Κώστας Βλάσης
Πότε θα φτάσουν στα χέρια των μαθητών τα νέα βιβλία; Ο υφυπουργός Παιδείας, Κώστας Βλάσης, έδωσε απαντήσεις στη Βουλή για το πολλαπλό βιβλίο

Στη σημερινή συνεδρίαση της Βουλής, ο υφυπουργός Παιδείας Κώστας Βλάσης έδωσε λεπτομέρειες σχετικά με τη διαδικασία ένταξης και διανομής των νέων σχολικών βιβλίων, γνωστών ως πολλαπλό βιβλίο.

Η ερώτηση του βουλευτή Αχαΐας της Κ.Ο. «ΝΙΚΗ», Σπ. Τσιρώνη (Επίκαιρη Ερώτηση 1414/27-9-2025), αφορούσε τη χρονική διαθεσιμότητα των βιβλίων σε ψηφιακή και έντυπη μορφή.

Ο υφυπουργός δήλωσε ότι «οι διαδικασίες θα γίνουν στο προσεχές μέλλον» και παρουσίασε το σταδιακό χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση της ένταξης των βιβλίων στο μητρώο.

Οι διαδικασίες ένταξης και δημοσίευσης

Ο κ. Βλάσης εξήγησε: «Είμαστε αυτή τη στιγμή στη φάση της υπογραφής των συμφωνητικών μεταξύ των δικαιούχων και του ΥΠΕΘΑ ΙΕΠ ή “Διόφαντος” για να προχωρήσουμε μετά στην έκδοση της υπουργικής απόφασης».

Σχετικά με την τρέχουσα κατάσταση, όπως είπε «έχει ολοκληρωθεί η αξιολόγηση των διδακτικών πακέτων της πρώτης φάσης, όπως προβλεπόταν στις 21 Ιουλίου του 2025. Για την ένταξη στο μητρώο διδακτικών βιβλίων απαιτείται η υπογραφή των συμφωνητικών και στη συνέχεια η έκδοση της υπουργικής απόφασης».

Για την ανάρτηση των βιβλίων σε ψηφιακή μορφή, ο Κώστας Βλάσης σημείωσε ότι «η ανάρτηση θα γίνει με την ολοκλήρωση της διαδικασίας υπογραφής και ένταξης. Το μεγάλο κομμάτι δηλαδή έχει ολοκληρωθεί, μένει το τελευταίο κομμάτι της υπογραφής και της ένταξης».

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών και υποστήριξη της διδασκαλίας

Ο υφυπουργός τόνισε ότι οι εκπαιδευτικοί ήδη εφαρμόζουν το πρόγραμμα σπουδών που δημοσιεύτηκε την άνοιξη του 2023 και ότι «έχουν επιμορφωθεί 25.000 εκπαιδευτικοί για να υποστηριχτεί η διαδικασία διδασκαλίας των νέων προγραμμάτων».

Επιπλέον, εντός Οκτωβρίου ξεκινά ολοκληρωμένο πρόγραμμα επιμόρφωσης για εκπαιδευτικούς γενικής, επαγγελματικής και ειδικής αγωγής: «Με την υποστήριξη του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, θα επιμορφωθούν 120.000 εκπαιδευτές γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης και 35.000 εκπαιδευτές ειδικής αγωγής για την τεχνολογική, παιδαγωγική και διδακτική πλαισίωσή τους».

Ο υφυπουργός υπενθύμισε πως «με τη δημοσίευση της υπουργικής απόφασης ένταξης δημοσιοποιούνται τα διδακτικά πακέτα που έχουν εγκριθεί και για τα οποία έχει υπογραφεί το συμφωνητικό».

Και εξήγησε τη διαδικασία ασφαλείας, σημειώνοντας ότι «αν κάποιο βιβλίο, παρά την αρχική ένταξή του, δεν καταθέσει και δεν λάβει έγκριση για το αναγκαίο ψηφιακό αρχείο, τότε θα απεντάσσεται από το μητρώο σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Πρόκειται για ασφαλιστική δικλείδα που διασφαλίζει την ποιότητα και την πληρότητα του νέου εργαλείου».

Η Επίκαιρη Ερώτηση με αριθμό 1414/27-9-2025 του βουλευτή Σπ. Τσιρώνη είχε θέμα: «Ψηφιακή ανάρτηση και χρήση του πολλαπλού βιβλίου».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 17/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αυτισμός
«Όχι, δεν είμαστε όλοι στο φάσμα»: Η αλήθεια πίσω από μια παρεξηγημένη φράση
Μια καθηγήτρια Δημόσιας Υγείας εξηγεί γιατί η διάδοση του μύθου περί “λίγου αυτισμού” υποβαθμίζει τις πραγματικές εμπειρίες και δυσκολίες των...
«Όχι, δεν είμαστε όλοι στο φάσμα»: Η αλήθεια πίσω από μια παρεξηγημένη φράση
ΦΟΙΤΗΤΕΣ
Από το «Εδώ Πολυτεχνείο» στο «Εδώ Πειθαρχικό»: Πώς δοκιμάζεται σήμερα η ιστορική κληρονομιά του ΕΜΠ
Το Πολυτεχνείο ως καθρέφτης: τι κερδήθηκε τότε, τι κινδυνεύει τώρα
Από το «Εδώ Πολυτεχνείο» στο «Εδώ Πειθαρχικό»: Πώς δοκιμάζεται σήμερα η ιστορική κληρονομιά του ΕΜΠ
aytismos_1.jpg
«Εσύ ήσουν ο πιο ξεχωριστός μου μαθητής, γιατί με έκανες να γίνω δασκάλα»
Ένα παιδί κλειστό, παραμελημένο, σχεδόν αόρατο στους άλλους· μια εκπαιδευτικός κουρασμένη, εγκλωβισμένη στις πρώτες της εντυπώσεις.
«Εσύ ήσουν ο πιο ξεχωριστός μου μαθητής, γιατί με έκανες να γίνω δασκάλα»