sakorafa
ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ / INTIME NEWS
Σοφία Σακοράφα: «Θλιβερή εικόνα σε όλες της βαθμίδες της Ειδικής Αγωγής που συνιστά ευθεία παραβίαση του δικαιώματος αυτών των παιδιών στην εκπαίδευση και αθέτηση των αντίστοιχων, ακόμα και στοιχειωδών, υποχρεώσεων της Ελληνικής Πολιτείας»

Ακόμα μια φορά θα απασχολήσει τη Βουλή το ζήτημα των προβλημάτων στην Ειδική Αγωγή, που προκαλεί σωρεία καταγγελιών σχετικά με την πλήρη υποβάθμιση της Παράλληλης Στήριξης και των Τμημάτων Ένταξης.

Αυτή τη φορά σχετική ερώτηση προς  την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Νίκη Κεραμέως και τον Υπουργό Οικονομικών, κ  Χρήστο Σταϊκούρα με θέμα τα σοβαρά ελλείμματα σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης στην Ειδική Αγωγή, κατέθεσε η βουλευτής του ΜέΡΑ25 κ.Σοφία Σακοράφα.

Η βουλευτής αναφέρει ότι ότι, έχουν καλυφθεί μόλις 196 θέσεις φιλολόγων από τις 638 που είναι οι αναγκαίες στο σύνολο της επικράτειας ενώ  αντίστοιχες ελλείψεις, π.χ., υπάρχουν και στον κλάδο των Νηπιαγωγών και κάνει λόγο για  «θλιβερή εικόνα σε όλες της βαθμίδες της Ειδικής Αγωγής που συνιστά ευθεία παραβίαση του δικαιώματος αυτών των παιδιών στην εκπαίδευση και αθέτηση των αντίστοιχων, ακόμα και στοιχειωδών, υποχρεώσεων της Ελληνικής Πολιτείας»

Η ερώτηση της κ.Σακοράφα

Η κατάσταση που διαμορφώνεται στον τομέα της Ειδικής Αγωγής προκαλεί σωρεία καταγγελιών σχετικά με την πλήρη υποβάθμιση της Παράλληλης Στήριξης και των Τμημάτων Ένταξης, σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες της.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι, ενώ ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη η Γ΄ φάση Ειδικής Αγωγής , έχουν καλυφθεί μόλις 196 θέσεις φιλολόγων από τις 638 που είναι οι αναγκαίες στο σύνολο της επικράτειας. Επίσης, αντίστοιχες ελλείψεις, π.χ., υπάρχουν και στον κλάδο των Νηπιαγωγών Ειδικής Αγωγής.

Χαρακτηριστικό είναι και το Υπόμνημα που κατέθεσαν,  από τις 26 Οκτωβρίου, στην Γραμματεία του Προέδρου της Βουλής, Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων μαθητών ΑΜΕΑ, Εκπαιδευτικών ΑΜΕΑ και η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Αναπήρων, όπου, ανάμεσα στα άλλα κρίσιμα και δικαιολογημένα αιτήματα, αναφέρονται και στις σοβαρές ελλείψεις εκπαιδευτικών.

Ακόμα και το σχετικό Πόρισμα του Συνήγορου του Πολίτη, που εκδόθηκε στα τέλη Σεπτεμβρίου, προς απάντηση πλήθους σχετικών καταγγελιών, αφού αποδέχεται τη βασιμότητά αυτών, σύμφωνα με όσα περιλαμβάνονται στο πλήρες κείμενό του, καταλήγει μεταξύ άλλων και στο συμπέρασμα, βάσει των στοιχείων που άντλησε και από το Υπουργείο, ότι παρουσιάζονται «σημαντικά προσκόμματα στην ένταξη στη Γενική Εκπαίδευση μαθητών ΑΜΕΑ και με Ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αλλά και ελλείμματα στην υλοποίηση της Παράλληλης Στήριξης...».

 Επειδή η θλιβερή εικόνα σε όλες της βαθμίδες της Ειδικής Αγωγής συνιστά ευθεία παραβίαση του δικαιώματος αυτών των παιδιών στην εκπαίδευση και αθέτηση των αντίστοιχων, ακόμα και στοιχειωδών, υποχρεώσεων της Ελληνικής Πολιτείας.

Επειδή τα σοβαρά προβλήματα και οι ελλείψεις είναι υπαρκτά και οφείλονται, εκτός των άλλων, και στην ανεπάρκεια των πόρων που διατίθενται στο συγκεκριμένο τομέα και στη μη άμεση ένταξη της Ειδικής αγωγής στον ετήσιο κρατικό προϋπολογισμό, με αποτέλεσμα οι ενδιαφερόμενοι και οι οικογένειές τους να αντιμετωπίζουν κάθε χρόνο την  υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίαςμε τη μόνιμα αναποτελεσματική προσπάθεια να καλυφθούν οι ανάγκες μέσω ΕΣΠΑ.

Για τους λόγους αυτούς - Ερωτώνται οι κκ.. Υπουργοί

  1. Υπάρχει η πρόθεση να αποκατασταθεί το σύστημα της Ειδικής Αγωγής ώστε να καλύπτει τις πραγματικές κοινωνικές ανάγκες και με ποια άμεσα μέτρα το Υπουργείο Παιδείας θα ανταποκριθεί στην αντίστοιχη κυβερνητική υποχρέωση ;
  2. Έχετε την πρόθεση να διαθέσετε τους απαιτούμενους πόρους, για να διασφαλιστεί το δικαίωμα στην Εκπαίδευση μέσω της Παράλληλης Στήριξης και των Τμημάτων Ένταξης ;
  3. Αντιμετωπίζει, επιτέλους άμεσα, η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Οικονομικών το αναπόφευκτο ενδεχόμενο ειδικής πρόβλεψης και ένταξης της Ειδικής Αγωγής στον ετήσιο κρατικό προϋπολογισμό ;

Επίσης, σύμφωνα με τον Κανονισμό της Βουλής των Ελλήνων και για την ενημέρωση του Σώματος,  Καλείται η κ. Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων να καταθέσει Τα έγγραφα των αρμοδίων Διευθύνσεων (Πρωτοβάθμιες, Δευτεροβάθμιες και Τριτοβάθμιες) στα οποία εμφαίνονται τα κενά ανά κλάδο και ειδικότητα εκπαιδευτικών, , όπως δηλώθηκαν από αυτές.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

οηε
Σάλος στον ΟΗΕ με την στάση των ΗΠΑ: Έκτο βέτο για την εκεχειρία στη Γάζα - Αντιδράσεις και αδιέξοδο στο Συμβούλιο Ασφαλείας
«Ο κόσμος βλέπει. Τα κλάματα των παιδιών θα έπρεπε να μας ραγίζουν την καρδιά, η αγωνία των μανάδων να συνταράσσει τη συνείδησή μας», δήλωσε ο...
Σάλος στον ΟΗΕ με την στάση των ΗΠΑ: Έκτο βέτο για την εκεχειρία στη Γάζα - Αντιδράσεις και αδιέξοδο στο Συμβούλιο Ασφαλείας
τροχαιο
Τρομακτικό τροχαίο στην Τραγωδία στην Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας: Ένας νεκρός και δύο τραυματίες
Η τραγωδία στην Αθηνών – Λαμίας υπενθυμίζει για ακόμη μία φορά ότι η οδική ασφάλεια παραμένει ζητούμενο στη χώρα μας.
Τρομακτικό τροχαίο στην Τραγωδία στην Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας: Ένας νεκρός και δύο τραυματίες
δασκα
Καταγγελίες εκπαιδευτικών για παραβίαση του εργασιακού ωραρίου και παράλογο φόρτο εργασίας
Σε πολλές περιπτώσεις οι καθηγητές υποχρεώνονται να εργάζονται πάνω από 15 ώρες την ημέρα, αναλαμβάνοντας επιπλέον καθήκοντα πέραν της διδασκαλίας,...
Καταγγελίες εκπαιδευτικών για παραβίαση του εργασιακού ωραρίου και παράλογο φόρτο εργασίας
Χαϊδελβέργη
Heidelberg Laureate Forum 2025: Η Χαϊδελβέργη γίνεται το κέντρο της παγκόσμιας επιστημονικής συνάντησης
Νέοι ερευνητές στα μαθηματικά και την πληροφορική συναντούν βραβευμένους με Turing, Fields και Abel
Heidelberg Laureate Forum 2025: Η Χαϊδελβέργη γίνεται το κέντρο της παγκόσμιας επιστημονικής συνάντησης