Επιλογή και Τοποθέτηση Υποδιευθυντών Σχολικών Μονάδων: Ένα μεγάλο ΚΡΙΜΑ!
Είναι σαφές πως μέχρι αυτή τη φάση δεν υπάρχει μοριοδότηση των υποψηφίων! Τότε έρχεται η γνώμη του Διευθυντή.

Αναφέρομαι στην ΑΠΟΦΑΣΗ Αριθμ. Φ.361.22/68/100287/Ε3: «Καθορισμός της διαδικασίας επιλογής και τοποθέτησης των Υποδιευθυντών Σχολικών Μονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων (Ε.Κ.), καθώς και των Υπευθύνων Τομέων Εργαστηριακών Κέντρων (Ε.Κ.).», του ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, που δημοσιεύθηκε στο Φ.Ε.Κ. 5426/τ. Β’/14-09-2023.

Σύμφωνα μα το Άρθρο 3 (Εδάφιο 1): «Οι Υποδιευθυντές των Σχολικών Μονάδων επιλέγονται από το Τοπικό Συμβούλιο Επιλογής της παρ. 9 του άρθρου 37 του ν. 4823/2021 (Α’ 136) με βάση τα κριτήρια της παρ. 2 του άρθρου 32 του ως άνω νόμου, ύστερα από γνώμη του διευθυντή της σχολικής μονάδας.».

Ποια είναι τα κριτήρια αυτά;

Για την τρέχουσα σχολική χρονιά, μόνο: η επιστημονική - παιδαγωγική συγκρότηση, η διδακτική, συμβουλευτική - καθοδηγητική και διοικητική - υποστηρικτική εμπειρία, η ικανότητα του υποψηφίου να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, να επιδεικνύει συνεργατική διάθεση και να επιλύει προβλήματα, ιδίως διδακτικά, διοικητικά, οργανωτικά και λειτουργικά, η προσωπικότητα και η γενική συγκρότηση του υποψηφίου, η συνεισφορά του στη δημιουργία κατάλληλου παιδαγωγικού κλίματος, καθώς και η οργάνωση ή η συμμετοχή του στον σχεδιασμό και την υλοποίηση δράσεων. Μετρώ δεκατέσσερα (14) κριτήρια!

Πώς αποδεικνύεται ο βαθμός επίτευξης καθενός από τα παραπάνω κριτήρια;

Σύμφωνα με τον ίδιο νόμο: «Η αξιολόγηση των κριτηρίων της παρούσας από το αρμόδιο συμβούλιο επιλογής, γίνεται ύστερα από υποβολή φακέλου υποψηφιότητας.». Η απόφαση όμως του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. προβλέπει το περιεχόμενο του φακέλου αυτού. Περιλαμβάνει βιογραφικό σημείωμα στο οποίο αναγράφονται οι τίτλοι σπουδών και επιμόρφωσης, η γνώση ξένων γλωσσών, η διδακτική, συμβουλευτική – καθοδηγητική και διοικητική - υποστηρικτική εμπειρία του υποψηφίου καθώς και το συγγραφικό και ερευνητικό του έργο. Από τη δήλωση της/του υποψήφιας/υποψήφιου στο βιογραφικό της/του σημείωμα αποδεικνύεται ο βαθμός επίτευξης επτά (7) από τα παραπάνω δεκατέσσερα (14) κριτήρια.

Πώς μοριοδοτείται καθένα από τα παραπάνω κριτήρια;

Άγνωστο! Δεν προβλέπεται πουθενά! Γι’ αυτό άλλωστε, σύμφωνα με την απόφαση του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., «Τα Τοπικά Συμβούλια Επιλογής, σε συνεδρίασή τους που πραγματοποιείται μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των υποψηφιοτήτων, επιλέγουν τους υποψηφίους που έχουν τα τυπικά προσόντα για να γίνουν δεκτοί στη διαδικασία επιλογής και καταρτούν πίνακες δεκτών και μη δεκτών υποψηφίων ανά Σχολική μονάδα. Οι πίνακες δεκτών υποψηφίων καταρτίζονται κατά αλφαβητική σειρά.». Οι υποψήφιες/υποψήφιοι, σ’ αυτή και μόνο τη φάση, μπορούν να υποβάλουν ένσταση.

Πώς επιλέγονται τελικά επιλέγονται οι Υποδιευθύντριες/Υποδιευθυντές;

Είναι σαφές πως μέχρι αυτή τη φάση δεν υπάρχει μοριοδότηση των υποψηφίων! Τότε έρχεται η γνώμη του Διευθυντή. Σύμφωνα με την απόφαση του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.: «Η γνώμη του διευθυντή της σχολικής μονάδας περιλαμβάνει την άποψή του για τον υποψήφιο που προκρίνει για τη θέση του Υποδιευθυντή και διαβιβάζεται από τον ίδιο στο Τοπικό Συμβούλιο Επιλογής. Για την διαμόρφωση της γνώμης δύναται να συνεκτιμάται μεταξύ άλλων η ικανότητα του κάθε υποψηφίου να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, να επιδεικνύει συνεργατική διάθεση και να επιλύει προβλήματα, ιδίως διδακτικά, διοικητικά, οργανωτικά και λειτουργικά, η προσωπικότητα και η γενική συγκρότηση του υποψηφίου, η συνεισφορά του στην δημιουργία κατάλληλου παιδαγωγικού κλίματος καθώς και η οργάνωση ή η συμμετοχή του στον σχεδιασμό και την υλοποίηση δράσεων.». Μετρώ άλλα επτά (7) από τα αρχικά δεκατέσσερα (14) κριτήρια. Χωρίς όμως καμία οδηγία μοριοδότησης. Η ατεκμηρίωτη γνώμη (άποψη) της/του Διευθύντριας/Διευθυντή της Σχολικής Μονάδας είναι μυστική. Και ξαφνικά, σύμφωνα με την απόφαση του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.: «Με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του αρμόδιου τοπικού συμβουλίου επιλογής της παρ. 9 του άρθρου 37 του ν. 4823/2021, τοποθετούνται οι Υποδιευθυντές των Σχολικών Μονάδων.». Πώς προέκυψε η πρόταση αυτή του αρμόδιου Τοπικού Συμβουλίου Επιλογής; Πώς κατετάγησαν οι συνάδελφοι σε φθίνουσα σειρά μορίων; Ποιο σύστημα μοριοδότησης επελέγη; Γιατί και αυτή η πρόταση είναι κρυφή; Γιατί δεν δίνεται δικαίωμα ένστασης σ’ αυτή τη φάση;

Οι «σκοτεινές πλευρές» έχουν δυσάρεστα αποτελέσματα…

Μετά την τοποθέτηση των νέων Υποδιευθυντριών/Διευθυντών Διευθύντριες/Διευθυντές Σχολικών Μονάδων κατηγορούν Διευθύντριες/Διευθυντές Εκπαίδευσης και το αντίστροφο.

ΚΡΙΜΑ!!!

Αργύρης Δ.Ψαλίδας, Φυσικός

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

moro - vrefos.jpg
Τραγωδία στην Αλεξανδρούπολη με θύμα παιδί τριών ετών - Μεταφέρθηκε νεκρό στο νοσοκομείο, ήταν υποσιτισμένο
Κατά την πρώτη εκτίμηση της κατάστασης του παιδιού, το ιατρικό προσωπικό εντόπισε ιδιαίτερα ανησυχητικά σημάδια
Τραγωδία στην Αλεξανδρούπολη με θύμα παιδί τριών ετών - Μεταφέρθηκε νεκρό στο νοσοκομείο, ήταν υποσιτισμένο
γλώσσα
Πανεπιστήμιο Κρήτης: Αναστραμμένη Τάξη στην τάξη των “ιταλικών”: Καινοτόμος εκπαιδευτική δράση
Η δράση έχει θέμα: «Cosa Nostra, ’Ndrangheta, Camorra, Sacra Corona Unita: γλωσσικές, ιστορικές και κοινωνιολογικές εκφάνσεις της Μαφίας»
Πανεπιστήμιο Κρήτης: Αναστραμμένη Τάξη στην τάξη των “ιταλικών”: Καινοτόμος εκπαιδευτική δράση