ΖΑΧΑΡΑΚΗ
Για την Τρίτη 8 Ιουλίου προγραμματίστηκε η ειδική συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, με αντικείμενο τη θεσμοθέτηση του Εθνικού Απολυτηρίου, όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος της Επιτροπής, Χριστόδουλος Στεφανάδης. Η πρωτοβουλία για τη διεξαγωγή της συζήτησης ανήκει σε οκτώ βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, με επικεφαλής τον τομεάρχη Παιδείας του κόμματος, Στέφανο Παραστατίδη. Σύμφωνα με τον κ. Στεφανάδη, στόχος της συζήτησης είναι να αναδειχθούν εποικοδομητικές προτάσεις γύρω από το νέο εκπαιδευτικό πλαίσιο που προωθεί η κυβέρνηση μέσω του Εθνικού Απολυτηρίου, το οποίο αναμένεται να επανακαθορίσει τον τρόπο αξιολόγησης και αποφοίτησης των μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Μια νέα πρόταση για το Λύκειο και την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση φέρνει στο προσκήνιο το Υπουργείο Παιδείας.

Η υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη τόνισε (ΕΡΤ) ότι για το εθνικό απολυτήριο και την κατάργηση των Πανελλαδικών Εξετάσεων «θα γίνει μεγάλη συζήτηση σε υπερκομματικό επίπεδο», χωρίς να προσδιορίσει τον χρόνο έναρξής της.

Η νέα μεταρρύθμιση, που ξεκίνησε επί θητείας Πιερρακάκη και προωθείται πλέον από τη νέα υπουργό Σοφία Ζαχαράκη, βασίζεται σε τρεις θεμελιώδεις άξονες:

1. Εξετάσεις αποκλειστικά από την Τράπεζα Θεμάτων

Από το 2026, όλες οι ενδοσχολικές εξετάσεις (προαγωγικές και απολυτήριες) θα βασίζονται αποκλειστικά στην Τράπεζα Θεμάτων. Τώρα επιλέγονται εξ ημισείας από Τράπεζα Θεμάτων και από τον διδάσκοντα του μαθήματος. Το νέο αυτό καθεστώς, σύμφωνα με όσα διακηρύττει το υπουργείο Παιδείας, έρχεται να εξασφαλίσει ενιαία κριτήρια αξιολόγησης και να ενισχύσει τη διαφάνεια.

Αλλαγή στον τρόπο βαθμολόγησης των γραπτών στις ενδοσχολικές εξετάσεις, με την αξιοποίηση ενός ψηφιακού συστήματος επί των γραπτών που θα έχουν σκαναριστεί.

Στόχοι:

  • Ομοιογενής αξιολόγηση πανελλαδικά

  • Πίεση για κάλυψη της διδακτέας ύλης

  • Περιορισμός της «χαριστικής» προαγωγής

Προβληματισμοί:

  • Υπερτυποποίηση της διδασκαλίας

  • Ενίσχυση της αποστήθισης

  • Μείωση του ρόλου του εκπαιδευτικού στην αξιολόγηση

2. Εθνικό Απολυτήριο με βάση το 10 – Τέλος στην Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής

Καταργείται η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ), που είχε εισαχθεί το 2021, και καθιερώνεται το Εθνικό Απολυτήριο με βάση το 10. Η είσοδος στα ΑΕΙ θα προϋποθέτει μέσο όρο τουλάχιστον 10 στο απολυτήριο.

Πώς θα διαμορφώνεται:

  • Συνυπολογισμός βαθμών Β’ και Γ’ Λυκείου (ενδεχομένως και Α’)

  • Εξετάσεις με ψηφιακή βαθμολόγηση και πιθανή χρήση της Τράπεζας Θεμάτων

Θα ακολουθούν εξετάσεις πανελλαδικού τύπου, με επιλογή ενός μέρους των θεμάτων από Τράπεζα Θεμάτων. Η βαθμολόγηση των γραπτών θα γίνεται όπως σήμερα. Η συμμετοχή στις εξετάσεις, βέβαια, θα είναι προαιρετική, καθώς μπορεί να υπάρξουν τμήματα ΑΕΙ που για την εισαγωγή θα ζητούν μόνο απολυτήριο Λυκείου.

Τι λέει το ΥΠΑΙΘΑ:

«Θέλουμε να ενισχύσουμε το απολυτήριο και να απελευθερώσουμε τις σχολές από την ομοιομορφία της πρόσβασης. Το πανεπιστήμιο θα αποφασίζει με βάση τις ανάγκες του».

3. Εισαγωγή στα ΑΕΙ με ευέλικτα κριτήρια ανά τμήμα

Κάθε πανεπιστημιακό τμήμα αποκτά τη δυνατότητα να καθορίζει τα δικά του κριτήρια εισαγωγής, συνδυάζοντας τον βαθμό απολυτηρίου με επιπλέον εξετάσεις ή μαθήματα αυξημένης βαρύτητας.

Χρονοδιάγραμμα και εφαρμογή

Οι Πανελλαδικές του 2026 θα διεξαχθούν κανονικά. Η πλήρης εφαρμογή του νέου συστήματος προβλέπεται μετά το 2027 και θα προηγηθεί διακομματικός διάλογος.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΜΑΘΗΤΡΙΑ
Οι 11 ορθογραφικές παγίδες που κάνουμε όλοι – Τα λάθη που εμφανίζονται πιο συχνά
Λέξεις και τύποι που μπερδεύουν ακόμη και τους πιο προσεκτικούς, στην καθημερινή γραφή και στον ψηφιακό λόγο
Οι 11 ορθογραφικές παγίδες που κάνουμε όλοι – Τα λάθη που εμφανίζονται πιο συχνά