Λήμνος: Εκπαιδευτικά κενά από το καλοκαίρι – Η ΕΛΜΕ ξεσπά
Συγχωνεύσεις αντί για προσλήψεις: Η ΕΛΜΕ Λήμνου κρούει τον κώδωνα του κινδύνου

Σε μια περίοδο που τα σχολεία της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου προσπαθούν να λειτουργήσουν με σοβαρά και επίμονα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό, η ΕΛΜΕ Λήμνου – Αγίου Ευστρατίου εξέδωσε μια ανακοίνωση για τη στάση του Υπουργείου Παιδείας.

Παρά την ολοκλήρωση της Γ΄ φάσης προσλήψεων αναπληρωτών, ελλείψεις που ήταν γνωστές ήδη από το καλοκαίρι παραμένουν ακάλυπτες, δημιουργώντας ασφυκτικές συνθήκες στα σχολεία του νησιού.

Η Ένωση καταγγέλλει ότι το ΥΠΑΙΘΑ αντιμετωπίζει τις ανάγκες των μαθητών με λογική «κόστους», προχωρώντας σε συγχωνεύσεις τμημάτων και υποχρεωτικές υπερωρίες εκπαιδευτικών, αντί σε ουσιαστικές προσλήψεις. Με έντονο τόνο, η ΕΛΜΕ ζητά άμεσες λύσεις, υπογραμμίζοντας πως οι μορφωτικές ανάγκες των παιδιών δεν μπορούν να θεωρούνται δημοσιονομική επιβάρυνση.

Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Λήμνου – Αγίου Ευστρατίου

“Για τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό και την αντιμετώπισή τους απότο ΥΠΑΙΘ”

Βρισκόμαστε στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου, μετά την Γ΄ φάση πρόσληψης αναπληρωτών της περασμένης Πέμπτης και συνεχίζουν να υπάρχουν σημαντικά κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία μας, τα περισσότερα από τα οποία είναι γνωστά από το καλοκαίρι. Ενδεικτικά αναφέρουμε το κενό Μηχανολόγου στο ΕΠΑΛ Μούδρου, το κενό Πληροφορικής που υπάρχει σε πολλά σχολεία του νησιού, το κενό Φυσικής και Πληροφορικής στο ΕΠΑΛ της Μύρινας κ.α.

Αν στεκόμασταν έξω από ένα σχολείο του νησιού και περιγράφαμε το συγκεκριμένο πρόβλημα στους περαστικούς, ρωτώντας τους τι θα έκαναν εκείνοι, αν διοικούσαν το Υπουργείο Παιδείας, για τις χρόνιες ελλείψεις που αντιμετωπίζουμε σε εκπαιδευτικό προσωπικό, είμαστε σίγουροι ότι οι περισσότεροι – επειδή νοιάζονται για την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης στα σχολεία που φοιτούν τα παιδιά τους, τα εγγόνια τους, ή οι φίλοι τους, θα απαντούσαν χωρίς δεύτερη σκέψη «θα έπαιρνα δασκάλους», που λένε εδώ στη Λήμνο.

Ωστόσο, είναι ξεκάθαρο πως το ΥΠΑΙΘΑ αντιλαμβάνεται τις εκπαιδευτικές ανάγκες ως κόστος και όχι ως μια από τις σημαντικότερες επενδύσεις μιας κοινωνίας. Τι κι αν πρόκειται για πραγματικές και ουσιαστικές ανάγκες των μαθητών και των οικογενειών τους; Με πολύ ευρηματικούς ομολογουμένως τρόπους εκείνοι επιλέγουν να κηρύσσουν την ανάγκη για λιτότητα. Είναι μάλιστα τόσο ευρηματικοί, όσο γαλαντόμοι εμφανίζονται αντίθετα, όταν πρόκειται να προμηθεύσουν μαζικά τα σχολεία με κουβαρίστρες, βελονάκια ή διαδραστικούς πίνακες, χωρίς πρώτα να έχει διερευνηθεί η εκπαιδευτική τους αξία και ο τρόπος που θα ενσωματωθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα διαχείρισης των κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό με τη λογική του κόστους - οφέλους από πλευράς του ΥΠΑΙΘΑ αποτελεί η περίπτωση του Λυκειακού συγκροτήματος της Μύρινας, το οποίο κατά την πρωινή βάρδια φιλοξενεί το ΓΕΛ και το ΕΠΑΛ Μύρινας. Μετά από την Α΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών, συμβαίνει στο ΓΕΛ να μην υπάρχουν κενά, ενώ στο ΕΠΑΛ υπάρχουν και μάλιστα αρκετά. Τι κάνει λοιπόν το ΥΠΑΙΘΑ για να καλύψει τα κενά στο ΕΠΑΛ; Μήπως προσλαμβάνει προσωρινούς αναπληρωτές κατά τη Β’ ή/και τη Γ’ φάση προσλήψεων; Φυσικά όχι! Αντιθέτως, με προφορική εντολή της ΔΙΔΕ Λέσβου, τα τμήματα της Β΄ Λυκείου του ΓΕΛ σε κάποια μαθήματα από τρία συγχωνεύονται σε δύο, εξαντλώντας την αντιπαιδαγωγική νομοθεσία που είχε ψηφιστεί μέσα στην πανδημία αυξάνοντας το επιτρεπόμενο όριο μαθητών ανά τμήμα στους 27! Κατ’ αυτόν τον τρόπο «εξοικονομούνται» ώρες Πληροφορικής,  Αγγλικών, Φυσικής, Χημείας και Βιολογίας, ενώ οι αντίστοιχοι εκπαιδευτικοί του ΓΕΛ διατίθενται στο ΕΠΑΛ. Μάλιστα, τους φορτώνουν επιπλέον με υπερωρίες, που τα τελευταία χρόνια έχουν υποχρεωτικό χαρακτήρα, αυξάνοντας δηλαδή εμμέσως το διδακτικό τους ωράριο για να καλύψουν τις ανάγκες του ΕΠΑΛ σε εκπαιδευτικό προσωπικό!

Εκπαιδευτικοί λάστιχο με καταστρατηγημένα εργασιακά δικαιώματα και επιλογές, μαθήματα σε τάξεις με 25, 26 ή και 27 μαθητές, οι οποίοι τείνουν να ξεχάσουν τι πάει να πει έχω έναν καθηγητή για όλη τη χρονιά. Αδιαφορία για το χτίσιμο παιδαγωγικών γεφυρών μαθητών – εκπαιδευτικών, αδιαφορία για τον προγραμματισμό των συλλόγων διδασκόντων και τον σχεδιασμό των εκπαιδευτικών. Αν σ’ αυτά προσθέσουμε την άσκηση πιέσεων σε εκπαιδευτικούς διαφόρων σχολείων των νησιών μας να διδάξουν αντικείμενα που δεν τα έχουν καν ανάθεση και την προσαρμογή των ωρολογίων προγραμμάτων στο διαθέσιμο προσωπικό παίρνουμε μια γεύση για το πως αντιλαμβάνονται στο ΥΠΑΙΘΑ την εκπαιδευτική διαδικασία και την προσπάθεια των εκπαιδευτικών να σταθούν όρθιοι και να διαδραματίσουν τον παιδαγωγικό τους ρόλο.

Φτάνει πια! Οι μορφωτικές και παιδαγωγικές ανάγκες των μαθητών μας δεν είναι κόστος!

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ

  • Κάλυψη όλων των κενών με μόνιμο προσωπικό όλων των ειδικοτήτων από την αρχή κάθε σχολικής χρονιάς.
  • Προσλήψεις αναπληρωτών αποκλειστικά για την κάλυψη πραγματικά έκτακτων αναγκών (κυήσεις, ασθένειες, επιμορφώσεις κτλ)
  • Να μη γίνει ΚΑΜΙΑ αντιπαιδαγωγική συγχώνευση τμήματος. Να μην υποχρεωθεί κανείς/καμιά συνάδελφος/-ισσα να κάνει υπερωρίες αν δεν το επιθυμεί. Τα κενά καλύπτονται με προσλήψεις, όχι με συγχωνεύσεις και υποχρεωτικές υπερωρίες.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 17/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pasok
ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ: «Στο ναδίρ η ελληνική Παιδεία» - Προειδοποίηση από Κομισιόν
Το ΠΑΣΟΚ προειδοποιεί για πλήρη αποδόμηση του σχολείου - PISA-σοκ: Σχεδόν 1 στους 2 μαθητές αποτυγχάνει στα μαθηματικά
ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ: «Στο ναδίρ η ελληνική Παιδεία» - Προειδοποίηση από Κομισιόν
ΕΠΑΛ Περάματος
Πέραμα: Κατέρρευσε ταβάνι σε ΕΠΑΛ - «Η κατάσταση δεν πάει άλλο»
«Τι να τις κάνουμε τις έξυπνες διαβάσεις όταν τα σχολεία είναι απαρχαιωμένα;», διερωτάται ο Δήμαρχος Περάματος - «Λουκέτο» και κινητοποίηση
Πέραμα: Κατέρρευσε ταβάνι σε ΕΠΑΛ - «Η κατάσταση δεν πάει άλλο»