Ν. Φίλης: Πρόσχημα το ενωσιακό δίκαιο για τα πτυχία των κολεγίων - Παρακάμπτεται το άρθρο 16
«Από τα κριτήρια για διορισμό αντικαθίσταται η φράση “για τη διακρίβωση των υψηλών προσόντων” με τη φράση ”διακρίβωση προσόντων”… Τόση αξιοκρατία, τόση αριστεία!», τόνισε μεταξύ άλλων ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ σε συνέντευξή του

Στο καυτό ζήτημα της αναγνώρισης των πτυχίων των κολεγίων αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, ο τομεάρχης Παιδείας και βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης, σε σημερινή του συνέντευξη στο Βήμα της Κυριακής.

Ο κος Φίλης χαρακτήρισε περιφρονητική τη στάση της Νίκης Κεραμέως απέναντι στις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών, ενώ επεσήμανε ότι τα ιδιωτικά κολέγια δεν έχουν αξιολογηθεί και αναγνωρισθεί από τον ΔΟΑΤΑΠ, ενώ «από τα κριτήρια για διορισμό αντικαθίσταται η φράση “για τη διακρίβωση των υψηλών προσόντων” με τη φράση ”διακρίβωση προσόντων”».

Αναφορικά με τη θέση της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας περί συμμόρφωσης με το ενωσιακό δίκαιο, ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ υπογράμμισε ότι «το υπουργείο, επικαλούμενο τα επαγγελματικά δικαιώματα επιχειρεί την ακαδημαϊκή αναγνώριση πτυχίων που δίδουν τα κολέγια». Αυτό, σε συνδυασμό με τις αλλαγές στη χρηματοδότηση των ΑΕΙ παρακάμπτει το άρθρο 16 του Συντάγματος.

Αναλυτικά οι δηλώσεις Φίλη:

- Έχετε εξαπολύσει σφοδρή επίθεση κατά της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως με αφορμή την ρύθμιση για τους αποφοίτους των κολλεγίων. Τι φοβάστε ακριβώς;

«Προκλητικά η κυρία Κεραμέως περιφρονεί την ομόθυμη αντίδραση πανεπιστημίων, ΔΟΕ, ΟΛΜΕ και ΟΙΕΛΕ με την απόφασή της να αναγνωρίσει στους αποφοίτους ιδιωτικών κολεγίων που δεν έχουν αξιολογηθεί και αναγνωρισθεί από τον ΔΟΑΤΑΠ, το δικαίωμα να πάρουν μέρος στους διαγωνισμούς του Δημοσίου για το διορισμό εκπαιδευτικών. Μάλιστα, από τα κριτήρια για διορισμό αντικαθίσταται η φράση “για τη διακρίβωση των υψηλών προσόντων” με τη φράση ”διακρίβωση προσόντων”… Τόση αξιοκρατία, τόση αριστεία!».

- Η κυρία Κεραμέως πάντως επικαλείται την ανάγκη συμμόρφωσης προς το ενωσιακό δίκαιο…

«Το Δίκαιο της Ε.Ε. αναγνωρίζει στα κράτη-μέλη την ευθύνη άσκησης εκπαιδευτικής πολιτικής. Ακόμα κι όταν προβάλλονται ζητήματα ανταγωνισμού, υπάρχουν δυνατότητες να διασφαλιστεί το επίπεδο σπουδών και η ισχύς των πτυχίων των αναγνωρισμένων πανεπιστημίων, και ειδικότερα των δημόσιων. Πχ. Ο Δικηγορικός Σύλλογος έχει καθιερώσει εξετάσεις διαπίστωσης των επαγγελματικών προσόντων προκειμένου οι απόφοιτοι μη αναγνωρισμένων πανεπιστημίων να εγγραφούν για άσκηση στο σύλλογο. Επιπλέον, για ποιο δίκαιο της ΕΕ μιλά το υπουργείο, όταν φυτεύει διάταξη που αφορά και τρίτες χώρες; Το υπουργείο, επικαλούμενο τα επαγγελματικά δικαιώματα επιχειρεί την ακαδημαϊκή αναγνώριση πτυχίων που δίδουν τα κολέγια, τα οποία είναι αδιαβάθμητα, δεν ελέγχεται η αξιοπιστία των προγραμμάτων τους ούτε το επίπεδο των διδασκόντων τους και βεβαίως εκεί δεν γίνεται καν λόγος περί βάσης του δέκα για την εισαγωγή. Όταν μάλιστα η κυβέρνηση καθιερώνει την τιμωρητική αξιολόγηση των δημοσίων ΑΕΙ θεσπίζοντας ακόμα και κατά 20% μείωση της ήδη χαμηλής κρατικής χρηματοδότησής τους, σπεύδει χωρίς κανόνες να αναγνωρίσει τα ιδιωτικά κολέγια και να στείλει εκεί χιλιάδες νέους ως πελάτες. Το άρθρο που περιλαμβάνεται στο συζητούμενο νομοσχέδιο και παρακάμπτει το άρθρο 16 του Συντάγματος, πρέπει να αποσυρθεί».

σχετικά άρθρα

Κοινό πλαίσιο ΣΕΠΕ Κερατσινίου-Περάματος, ενώσεων και συλλόγων γονέων, σωματείων και φορέων για τα καζάνια του θανάτου
Κοινό πλαίσιο ΣΕΠΕ Κερατσινίου-Περάματος, ενώσεων και συλλόγων γονέων, σωματείων και φορέων για τα καζάνια του θανάτου
Ανακοίνωση
Κοινό πλαίσιο ΣΕΠΕ Κερατσινίου-Περάματος, ενώσεων και συλλόγων γονέων, σωματείων και φορέων για τα καζάνια του θανάτου