ειδική αγωγή, μαρκαδόροι, παιδί, μαθητής
«Ας σταθούμε στα παιδιά με απώλειες, ως Άνθρωποι, γιατί η μεγαλύτερη μορφή αναπηρίας είναι η απαξίωση των ατόμων με αναπηρία»

Είμαστε στον 21ο αιώνα και πολλοί πιστεύουν ακόμη ότι συμπεριληπτική εκπαίδευση, είναι η απλή ένταξη των μαθητών/τριών με αναπηρίες και “ειδικές μαθησιακές ανάγκες” στη συμβατική διδασκαλία.

ΜΕΓΑΛΟ ΛΑΘΟΣ!!!

Η de facto ένταξη στα γενικά σχολεία δεν συνεπάγεται την ισότιμη πρόσβαση των μαθητών με αναπηρία σε ποιοτική και χωρίς αποκλεισμούς εκπαίδευση, αντιθέτως μπορεί να δημιουργήσει νέες ανισότητες και διαχωρισμούς. Δεν μπορούμε να συζητάμε για πραγματική και ουσιαστική συμπεριληπτική εκπαίδευση, όταν οι μαθητές, ανεξάρτητα από τη διαφορετικότητά τους, δε νιώθουν ευπρόσδεκτοι στο σχολείο τους. Όταν δεν μπορούν να συμμετέχουν σε όλες τις πτυχές της σχολικής ζωής και να νιώθουν χρήσιμοι και ικανοί.

Δεν μπορούμε να θεωρούμε ότι ζούμε σε μια σύγχρονη και προοδευτική χώρα όταν τα παιδιά μας δε νιώθουν ότι ανήκουν σε αυτή, ανεξάρτητα από τις διαφορετικές τους ικανότητες. Ακόμη και αν οι ανάγκες τους είναι διαφορετικές, παραμένουν παιδιά. Ευλογημένα πλάσματα, που αξίζουν τον σεβασμό και την υποστήριξή μας. Έχουν ανάγκη την άρση των φραγμών και των εμποδίων που τα οδηγούν στον αποκλεισμό, γιατί μόνο έτσι μπορούν να εξασφαλίσουν την πρόοδό τους και την επιτυχία των προσωπικών, κοινωνικών και συναισθηματικών στόχων τους. Με λίγα λόγια έχουν ανάγκη την αγάπη μας, την πραγματική μας αγάπη και την ειλικρινή μας αποδοχή. Το κάθε παιδί έχει έναν δικό του ξεχωριστό τρόπο να ανακαλύπτει τον κόσμο και αυτός ο διαφορετικός τρόπος είναι που το κάνει μοναδικό. Ας υποστηρίξουμε την πολιτισμένη πλευρά της κοινωνίας μας και ας μάθουμε να δρούμε, σεβόμενοι την αξιοπρέπεια του κάθε παιδιού. Τα παιδιά μας αξίζουν ένα πραγματικά δίκαιο και ισότιμο σχολείο, ας τους το δώσουμε. Ας τους μάθουμε ό,τι είμαστε όλοι:

ΤΟΣΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, ΟΣΟ ΚΑΙ ΟΜΟΙΟΙ

Ο καθένας από τη γέννησή του έχει διαφορές με τους άλλους. Έχει όμως και τόσες ομοιότητες, που δεν τις σκεφτόμαστε καν. Γιατί να δίνουμε τόση σημασία στις διαφορές; Ας συνυπάρξουμε, μαθαίνοντας ο ένας από τις διαφορετικές ικανότητες και ανάγκες του άλλου. Τα σχολικά περιβάλλοντα μάθησης, οφείλουν να είναι κοινά για όλους. Μέσα σε αυτά οι μαθητές, ακόμη και αν προέρχονται από διαφορετικά υπόβαθρα, ακόμη και αν έχουν διαφορετικές ικανότητες, στο τέλος της ημέρας θα πρέπει να μπορούν να μάθουν. Κρατώντας το χέρι των φίλων και συνομηλίκων τους και όχι χωριστά από αυτούς. Οι αρχές της συνδιδασκαλίας είναι ώρα να βγουν στην επιφάνεια και να εφαρμοστούν στην πράξη. Η πραγματική λέξη-κλειδί της ουσιαστικής συμπερίληψης είναι η “διαφοροποιημένη προσέγγιση” και όχι ο διαχωρισμός, ο αποκλεισμός και η στενή λογική του “προσωπικού βοηθού”.

Ας δημιουργήσουμε ένα σχολείο που να μας χωράει όλους!!!

Ας σταθούμε στα παιδιά με απώλειες, ως Άνθρωποι, γιατί η μεγαλύτερη μορφή αναπηρίας είναι η απαξίωση των ατόμων με αναπηρία!!!

* Ιωαννέτα Δημουλή, Νηπιαγωγός, M.Sc in Special Education

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Αποκτήστε όλη την ύλη μαζι με εξπρες προετοιμασία μόνο 200 ευρώ

ΝΕΟ ΕΚΤΑΚΤΟ 400 ευρώ επίδομα σε 150000 εργαζόμενους - Αιτήσεις ΕΔΩ

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής του Παν.Πατρών με μόνο 20 ευρώ το μήνα

Παν.Πατρών: Υποτροφίες σε Μεταπτυχιακά Ειδικής Αγωγής και Διαπολιτισμικής - Αιτήσεις μέσω alfavita.gr

ΑΣΕΠ - Προλάβετε προκηρύξεις: Πάρτε σε 2 μόνο ημέρες online Πιστοποίηση Αγγλικών με 111 ευρώ

Απαραίτητο τυπικό προσόν ECDL - Πιστοποίηση Υπολογιστών μόνο με 95 ευρώ

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

Μάνος Δασκαλάκης
Κούγιας: «Ο Δασκαλάκης έπεσε σε μία μεγάλη αντίφαση» - Ποιο κίνητρο «καταστράφηκε»
Τι δήλωσε ο Αλέξης Κούγιας για την κατάθεση του Μάνου Δασκαλάκη στην υπόθεση της Ρούλας Πισπιρίγκου
Κούγιας: «Ο Δασκαλάκης έπεσε σε μία μεγάλη αντίφαση» - Ποιο κίνητρο «καταστράφηκε»