ιταλική γλώσσα

Αξιότιμοι Κύριοι,

ο Πανελλήνιος Σύλλογος Καθηγητών Ιταλικής Γλώσσας διαμαρτύρεται για την αδικία που υφίστανται εδώ και πολλά χρόνια οι απόφοιτοι των τμημάτων Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ και του Ε.Κ.Π.Α.  

ΣΥΝΤΟΜΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
2006: Συστήνεται ο κλάδος εκπαιδευτικού προσωπικού ΠΕ 34 Ιταλικής Γλώσσας.
2008-2009: Εισάγεται η Ιταλική γλώσσα σε όλα τα Γυμνάσια της χώρας, στα πλαίσια της Πολυγλωσσίας βάσει οδηγιών γλωσσικής εκπαιδευτικής πολιτικής της Ε.Ε. και του Συμβουλίου της Ευρώπης.
2008: Στην προκήρυξη του ΑΣΕΠ για τους εκπαιδευτικούς προβλέπεται η σύσταση θέσεων μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού ΠΕ 34.
2008 - 2009, 2009 - 2010 και 2010 – 2011: Μέσω της παράλληλης διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας προσφέρονται και οι τέσσερις επιλογές (Γαλλική, Γερμανική, Ιταλική, Ισπανική) σε κάθε σχολική μονάδα σε όλη την ελληνική επικράτεια. Η Ιταλική γλώσσα μέσα σε αυτά τα τρία χρόνια προσελκύει το ενδιαφέρον σχεδόν 35.000 μαθητών.
2010 – 2011: Στη Μ.Ε. απασχολούνται συνολικά 362 καθηγητές ΠΕ34, 32 
μόνιμοι, 205 αναπληρωτές πλήρους ωραρίου και 130 ωρομίσθιοι. 
2011 – Ιούνιος: Με Υπουργική Απόφαση (71103/Γ2/24.6.2011) ορίζεται ως προϋπόθεση για την λειτουργία τμήματος δεύτερης ξένης γλώσσας η ύπαρξη οργανικής θέσης εκπαιδευτικού Ιταλικής με αποτέλεσμα οι μαθητές (ελλείψει διορισμένου ΠΕ34 με οργανική θέση) να υποχρεώνονται να επιλέξουν μεταξύ των παλαιών προσφερόμενων ξένων γλωσσών (Γαλλικής, Γερμανικής).

2011 – Αύγουστος: Το ΣτΕ με απόφασή του σε αιτήσεις Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων, γονέων μαθητών της Δ.Ε., καθηγητών ΠΕ34 καθώς και του Συλλόγου μας κατά της εκτέλεσης της προαναφερθείσης απόφασης, ουσιαστικά μας δικαιώνει καθώς απορρίπτει μεν την αίτηση αλλά «για λόγους δημοσίου συμφέροντος».
2013-2014: Αφαιρείται η δυνατότητα επιλογής της Ιταλικής γλώσσας.
2016-2017: Επανέρχεται η δυνατότητα επιλογής της Ιταλικής αλλά  μόνο για περιοχές όπου υπάρχουν μόνιμοι διορισμένοι καθηγητές ΠΕ34. Κάθε χρόνο επιλέγουν τα Ιταλικά τουλάχιστον 1.400 νέοι μαθητές Ιταλικά στην Α’ Γυμνασίου. Η τάση είναι συνεχώς αυξανόμενη.

2019: Πανελλαδικά περίπου 5.000 μαθητές Γυμνασίου έχουν επιλέξει 
και παρακολουθούν τα Ιταλικά.

Επικαλούμενοι την νομιμότητα και την εφαρμογή των οδηγιών από την Ε.Ε., καθώς και των συμφωνιών της Ελλάδος με την Ε.Ε. και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο για την ενίσχυση της πολυγλωσσίας και εκπροσωπώντας 5.000 διδάσκοντες ιταλικής γλώσσας, αιτούμαστε την επανένταξη της Ιταλικής Γλώσσας σε κάθε δομή και βαθμίδα του εκπαιδευτικού συστήματος και παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες για την άρση των αδικιών σε βάρος του κλάδου μας και την επί ίσοις όροις με τις άλλες γλώσσες αντιμετώπιση της Ιταλικής.

Με τιμή,
Για τον Πανελλήνιο Σύλλογο Καθηγητών Ιταλικής Γλώσσας
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency χωρίς προφορικά, χωρίς έκθεση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

foto_education_2.jpg
Παράλληλη Στήριξη 2024: Νέα εγκύκλιος - Ποιες είναι οι προθεσμίες υποβολής αιτημάτων
Εγκύκλιος Παράλληλης Στήριξης 2024: Ποιες είναι οι προθεσμίες υποβολής αιτημάτων από εκπαιδευτικό, από ΕΒΠ και από σχολικό νοσηλευτή
Παράλληλη Στήριξη 2024: Νέα εγκύκλιος - Ποιες είναι οι προθεσμίες υποβολής αιτημάτων
tempi
Πληγέντες τραγωδίας Τεμπών: Η προθεσμία υποβολής δικαιολογητικών για τις πανελλαδικές εξετάσεις 2024
Πανελλήνιες 2024: Τι πρέπει να κάνουν οι πληγέντες της τραγωδίας των Τεμπών για την εισαγωγή στα ΑΕΙ - Ποιούς αφορά
Πληγέντες τραγωδίας Τεμπών: Η προθεσμία υποβολής δικαιολογητικών για τις πανελλαδικές εξετάσεις 2024
ΙΕΠ
ΙΕΠ: Ξεκινά η Β' φάση επιμόρφωσης για την Εισαγωγή της Αγγλικής Γλώσσας στο Νηπιαγωγείο
Αιτήσεις συμμετοχής από σήμερα Τρίτη, 14 Μαΐου 2024 και ώρα 13.00 μέχρι την Τρίτη, 21 Μαΐου 2024 και ώρα 13.00 στο μητρώο του ΙΕΠ
ΙΕΠ: Ξεκινά η Β' φάση επιμόρφωσης για την Εισαγωγή της Αγγλικής Γλώσσας στο Νηπιαγωγείο