιβεβλημένο μνημονιακό πρόγραμμα (Αύγουστος 2018) -πραγματοποιώντας παράλληλα καινοτόμες κοινωνικές πολιτικές (αν και όχι πάντα με ολοκληρωμένο τρόπο)- και να ισχυροποιήσει τη χώρα, τόσο οικονομικά όσο και στο επίπεδο των διεθνών σχέσεων.
Η αυτοδυναμία της ΝΔ, ως αποτέλεσμα των εκλογών της 7ης Ιουλίου 2019, σήμανε το πισωγύρισμα σε νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χαρακτηριστικές ενός εκσυγχρονισμένου δεξιού παλαιοκομματισμού. Ωστόσο, το υψηλό ποσοστό του ΣΥΡΙΖΑ δημιουργεί ισχυρή προοπτική ώστε να γίνει η δεξιά διακυβέρνηση παρένθεση, μέσα από την ανασυγκρότηση των αριστερών προοδευτικών δυνάμεων.
Η νέα συντηρητική νεοφιλελεύθερη διακυβέρνηση έδωσε ήδη ανησυχητικά δείγματα γραφής για τους εργαζόμενους και τους εκπαιδευτικούς. Τα πρώτα μεγάλα προβλήματα δημιουργήθηκαν από τα πολλά κενά που υπάρχουν ακόμα στα σχολεία, σε συνδυασμό με τη μη πραγματοποίηση των 4.500 διορισμών στην ειδική αγωγή καθώς και το πάγωμα των δρομολογημένων 10.500 στη γενική αγωγή και εκπαίδευση για το 2020. Παράλληλα, ψηφίστηκαν ήδη: η κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου, η ισοτιμία τίτλων κολλεγίων και δημόσιων πανεπιστημίων (ιδιωτικοποίηση), κατάργηση των «πράσινων σχολών», αναστολή διετών προγραμμάτων ΚΕΕ, ρυθμίσεις για την εκπαίδευση των παιδιών προσφύγων και νέος νόμος για το άσυλο που θέτουν φραγμούς και περιστέλλουν δικαιώματα ως προς την πρόσβασή τους στις δομές εκπαίδευσης και υγείας, καθώς και ο νέος «αναπτυξιακός» νόμος που υπονομεύει τα συνδικαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων.
Για το επόμενο διάστημα και σύμφωνα με τον προγραμματισμό της κυβέρνησης αναμένεται να ξεδιπλωθεί η βασική επίθεση στον χώρο της παιδείας και τις δημοκρατικές κατακτήσεις του κλάδου με:
- Παρεμβάσεις στο πλαίσιο της αξιολόγησης (επαναφορά και της ατομικής)
- Ανατροπές στις δομές εκπαίδευσης
- Νέο νόμο για την επιλογή στελεχών
- Αλλαγές στο Λύκειο και τον τρόπο πρόσβασης με επαναφορά της βάσης του 10 και της τράπεζας θεμάτων
- Θέσεις για την αυτονομία (διοικητική, οικονομική και παιδαγωγική) των σχολείων
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ
Στη νέα αυτή πραγματικότητα που διαμορφώνεται το ζητούμενο για εμάς είναι το Συνδικαλιστικό Κίνημα να ξεπεράσει στην πράξη και με τη δράση του την κρίση συμμετοχής και τις χρόνιες παθογένειές του ώστε να συσπειρώνει δυναμικά τους συναδέλφους, να υπερασπίσει τις κατακτήσεις του μέσα από καλά στοχευμένους και προετοιμασμένους αγώνες και να δημιουργήσει προϋποθέσεις για διεκδικήσεις βασικών ζητημάτων στα εργασιακά, οικονομικά και συνταξιοδοτικά προβλήματα του κλάδου.
Οι Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις (ΣΥΝ.Ε.Κ.) μέσα από το ΔΣ της ΕΛΜΕ έδωσαν το δυναμικό παρών και πρωτοστάτησαν με αποφασιστικό τρόπο στις πολλαπλές παρεμβάσεις του Σωματείου με στόχο:
Τη σύσταση τμημάτων με αριθμό μαθητών σύμφωνα με τις θέσεις της ΟΛΜΕ, την αποτροπή της μετακίνησης των εκπαιδευτικών σε περισσότερα από 2 σχολεία για την κάλυψη του ωραρίου τους, τη στήριξη τόσο των ΕΠΑΛ, με τη σύσταση ολιγομελών τμημάτων, όσο και τη στήριξη των μικρών σχολείων, την λύση των προβλημάτων των διαπολιτισμικών σχολείων, τον έγκαιρο διορισμό αναπληρωτών τόσο στη γενική, όσο και στην ειδική εκπαίδευση, τη διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων και της διαφάνειας στις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι, η αγωνιστική και αποτελεσματική δράση του σωματείου μας στηρίζεται στη ενεργό συμμετοχή όλων μας.
Σταθεροί στην αντίληψή μας ότι μόνο με ενωτικούς μαζικούς αγώνες μπορούμε να βάλουμε φραγμούς σε αντιδραστικά σχέδια για το δημόσιο σχολείο, αλλά και να διεκδικήσουμε τα εργασιακά μας δικαιώματα, συνεχίζουμε με βασικό άξονα την αυτοτέλεια του Συνδικάτου, να παλεύουμε μέσα στο Σωματείο για την υπεράσπιση των συμφερόντων των εκπαιδευτικών, των μαθητών/τριών και του δημόσιου σχολείου.
Θεωρώντας πρώτιστης σημασίας την αναζωογόνηση της ΕΛΜΕ με τη συμμετοχή όλων των συναδέλφων και συναδελφισσών, προτείνουμε και δεσμευόμαστε για:
• Περιοδείες μελών ΔΣ ΕΛΜΕ – ενίσχυση της ζωντανής επαφής με τα σχολεία. Άνοιγμα των ζητημάτων αιχμής για συζήτηση σε κάθε Σύλλογο.
• Ανάδειξη και ενεργοποίηση του θεσμού του αντιπροσώπου του σχολείου. Σε βασικά θέματα, πριν από τα ΔΣ ή τις ΓΣ των ΕΛΜΕ, επιδιώκουμε συνεδριάσεις συλλόγων για επεξεργασία των εισηγήσεων και διαμόρφωση προτάσεων. Αξιοποίηση του Διαδικτύου για συλλογή προτάσεων και σκέψεων από τους συλλόγους των καθηγητών, υλικό που θα εμπλουτίζει τη συζήτηση στα ΔΣ ή στις ΓΣ.
• Συνεχίζουμε να δίνουμε βάρος στα καθημερινά εργασιακά προβλήματα των συναδέλφων και στην προσπάθεια επίλυσής τους μέσα από παρεμβάσεις και αγωνιστικές κινητοποιήσεις στις Διευθύνσεις.
• Εκτός από τα κυρίαρχα ζητήματα, προσανατολιζόμαστε και σε επιμέρους διεκδικήσεις και πρωτοβουλίες που θα διευκολύνουν την καθημερινότητα των συναδέλφων (εξασφάλιση εκπτωτικών προσφορών για τους εκπαιδευτικούς σε συγκοινωνιακά μέσα, σίτιση, τρόφιμα, θεάματα, κλπ).
• Ανάπτυξη της δράσης της ΕΛΜΕ (πολιτιστικής, κοινωνικής, περιβαλλοντικής, αθλητικής κ.α.)
• Με στόχο την ουσιαστική συμμετοχή και παρέμβαση του κάθε συναδέλφου στη δημόσια ζωή του σωματείου (συνέλευση, ημερίδες, εκδηλώσεις, κλπ), θα στηρίξουμε τις αναγκαίες προϋποθέσεις που θα ευνοούν την εμπλοκή των “ανένταχτων” συναδέλφων στη συζήτηση και την επεξεργασία προτάσεων για τη λύση προβλημάτων, ώστε οι άγονες μικροπαραταξιακές αντιπαραθέσεις να δώσουν τη θέση τους σε πραγματικά συλλογικές - συμμετοχικές δημοκρατικές διαδικασίες.
Βασικές διεκδικήσεις
- Δημόσια και δωρεάν Παιδεία ως πραγματικό κοινωνικό αγαθό και δικαίωμα όλων.
- Αύξηση των κρατικών δαπανών για την Παιδεία τουλάχιστον στο 5% του ΑΕΠ ή στο 15% των δαπανών του Κρατικού Προϋπολογισμού.
- Ενιαία 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση και 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή, που θα παρέχεται δωρεάν χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς.
- Ειδικότερα όσον αφορά στις θέσεις μας για το Λύκειο διεκδικούμε:
1.Τον ενιαίο χαρακτήρα των Προγραμμάτων Σπουδών της γενικής παιδείας, τον εμπλουτισμό και τον εκσυγχρονισμό της σε όλες τις τάξεις και τύπους σχολείων της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, την ενίσχυση της παιδαγωγικής αυτονομίας των σχολείων, την ουσιαστική αποδέσμευση όλων των τύπων λυκείων από το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς και την απόκτηση απολυτηρίου και πτυχίου που θα οδηγούν με επιτυχία τόσο στις μεταλυκειακές σπουδές ή δομές όσο και στην αγορά εργασίας. Όσον αφορά στη Γ’ Γενικού Λυκείου, δεν πρέπει να έχει χαρακτήρα προπαρασκευαστικού έτους για τα ΑΕΙ. Μέχρι τη δημιουργία συνθηκών ελεύθερης πρόσβασης, ο μόνος δρόμος για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ είναι οι Πανελλαδικές εξετάσεις σε περιορισμένο αριθμό μαθημάτων, με την ευθύνη της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
2.Την περαιτέρω άμεση ενίσχυση και αναβάθμιση της ΤΕΕ και των μεταλυκειακών δομών (μαθητείας, ΚΕΕ), μέσα από την ίδρυση ενός μόνο Λυκείου της ΤΕΕ που θα ενσωματώνει όλες τις δομές εντός Υπ. Παιδείας ως ισότιμου πυλώνα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με ανάπτυξη νέων ειδικοτήτων, οργάνωση μεταλυκειακού έτους ειδίκευσης για όλες τις ειδικότητες οργανικά ενταγμένου στο Λύκειο, σύνδεση με το χώρο της εργασίας, ισότιμη πρόσβαση των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων. Παράλληλα, διεκδικούμε αύξηση των κονδυλίων και ανανέωση του εργαστηριακού εξοπλισμού, συνεχή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της ΤΕΕ και μείωση της γραφειοκρατίας για τον εκπαιδευτικό.
- Μόνιμοι διορισμοί για κάλυψη όλων των κενών. Όχι στην πριμοδότηση αντικειμενικών κριτηρίων που έχουν άμεση ταξική αναφορά στη δυνατότητα πρόσβασης και απόκτησής τους και οδηγούν στην υποβάθμιση του βασικού πτυχίου. Πριμοδότηση ολόκληρης της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών. Εμπροσθοβαρή διαδικασία των διορισμών που έχουν εξαγγελθεί, ώστε η χρονιά 2019-20 να περιλαμβάνει και διορισμούς γενικής παιδείας, και κατανομή του αριθμού των διοριστέων ανάμεσα στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης και στις διάφορες ειδικότητες με βάση τις πραγματικές ανάγκες.
- Αναπληρωτές με πλήρη και ίσα δικαιώματα.
- Ουσιαστική οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών με δικαίωμα υπογραφής συλλογικών συμβάσεων, άμεσα μισθολογικό ξεπάγωμα της διετίας 2016-17, επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού, ενίσχυση των νέων συναδέλφων/-ισσών, άρση μισθολογικών ανισοτήτων.
- Επαναφορά του ωραρίου στο προ του 2013 καθεστώς.
- Μέχρι δύο σχολεία για κάλυψη ωραρίου. Μείωση διδακτικού ωραρίου κατά 1 ώρα για κάθε σχολείο, σε περίπτωση μετακίνησης εκπαιδευτικού για συμπλήρωση ωραρίου σε πάνω από 2 σχολεία. Οικονομική κάλυψη των εξόδων μετακίνησης.
- Ανώτατο όριο 20 μαθητών στο τμήμα, 15 στις ομάδες προσανατολισμού, 10 ανά καθηγητή στα εργαστήρια. Μέχρι την επίτευξη των παραπάνω ορίων, να νομοθετηθεί άμεσα για τη σχολική χρονιά 2019-20 μέγιστος αριθμός 25 μαθητών σε όλα τα τμήματα γενικής παιδείας της Β/θμιας εκπαίδευσης και 20 μαθητών στις ομάδες προσανατολισμού, καθώς και η σταδιακή μείωση του αριθμού κατά τις δύο επόμενες σχολικές χρονιές.
- Θεσμική κατοχύρωση της κατάργησης της αξιολόγησης. Διασφάλιση της αποτίμησης εκπαιδευτικού έργου με αποκλειστικά εσωτερικές δημοκρατικές διαδικασίες και με ευθύνη του Συλλόγου Διδασκόντων. Όχι στην αξιολόγηση Διευθυντών και Υποδιευθυντών από τους εκπαιδευτικούς.
- Κατάργηση καθηκοντολόγιου και δημιουργία νέου θεσμικού πλαισίου για τη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου και την επιλογή στελεχών, με κυρίαρχο το ρόλο του Συλλόγου Διδασκόντων, εκλογή Διευθυντή - συντονιστή από το Σύλλογο και μέτρα στήριξης της διδακτικής πράξης, της παιδαγωγικής ελευθερίας και της βελτίωσης του εκπαιδευτικού έργου με την ενεργό συμμετοχή του Συλλόγου.
- Πλήρης σύνταξη στους εκπαιδευτικούς στα 60, µε 30 χρόνια υπηρεσίας. Καμιά μείωση κύριων, επικουρικών συντάξεων και εφάπαξ, που προβλέπονται από το νόμο Κατρούγκαλου. Καμία αύξηση ασφαλιστικών εισφορών σε εργαζόμενους. Σταδιακή ανάκτηση των απωλειών. Πλήρης ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.
- Επαρκής αρχική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών στα Πανεπιστήμια, βραχύχρονα προγράμματα επιμόρφωσης, καθώς και περιοδική επιμόρφωση ετήσιας διάρκειας όλων των εκπαιδευτικών με ευθύνη των ΑΕΙ και απαλλαγή από διδακτικά καθήκοντα. Καθιέρωση υποτροφιών με αδιάβλητες και αντικειμενικές διαδικασίες και χορήγηση του αναγκαίου αριθμού εκπαιδευτικών αδειών.
- Σύγχρονη κτηριακή-υλικοτεχνική υποδομή για όλα τα σχολεία και εξοπλισμό τους με τα απαιτούμενα μέσα (σχολική βιβλιοθήκη, εργαστήρια, αίθουσα υπολογιστών, γυμναστήριο κ.λπ.). Στελέχωση όλων των σχολείων με το αναγκαίο βοηθητικό και επιστημονικό προσωπικό.
- Ουσιαστική στήριξη και αναβάθμιση των δομών της ειδικής αγωγής, στελέχωσή τους με μόνιμο προσωπικό. Ένταξη όλων των παιδιών ανάλογα με τις ανάγκες τους στην καταλληλότερη δομή - ΣΜΕΑΕ ή τμήματα ένταξης ή παράλληλη στήριξη. Ουσιαστική επιμόρφωση σε εκπαιδευτικούς. Κανένα παιδί έξω από τη δομή που έχει ανάγκη. Ενίσχυση της ουσιαστικής λειτουργίας των ΚΕΣΥ γι’ αυτόν το σκοπό.
- Πλήρης και Ισότιμη ένταξη -σχολική και κοινωνική- όλων των παιδιών από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες με πολιτισμικές και θρησκευτικές ιδιαιτερότητες (πρόσφυγες – Ρομά - μετανάστες- παλιννοστούντες) . Ενίσχυση της προενταξιακής φάσης ( ΔΥΕΠ) και των τάξεων υποδοχής ( ΖΕΠ1 και ΖΕΠ2) με στόχο την παραμονή τους στο εκπαιδευτικό σύστημα και την ολοκλήρωση των σπουδών τους.
- Ειδικά μέτρα στήριξης των εργαζόμενων μαθητών και των εσπερινών σχολείων, ειδική επιμόρφωση εκπαιδευτικών, καθώς και πρόγραμμα σπουδών και βιβλία προσαρμοσμένα στις ανάγκες τους.
- Άμεση αντιμετώπιση των ιδιαίτερων προβλημάτων (υποδομές, εκπαιδευτικοί ειδικότητας, μεταφορά μαθητών) για τα μουσικά, καλλιτεχνικά, διαπολιτισμικά σχολεία, για τα σχολεία νησιωτικών και δυσμενών περιοχών, καθώς επίσης και για τα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας και φυλακών.
- Ριζική αναβάθμιση του δημόσιου Πανεπιστημίου. Όχι στην ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων.
Νοέμβρης 2019
Στις εκλογές για την ΕΛΜΕ
Ψηφίζουμε – στηρίζουμε
Το ψηφοδέλτιο της Εκπαιδευτικής Ριζοσπαστικής Αριστεράς
ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ (ΣΥΝ.Ε.Κ.)
- Αδειλίνη Διονυσία 5ο Γυμν. Χαϊδαρίου
- Βαγενά Δήμητρα 1ο ΓΕΛ Αγ. Βαρβάρας
- Βενετσάνου Ιωάννα 1ο Γυμν. Χαϊδαρίου
- Γαργάλας Κωνσταντίνος 2ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
- Δρεμπέλας Διονύσης 6οΓυμνάσιο Χαϊδαρίου
- Καπετανίδου Θεοδοσία 6ο ΓΕΛ Αιγάλεω
- Κατσωνόπουλος Θοδωρής ΕΕΕΕΚ Αιγάλεω
- Κορδής Νεκτάριος 6ο ΓΕΛ Αιγάλεω
- Κουτσοθεοδωρής Λάμπρος 3ο ΓΕΛ Αιγάλεω
- Κρητικού Τριανταφυλλιά Εσπερινό Γυμνάσιο Αιγάλεω
- Μαρίνη Αλεξάνδρα 5ο ΓΕΛ Αιγάλεω
- Μεσολωρά Πηνελόπη 1ο Γυμνάσιο Αγ. Βαρβάρας
- Μπαρούς Γιάννης 5ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου
- Μπέζου Κατερίνα Ειδ. Επαγγ. Γυμν. Αιγάλεω
- Ντάμπου Παρασκευή 4ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
- Παπανικολάου Γιάννης 6ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου
- Παπαχρήστος Σωτήρης ΕΕΕΕΚ Αιγάλεω
- Περιστέρη Ελένη ΕΕΕΕΚ Αιγάλεω
- Πολυχρονιάδου Πετρούλα 4ο Γυμνάσιο Αιγάλεω
- Ποτηροπούλου Μαρία 2ο Γυμνάσιο Αγ. Βαρβάρας
- Σαριδάκη Βασιλική 1ο ΕΠΑΛ Αιγάλεω
- Σμυρνιώτης Δημήτρης ΕΕΕΕΚ Αιγάλεω
- Σταθόπουλος Ανδρέας 6ο ΓΕΛ Αιγάλεω
- Σταμπουλίλη Ζωή 1ο Εσπ. ΕΠΑΛ Αιγάλεω
- Τσάμη Χριστίνα ΕΕΕΕΚ Αιγάλεω
- Φραγκίσκος Νίκος 1ο Γυμνάσιο Αιγάλεω
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη