Thumbnail
"Θα πρέπει οι γονείς να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στις σειρήνες φροντιστηριοποίησης της ζωής των παιδιών τους από τόσο μικρή ηλικία. Οι μαθητές δημοτικού χρειάζονται ελεύθερο χρόνο, χρειάζονται κοινωνικοποίηση, δημιουργικές δραστηριότητες κι όχι αέναη μελέτη σε ένα περιβάλλον τάξης"

Στην πρόσφατη συνάντηση της ηγεσίας της ΟΕΦΕ (των εργοδοτών στο χώρο των φροντιστηρίων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) με τη νέα Πρόεδρο του ΕΟΠΠΕΠ αποκαλύφθηκε για μια ακόμη φορά το πλάνο της Ομοσπονδίας των φροντιστηριαρχών για τα παιδιά με μοναδικό γνώμονα το κέρδος. Κύριο αίτημα της ΟΕΦΕ είναι η δημιουργία φροντιστηρίων για μαθητές δημοτικού που σήμερα είναι απαγορευμένα από τη νομοθεσία (άρθρο 56, ν. 682/77).  
  
Στο όνομα του κέρδους, παραβλέπουν το γεγονός ότι η παραμονή παιδιών ηλικίας 6-12 ετών σε περιβάλλον τάξης από το πρωί έως το βράδυ συνιστά ιδρυματοποίηση και θα έχει δραματικές συνέπειες στην ομαλή ψυχοσυναισθηματική τους ανάπτυξη. Κυρίως όμως είναι σχεδόν βέβαιο ότι η εκπαιδευτική υπερεξάντληση των παιδιών θα τα οδηγήσει σε αποστροφή προς τη γνώση. Το γεγονός ότι ήδη διαφημίζονται (κατά παραβίαση της νομοθεσίας) τμήματα προετοιμασίας νηπίων (!) για το δημοτικό, ή «βρεφικά» τμήματα εκμάθησης αγγλικών  αποδεικνύει την έκταση ενός φαινομένου που δεν έχει προηγούμενο σε άλλη ευρωπαϊκή χώρα. 

Ταυτόχρονα όμως, στο πλαίσιο της επιχείρησης εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης, οι εκπρόσωποι των φροντιστηρίων επιτίθενται εν γνώσει τους στο δημόσιο σχολείο και δη στην ολοήμερη λειτουργία του. Το ολοήμερο σχολείο είναι ίσως ο υπ. αριθμ. ένα εχθρός για έναν κύκλο επιχειρηματιών, καθώς είναι η μοναδική απάντηση για τους εργαζόμενους γονείς και δίνει  λύσεις στην ελληνική κοινωνία, παρέχοντας ποιοτικές υπηρεσίες δημιουργικής απασχόλησης που σέβονται την προσωπικότητα του παιδιού. Για το λόγο αυτό στέκει ως το μοναδικό εμπόδιο στην εισβολή των δυνάμεων της αγοράς σε μια ζώνη λειτουργίας που ευελπιστούν ότι θα τους αποδώσει τα μέγιστα. 

Πέραν όλων αυτών, υφίσταται ζήτημα ενημέρωσης των γονέων για τις συνέπειες που έχει αυτή η εκπαιδευτική υπερεξάντληση. Υπάρχει σε μεγάλα τμήματα της κοινωνίας η στρεβλή αντίληψη ότι ποιοτική εκπαίδευση σημαίνει εντατική και πολύωρη εκπαίδευση. Επιπλέον, η σημερινή οικογένεια αντιμετωπίζει πολλαπλά προβλήματα, κυρίως με την αδυναμία φύλαξης μικρών παιδιών τα απογεύματα, καθώς στον ιδιωτικό τομέα ιδιαίτερα το οχτάωρο αποτελεί πλέον άγνωστη λέξη. Ωστόσο, θα πρέπει οι γονείς να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στις σειρήνες φροντιστηριοποίησης της ζωής των παιδιών τους από τόσο μικρή ηλικία. Οι μαθητές δημοτικού χρειάζονται ελεύθερο χρόνο, χρειάζονται κοινωνικοποίηση, δημιουργικές δραστηριότητες κι όχι αέναη μελέτη σε ένα περιβάλλον τάξης.  

Η ΟΙΕΛΕ είχε προειδοποιήσει πολλάκις την τελευταία δεκαετία για τους κινδύνους της άκρατης φροντιστηριοποίησης και εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης που θα έχει ακόμη μεγαλύτερες συνέπειες στις μικρές ηλικίες. Σήμερα που η ΟΕΦΕ θέτει ανοιχτά πλέον το ζήτημα της νομιμοποίησης των φροντιστηρίων για μαθητές δημοτικού επανερχόμαστε και κρούουμε τον κώδωνα του κινδύνου για όλους, για την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, κυρίως όμως για τους γονείς. Η Ομοσπονδία μας θα εξαντλήσει κάθε πολιτικό και νομικό μέσο για να μην γίνει πράξη το όραμα των φροντιστηριαρχών για εκπαιδευτικά super markets με πελάτες και θύματα τα μικρά παιδιά. 

Διαβάστε περισσότερα: Νομιμοποίηση Φροντιστηρίων Δημοτικού και απαγόρευση οικοδιδασκαλίας ζητούν οι φροντιστές

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 30/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

προσχολική αγωγή
Προσχολική Αγωγή & Εκπαίδευση: Πλήρες νομοθετικό πλαίσιο και νέες δράσεις ΥΠΑΙΘΑ στο δημόσιο διάλογο
Προσχολική αγωγή και εκπαίδευση: Παράθεση του νομοθετικού πλαισίου και των δράσεων του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού στα πλαίσια...
Προσχολική Αγωγή & Εκπαίδευση: Πλήρες νομοθετικό πλαίσιο και νέες δράσεις ΥΠΑΙΘΑ στο δημόσιο διάλογο
plimmyrise_nipiagogeio
Παρουσίαση νομοθετικού πλαισίου και δράσεων του ΥΠΑΙΘ – Απάντηση στον κοινοβουλευτικό έλεγχο
Προσχολική αγωγή και εκπαίδευση: Παράθεση νομοθετικού πλαισίου και δράσεων του Υπ. Παιδείας
Παρουσίαση νομοθετικού πλαισίου και δράσεων του ΥΠΑΙΘ – Απάντηση στον κοινοβουλευτικό έλεγχο