Ειδικά σχολεία: Όταν ο Πρωθυπουργός δεν ξέρει γιατί διαμαρτύρονται...
Για "εγκληματική πολιτική" και "κυβερνητική αδιαφορία" στα Ειδικά σχολεία, που θρηνούν θύματα κορονοϊού σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, κάνουν λόγο οι εμπλεκόμενοι στη λειτουργία τους

Φανταστείτε έναν Πρωθυπουργό μιας Ευρωπαϊκής χώρας, που πηγαίνει επίσκεψη σε ένα Ειδικό Σχολείο και αντιμετωπίζει αποδοκιμασίες και διαμαρτυρίες. Πως θα αντιδρούσε άραγε;

Ο Έλληνας Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης πάντως, αντέδρασε σα να μην είχε ιδέα που βρισκόταν και γιατί οι άνθρωποι αντιδρούν. Δεν ήξερε, δεν κατανοούσε ή ήθελε να φανεί ότι δεν καταλαβαίνει; 

Όταν πάντως ο κ.Μητσοτάκης αντίκρυσε τους διαμαρτυρόμενους, όπως θα δείτε στο βίντεο που ακολουθεί, αναρωτήθηκε έκπληκτος «εδώ γιατί υπάρχει διαμαρτυρία;», με αποτέλεσμα εξίσου έκπληκτος ένας από τους συγκεντρωμένους καθισμένος σε αμαξίδιο, να επαναλάβει τη φράση, αδυνατώντας να καταλάβει πως είναι δυνατόν να ρωτάει κάτι τέτοιο ο ίδιος ο Πρωθυπουργός: “Εδώ γιατί υπάρχει διαμαρτυρία;

Δείτε την αντίδραση του Πρωθυπουργού στο twitter

Αυτά συνέβησαν στο στο Ειδικό Σχολείο (ΕΕΕΕΚ) Αγίου Δημητρίου που επισκέφθηκε ο κ.Μητσοτάκης. Εκεί πραγματοποιούσαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας καθηγητές από την ΕΛΜΕ Νότιας Αθήνας και την ΕΛΜΕ Νέας Σμύρνης Καλλιθέας Μοσχάτου, προκειμένου να διαμαρτυρηθούν για το έγκλημα που συντελείται μήνες τώρα με τη λειτουργία των Ειδικών Σχολείων. Η εικόνα αυτή, οδήγησε τη Θεανώ Φωτίου να δηλώσει ότι  «οι επικοινωνιακές επισκέψεις για να εγκαθιδρυθεί το φιλοαναπηρικό προφίλ του πρωθυπουργού έχουν όριο, το όριο της υγειονομικής τραγωδίας που βιώνει η χώρα και ο χώρος της αναπηρίας»

Το μέλος του Δ.Σ της ΟΛΜΕ Χρήστος Σόφης εξάλλου, δήλωσε: “Ενώ τα Ειδικά σχολεία έχουν αφεθεί στο έλεος την πανδημίας με αποκλειστική ευθύνη της κυβέρνησης και ήδη θρηνούμε θύματα και από εκπαιδευτικούς και από γονείς και από μαθητές, η πολιτική ηγεσία αποφάσισε να διενεργήσει επίσκεψη στο ΕΕΕΚ Αγίου Δημητρίου ενόψει της Παγκόσμιας Ημέρας Ενημέρωσης για τον Αυτισμό. Η κίνηση αυτή είναι προκλητική και σκανδαλώδης και γίνεται καθαρά για επικοινωνιακούς λόγους. Η εγκληματική αδιαφορία που έχει επιδείξει η κυβέρνηση επί μακρόν για την περιφρούρηση της υγείας των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, των μαθητών και των οικογενειών τους δεν μπορεί να εξωραιστεί μέσα από χαμόγελα και  επικοινωνιακές φιέστες”.

"Εγκληματική πολιτική"

Δεν χαρακτηρίζουμε εμείς “έγκλημα” αυτό που συμβαίνει στα Ειδικά σχολεία.  Την ίδια στιγμή που περιμένουμε με αγωνία από τις 12 Απριλίου το άνοιγμα των Λυκείων -ή έστω της Γ τάξης- τα σχολεία αυτά, που λειτουργούν συνεχώς ενώ τα υπόλοιπα είναι κλειστά, αντιμετωπίζονται σα να στεγάζουν παιδιά άλλου Θεού, ενώ η κυβέρνηση κάνει απλά φιέστες για να δείξει ότι βρίσκεται κοντά στον κόσμο των ειδικών αναγκών. 

Τα ίδια τα στοιχεία το φωνάζουν και το επαναλαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί:  Χθες, παρέμειναν κλειστά σχεδόν 30 ειδικά σχολεία και επιμέρους τμήματα σχολικών μονάδων της ειδικής αγωγής, λόγω κρουσμάτων κορονοϊού σε μαθητέςεκπαιδευτικούς και λοιπό προσωπικό. Και βέβαια, ο κορονοϊός θερίζει και σκοτώνει...

Το ζήτημα της εγκατάλειψης των ειδικών σχολείων στη μοίρα τους έθεσε πρόσφατα και η Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Παρέμβαση – Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις Π.Ε., με αφορμή τον θάνατο του εκπαιδευτικού Ευάγγελου Ταρατώρα, ο οποίος νόσησε από κορονοϊό.

«Στο ίδιο σχολείο νοσούν ακόμα 21 μαθητές και εργαζόμενοι.  Είναι εξοργιστική η αδιαφορία του Υπουργείου Παιδείας για τα σχολεία Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, την πιο ευαίσθητη και ευάλωτη εκπαιδευτική δομή. Τα Ειδικά Σχολεία παραμένουν ανοιχτά χωρίς να υλοποιείται κανένα μέτρο προστασίας. Παιδιά και εργαζόμενοι έχουν αφεθεί χωρίς καμιά προστασία στο έλεος της εξέλιξης της πανδημίας» επισημαίνει. Και αυτός δεν ήταν ο μόνος θάνατος σε Ειδικό σχολείο...

Θεωρούν αναλώσιμους εργαζόμενους και μαθητές /τριες

Κυβέρνηση και πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας έχουν αφήσει την υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών στη τύχη τους.  Είναι το λιγότερο ντροπή να αναγγέλλουν προτεραιότητα των εκπαιδευτικών της ειδικής αγωγής στον εμβολιασμό και ακόμα να μην έχει γίνει ούτε ένα εμβόλιο. Ακόμα και μετά το θάνατο μαθητή ειδικού σχολείου από κορονοϊό στον Πειραιά συνέχισαν να αδιαφορούν. Πλέον δεν μπορούμε να μιλάμε για αμέλεια, αλλά για εγκληματική πολιτική. , ανέφερε η παράταξη στις 28 Μαρτίου

Η ίδια κατάσταση εμφανίζεται κι αλλού. Υποστελεχωμένα είναι δύο ειδικά σχολεία, εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού, σε Πέραμα και Κερατσίνι, όπως καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Νίκος Πλουμίδης». Συγκεκριμένα, στο 1ο ειδικό δημοτικό σχολείο Κερατσινίου, ενώ έχουν περάσει 3 μήνες από τότε που η κοινωνική λειτουργός πήρε άδεια ευπαθούς ομάδας, ακόμα δεν έχει υπάρξει νέα τοποθέτηση. Είναι αδιανόητο, τονίζουν οι εκπαιδευτικοί, ένα ειδικό σχολείο με 26 μαθητές να λειτουργεί από τον Δεκέμβρη χωρίς κοινωνικό λειτουργό. Ανάλογες ελλείψεις υπάρχουν -και δημοσιοποιούνται χωρίς να εισακούγονται οι εκπαιδευτικοί- σε πολλά ειδικά σχολεία ανά τη χώρα.

Μαγνησία: Γυρίστε μας στην τηλεκπαίδευση

Ανοιχτή επιστολή –κραυγή αγωνίας είχαμε χθες και από τους διευθυντές των ειδικών σχολείων της Μαγνησίας, που παρά την αύξηση του επιδημιολογικού φορτίου, είναι οι μόνες σχολικές μονάδες που συνεχίζουν να λειτουργούν. Εκπαιδευτικοί της ειδικής αγωγής περιγράφουν τη δύσκολη πραγματικότητα στις σχολικές μονάδες τους εν μέσω πανδημίας και ζητούν και για την περίπτωση των ειδικών σχολείων να εφαρμοστεί τηλεκπαίδευση.

Στην επιστολή που υπογράφουν οι διευθυντές και προϊστάμενοι των 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Βόλου «Οι Κένταυροι», 1ου Ειδικού Νηπιαγωγείου Βόλου, 2ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Βόλου, Ειδικού Δημοτικού Σχολείου για μαθητές με Δ.Α.Δ., Ειδικού Νηπιαγωγείου για μαθητές με Δ.Α.Δ., Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αγριάς, Ειδικού Νηπιαγωγείου Αγριάς, Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αλμυρού, Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Σκιάθου «Αλ. Παπαδιαμάντης», Ε.Ε.Ε.ΕΚ Βόλου Ε.Ε.Ε.ΕΚ Αλμυρού ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. Ν. Ιωνίας αναφέρονται, ανάμεσα σε άλλα,  τα εξής:

"Η μικρή συμμετοχή των μαθητών άνω των 16 στον εμβολιασμό σε συνδυασμό με το γεγονός ότι αυτός λαμβάνει χώρα από τον τρέχοντα μήνα και θα ολοκληρωθεί ως τον Ιούνιο, σημαίνει αυτομάτως ότι για την τρέχουσα σχολική χρονιά δεν είναι ούτε οι μαθητές, ούτε οι εκπαιδευτικοί υγειονομικά καλυμμένοι.

Οι μετακινήσεις των μαθητών μας από και προς το σχολείο εξακολουθούν και πραγματοποιούνται με ίδια μέσα (ναυλωμένα οχήματα) χωρίς όμως να δοθεί εντολή από τους αρμόδιους για τη μείωση του αριθμού των επιβαινόντων μαθητών και τη συνακόλουθη αύξηση των δρομολογίων, με αποτέλεσμα να μεταφέρονται στο ίδιο όχημα χωρίς μάσκα έως και 4 μαθητές!

Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση στις υπόλοιπες σχολικές μονάδες όλων των βαθμίδων οδήγησε σε ένα ντόμινο αδειών ειδικού σκοπού από προσωπικό των ΣΜΕΑΕ. Ιδιαίτερα στα ΕΝΕΕΓΥ-Λ και συγκεκριμένα στο ΕΝΕΕΓΥ-Λ Ν. Ιωνίας η κατάσταση είναι οριακή με την απουσία 20 εκπαιδευτικών και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού, καθώς μαθήματα όπως η Γλώσσα, η Φυσική Αγωγή, τα Αγγλικά αλλά και των δύο Τομέων (Γεωπονίας και Πληροφορικής) δεν πραγματοποιούνται καθόλου ή μερικώς σε ορισμένα τμήματα. Επιπρόσθετα απουσιάζουν και οι ειδικοί εκπαιδευτικοί που υποστηρίζουν συμβουλευτικά τους μαθητές και τοις οικογένειές τους, όπως και τα τρία από τα τέσσερα μέλη του Βοηθητικού Προσωπικού που φροντίζουν μαθητές με δυσκολίες αυτοεξυπηρέτησης. Επιπλέον, ο φόβος πολλών γονέων για τη μετάδοση της νόσου τούς οδηγεί στην προσωρινή αναστολή της φοίτησης των παιδιών τους από τα σχολεία, όπου όμως δημιουργεί -κυρίως στα ΕΝΕΕΓΥΛ, όπου υπάρχει συγκεκριμένο όριο απουσιών- περαιτέρω πρόβλημα, καθώς θα καταδικάσει πολλούς μαθητές στην επανάληψη της τάξης λόγω απουσιών, δεδομένου ότι δεν τους παρέχεται η δυνατότητα της τηλεκπαίδευσης.

Η τοποθέτηση αναπληρωτών συναδέλφων διαφόρων ειδικοτήτων από τα τμήματα ένταξης για την κάλυψη των κενών που δημιουργούνται λόγω των αδειών ειδικού σκοπού προκαλεί μάλλον περαιτέρω αναστάτωση παρά επιλύει τα δημιουργούμενα προβλήματα. Εκπαιδευτικοί άλλων ειδικοτήτων από αυτές που απαιτούνται, απέναντι σε μαθητές των οποίων δεν γνωρίζουν το μαθησιακό δυναμικό και επίπεδο, στην ουσία καλούνται να παράσχουν βοήθεια στους υπηρετούντες εκπαιδευτικούς στις ΣΜΕΑΕ παρά να εκπαιδεύσουν και να διδάξουν, γεγονός, όμως, που αναιρεί την ίδια την ταυτότητα των σχολείων, των μαθητών μας και εμάς των ίδιων ως εκπαιδευτικών.

Η καθημερινότητα στο σχολείο έχει αλλοιωθεί στον μέγιστο βαθμό, καθώς δε δύναται η πραγματοποίηση καμίας εξωδιδακτικής επίσκεψης, προγραμμάτων κοινωνικής ένταξης, κολυμβητηρίου, ιππασίας, πρακτικής άσκησης με αποτέλεσμα η εκπαιδευτική διαδικασία να έχει φτωχύνει και να αλλάζει η ρουτίνα των μαθητών.

Ηδη θρηνήσαμε την απώλεια συναδέλφων υπηρετούντων στην ΕΑΕ και ενός μαθητή ειδικού σχολείου"

Υπουργείο: Υποβάθμιση και...ικανοποίηση!

Και τι κάνει το Υπουργείο; Υποβαθμίζει, ως συνήθως, την κατάσταση. Αυτό έκανε και σε συνάντηση με την ΕΛΜΕ Πειραιά, η απελθούσα γενική γραμματέας κ.Αναστασία Γκίκα, προσπάθησε να υποβαθμίσει την κρισιμότητα της κατάστασης. Επιχείρησε να παρουσιάσει μία επίπλαστη πραγματικότητα. Μίλησε για χαμηλό ρυθμό μετάδοσης των κρουσμάτων (“είναι λίγα τα κλειστά σχολεία στο σύνολο”) και να αποδώσει την αλματώδη αύξηση που υπάρχει αποκλειστικά στη γενική έξαρση της διασποράς. Χρησιμοποίησε ως “απόδειξη” τον αριθμό των σχολείων που ήταν κλειστά εκείνη την στιγμή (18/3/2021), κρύβοντας όμως πόσα σχολεία ή τμήματα έχουν κλείσει μέχρι τώρα, πόσα προστίθενται καθημερινά κλπ. Εμφανίστηκε έτσι ικανοποιημένο το υπουργείο από τα μέτρα που έχουν ληφθεί μέχρι τώρα, προβάλλοντας σαν επιτυχία την ένταξη εκπαιδευτικών και μαθητών στην τρέχουσα εμβολιαστική περίοδο και τη δυνατότητα πραγματοποίησης τεστ, μέσω της πλατφόρμας edu.testing.gov.gr.

Η ΠΟΣΕΕΠΕΑ

Αλλά και η ΠΟΣΕΕΠΕΑ, η Ομοσπονδία Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, έκανε λόγο για απροστάτευτα σχολεία κατά τη συνάντησή της στις 18 Μαρτίου με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας:

"Παρουσιάστηκαν και εκτέθηκαν εκτενώς όλα τα προβλήματα των Ειδικών Σχολείων καθώς και οι προτάσεις, οι οποίες έχουν κατατεθεί από τις ομοσπονδίες. Δυστυχώς παρόλα τα αιτήματα και τις εκκλήσεις μας από την αρχή του σχολικού έτους για επιπλέον μέτρα, το υψηλό ποσοστό των ειδικών σχολείων που βρίσκονται σε αναστολή λόγω κρουσμάτων φανερώνει την επικινδυνότητα της λειτουργίας των ειδικών σχολείων, τα οποία είναι εκτεθειμένα: μαθητές χωρίς μάσκες, συγχρωτισμός στα λεωφορεία και στις αίθουσες «κλουβιά», ακατάλληλα κτήρια, ελλιπή ή ανύπαρκτα τεστ ανά σχολική μονάδα, σοβαρές ελλείψεις σε μέσα προστασίας (γάντια, μάσκες κ.α.), υποστελέχωση λόγω των αδειών ειδικού σκοπού, έλλειψη σχολικών νοσηλευτών και επιπλέον προσλήψεων  προσωπικού"

Εμβολιασμοί

Και ενώ όλα αυτά συμβαίνουν μήνες τώρα, η εγκύκλιος για τον εμβολιασμό στα Ειδικά σχολεία, εκδόθηκε στις 16 Μαρτίου. Τότε ενεργοποιήθηκε η δυνατότητα της κατά προτεραιότητα ένταξης στο πρόγραμμα της τρέχουσας εμβολιαστικής περιόδου των ενδιαφερομένων εκπαιδευτικών, ΕΕΠ – ΕΒΠ και μαθητών άνω των 16 ετών των ειδικών σχολείων, σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας.  Στα περισσότερα ειδικά σχολεία γίνονται κάθε μήνα test από τον ΕΟΔΥ ενώ σε κάποια πιο συχνά, με την καλή θέληση των συντονιστών του ΕΟΔΥ ανά περιοχή, καθώς δεν υπήρχε καμία οδηγία από το υπουργείο Παιδείας για υποχρεωτικά test

 

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις σήμερα

Lockdown: Πότε θα επιτραπεί η μετακίνηση εκτός νομού

Επίδομα 534€: Πότε πληρώνονται οι αναστολές Απριλίου

Το Κορυφαίο Μοριοδοτούμενο σεμινάριο στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ του Παν.Αιγαίου ΧΩΡΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ!

Μόρια για Προσλήψεις - ΑΣΕΠ - Μεταπτυχιακά με ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΓΛΙΚΩΝ LTE του GoLearn - ΤΗΛΕΞΕΤΑΣΗ ΜΟΝΟ σε Reading - Listening

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ για ΑΣΕΠ σε 10 ημέρες εξ αποστάσεως με ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ 97% ΕΠΙΤΥΧΙΑ

σχετικά άρθρα

votanopoulou-piano
Αρσάκεια Σχολεία: Η κα Ε.Βοτανοπούλου πρόεδρος του MozarteumHellas
Στο Salzburg δόθηκε η ευκαιρία στην κ. Βοτανοπούλου να παίξει σε ένα ιστορικό όργανο, ένα fortepiano, που ανήκε στον Μότσαρτ και στο οποίο έπαιζε ο...
Αρσάκεια Σχολεία: Η κα Ε.Βοτανοπούλου πρόεδρος του MozarteumHellas
Μεταπτυχιακά: Συνάφεια ειδικής αγωγής-σχολικής ψυχολογίας (απόφαση)
Δεν επηρεάζεται η συνάφεια μεταπτυχιακών Ειδικής Αγωγής και Σχολικής Ψυχολογίας από τις ειδικές ρυθμίσεις πρακτικής άσκησης
Μεταπτυχιακά: Συνάφεια ειδικής αγωγής-σχολικής ψυχολογίας (απόφαση)