Thumbnail
Ανακοίνωση μαθητικής κοινότητας 3ου Γ.Ε.Λ. Αγίου Δημητρίου για το Νέο Λύκειο

 

Η εξεταστική περίοδος, φέτος, έχει να παρουσιάσει τριπλές Πανελλήνιες Εξετάσεις για την Γ’ Λυκείου και πανελλαδικού τύπου για την Α’ και Β’ Λυκείου…από τράπεζα θεμάτων, όπως προβλέπεται στον ν.4186/13. Λαμβάνοντας υπόψη την ημέρα πανελλαδικής διαμαρτυρίας για το νέο λύκειο από τους μαθητές, πήραμε την πρωτοβουλία να γράψουμε ένα άρθρο, ευελπιστώντας για ένα καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα, που δε θα «απωθεί» τους μαθητές αλλά θα τους καλλιεργεί την αγάπη για την μάθηση.

 Το Υπουργείο Παιδείας παρά τις αντιδράσεις του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας (εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών) , επέκτεινε το θεσμό των πανελλαδικών σε όλες τις τάξεις του Λυκείου. Στόχος της κυβέρνησης η μείωση του αριθμού των αποφοίτων του Γενικού Λυκείου και η βίαιη εξώθηση των μαθητών και μαθητριών στην πρόωρη άτυπη κατάρτιση μετά το γυμνάσιο και στην απλήρωτη  και εκμεταλλευτική μαθητεία., αγνοώντας συστηματικά τη βασική επιστημονική αρχή ότι οι αλλαγές -ακόμα και οι μικρότερες- στο εκπαιδευτικό σύστημα απαιτούν ενδελεχή μελέτη(κάτι που νομιμοποιούμαστε να υποθέτουμε ότι δεν υπήρξε,αφού το «νέο σύστημα» «ξηλώνεται και ράβεται» ήδη - παράδειγμα:1.τα αποτελέσματα των προαγωγικών της Α’λυκείου,πριν από τέσσερις μήνες,πρώτη φορά εφαρμογής του νέου νόμου, εκδόθηκαν τρεις φορές,με διαφορετικό τρόπο υπολογισμού από εκείνον που προέβλεπε ο νόμος ,2.ο υπουργός Παιδείας πρόσφατα έκανε δηλώσεις για επανεισαγωγή του μαθήματος της πληροφορικής ως εξεταζόμενο για την εισαγωγή σε ΑΕΙ/ΤΕΙ:επομένως θα υπάρξουν αλλαγές στα τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα της Γλυκείου),διάλογο(πριν ψηφιστεί και γίνει δηλ. Νόμος ,το πρόχειρο αυτό σχεδίασμα,το κυριολεκτικά «φτιαγμένο στο πόδι»,δεν έγινε αντικείμενο διαλόγου ούτε με τη σχολική κοινότητα ούτε με την πανεπιστημιακή/ακαδημαϊκή ούτε με άλλους φορείς της κοινωνικής και επαγγελματικής ζωής-υπήρξαν μόνο μερικές επισημάνσεις από ελάχιστους που «ανέβασαν»τα σχόλιά τους στη Διαύγεια και έτσι κρατήθηκαν τα προσχήματα),πειραματική εφαρμογή σε περιορισμένο αριθμό σχολείων για ορισμένο χρονικό διάστημα(τίποτα τέτοιο δεν έγινε,με αποτέλεσμα να είμαστε όλοι τώρα μέρος του πειράματος(!) ),μακρόπνοο σχεδιασμό με βάση αφενός τη συνεξέταση των εκπαιδευτικών,κοινωνικών και οικονομικών ζητουμένων της χώρας αφετέρου την ένταξη αυτών των ζητουμένων-αναγκών στο ευρύτερο σύγχρονο,διεθνές περιβάλλον (κάτι τέτοιο ,είναι προφανές, δε μπορεί να  συνέβη αφού θα προϋπέθετε οργανωμένη,συστηματική και μακροχρόνια προσπάθεια που θα είχε γίνει ευρύτερα γνωστή) 

Η ηγεσία του Υπ. Παιδείας έχει κάνει τις πολιτικές της επιλογές διαθέτει 1.570.000 ευρώ για τη δημιουργία της τράπεζας θεμάτων, ενώ με το ίδιο ποσό θα μπορούσε να προσλάβει τουλάχιστον 1.000 αναπληρωτές, με τους οποίους θα μπορούσε να αντιμετωπίσει σημαντικό μέρος των εκπαιδευτικών κενών των σχολείων. Η πολιτική συρρίκνωσης της Δημόσιας Εκπαίδευσης – 30.000 λιγότεροι καθηγητές, 1.500 συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολείων, το στοίβαγμα των μαθητών σε 30άρια τμήματα – αποτελεί ουσιαστικά τον  διωγμό των μαθητών! Συγκεκριμένα:

- Οι μαθητές , καλούνται σε 11 μέρες να εξεταστούν σε 13 μαθήματα. Αυτό απλώς σημαίνει ότι σε 2 μέρες θα εξετασθούν σε 4 μαθήματα.

-Ο βαθμός της Α’ και Β’ Λυκείου υπολογίζεται στον βαθμό πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, που σημαίνει ότι θα εγκαταλείψουν πρόωρα την προσπάθεια αφού ο χρόνος το άγχος είναι μεγάλο, και η διαδικασία ψυχοφθόρα, καθιστώντας την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μια τραυματική εμπειρία.

Ταυτόχρονα εξυπηρετεί την παραπαιδεία και τα  «φροντιστήρια»

-Υπάρχουν περιπτώσεις, ουκ ολίγες, όπου αναγκάστηκαν εκπαιδευτικοί να διδάξουν την ύλη άρον-άρον λόγω έλλειψης εκπαιδευτικού προσωπικού. Ακόμη, πρόβλημα συνιστά  και ο μεγάλος αριθμός θεμάτων της Τράπεζας θεμάτων, έτσι που η δυνατότητα, δήθεν, εξοικείωσης των μαθητών με αυτά μέσα σε λίγες ημέρες να καταντά ανέκδοτο. 

 Η μόρφωση έγινε πλέον μια επικίνδυνη πολυτέλεια! 

            Όλα τα παραπάνω δημιουργούν τεράστιο άγχος στους μαθητές , δικαιολογημένη ανασφάλεια, απογοήτευση και τελικά αποστροφή προς το Σχολείο – πολύ περισσότερο δε προς τον όποιο στόχο εισαγωγής στη τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μάλιστα όλα αυτά εφαρμόζονται σε μια εποχή όπου κάθε ελληνική οικογένεια βιώνει καθημερινά την οικονομική κρίση, δημιούργημα των ίδιων «μεταρρυθμιστών», την ανεργία και βέβαια κάθε τέτοιου είδους απορρύθμιση. 

Ελπίζουμε η φωνή των μαθητών σε αυτήν την διαμαρτυρία να ακουστεί, γιατί η εκπαίδευση είναι δικαίωμα όλων και όχι πλεονέκτημα των πιο εύπορων συμπολιτών μας.

3Ο Γ.Ε.Λ. ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kardiageiakes-pathiseis-kardia_252863_128338.jpg
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
Στην Ελλάδα, η θνησιμότητα από καρδιαγγειακά νοσήματα παραμένει υψηλή, με τους άνδρες να καταγράφουν 485 θανάτους ανά 100.000 πληθυσμού και τις...
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
anergia.jpg
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος απασχόλησης στην Ελλάδα
Οι προσδοκίες απασχόλησης για το πρώτο τρίμηνο του 2025 παραμένουν θετικές, με το ποσοστό να διατηρείται στο 12%, αν και μειωμένο σε σχέση με το...
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος απασχόλησης στην Ελλάδα