Καλλιτεχνικά μαθήματα
Επαγγελματικά δικαιώματα και πλήρη κατοχύρωση του πτυχίου τους ζητούν οι απόφοιτοι του Τμήματος Τμήμα Εικαστικών Τεχνών κι Επιστημών της Τέχνης

Την πλήρη κατοχύρωση των επαγγελματικών τους δικαιωμάτων ζητούν οι απόφοιτοι του Τμήματος Τμήμα Εικαστικών Τεχνών κι Επιστημών της Τέχνης.

Αναλυτικά η επιστολή διαμαρτυρίας:

Προς

Πρυτανεία και πρυτανικό συμβούλιο Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

-Σχολή Καλών Τεχνών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων/ Τμήμα Εικαστικών Τεχνών κι Επιστημών της Τέχνης

-Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων

 

Αξιότιμοι,

Με αφορμή τις τελευταίες εξελίξεις στο χώρο της εκπαίδευσης και συγκεκριμένα στον κλάδο της Ανώτατης Εκπαίδευσης θεωρούμε σημαντικότατο αν και χρονικά καθυστερημένο, να αποσταλεί αυτό το έγγραφο προς πάσα κατεύθυνση ούτως ώστε να γνωστοποιηθεί ευρέως και τελικώς να επιλυθεί το σοβαρότατο ζήτημα που έχει προκύψει σχετικά με τους παλαιούς αποφοίτους σχολών που έχουν μετονομαστεί ή και καταργηθεί στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.

 

Είμαστε απόφοιτοι της Σχολής Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης που ιδρύθηκε μαζί με άλλα 140 πανελλαδικά περίπου νέα τμήματα από το 2000 μέχρι το 2004 σε όλη την επικράτεια της χώρας, με τα ευρωπαϊκά κονδύλια ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ. Ανήκουμε στους εισαχθέντες εν έτη 2002 και ακολουθήσαμε όλα τα τυπικά προαπαιτούμενα που όριζε το Σύνταγμα του κράτους και το Υπουργείο Παιδείας τότε, για την εισαγωγή μας σε Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Ακολουθήσαμε το δύσκολο δρόμο των πανελληνίων εξετάσεων, επιλέγοντας αφού μας δινόταν αυτή η δυνατότητα, τη σχολή της επιθυμίας μας. Δε μας ζητήθηκε τίποτα παραπάνω για την εισαγωγή μας στην καλλιτεχνική σχολή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων πέρα από την επιτυχία μας στις πανελλαδικές εισαγωγικές εξετάσεις.

 

Με αυτό τον τρόπο βρεθήκαμε να φοιτούμε στο Τμήμα Επιστημών της Τέχνης, με ότι κι αν συνεπάγεται μία τέτοια απόφαση. Με όσα χρειάστηκαν οι ελληνικές οικογένειες να δαπανήσουν για να μπορεί να πραγματοποιηθεί το όνειρο των παιδιών τους για ένα ανώτατο πτυχίο που θα τους οδηγούσε όπως πίστευαν σε μια καλύτερη επαγγελματική αποκατάσταση και άρα καλύτερη ποιότητα ζωής. Με κόστος τον προσωπικό μας χρόνο και μόχθο καθώς τα μαθήματα δεν μας χαρίστηκαν, αλλά τα κατακτήσαμε με σκληρή μελέτη και παρακολούθηση εργαστηρίων και πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με τον οδηγό σπουδών της χρονολογίας εισαγωγής μας (2002) εξεταστήκαμε επιτυχώς σε 74 μαθήματα για να αποκτήσουμε τον πολυπόθητο τίτλο σπουδών.

 

Σε αυτό το σημείο έχει μία αξία να σημειώσουμε ότι το ΠΔ 85/2000 (Α72) της ίδρυσης κι έπειτα από τη μετονομασία της σχολής (2003) σε Πλαστικών Τεχνών κι Επιστημών με άλλο ΦΕΚ αναφέρει ξεκάθαρα στο άρθρο 1 " ότι το Τμήμα έχει ως αποστολή να καλλιεργεί και να

 

προάγει τις τέχνες με την ακαδημαϊκή και την εφαρμοσμένη διδασκαλία, έρευνα και αναζήτηση {... } Οι πτυχιούχοι μπορούν να απασχολούνται ως θεωρητικοί της τέχνης, ως

ιστορικοί της τέχνης, ως στελέχη διοίκησης - διαχείρισης μουσείων και άλλων πολιτιστικών θεσμών (ειδικοί στο πολιτιστικό μάνατζμεντ), ως καθηγητές των εικαστικών τεχνών στη

 δευτεροβάθμια εκπαίδευση {….} μέσα από την αισθητική και την τεχνολογία του 20ου αι.

Στο ΦΕΚ 86/2003 και το ΠΔ 96/2003 για τη μετονομασία της σχολής γράφεται ρητώς ότι " το κατά τις διατάξεις του ΠΔ 85/2000 (Α72) Τμήμα Επιστημών της Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων μετονομάζεται σε Τμήμα Πλαστικών Τεχνών κι Επιστημών της Τέχνης, χωρίς μεταβολή της αποστολής και του γνωστικού αντικειμένου του.

 

Κατά τη διάρκεια της φοίτησης μας στο Τμήμα είχαν γίνει πάρα πολλές κινήσεις, τόσο από το Σύλλογο Φοιτητών προς τη Γενική Συνέλευση του Τμήματος, όσο και από το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας, ότι η φύση και το πρόγραμμα της σχολής πρέπει άμεσα να ξεκαθαριστεί ώστε να προστατέψει και να μπορεί να καλύψει με το ανάλογο επιστημονικό αντικείμενο τους αποφοίτους της σχολής. Οι προσπάθειες αυτές δεν απέδωσαν άμεσα, αλλά έπειτα από απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος ανακοινώνεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η δημιουργία αναγραφόμενων επί του ενιαίου πτυχίου κατευθύνσεων α) Εικαστικών β) Ιστορίας και Θεωρίας της Τέχνης. Φυσικά, αυτή η γνωμοδότηση που άργησε περίπου δέκα χρόνια, καθώς δημοσιεύθηκε στις 22 Ιουλίου του 2009, δεν περιλαμβάνει καμία μνεία για τους παλαιούς εισαχθέντες και αποφοίτους της σχολής. Καθώς η αναγραφή των κατευθύνσεων μη έχοντας καθολική αναδρομική ισχύ, καλύπτει όσους εισήχθησαν από το 2006 και μετά. Οι εκατοντάδες φοιτητές και απόφοιτοι των προηγούμενων ετών ρίχνονται σε ένα αβέβαιο κυνήγι επαγγελματικών δικαιωμάτων και σε μια συνεχή αναζήτηση διεξόδου που κανένας δεν ήταν σε θέση να μας δώσει, καθώς Τμήμα, Σύγκλητος και Υπουργείο Παιδείας, μετέθεταν τις ευθύνες ο ένας στον άλλο.

 

Με την πάροδο του χρόνου και μια σειρά διαρθρωτικών αλλαγών στα ελληνικά πανεπιστήμια, στο ΦΕΚ αριθμού φύλλου 137/2013 ιδρύεται στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων η Σχολή Καλών Τεχνών στην οποία εντάσσεται το τμήμα Πλαστικών Τεχνών κι Επιστημών της Τέχνης. Τα προηγούμενα όμως χρόνια, ταυτόχρονα με τις αλλαγές στο δικό μας τμήμα, γίνονται μια σειρά αλλαγών που αφορούν κι άλλα νέα τμήματα, δύο εκ των οποίων έχουν κι αυτά την έδρα τους στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, ο λόγος για το Τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Υλικών και το Τμήμα Βιολογικών Εφαρμογών και Τεχνολογιών. Τα τμήματα αυτά με ανακοίνωση στο ΦΕΚ αριθμού φύλλου 45/2009, "μετονομάζονται σε Τμήμα Μηχανικών Επιστήμης των Υλικών χωρίς μεταβολή του γνωστικού τους αντικειμένου. Όπου στο νόμο προβλέπεται κατοχή πτυχίου του Τμήματος Επιστήμης και Τεχνολογίας των Υλικών της Σχολής Επιστημών και Τεχνολογιών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, νοείται εφεξής και το πτυχίο του Τμήματος Μηχανικών Επιστήμης Υλικών της ίδιας σχολής {……} Τα πτυχία που χορηγούνται από τα

 

 τμήματα που μετονομάζονται σύμφωνα με τις προηγούμενες παραγράφους είναι απολύτως

 ισότιμα ως προς όλες τις συνέπειες με τα πτυχία που έχουν χορηγηθεί έως την έναρξη

 ισχύος του παρόντος"

 

Στο ΦΕΚ Α 83/11-5-2016 με ρυθμίσεις για τη έρευνα και άλλες διατάξεις, τροποποιείται το Τμήμα Πλαστικών Τεχνών κι Επιστημών της Τέχνης, οριστικά αυτή τη φορά, εντασσόμενο στη Σχολή Καλών Τεχνών που δημιουργήθηκε, ως Τμήμα Εικαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης με πενταετή φοίτηση πλέον όπως και οι άλλες δύο προαναφερθείσες σχολές του πανεπιστημίου Ιωαννίνων. "Το τμήμα Εικαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης έχει ως αποστολή να καλλιεργεί και να προάγει τις τέχνες με την ακαδημαϊκή και εφαρμοσμένη διδασκαλία των εικαστικών τεχνών {…….} Οι πτυχιούχοι του Τμήματος Εικαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης με βάση τις εξειδικευμένες επιστημονικές γνώσεις έχουν τη δυνατότητα της επαγγελματικής ενασχόλησης σε φορείς του δημοσίου ή του ιδιωτικού τομέα, πανεπιστήμια, επιστημονικά ινστιτούτα, μουσεία, πινακοθήκες οι οποίοι έχουν ως αντικείμενο δραστηριότητας την τέχνη σε μία ή περισσότερες κατευθύνσεις και ειδικεύσεις από αυτές που λειτουργούν στο Τμήμα. Ακόμη, έχουν τη δυνατότητα να διδάξουν στην Πρωτοβάθμια ή Δευτεροβάθμια εκπαίδευση τα καλλιτεχνικά μαθήματα {…..} υποχρεωμένοι να παρακολουθήσουν και να εξεταστούν επιτυχώς στα προβλεπόμενα από το πρόγραμμα σπουδών και τον κανονισμό του Τμήματος παιδαγωγικά μαθήματα."

 

Είναι κατάφορη αδικία εις βάρος μας, ενώ όλα τα υπόλοιπα τμήματα σε παρόμοια κατάσταση με το δικό μας, να έχουν γνωμοδοτήσει και να έχουν προστατέψει και καλύψει τα επαγγελματικά δικαιώματα των παλαιών αποφοίτους τους, εμάς να μας εμπαίζουν μέχρι και σήμερα με τον χειρότερο τρόπο. Το Τμήμα Εικαστικών Τεχνών κι Επιστημών της Τέχνης αποφάσισε πως όποιος παλαιός απόφοιτος ήθελε να πάρει το πτυχίο της παλαιάς σχολής Πλαστικών Τεχνών κι Επιστημών της Τέχνης για να πάρει την πολυπόθητη αναγραφόμενη κατεύθυνση στο πτυχίο και να μπορεί να εργαστεί σε δομές τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης, είναι υποχρεωμένος να προσέλθει στα Ιωάννινα ξανά, μετά από δέκα και δεκαπέντε χρόνια από τότε που έχει αποφοιτήσει, και να δώσει κατατακτήριες εξετάσεις για να μπει στην ίδια σχολή που τελείωσε επαναλαμβάνοντας υποτίθεται τον τελευταίο ενάμιση χρόνο μαθημάτων αφού θα εισαγόμαστε στον Ε' εξάμηνο. Εδώ επιβάλλεται να αναφέρουμε ότι πλέον έχουν καταργηθεί οι κατατακτήριες εξετάσεις για τους παλιούς απόφοιτους, οπότε δε μπορούμε να κάνουμε τίποτα παραπάνω με το πτυχίο που ήδη έχουμε. Μπορούμε φυσικά να δώσουμε ξανά εξετάσεις εισαγωγικές ή πανελλήνιες!!!

 

Είναι το λιγότερο εμπαιγμός να μην μας ενημερώσουν καν για αυτή την ενέργεια και να το μαθαίνουμε τυχαία από δω κι από κει. Είναι τουλάχιστον εξευτελιστικό, οι ίδιοι καθηγητές που μας έκαναν μάθημα και μας έδωσαν υπογεγραμμένο το πτυχίο μας, να μας καλούν να

 

επαναλάβουμε με κατατακτήριες μάλιστα εξετάσεις, τη σχολή που ήδη έχουμε τελειώσει πριν χρόνια, επειδή δεν είναι πλέον σε "ισχύ" ο τίτλος σπουδών μας. Κανένας σε όλα αυτά τα θεσμικά όργανα, δεν αναρωτήθηκε, όπως έκαναν άλλα τμήματα, πως θα συμπεριλάβουμε τους απόφοιτους, οι οποίοι είναι οι μόνοι που δεν φταίνε για όλες αυτές τις αλλαγές; Είμαστε οι μόνοι που δεν επιλέξαμε να σπουδάσουμε σε κάτι που μπάζει νερά, αλλά σε ανώτατες σχολές πανεπιστημίων της χώρας μας, μας είπαν ότι είναι κατοχυρωμένες, ότι τα επαγγελματικά μας δικαιώματα είναι επίσης κατοχυρωμένα, όλα ψέματα μέσα σε μια συνεχή εξαπάτηση και προσβολή τόσο των γνώσεων μας όσο και της ίδιας μας της προσωπικότητας. Αλλά και η ακαδημαϊκή κοινότητα δεν καταποντίζεται όταν η ίδια που υπέγραφε και παρέδιδε μαθήματα και πτυχία, η ίδια πάλι γυρνάει και λέει ότι εκείνα τα διπλώματα που παρέδωσε και υπέγραψε δεν έχουν καμία ισχύ; Δεν ήταν η ίδιοι καθηγητές που μας έμαθαν όσα εξακολουθούν να μαθαίνουν στους νέους φοιτητές της σχολής; Άλλαξαν οι γνώσεις τους; Τότε δεν ήταν καλές; Έχουμε γίνει μπαλάκι στα χέρια θεσμών και Τμημάτων, ζητάμε επιτέλους τη δικαίωση μας στο πιο απλό και νόμιμο δικαίωμα μας από το ίδιο το Σύνταγμα και την ίδρυση και κάθε τροποποίηση της σχολής, το δικαίωμα επιτέλους στην εργασία με δικαιώματα και αναγνώριση ως ισότιμους ανάμεσα στους συναδέλφους καλλιτέχνες.

 

Απαιτούμε την άμεση αντικατάσταση του τίτλου σπουδών με αυτόν της Εικαστικών Τεχνών κι Επιστημών της Τέχνης χωρίς κατατακτήριες εξετάσεις, αλλά με αυτόματη εισαγωγή μας στο τελευταίο έτος της σχολής. Απαιτούμε τον κόπο τόσων χρόνων να μας τον αναγνωρίσουν έστω και τώρα, μιας και τόσα χρόνια που τροποποιούσαν και άλλαζαν τους οδηγούς σπουδών και τα προεδρικά διατάγματα το ένα πίσω από το άλλο, δεν αισθάνθηκαν την ηθική αλλά ουσιαστικά ακαδημαϊκή ανάγκη να καλύψουν όσους αποφοίτησαν πριν τις καθυστερημένες αλλαγές στο πρόγραμμα και το όνομα της σχολής.

 

Ευχαριστούμε πολύ. Εις αναμονή απάντησης

Απόφοιτοι Τμήματος Πλαστικών Τεχνών κι Επιστημών της Τέχνης

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mourtzoukou
Συγκλονιστική κατάθεση της νονάς του παιδιού της Μουρτζούκου για τη νύχτα του θανάτου
Συγκλονιστικές αποκαλύψεις από τη νονά του δεύτερου παιδιού της Ειρήνης Μουρτζούκου
Συγκλονιστική κατάθεση της νονάς του παιδιού της Μουρτζούκου για τη νύχτα του θανάτου
άρωμα
Αρώματα και υγεία: Έρευνα προειδοποιεί για τους κρυφούς κινδύνους των χημικών ουσιών
Συνδέονται με προβλήματα όπως η αντίσταση στην ινσουλίνη, καρδιοπάθειες και ακόμη και μείωση της νευροανάπτυξης
Αρώματα και υγεία: Έρευνα προειδοποιεί για τους κρυφούς κινδύνους των χημικών ουσιών
iep_1.jpg
ΙΕΠ: Παρατάσεις και νέα χρονοδιαγράμματα για τα διδακτικά πακέτα - Οδηγίες προς συγγραφείς και αξιολογητές
Αναθεώρηση προθεσμιών υποβολής και επανελέγχου διδακτικών πακέτων από το ΙΕΠ
ΙΕΠ: Παρατάσεις και νέα χρονοδιαγράμματα για τα διδακτικά πακέτα - Οδηγίες προς συγγραφείς και αξιολογητές
αλτσ
Αλτσχάιμερ: Το σπλαχνικό λίπος ως πρώιμος δείκτης κινδύνου για τη νόσο
Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι η συσσώρευση σπλαχνικού λίπους στο σώμα μπορεί να συσχετίζεται με την παρουσία παθολογικών πρωτεϊνών στον εγκέφαλο,...
Αλτσχάιμερ: Το σπλαχνικό λίπος ως πρώιμος δείκτης κινδύνου για τη νόσο