πιερρακακης
Νέα Επίσημη Επιβεβαίωση Πιερρακάκη για διεξαγωγή Διαγωνισμού με Επιχείρηση κατευνασμού αντιδράσεων: «Θα ανοίξουμε διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα, όχι προσχηματικά, γιατί μας ενδιαφέρουν στέρεα βήματα, όχι να αλλάξει κάτι και μετά να αλλάξει ξανά»

Να κατευνάσει τις έντονες αντιδράσεις των εκπαιδευτικών στην ανακοίνωση της αλλαγής του συστήματος διορισμών μέσω γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ και να τους καθησυχάσει λέγοντας ότι δεν θα υπάρξουν εκπλήξεις αλλά θα προηγηθεί διάλογος, επιχείρησε σήμερα ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, σε συνέντευξη που παραχώρησε στον ραδιοσταθμό RealFm και στη δημοσιογράφο Κάτια Μακρή.

Ο κ.Πιερρακάκης ανέφερε ότι δεν υπάρχει λογος ανησυχίας, καθώς «δεν μιλάμε για κάτι που θα γίνει αύριο. Οι προγραμματικές δηλώσεις αντανακλούν προγραμματική πρόθεση τετραετίας».

Αναλυτικά, ο υπουργός επιχείρησε να «καλοπιάσει» τους αναπληρωτές, τονίζοντας ότι οι αναπληρωτές (που αντιδρούν μαχητικά) «στήριξαν το δημόσιο σχολείο ήδη από τα χρόνια των μνημονίων και ακόμα το στηρίζουν σε όλη τη χώρα. Αν δει κανείς τα βιογραφικά τους έχουν και πολύ πλούσια προσόντα, ένα δύο μεταπτυχιακά, κλπ. Η πολιτεία αναγνωρίζει και τιμά την προσφορά τους και δεν υπάρχει περίπτωση να προωθήσει οποιοδήποτε σύστημα και μην τα λάβει υπόψιν. Δεν θέλουμε να αιφνιδιάσουμε κανέναν, θέλουμε να ανοίξουμε εναν γόνιμο διάλογο αναφορικά με το ποιο να ειναι ενα σύγχρονο σύστημα προσλήψεων που θα έχει να κάνει με ανάγκες εποχής για ισότητα, διαφάνεια, αξιοκρατία. Και δεν μιλάμε για κάτι που θα γίνει αύριο. Οι προγραμματικές δηλώσεις αντανακλούν προγραμματική πρόθεση τετραετίας. Θα ανοίξουμε διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα, όχι προσχηματικά, γιατί μας ενδιαφέρουν στέρεα βήματα, όχι να αλλάξει κάτι και μετά να αλλάξει ξανά. Δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας, χρειάζεται συγκερασμός, θα ανοίξουμε συζήτηση και θα είμαστε σε στενή επαφή με την εκπαιδευτική κοινότητα»

Για την προσχολική εκπαίδευση

Σχετικά με την ανακοίνωση ότι η προσχολική εκπαίδευση θα περάσει στην αρμοδιότητα του ΥΠΑΙΘΑ, ο υπουργός ανέφερε:

«Είναι κάτι που ισχύει στις περισσότερες χώρες ΕΕ, είναι μια θεσμική μεταβολή. Μια διαφορά είναι ότι θα υπάρχει ενιαίο προγραμμα σπουδών και ενιαίος τρόπος αντιμετώπισης, με στόχο να πιάσουμε τις αναπτυξιακές προκλήσεις και να παρέμβουμε σύντομα. Η προσχολική αγωγή είναι ο χώρος που η επένδυση κάθε κράτους πιάνει τα μέγιστα, οπως λχ στη Φινλανδία που αποδίδει πολλά στην προσχολική αγωγή.

Για τα προγράμματα σπουδών

Προωθούμε 166 νέα προγράμματα σπουδών αλλά πρέπει να θεσπιστεί και διαρκής μηχανισμός αλλαγών στα ΠΣ, πχ στη Λογοτεχνία θα θέλαμε να διδάσκεται περισσότερο με πλήρη βιβλία και όχι με αποσπάσματα όπως στη δική μου γενιά. Με την τεχνολογία να παίζει επικουρικό ρόλο, όπως οι διαδραστικοί πίνακες. Επίσης προωθούμε ένα μεγάλο κτηριακό πρόγραμμα, που αν και δεν είναι αρμοδιότητα δική μας, δε γίνεται να μην ασχοληθεί και το ΥΠΑΙΘΑ, πρέπει να κάνουμε διπλή ουσιαστική παρέμβαση, από τη μια να λύνουμε εκκρεμότητες του χτες αλλά να μη μείνουμε πίσω και να παρακολουθήσουμε τις εξελίξεις, και τα δύο μαζί. Μας δίνει  δυνατότητα το ταμείο ανάκαμψης. Πρέπει να φύγουν τα κοντέινερ όπου υπάρχουν, είναι ένα πρόβλημα αν και δεν είναι αμιγές κομμάτι των τυπικών αρμοδιοτήτων μας.

Για το άρθρο 16

Πρέπει να λύσουμε τη θεσμική ιδιαιτερότητα της Ελλάδας, που έχει μια απαγόρευση εκτός εποχής και πραγματικότητας που δεν έχει ο υπόλοιπος πλανήτης. Επιβάλλεται να βρεθεί ενα πλαίσιο ώστε  να μπορέσουμε να επιτρέψουμε ίδρυση αυτών των ιδρυμάτων, να μπορεί ένα μεγάλο πανεπιστήμιο του εξωτερικού,  με κανόνες που θα θεσπίσει η ΕΘΑΑΕ,  να λειτουργήσει στη χώρα μας μέσω συμπράξεων. Το μελετάμε το πλαίσιο, καθώς η Ελλάδα εχει στο εξωτερικό περισσότερους φοιτητές σε απόλυτα νούμερα από Ισπανία η το Ηνωμένο Βασίλειο! Περίεργο να μην είμαστε ένα περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης και να φέρνουμε ξένους φοιτητές. σε ειδικότητες όπως πχ σε φιλοσοφία και αρχαιολογία,. Δε θα μπορούσαμε να είμαστε παγκόσμιο κέντρο; Να δημιουργήσουμε ένα ευέλικτο θεσμικό πλαίσιο. Να λύσουμε το πλαίσιο του θεσμικού παραλόγου.

Για το δημόσιο πανεπιστήμιο

Η απόλυτη προτεραιότητά μας είναι το δημόσιο πανεπιστήμιο. Έχουν ήδη ανακοινωθεί αυξήσεις στους πανεπιστημιακούς, έχουμε προγράμματα άνω του 1 δισ. από το ταμείο ανάκαμψης που θα ανακοινώσω στη Σύνοδο Πρυτάνεων και όλα αυτά δείχνουν επένδυση στο δημόσιο πανεπιστήμιο. Θέλουμε να δώσουμε στα μέλη ΔΕΠ τα θεσμικά και χρηματοδοτικά εργαλεία ώστε να ξεδιπλώσουν το ταλέντο τους κι αυτό θα κάνουμε.

Για τη γραφειοκρατία

Είναι σημαντικό σε ένα τέτοιο υπουργείο να μην ταλαιπωρούμε τους εκπαιδευτικούς και πανεπιστημιακούς με μεγάλη γραφειοκρατία, είναι πολλά ζητήματα που η τεχνολογία μπορεί να παίξει ρόλο για να κάνουμε τη ζωή όλων πιο εύκολη, είναι τα αυτονόητα που έπρεπε να έχουν γίνει και θα τα λύσουμε.

Ακούστε όλη τη συνέντευξη του Κυριάκου Πιερρακάκη στην Κάτια Μακρή

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Γνωρίζετε τι σημαίνει η λέξη "τύρβη";

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 12 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 12/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

φλωρινα
Φλώρινα: Απονομή ποδηλάτου σε μαθήτρια στο πλαίσιο Δράσεων για την οδική ασφάλεια
Η κλήρωση έγινε ενώπιον όλων των μαθητών/τριών του Σχολείου και τυχερή αναδείχθηκε μια μαθήτρια, η οποία έλαβε ως δώρο ένα ποδήλατο και ένα κράνος.
Φλώρινα: Απονομή ποδηλάτου σε μαθήτρια στο πλαίσιο Δράσεων για την οδική ασφάλεια