Thumbnail
Δείτε το βίντεο

Τον δικό του, χειροποίητο, τρισδιάστατο εκτυπωτή (3D Printer) κατάφερε να κατασκευάσει ένας μαθητής από το ΕΠΑΛ Ελευθερίου Βενιζέλου αφήνοντας άφωνους συμμαθητές και καθηγητές!

O λόγος για τον Σήφη Ματσαμάκη που αξιοποιώντας πληροφορίες από το διαδίκτυο και με όπλο του το μεράκι, τις γνώσεις και το ταλέντο του κατόρθωσε μέσα σε λίγους μήνες να φτιάξει ένα μηχάνημα που θεωρείται από τους ειδικούς ως η νέα επανάσταση των σύγχρονων τεχνολογιών. Αξιοσημείωτο είναι ότι ο Σήφης που είναι μαθητής στην Γ’ Λυκείου δεν ζήτησε καμία βοήθεια από τους καθηγητές αλλά προχώρησε μόνος του στην κατασκευή του μηχανήματος χρησιμοποιώντας, μεταξύ άλλων, υλικά και εξαρτήματα από το ξυλουργείο του πατέρα του και ενσωματώνοντας δικές του πατέντες ώστε ο εκτυπωτής να είναι λειτουργικός.

Ο ταλαντούχος μαθητής, μιλώντας στα «Χ.ν.» σημείωσε ότι πρώτη φορά είχε ακούσει περί τρισδιάστατων εκτυπωτών ως μαθητής γυμνασίου από τον τότε καθηγητή της πληροφορικής. Στην αρχή, όπως εξομολογείται με ειλικρίνεια, δεν είχε καταλάβει καλά – καλά περί τίνος πρόκειται. Από τότε, ωστόσο, κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι, με τον Σήφη να δείχνει μεγάλο ενδιαφέρον και να μυείται σιγά – σιγά στη γλώσσα της πληροφορικής και των νέων τεχνολογιών.

Έτσι, πριν από μερικούς μήνες έβαλε μπροστά το εγχείρημα να κατασκευάσει τον δικό του τρισδιάστατο εκτυπωτή: «Έφτασα σε αυτή την ιδέα με πληροφορίες μέσω youtube, google κ.λπ. και μέσα από συζητήσεις με φίλους», επισημαίνει, ενώ στην ερώτηση αν έχει δει από κοντά κάποιον τρισδιάστατο εκτυπωτή απαντά: «Έχω δει, αλλά μετά που έφτιαξα τον δικό μου. Έτσι δεν πήρα για βάση εκείνον αλλά είδα από κοντά τις διαφορές μεταξύ τους».

Η διαδικασία κατασκευής του μηχανήματος κράτησε 3 με 4 μήνες με τη μεγαλύτερη δυσκολία να είναι η εξεύρεση κάποιων εξαρτημάτων που χρειάστηκε να παραγγείλει από το εξωτερικό. «Αυτό το διάστημα δεν ασχολούμουν συνέχεια με τον εκτυπωτή γιατί το πρωί είχα σχολείο, το απόγευμα δουλειά και έτσι ουσιαστικά το δούλευα 1-2 ώρες το μεσημέρι.

Η μεγαλύτερη δυσκολία ήταν όταν μου έλειπε ένα υλικό που έπρεπε να το παραγγείλω από το διαδίκτυο. Αυτό με καθυστερούσε», αναφέρει ο Σήφης και προσθέτει ότι η αμέσως επόμενη μεγαλύτερη δυσκολία ήταν το «καλιμπράρισμα», δηλαδή η ρύθμιση του μηχανήματος ώστε να λειτουργεί σωστά. Σε ό,τι αφορά το κόστος κατασκευής ο Σήφης εξηγεί ότι σε ό,τι αφορά τα ξύλα αξιοποίησε ρετάλια από το μαγαζί που δουλεύει. «Το κόστος ήταν περίπου 350-400 ευρώ για τα υλικά που αγόρασα μαζί με αυτά που έκαψα ή καταστράφηκαν και τα αντικατέστησα αλλά και κάποια άλλα που δεν έχουν ακόμα τοποθετηθεί πάνω» προσθέτει. Πώς όμως αντέδρασαν οι καθηγητές του όταν τους είπε για το μηχάνημα που κατασκεύασε: «Η αντίδρασή τους ήταν απίστευτη.

Όταν το είπα στη διευθύντρια του σχολείου χάρηκε σαν παιδί!» σχολιάζει. Κλείνοντας την κουβέντα μας τον ρωτάμε πως σκέφτεται το μέλλον του: «Δεν γνωρίζω τι θα κάνω. Το επόμενο πρότζεκ θα είναι ένας ρομποτικός βραχίωνας. Πάντως αργότερα θα μου άρεσε να ανοίξω μια δικιά μου επιχείρηση η οποία θα φτιάχνει αυτοματισμούς κ.λπ.», σημειώνει, ενώ όταν του λέμε μήπως σκέφτεται κάποιο πανεπιστήμιο στο εξωτερικό απαντά χωρίς δισταγμό: «Θα με ενδιέφερε να μείνει εδώ και να μπω στην αγορά. Το βρίσκω άσκοπο να βγω έξω και να σπουδάσω».

ΜΑΘΗΤΗΣ – ΔΑΣΚΑΛΟΣ

Όση ώρα συζητάμε με τον Σήφη ο τρισδιάστατος εκτυπωτής του κατασκευάζει ένα μικρό αντικείμενο, ενώ μαζί μας είναι η διευθύντρια του ΕΠΑΛ Ελευθερίου Βενιζέλου Θεοδώρα Αθανασοπούλου και ο υπεύθυνος του τομέα πληροφορικής Μιχάλης Μενιουδάκης. «Είναι εξαιρετικό αυτό που έχει κάνει το παιδί! Εμπνεύστηκε και προχώρησε στη δημιουργία του τρισδιάστατου εκτυπωτή αφιερώνοντας πολύ χρόνο αλλά και χωρίς βοήθεια από κάπου.

Νομίζω ότι ο Σήφης αποτελεί παράδειγμα και έμπνευση για όλους μας, παιδιά και εκπαιδευτικούς, για το πως με πολύ δουλειά, επιμονή και υπομονή μπορούμε να καταφέρουμε κάτι που μοιάζει αδύνατο. Αυτό μας δίδαξε ο Σήφης με την κατασκευή του τρισδιάστατου εκτυπωτή», τονίζει η κα Αθανασοπούλου. «Τον Σήφη τον γνώρισα στη Β’ Λυκείου. Από την αρχή ήταν ένα παιδί που ξεχώρισε για τις γνώσεις και τις ικανότητές του», σημειώνει ο κ. Μενιουδάκης, ενώ όταν τον ρωτάμε πόσο εύκολο είναι να κατασκευάσει κάποιος έναν τρισδιάστατο εκτυπωτή απαντά: «Χρειάζεται πολύ χρόνο, υπομονή και χρήμα. Ωστόσο, οι πατέντες που αξιοποιεί και έχει ενσωματώσει βρίσκονται στο μυαλό και ο Σήφης δείχνει με αυτό πόσο ικανός είναι! Από τη μεριά μας, ως εκπαιδευτικοί και ως άνθρωποι εμείς είμαστε εδώ για να στηρίξουμε τον Σήφη αλλά και όλα τα παιδιά που έχουν ταλέντο».

Πηγή: haniotika-nea.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αγωνιστικη παρεμβαση
Αγωνιστική Παρέμβασης Λάρισας: Το ψηφοδέλτιο για τις εκλογές της ΕΛΜΕ Λάρισας
«Αποτελεί όμως επικίνδυνη αυταπάτη να πιστεύουμε ότι το σωματείο μας θα έχει αγωνιστική κατεύθυνση όταν η πλειοψηφία στο ΔΣ αποτελείται από...
Αγωνιστική Παρέμβασης Λάρισας: Το ψηφοδέλτιο για τις εκλογές της ΕΛΜΕ Λάρισας
κινητοποιηση
Κινητοποίηση φοιτητών/τριών στην Σύνοδο Πρυτάνεων – «Να μη διαγραφεί κανένας φοιτητής» (Φώτο)
«Η υπεράσπιση του δημόσιου πανεπιστημίου είναι υπόθεση όλης της κοινωνίας»
Κινητοποίηση φοιτητών/τριών στην Σύνοδο Πρυτάνεων – «Να μη διαγραφεί κανένας φοιτητής» (Φώτο)
ασλανιδης
Τέμπη: Ο ανακριτής απέρριψε το αίτημα του κ. Ασλανίδη για την εκταφή του παιδιού του
Ασλανίδης και Καρυστιανού είχαν ζητήσει προ ημερών την αντικατάσταση του ανακριτή Μπαϊκάμη για παράβαση καθήκοντος
Τέμπη: Ο ανακριτής απέρριψε το αίτημα του κ. Ασλανίδη για την εκταφή του παιδιού του