sxoleio koudouni
Ζ' ΣΕΠΕ Θεσσαλονίκης: Καμιά κάμερα σε καμιά τάξη, καμία εξ αποστάσεως με ανοιχτά σχολεία

Συνάδελφοι/ισσες,

Ένα μήνα σχεδόν μετά το άνοιγμα και τα σχολειά μοιάζουν καθημερινά όλο και περισσότερο με υγειονομική βόμβα, έτοιμη να εκραγεί. Και δυστυχώς δεν είναι μόνο τα εκατοντάδες κλειστά σχολεία και τμήματα και γενικά ο κίνδυνος από τον covid-19 που δυσκολεύει την λειτουργία του σχολείου αλλά πολύ περισσότερο η κυβερνητική πολιτική και η έλλειψη οποιουδήποτε μέτρου που θα βοηθούσε στην ασφαλή λειτουργία των σχολείων.

Γιατί είναι ολοφάνερο ότι οι δυο μάσκες και το παγουρίνο της υπουργού Παιδείας μαζί με τις συνεχείς επικλήσεις της στη “μαγική λύση” της εξ αποστάσεως διδασκαλίας  και τις ευχαριστίες στους χρυσοπληρωμένους χορηγούς, μόνο ως μέτρα προστασίας της υγείας μαθητ(ρι)ών, εκπαιδευτικών και κατ’ επέκταση όλης της κοινωνίας δεν μπορούν να εκληφθούν. Την ίδια στιγμή η κα υπουργός και η κυβέρνησή της απορρίπτουν κατηγορηματικά μέτρα που τον Μάιο-Ιούνιο αποδείχτηκαν αποτελεσματικά, όπως ο περιορισμός του αριθμού των παιδιών ανά τμήμα μέχρι 15 παιδιά, αποδίδοντας ανερυθρίαστα την απόρριψη στο οικονομικό κόστος της πρόσληψης των αναγκαίων εκπαιδευτικών και καθαριστ(ρι)ών, καθώς και την εύρεση/διαμόρφωση νέων χώρων διδασκαλίας.

Ταυτόχρονα η κα Κεραμέως και η κυβέρνησή της ΝΔ δεν φείδονται μέτρων απροκάλυπτης ενίσχυσης των μεγάλων οικονομικών συμφερόντων και από την άλλη απόλυτης αμφισβήτησης βασικών κοινωνικών και εργασιακών δικαιωμάτων. Ειδικότερα δε στην παιδεία αυτή η πολιτική αποκτά πρόσωπο μέσα από τα τεράστια κενά εκπαιδευτικών και τις σχολικές τάξεις που ακόμα δεν λειτουργούν, την νέα ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων με τις 3μηνες συμβάσεις αναπληρωτ(ρι)ών για την κάλυψη κενών εκπαιδευτικών από ευπαθείς ομάδες και την παροχή εξ αποστάσεως “εκπαίδευσης”, την επαναφορά της αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης κλπ.

Στο ζοφερό αυτό κλίμα, το βασικό ζητούμενο ως φαίνεται για την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας είναι η γενικευμένη εφαρμογή της εξ αποστάσεως “εκπαίδευσης” και η εισαγωγή της κάμερας στην σχολική τάξη. Εξυπηρετώντας συγκεκριμένες στοχεύσεις που ανάγονται στις νόρμες του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε. για την εκπαίδευση (όπως αυτές περιγράφονται ήδη από την περίφημη «Επιτροπή Διαλόγου για την Παιδεία» της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ), έρχονται σήμερα με αφορμή την πανδημία να αμφισβητήσουν ανοιχτά το δικαίωμα όλων των παιδιών στη μόρφωση και των εκπαιδευτικών στη δουλειά αλλά και συνολικά τον χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου και της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Με νέες τροπολογίες σε άσχετα νομοσχέδια, υπουργικές αποφάσεις και εγκυκλίους επιδιώκει να καταστήσει υποχρεωτική τη σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία και την ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος μέσα από την τάξη, με ανοιχτά δηλ. σχολεία. Στην προσπάθεια αυτή για υποκατάσταση της δια ζώσης διδασκαλίας με άλλες παιδαγωγικά αμφισβητούμενες ή μη αποδεκτές για την Π.Ε. και την Δ.Ε. μορφές διδασκαλίας (και παρεπόμενα την μη πρόσληψη των αναγκαίων εκπαιδευτικών), η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. φαίνεται να αγνοεί όλες τις νομικές επισημάνσεις περί παραβίασης των προσωπικών δεδομένων μαθητ(ρι)ών και εκπαιδευτικών αλλά και τα τεράστια προβλήματα και τις ελλείψεις σε ηλεκτρονική υλικοτεχνική υποδομή, που βαθαίνουν τις ανισότητες και επιφέρουν νέους ταξικούς φραγμούς και αποκλεισμούς για τα παιδιά των φτωχών λαϊκών στρωμάτων.

Συνάδελφοι/ισσες,

Σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες, το Δ.Σ. του Ζ΄ Σ.Ε.Π.Ε. Θεσσαλονίκης καλεί όλους/ες τους/τις εκπαιδευτικούς να δηλώσουμε για άλλη μια φορά ότι ως εκπαιδευτικοί προτάσσουμε το αίσθημα της αλληλεγγύης και της συλλογικότητας προς τους/τις μαθητ(ρι)ές μας, τους γονείς τους και την κοινωνία και με τα μέσα που διαθέτουμε θα συνεχίσουμε να υπερασπιζόμαστε τον παιδαγωγικό και τον κοινωνικό μας ρόλο.

  1. Σε αντιπαράθεση με την κυβερνητική φλυαρία περί τηλεκπαίδευσης, να αποφασίσουμε  συλλογικά και με γνώμονα πάντα τις ιδιαίτερες ανάγκες και δυνατότητες των μαθητ(ρι)ών, το μέσο και τη μορφή της επικοινωνίας μας. Αυτό που προέχει είναι οι εκπαιδευτικοί να διατηρήσουμε την επαφή μας με τους/τις μαθητ(ρι)ες που αντιμετωπίζουν οποιοδήποτε πρόβλημα και τις οικογένειες τους, να νιώσουν τα ίδια τα παιδιά ότι έχουν τους εκπαιδευτικούς δίπλα τους και όχι να τρέχουμε πίσω από την διδακτέα ύλη. Αυτό που προέχει σήμερα είναι η αλληλεγγύη και έγνοια μας για τα παιδιά των πιο αδύναμων κοινωνικών ομάδων, που κινδυνεύουν όχι μόνο από τον κοροναϊό αλλά και την ανεργία των οικογενειών τους και τη φτώχεια.
  2. Να αρνηθούμε με κάθε τρόπο την σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και τη ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος με την εισαγωγή κάμερας στην σχολική τάξη ή ακόμη και με τη μορφή των “διαδικτυακών τάξεων”, που δυστυχώς επικαλλείται στο έγγραφό της η ΔΟΕ. Ο Σύλλογος Διδασκόντων να οργανώσει το διδακτικό του έργο και την επαφή με τους μαθητές που απουσιάζουν όπως ακριβώς το έκανε και πριν την πανδημία. Αναδεικνύουμε ταυτόχρονα την ευρύτερη μορφωτική λειτουργία του σχολείου, με κάθε πρόσφορο μέσο, χωρίς να ξεχνάμε ότι τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη ζώσα εκπαιδευτική πράξη και ότι υπάρχουν ζητήματα καθολικότητας της πρόσβασης στην εκπαίδευση. Αν το υπουργείο μπορεί να φανεί σε κάτι χρήσιμο είναι να πλαισιώσει την εκπαιδευτική μας δράση με κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό και τηλεοπτικά προγράμματα.
  3. Συμμετέχουμε στην απεργία-αποχή που κήρυξε τον Μάιο η ΑΔΕΔΥ από την ταυτόχρονη δια ζώσης διδασκαλία με τη ζωντανή αναμετάδοσή της από την τάξη και την παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας. Καλούμε την ΔΟΕ και την ΑΔΕΔΥ να επαναβεβαιώσουν άμεσα την απόφαση για απεργία-αποχή
  4. Καλούμε όλες και όλους τους/τις εκπαιδευτικούς να επικοινωνούν άμεσα με το Δ.Σ. για κάθε πρόβλημα που αφορά αυθαιρεσία του Υπουργείου ή της διοίκησης, είτε για προσωπικό πρόβλημα είτε για μαθητές και οικογένειες του σχολείου τους που αντιμετωπίζουν προβλήματα.
  5. Διεκδικούμε τώρα μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, με τον χωρισμό των τμημάτων και τη λειτουργία τους με 12-15 παιδιά, τις προσλήψεις εκπαιδευτικών και καθαριστ(ρι)ών, την εύρεση/διαμόρφωση νέων χώρων διδασκαλίας, την δωρεάν παροχή μέσων προστασίας και τη διενέργεια δωρεάν τακτικών tests.
  6. Διεκδικούμε τώρα μέτρα για την ενίσχυση της δημόσιας υγείας που μπορεί να σώσει ζωές, για την στήριξη της εργασίας και την επιβίωση, ενάντια στις απολύσεις και την επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα για στήριξη της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης για όλους.

Η δυναμική που δημιουργείται μέσα σε μια τάξη, οι σχέσεις των μαθητών μεταξύ τους αλλά και μεταξύ του/της εκπαιδευτικού και των μαθητ(ρι)ών, η επικοινωνία αλλά και η παιδαγωγική πράξη είναι μοναδική. Η διδασκαλία προϋποθέτει προσωπική επαφή, ψυχική επικοινωνία, κλίμα εμπιστοσύνης και ελευθερίας. Ζητούμενο κάθε φορά η δημοκρατική αλληλεπίδραση και η συνεργασία της ομάδας. Με την εισαγωγή της κάμερας στην τάξη, η σχέση εμπιστοσύνης που με τόσο κόπο χτίζουμε οι εκπαιδευτικοί καθημερινά μέσα στις σχολικές αίθουσες παύει να προστατεύεται, θρυμματίζεται. Η ίδια η συμπεριφορά και η στάση των μαθητών αλλάζει, τροποποιείται όταν γνωρίζουν ότι τους καταγράφει μια οποιουδήποτε τύπου κάμερα! Δεν πρόκειται να το επιτρέψουμε!

Καμιά κάμερα σε καμιά τάξη, καμία εξ αποστάσεως με ανοιχτά σχολεία! 

 

ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ:
Έκτακτη Γενική Συνέλευση του Ζ΄ Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. 

την Πέμπτη 1 του Οκτώβρη, 6μ.μ., στον αύλειο χώρο του 12ου Δ.Σ. Αμπελοκήπων 

(οδός Μ. Αλεξάνδρου, δίπλα στο parking Φιλίππου), με λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων προστασίας της υγείας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;