Ο άνθρωπος που εξαρτά την ευτυχία του από τον εαυτό του και όχι από τους άλλους,
έχει υιοθετήσει τον καλύτερο τρόπο για μια ευτυχισμένη ζωή. Είναι ένας άνθρωπος σώφρων, ένας άνθρωπος με σιδερένιο χαρακτήρα και σοφία.
Πλάτωνας
Κάνοντας μία αναδρομή στα εσπερινά σχολεία, θα διαπιστώσουμε ότι, τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει ο χάρτης των μαθητών που φοιτούν σ’ αυτά. Παλαιότερα στην πλειοψηφία φοιτούσαν μαθητές με μεγαλύτερες ηλικίες απ΄αυτές που φοιτούσαν στα πρωινά σχολεία. Τα τελευταία χρόνια ( τα χρόνια της κρίσης…) παρατηρούμε ένα νέο κοινωνιολογικό φαινόμενο! Κάθε χρόνο αυξάνεται ο αριθμός των ανήλικων μαθητών και μειώνεται ο αριθμός των ενήλικων μεγαλύτερων σε ηλικία, μαθητών.
Μερικοί πριν τολμήσουν και το κατακρίνουν, ας λάβουν σοβαρά υπόψη τους ότι :
· Οι ανήλικοι μαθητές στα εσπερινά σχολεία εγγράφονται χωρίς να χρειάζεται να δηλώσουν οι γονείς τους πού χωροταξικά ανήκει η κατοικία τους, για να εγγραφούν στο αντίστοιχο σχολείο που ανήκουν! Δηλαδή αποφεύγουν, να δηλώνουν ( όπως πολλές φορές μπορεί να γίνει …) ότι τα παιδιά τους μένουν με τους θείους τους, τις γιαγιάδες και τους παππούδες τους, σε επαγγελματικούς χώρους, …κ.ά., προκειμένου να κάνουν την εγγραφή τους σε ένα σχολείο που νομίζουν καλύτερο! Έτσι δεν αποδυναμώνουν κάποια περιφερειακά σχολεία και δεν δημιουργούν συνωστισμό σε κεντρικά σχολεία!
Το τελευταίο φαινόμενο θα έδινε την εντύπωση ότι, θα μπορούσαν να δημιουργηθούν και να συντηρηθούν ταξικά σχολεία! (αν συνέβαινε κάτι τέτοιο θα το επέτρεπε το σύνταγμα! Γιατί δεν μπορεί να λυθεί το θέμα αυτό; και να πάψουν να αιωρούνται οι αμφιβολίες;)
· Οι μαθητές που κάνουν την εγγραφή τους ή την μετεγγραφή τους στο εξόριστο Εσπερινό ΓΕΛ Άρτας, στην άκρη της πόλης μας με προβλήματα κτηριακά ( χαλασμένα φώτα, τουαλέτες απαράδεκτες, παράθυρα που μπάζουν και κρύες αίθουσες, χωρίς καθαρίστρια, χαλασμένους πίνακες κ.ά. ) και δύσκολη πρόσβαση, γιατί «ταλαιπωρούνται;»
Οι μαθητές μας που κάθε χρόνο αυξάνουν λίγο σε αριθμό, μας δίνουν το κουράγιο, αυτό που θέλουν κάποιοι … να εξαντληθεί, και η μεταστέγαση του Εσπερινού ΓΕΛ Άρτας σε κάποιο κεντρικό σχολικό κτήριο της πόλης μας, που το απόγευμα παραμένει κλειστό, να μείνει όνειρο απατηλό. Έτσι δίνεται η εντύπωση ότι ζητάμε να κατοικούμε σε ξένο σπίτι, όταν λείπουν οι νοικοκυραίοι , ή ότι υπάρχουν «τζιχαντιστές» που με τακτικές «φυλακισμένων πολιτικών…» προσπαθούν την μεταστέγαση του Εσπερινού ΓΕΛ Άρτας να την μετατρέψουν σε κτίσιμο του γεφυριού της Άρτας! Έχουν περάσει 9 μήνες από τις νόμιμες ενέργειες του Διευθυντή του σχολείου μας… και μάλλον αυτό… δεν είναι αρκετό.
Στη βουλή ακούσαμε ότι έχουν στείλει φρούτα στα σχολεία. Οι μαθητές μας και εμείς όλο αυτό το χρονικό διάστημα της αναμονής… γευτήκαμε πολλά εποχιακά φρούτα και αν να μας έρθουν και άλλα… δεν θα ενθουσιαστούμε. Επειδή πάνω από όλα θέλουμε να ζούμε με αξιοπρέπεια, το πήραμε απόφαση. Εκεί θα μας αφήσουν… το πολύ-πολύ να βρεθεί κάποια «Μαρία Αντουανέτα» να μας στείλει παντεσπάνι…
Για να βάλουμε στο μικροσκόπιο τους μαθητές των Εσπερινών σχολείων και να εξηγήσουμε ( απ΄όσα μέχρι στιγμής γνωρίζουμε ) τι τους ώθησε να εγγραφτούν σ΄αυτό ή να μετεγγραφούν από τα πρωινά τους σχολεία!
· Οι μαθητές των Εσπερινών σχολείων είναι μαθητές που λόγω της δύσκολης οικονομικής κατάστασης που ζούμε, δεν διαθέτουν το απαιτούμενο οικογενειακό εισόδημα να κάνουν πρωταθλητισμό στην ύλη των πανελληνίων εξετάσεων στα φροντιστήρια!
· Οι μαθητές των Εσπερινών σχολείων μπορεί να είναι μαθητές που οι γονείς τους φοιτήσαν η φοιτούν σε εσπερινά σχολεία και έμειναν ευχαριστημένοι.
· Οι μαθητές των Εσπερινών σχολείων μπορεί να είναι μαθητές που οι γονείς τους αν και φαινομενικά έχουν μεγάλο οικογενειακό εισόδημα δεν επαρκεί να πληρώνουν τις δόσεις των δανείων και τους φόρους που χρωστάνε!
· Οι μαθητές των Εσπερινών σχολείων μπορεί να είναι μαθητές που εργάζονται ευκαιριακά σε δουλειές του ποδαριού (θυμάστε τον αξέχαστο Θανάση Βέγγο) μόνο και μόνο επειδή οι γονείς τους δεν μπορούν να τους δώσουν χαρτζιλίκι!
· Οι μαθητές των Εσπερινών σχολείων μπορεί να είναι μαθητές που εργάζονται σε αδήλωτες εργασίες, ανασφάλιστοι και με μεροκάματα που τους οφείλονται από πέρυσι!
· Οι μαθητές των Εσπερινών σχολείων μπορεί να είναι μαθητές που εργάζονται σε τοπικές επιχειρήσεις, που τους οφείλουν δεδουλευμένα πολλών μηνών!
· Οι μαθητές των Εσπερινών σχολείων μπορεί να είναι μαθητές που απασχολούνται τις πρωινές ώρες σε αθλητικούς συλλόγους και βοηθούνται στις προπονήσεις τους.
· Οι μαθητές των Εσπερινών σχολείων μπορεί να είναι μαθητές που επιτηρούν μικρά παιδιά, επειδή οι νηπιοβρεφικοί σταθμοί της πατρίδας μας αδυνατούν να εγγράψουν!
· Οι μαθητές των Εσπερινών σχολείων μπορεί να είναι μαθητές που φροντίζουν ανήμπορους ηλικιωμένους και δεν αφήνουν, να φεύγει συνάλλαγμα στις βαλκανικές χώρες.
· Οι μαθητές των Εσπερινών σχολείων μπορεί να είναι μαθητές που εργάζονται ευκαιριακά μόνο και μόνο για να μπορούν οι γονείς τους να πληρώνουν τους φόρους και να στέλνουν χρήματα στα αδέλφια τους που σπουδάζουν!
· Οι μαθητές των Εσπερινών σχολείων μπορεί να είναι μαθητές που έχουν προβλήματα στο σπίτι τους και η αξιοπρέπειά τους, τούς κάνει να διστάζουν να πάνε στα πρωινά σχολεία!
· Οι μαθητές των Εσπερινών σχολείων μπορεί να είναι μαθητές άνεργοι, ψάχνοντας τα πρωινά για εργασία και γεμίζουν τον νεκρό χρόνο τους παραγωγικά, ξεχνώντας στο σχολείο τα προβλήματά τους.
· Οι μαθητές των Εσπερινών σχολείων μπορεί να είναι μαθητές, των οποίων οι γονείς είναι νόμιμοι μετανάστες και αγωνίζονται για την αξιοπρέπεια.
Για να βάλουμε στο μικροσκόπιο και τους καθηγητές των Εσπερινών σχολείων και να εξηγήσουμε, τι τους ώθησε να υπηρετούν σ΄αυτό.
o Οι καθηγητές των Εσπερινών σχολείων μπορεί να είναι άνθρωποι που τις πρωινές ώρες επιτηρούν τα νεογέννητα και μικρής ηλικίας παιδιά τους , επειδή το πρωί εργάζεται ο, η σύζυγος τους και οι νηπιοβρεφικοί και παιδικοί σταθμοί της χώρας δεν επαρκούν!
o Οι καθηγητές των Εσπερινών σχολείων μπορεί να είναι άνθρωποι που τις πρωινές ώρες επιτηρούν και φροντίζουν τους ηλικιωμένους, ανήμπορους, άρρωστους γονείς τους .
o Οι καθηγητές των Εσπερινών σχολείων μπορεί να είναι άνθρωποι που τις πρωινές ώρες εφοδιάσουν το οικογενειακό τους τραπέζι με προϊόντα που καλλιεργούν και κτηνοτροφικά αγαθά που εκτρέφουν για να μπορούν να συντηρήσουν τις ανάγκες της οικογένειάς τους, από τα δυσβάστακτα δάνεια της κατοικίας τους!
o Οι καθηγητές των Εσπερινών σχολείων μπορεί να είναι άνθρωποι που όταν αρρωσταίνουν μέλη της οικογένειάς τους σπανίως κάνουν χρήση αδειών, γιατί μπορούν τα πρωινά να τους περιθάλπουν.
o Οι καθηγητές των Εσπερινών σχολείων μπορεί να είναι εκπαιδευτικοί υπεράνω κάθε υποψίας για παράνομα φροντιστήρια, όχι γιατί είναι ηθικότεροι, αλλά λόγω του ωραρίου τους αυτό είναι αδύνατο. Μπορούν και Βοηθούν τα παιδιά τους στα μαθήματα μόνο βάρβαρες ώρες και αργίες!
o Οι καθηγητές των Εσπερινών σχολείων μπορεί να είναι εκπαιδευτικοί που συνεχίζουν τις σπουδές τους σε γειτονικά Πανεπιστημιακά ιδρύματα τις πρωινές και μεσημεριανές ώρες (με προσωπικό τους κόστος ), επειδή το υπουργείο που εργάζονται έπαψε πλέον να ενδιαφέρεται για την δια βίου μάθησή τους! Όπως γνωρίζετε οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να πάρουν εκπαιδευτικές άδειες για συνέχιση των σπουδών.
o Οι καθηγητές των Εσπερινών σχολείων είναι άνθρωποι που συνήθως δεν κοιτάζουν την προσωπική τους εργασιακή εξέλιξη, παραμένουν απλοί καθηγητές και μάχονται στις αντίξοες σχολικές δυσκολίες.
Αυτοί μπορεί να είναι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του Εσπερινού ΓΕΛ Άρτας, που πλέον δεν περιμένουν την μεταστέγαση του σχολείου τους, επειδή κατάλαβαν ότι κάποιοι τους θεωρούν « παιδιά κατώτερου θεού».
Ζάμπας Βαγγέλης
Φυσικός Εσπερινού ΓΕΛ Άρτας, Αρχιτέκτων Τοπίου ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ, Μsc. Περιβαλλοντικής Αγροχημείας Χημικού τμήματος παν. Ιωαννίνων
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη