«Ψηφίσαμε τη διάταξη για το άσυλο, τώρα μένει η εφαρμογή της»
Η Νίκη Κεραμέως δήλωσε πως ζητήματα δημόσιας τάξης αποτελούν αρμοδιότητα του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη. Για την πραγματοποίηση επιχειρήσεων σε ακαδημαϊκούς χώρους υπάρχει συνεννόηση με τις πρυτανικές αρχές

Στα χθεσινά γεγονότα στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο αναφέρθηκε μιλώντας στο Πρακτορείο FM η υπουργός Παιδείας, εξαπολύοντας βολές κατά του ΣΥΡΙΖΑ.

Σχολιάζοντας την έντονη αντίδραση της αξιωματικής αντιπολίτευσης για την αστυνομική επέμβαση στην ΑΣΟΕΕ, είπε πως προηγήθηκε η έρευνα των αστυνομικών αρχών το πρωί της Κυριακής, όπου στον χώρο του πανεπιστημίου βρέθηκαν διαρρηκτικά εργαλεία, ρόπαλα κράνη και εξοπλισμός που δεν έχει σχέση με την ακαδημαϊκή λειτουργία.

Σύμφωνα με την υπουργό, η συγκεκριμένη επιχείρηση απέδειξε πως ήταν αναγκαία η διάταξη για την κατάργηση του ασύλου, η οποία απέδωσε το πανεπιστήμιο στους φοιτητές, σύμφωνα πάντα με την υπουργό.

Εν συνεχεία τόνισε πως «προκαλεί αλγεινή εντύπωση» η σιωπή του ΣΥΡΙΖΑ για την συγκεκριμένη επέμβαση, ενώ επέκρινε βουλευτές της αντιπολίτευσης που έδωσαν το «παρών» στην ΑΣΟΕΕ «για να υπερασπιστούν τους καταληψίες και όσους θέλουν τις σχολές-ορμητήρια», όπως δήλωσε χαρακτηριστικά.

Σε ερώτηση για τον ρόλο των πρυτανικών αρχών, δήλωσε πως ζητήματα δημοσίας τάξης αποτελούν αποκλειστική αρμοδιότητα του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, ενώ υπάρχει συνεννόηση με τις πρυτανικές αρχές για την πραγματοποίηση επιχειρήσεων σε ακαδημαϊκούς χώρους.

«Η κατάσταση άλλαξε άρδην», σχολίασε η υπουργός για τα αποτελέσματα της διάταξης για την κατάργηση του ασύλου, καθώς «το παρεμπόριο σταμάτησε να ανθεί» στην ΑΣΟΕΕ, ενώ ανέφερε πως αντιμετωπίζονται αποτελεσματικά φαινόμενα διακίνησης ναρκωτικών στο ΑΠΘ.

«Η κοινωνία στηρίζει την συγκεκριμένη διάταξη» προσέθεσε η υπουργός.

Σχετικά με ενδεχόμενη ανησυχία του υπουργείου για εντάσεις λόγω της επετείου του Πολυτεχνείου και της δολοφονίας Γρηγορόπουλου, η υπουργός αντέτεινε πως η ηγεσίας του υπουργείου αντιμετωπίζει με ψυχραιμία την κατάσταση καθώς «η συντριπτική πλειοψηφία συμφωνεί (σ.σ με την κατάργηση του ασύλου) και οι ισχνές μειοψηφίες δεν μπορούν να αλλάξουν τη συνολική εικόνα», ενώ κατηγόρησε την προηγούμενη κυβέρνηση για αδράνεια σε φαινόμενα διαχείρισης της δημόσιας τάξης.

Σε ερώτηση για τις επικείμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες και το ενδεχόμενο να ενσωματωθεί διάταξη για την απαγόρευση καταλήψεων των πανεπιστημίων, η υπουργός Παιδείας απάντησε αρνητικά. 

«Ό, τι είχαμε να κάνουμε, το κάναμε. Πλέον μένει η εφαρμογή της διάταξης (σ.σ για την κατάργηση του ασύλου). Εστιάζουμε σε άλλα ζητήματα, με αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης».

Ενδεικτικά με τις επικείμενες αλλαγές ανέφερε:

Βασική εκπαίδευση

- Αύξηση του ρόλου του διευθυντή

- Έμφαση σε ήπιες δεξιότητες, εκμάθηση του ψηφιακού περιβάλλοντος

- Έμφαση στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών

- Εισαγωγή νέων θεματικών όπως: Εθελοντισμός, διατροφή, περιβαλλοντική εκπαίδευση, νέες τεχνολογίες κ.α

Τριτοβάθμια εκπαίδευση

-Ενίσχυση του αυτοδιοίκητου

-Ενίσχυση της ανεξάρτητης αρχής για την τριτοβάθμια εκπαίδευση

-Ενίσχυση της εξωστρέφειας των ΑΕΙ

-Αύξηση των ξενόγλωσσων τμημάτων

-Διεύρυνση των οικονομικών πόρων

Σε ερώτηση σχετικά με το ενδεχόμενο θέσπισης ελέγχου εισόδου στα ΑΕΙ, η υπουργός Παιδείας αρκέστηκε να απαντήσει πως βρίσκεται «σε συνεχείς συζητήσεις με τα πανεπιστήμια, η πολιτεία συζητά με τις πρυτανικές αρχές και αξιολογούμε τις προτάσεις τους». Με παράδειγμα την έγκριση της απελευθέρωσης των μεταπτυχιακών κατόπιν αιτήματος των πρυτανικών αρχών, η υπουργός τόνισε ότι η κυβέρνηση «επιστρέφει τις αρμοδιότητες στα ΑΕΙ.

Ερωτώμενη για τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας στην τοποθέτηση του Ιωάννη Αντωνίου στη θέση του προέδρου του ΙΕΠ, η υπουργός ανέφερε ότι πρόκειται για «έγκριτο επιστήμονα και πρόσωπο συνολικής αποδοχής». «Έχει 35 χρόνια εμπειρίας, κυρίως στη δημόσια εκπαίδευση, έχει διατελέσει πρόεδρος του ΙΕΠ, έχει δώσει αγώνα για τα πρότυπα-πειραματικά σχολεία», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Σχετικά με τις επόμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες και το σχετικό χρονοδιάγραμμα, η υπουργός επιβεβαίωσε πως την επόμενη εβδομάδα θα επέλθει ρύθμιση για τους πόρους των πανεπιστημίων (ΕΛΚΕ) καθώς και η ενίσχυση της ανεξάρτητης αρχής για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Τέλος, σχετικά με την αναστολή λειτουργίας των 37 νέων ακαδημαϊκών τμημάτων, η υπουργός τόνισε ότι τα τμήματα δεν είχαν συσταθεί και θα λειτουργούσαν από το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021. Ανέφερε πως η ίδρυση των τμημάτων έγινε «χωρίς τη γνώμη ανεξάρτητης αρχής, χωρίς μέριμνα για προσωπικό και υποδομές, με τροπολογίες της τελευταίας στιγμής χωρίς τεκμηρίωση». Κατέληξε πως σε σχέση με το συγκεκριμένο ζήτημα η κυβέρνηση θα ακολουθήσει τη νόμικη διαδικασία, παραπέμποντας την έγκριση των τμημάτων στην κρίση ανεξάρτητης αρχής, η οποία θα διενεργήσει μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας.


 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Επιβίβαση σε αεροπλάνο
Αυτά τα ρούχα πρέπει να αποφεύγετε στις πτήσεις σας - Τι λένε οι αεροσυνοδοί
Το ρούχο που πρέπει να αποφεύγετε οπωσδήποτε στις πτήσεις σας, σύμφωνα με μία αεροσυνοδό - Γιατί δεν πρέπει να βγάζουμε τα παπούτσια μας στο...
Αυτά τα ρούχα πρέπει να αποφεύγετε στις πτήσεις σας - Τι λένε οι αεροσυνοδοί
Πιερρακάκης
Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας
Πανελλαδικές 2024: Με σκοπό το υπουργείο Παιδείας να «διασκεδάσει» τον νέο νόμο για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια θα ανακοινώσει λίγες περισσότερες θέσεις...
Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας