Η υπουργός Παιδείας, για πολλοστή φορά χθες, επανέλαβε ότι δεν υπάρχει καμιά συζήτηση να κλείσουν τα σχολεία, καθώς το αυξημένο testing προστατεύει:
"Έχουμε ελάχιστα τμήματα κλειστά σε όλη την επικράτεια. Έχουμε κάπου 15 τμήματα κλειστά στην επικράτεια από 85 χιλιαδες περίπου και αυτο οφείλεται αν θέλετε αφενός στην υποδειγματική τήρηση των μέτρων και αφετέρου στο πάρα πολυ αυξημένο testing. Έχουμε επενδύσει παρά πολύ ως κυβέρνηση και στην προστασία της ατομικής και δημόσιας υγείας αλλά και στη λειτουργία των σχολειών μας και γι’ αυτό ακριβώς το λόγο έχουμε πάρει μια συνειδητή απόφαση να επενδύσουμε πάρα πολύ στο αυξημένο testing το οποίο κοστίζει πολύ αλλά το κάνουμε διότι είναι το πλέον αποτελεσματικό εργαλείο για να περιορίσουμε τη διασπορά του ιού. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι αν ένας μαθητής διαγνωστεί θετικός στον κορονοϊό προφανώς ο ίδιος απομονώνεται αμέσως αλλά ταυτόχρονα όλες οι στενές του επαφές κάνουν έως και 7 δωρεάν test την εβδομάδα! Δηλαδή ένα test κάθε μέρα", είπε χαρακτηριστικά. Πράγματι, τα συνεχή τεστ βοηθούν στον εντοπισμό κρουσμάτων και εντοπίζουν τα 9 στα 10, όπως είπε χτες η κ.Παπαευαγγέλου. Αλλά προφανώς δεν αρκούν. Δεν "πιάνουν" λχ τις πέντε καθαρίστριες που αρρώστησαν χτες σε σχολεία της Κατερίνης. Και ίσως κάτι να "ξέφυγε", ώστε να δικαιολογούνται οι 76 νέες μολύνσεις στη Μαγνησία, τα 80 στην Κέρκυρα και όλες οι υπόλοιπες σε άλλα σχολεία.
Ομολογία
Επιπλέον, κανείς δε ζητά να κλείσουν τα σχολεία, ουσιαστικά μέτρα ζητούν όλοι να ληφθούν, ώστε, ακριβώς, να μην αναγκαστούμε να φτάσουμε πάλι εκεί. Σα να μην έφτανε όμως αυτή η ομολογία ότι το μόνο μέτρο που λαμβάνει η κυβέρνηση για τη μετάδοση του κορονοϊού στα σχολεία είναι τα τεστ, η κ.Κεραμέως λίγες μέρες νωρίτερα, σε σχετική ερώτηση για τις συγχωνεύσεις τμημάτων εν μέσω πανδημίας, είπε ότι η διεθνής εμπειρία έχει δείξει ότι οι συχνοί έλεγχοι είναι αποτελεσματικοί, «σε αντίθεση με την αραίωση τμημάτων, όπου τα αποτελέσματα δεν είναι τόσο αποτελεσματικά»!
Πολιτικοί όπως η κ.Κεραμέως (αλλά και άλλοι, όπως ο πάλαι ποτέ δημοσιογράφος Μπαμπης Παπαδημητρίου που την ίδια στιγμή που κινδυνεύουμε περισσότερο από ποτέ, βρήκε να πει πως οι ελλείψεις και οι καθυστερήσεις στις ΜΕΘ είναι "ψευδοπροβλήματα") αποτελούν το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα της γνωστής φράσης "αν η πραγματικότητα δε συμφωνεί μαζί μας, τόσο το χειρότερο για την πραγματικότητα" Να το εξηγήσουμε -αν και πλεον τα πράγματα είναι τόσο οφθαλμοφανή που δεν είναι αναγκαίο:
Η πραγματικότητα
Χτες Πέμπτη 25/11, ο ΕΟΔΥ ανακοίνωσε 148.244 κρούσματα σε παιδιά έως 17 ετών από την αρχή της πανδημίας. Προχτές, ο αριθμός αυτός ήταν 146.796 κρούσματα. Δηλαδή σε μια μέρα είχαμε 1.448 νέα κρούσματα σε παιδιά. Το δε ποσοστό που αντιπροσωπεύουν τα κρούσματα αυτής της ηλικίας επι του συνόλου και από την αρχή της πανδημίας, έφτασε χθες το 16.4%, όταν την 1η Νοεμβρίου ήταν 14,9%, δηλαδή αυξήθηκε κατά 1,5% σε λιγότερο από μήνα.
Επιπλέον, την εβδομάδα μεταξύ 15 με 21 Νοεμβρίου, ο συνολικός αριθμός ήταν 11.342, παρουσιάζοντας αύξηση +3.7% σε σχέση με την προηγούμενη και +6.5% σε σχέση με την προ-προηγούμενη. Το δε ποσοστό εμβολιασμού των νέων, παραμένει χαμηλό στο 10%, με την Ελλάδα να βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη συγκεκριμένη κατηγορία πληθυσμού.
Επίσης, από τις 13 Σεπτεμβρίου και την έναρξη των σχολείων έχουν καταγραφεί πάνω από 72.000 κρούσματα. Η αύξηση είναι της τάξης του +197.5%, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως αποτελούν το 48% των συνολικών κρουσμάτων από το Ιανουάριο του 2020 μέχρι και σήμερα.
Τα "15 κλειστά τμήματα στα 85.000" και άλλα παραμύθια
Ισως την πιο ενδεικτική απάντηση στον παραλογισμό Κεραμέως-κυβέρνησης που κάνουν ότι δε βλέπουν τι συμβαίνει μέρα με τη μέρα στα σχολεία, την έδωσε η ΕΛΜΕ Πειραιά:
"Τι άλλο θα ισχυριστούν νια να κρύψουν την επικίνδυνη πολιτική τους (βλέπε συγχωνεύσεις τμημάτων), που αντιμετωπίζει τα μέτρα προστασίας του λαού σαν κόστος; Τι κι αν πάνω από 16 χιλιάδες παιδιά (0-17 ετών) νόσησαν το τελευταίο δεκαήμερο; Τι και αν το 22%-26% των ημερήσιων κρουσμάτων είναι σε παιδιά, με επίσημα στοιχεία του ΕΟΔΥ; Την ώρα μάλιστα που άπαντες γνωρίζουν ότι ακόμη και αυτός ο υψηλός αριθμός ενδέχεται να είναι χαμηλότερος του πραγματικού, καθώς τα σελφ τεστ που προβλέπονται από τα υγειονομικά πρωτόκολλα του υπουργείου, δεν έχουν μεγάλο ποσοστό αξιοπιστίας, σύμφωνα με τους επιστήμονες. Πανηγυρίζει το ΥΠΑΙΘ ότι έχουν κλείσει ελάχιστα τμήματα και σχολεία! Στην πραγματικότητα, ο μόνος λόγος που δεν έχουν κλείσει περισσότερα σχολεία ή τμήματα, είναι η πρόβλεψη που υπάρχει στο πρωτόκολλο για «λουκέτο», μόνο αν νοσήσει το 50% + ένας των μαθητών ενός τμήματος. Αυτό, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι τα περισσότερα τμήματα είναι πολυάριθμα (άνω των 20 μαθητών) ή συγχωνεύονται (φτάνοντας ακόμη και τους 27-28 μαθητές), σημαίνει ότι τα τμήματα ή τα σχολεία δεν θα κλείσουν ακόμη κι αν οι μισοί μαθητές είναι άρρωστοι! Και μετά παραπονιούνται γιατί εύστοχα βαφτίστηκαν τα πρωτόκολλα αυτά, σαν πρωτόκολλα υπερμετάδοσης και όχι αντιμετώπισης του ιού… Οι απίστευτοι αυτοί ισχυρισμοί, θα ήταν για γέλια, αν δεν ήταν κυριολεκτικά για κλάματα. H κατάσταση είναι πλέον οριακή, επικίνδυνη" Την άμεση κατάργηση του 50%+1 εξάλλου (όπως και να σταματήσουν οι συγχωνεύσεις) έχουν καιρό τώρα ζητήσει ΟΛΜΕ και ΔΟΕ
"Όλα καλά" και στα Πανεπιστήμια...
Φυσικά, αφού όλα πάνε καλά στα σχολεία, πως να μην πήγαιναν στα Πανεπιστήμια; Η κ.Κεραμέως μας είπε ότι "στα πανεπιστήμια έχουμε πάνω από 93% των καθηγητών που είναι εμβολιασμένοι. Έχουμε πάνω από το 82% των φοιτητών που είναι εμβολιασμένοι" Επίσης ο κ.Συρίγος, δήλωσε προ ημερών ότι στα Πανεπιστήμια, το ποσοστό νόσησης συγκρατείται στο 0,3% καθώς είναι πολύ υψηλός ο αριθμός εμβολιασμένων που φθάνει στο 78%. Με το 5,5% που έχουν νοσήσει φθάνουμε στο 84% που δεν κινδυνεύουν άμεσα να νοσήσουν. Ας προσπεράσουμε την ασυμφωνία ποσοστών ανάμεσα σε υπουργό και υφυπουργό και ας πάμε στην ουσία: Τότε γιατί πολλά ιδρύματα και τμήματα το γύρισαν στην τηλεκπαίδευση, με αποτέλεσμα να αναγκαστεί ο κ.Συρίγος να τη χαρακτηρίσει...παράνομη; Γιατί ο υφυπουργός δεν επιτρέπει σε φοιτητές και καθηγητές από ευάλωτες ομάδες να κάνουν τηλεκπαίδευση όπως του ζητούν;
Και άραγε, αφού κανένα πρόβλημα δεν υπάρχει, τι συνέβη με τα 200 κρούσματα στο ΑΠΘ μέσα σε μια εβδομάδα; Ας αφήσουμε έναν φοιτητή να το εξηγήσει: "Το πλάνο «ανοίγματος» των ΑΕΙ είναι το λιγότερο ανεφάρμοστο. Τα πανεπιστήμια, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, έχουν αριθμό εγγεγραμμένων φοιτητών ανά μάθημα πολλαπλάσιο του ορίου που θέτει η Κεραμέως. Είναι υποστελεχωμένα σε διδακτικό προσωπικό κατά 30-40%, λειτουργούν με το 20% της χρηματοδότησης σε σχέση με μια δεκαετία πριν, με τεράστιες ελλείψεις σε καθαριότητα και υποδομές και ταυτόχρονα καλούνται να καταφέρουν να λειτουργήσουν κανονικά, τηρώντας παράλληλα τα μέτρα προστασίας έναντι του ιού. Aς δούμε ένα πιο συγκεκριμένο παράδειγμα, αυτό της σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών (ΗΜΜΥ) του ΕΜΠ, βασισμένο σε πραγματικά στοιχεία, δημοσιευμένα την 1/10 από τη συνέλευση τμήματος των καθηγητών για την οργάνωση του νέου εξαμήνου. Δε θα κάνουμε υπολογισμούς, απλώς παραθέτουμε τα νούμερα κι ας τους κάνει καθένας μόνος του: 58 μέλη ΔΕΠ (37% μείωση την τελευταία δεκαετία), 3.900 εγγεγραμμένοι προπτυχιακοί φοιτητές, 102 μαθήματα και προϋπολογισμός 8 φορές μικρότερος σε σχέση με 10 έτη πριν. Το συμπέρασμα απ’ όλ’ αυτά; Σύμφωνα με τη σχολή, μόνο 23/102 (22%) των μαθημάτων μπορούν να γίνουν διά ζώσης. Τα υπόλοιπα τηλεκπαιδευτικά! Οσο για τα εργαστήρια, 3 θα γίνουν διά ζώσης, διαρθρωμένα σε 1.520 τμήματα (!) και επίσης όσα έχουν μικρό αριθμό εγγεγραμμένων (λίγα). Τα υπόλοιπα, προφανώς τηλεδιασκεπτικά (εδώ ολόκληρη η ανακοίνωση της σχολής).
Αυτά λέει η πραγματικότητα. Τόσο το χειρότερο λοιπόν γι αυτήν.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη