Στην «εξορία» της Ριτσώνας 200 παιδιά που δεν έχουν πρόσβαση στη δημόσια εκπαίδευση
«Η Ζάχρα, η Σάνα, η Νάργκες, η Γιασμίν, η Σαρίνα, η Άσμα, η Σελίνα, η Μελίκα, η Σαμανέ είναι κάποια κορίτσια από τα 200 συνολικά παιδιά που έχουν καθηλωθεί στην εξορία της Ριτσώνας και δεν έχουν πρόσβαση στη Δημόσια Εκπαίδευση»

Η πανδημία του κορονοϊού βάθυνε τις ήδη υπάρχουσες ανισότητες και έσπρωξε ακόμα πιο πολύ στο περιθώριο τα παιδιά των προσφύγων και μεταναστών. Ο περιορισμός των μετακινήσεων που επιβλήθηκε επί μακρόν ελαχιστοποίησε τη δια ζώσης παρουσία στα σχολεία για δύο ολόκληρα χρόνια περιχαρακώνοντας τα παιδιά εντός των Δομών και η αδυναμία πρόσβασης στην τηλεκπαίδευση ολοκλήρωσε τον  πλήρη αποκλεισμό της συντριπτικής πλειοψηφίας των προσφύγων-μαθητών από το αγαθό της εκπαίδευσης.

Θα περίμενε κανείς, στο «τελευταίο μίλι» της πανδημίας, τώρα που «δεν θα ανασταλεί η διά ζώσης λειτουργία των σχολείων», να μπει ένα φρένο, να υπάρξει αντιστροφή αυτής της πορείας, να γυρίσουν όλα τα παιδιά εκεί που ανήκουν, στο σχολείο τους.  Οι αριθμοί δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικοί: πέρυσι (σχολικό έτος 2020-2021) έγιναν 1.556 προσλήψεις αναπληρωτών δασκάλων στις Τάξεις Υποδοχής. Φέτος (σχολικό έτος 2021-2022) και έως τώρα έχουν προσληφθεί 994 δάσκαλοι, δηλαδή 562 λιγότεροι από πέρυσι  για τις τάξεις που «υποδέχονται» τα προσφυγόπουλα.

Η Ζάχρα, η Σάνα, η Νάργκες, η Γιασμίν, η Σαρίνα, η Άσμα, η Σελίνα, η Μελίκα, η Σαμανέ είναι κάποια κορίτσια από τα 200 συνολικά παιδιά που έχουν καθηλωθεί στην εξορία της Ριτσώνας και δεν έχουν πρόσβαση στη Δημόσια Εκπαίδευση. Δεν υπάρχει θέση γι' αυτές σε καμία τάξη. Δεν έχουν δάσκαλο στο τμήμα Υποδοχής. Δεν έχουν λεωφορείο να τις μεταφέρει στο σχολείο. Τα κορίτσια αυτά και μαζί με αυτές ακόμη 200 παιδιά, από 7 έως 12 ετών, δεν πάνε σχολείο.

Πληροφορηθήκαμε έκπληκτοι από Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Παιδείας την «πρωτοβουλία Κεραμέως σε επίπεδο Ε.Ε. και ΟΗΕ κατά του αποκλεισμού γυναικών από την εκπαίδευση στο Αφγανιστάν». Σύμφωνα με το δελτίο τύπου: η κ. Υπουργός απέστειλε γραπτό αίτημα στην προεδρεύουσα του Συμβουλίου Υπουργών Παιδείας της Ε.Ε. ζητώντας να συζητηθούν τρόποι αντίδρασης στην αδιανόητη αυτή απόφαση των Ταλιμπάν».

Επίσης, διαβάζουμε ότι δηλώνει: «η  πρόσβαση όλων σε ποιοτική εκπαίδευση συνιστά αυτονόητη επιταγή. Η Ελληνική Κυβέρνηση συμβάλλει έμπρακτα στη διεθνή προάσπιση των θεμελιωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων και την καθολική ισχύ τους.

Εμείς από τη μεριά μας, συμφωνούμε και προσυπογράφουμε το Δελτίο Τύπου από την πρώτη ως την τελευταία λέξη.

Μαζί με τα κορίτσια της Ριτσώνας τη Ζάχρα, τη Σάνα, τη  Νάργκες, τη  Γιασμίν, τη Σαρίνα, την  Ασμα, τη Σελίνα, τη  Μελίκα, τη Σαμανέ τη ....

*Συντονιστής Εκπαίδευσης Προσφύγων Ριτσώνας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πατριαρχης
Συνάντηση της Α.Θ.Π. του Οικουμενικού Πατριάρχη Κύριου Βαρθολομαίου Α’ με τον Πρύτανη του Ε.Κ.Π.Α. Καθηγητή Γεράσιμο Σιάσο
«Το έργο το οποίο επιτελείται στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, το πανανθρώπινο αυτό έργο που ξεπερνά και τα σύνορα της Χριστιανοσύνης»
Συνάντηση της Α.Θ.Π. του Οικουμενικού Πατριάρχη Κύριου Βαρθολομαίου Α’ με τον Πρύτανη του Ε.Κ.Π.Α. Καθηγητή Γεράσιμο Σιάσο
Νόμος Χατζηδάκη: Δουλειά λοιπόν, εν ανάγκη και αμισθί!
Ψήφισμα ενάντια στην εξοργιστική αντιμετώπιση εκπαιδευτικών στη Ρόδο
«Απαιτούμε την άμεση αποκατάστασή τους και την προάσπιση, από την πολιτεία, του κύρους του εκπαιδευτικού λειτουργήματος»
Ψήφισμα ενάντια στην εξοργιστική αντιμετώπιση εκπαιδευτικών στη Ρόδο