Thumbnail
Ημερίδα

Σήμερα, Τρίτη 4 Σεπτεμβρίου 2018, διοργανώθηκε στην αίθουσα «Jacqueline de Romilly» στο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων απολογιστική ημερίδα διάχυσης των δράσεων του πιλοτικού προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ», στο οποίο συμμετείχαν κατά το σχολ. έτος 2017-18 9 ΕΠΑ.Λ.: 1ο ΕΠΑΛ. Καισαριανής, 1ο ΕΠΑΛ Δάφνης, 1ο ΕΠΑΛ Δραπετσώνας, 3ο ΕΠΑΛ Σιβιτανιδείου Σχολής, 3ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Αγ. Αναργύρων, 1ο & 2ο ΕΠΑΛ Χαλκίδας, 1ο ΕΠΑΛ Μυτιλήνης και ΕΠΑΛ Λαγκαδά.

Την ημερίδα χαιρέτισε ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Κώστας Γαβρόγλου, ο πρώην Υφυπουργός Παιδείας κ. Δημήτρης Μπαξεβανάκης, ο Διευθυντής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης κ. Γεώργιος Μουστάκας και ο Διευθυντής της Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ Παιδείας κ. Κωνσταντίνος Βαλιάντζας. Ο κ. Κώστας Γαβρόγλου αναφέρθηκε στην πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας να συνεχιστεί με συγκεκριμένα μέτρα η στήριξη της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Ο κ. Μπαξεβανάκης έκανε εκτενή αναφορά στην επί διετία συστηματική προσπάθεια αναβάθμισης της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης μέσα από σειρά θεσμικών αλλαγών, που αφορούν τη δομή του Επαγγελματικού Λυκείου και τις εκπαιδευτικές και επαγγελματικές δυνατότητες των αποφοίτων των ΕΠΑΛ. Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στη διεύρυνση της πρόσβασης σε ΤΕΙ και Πανεπιστήμια, στην καθολική εφαρμογή του «Μεταλυκειακού Έτους- Τάξης Μαθητείας», στη διεύρυνση του προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ» σε όλα τα ΕΠΑΛ της χώρας, στη σχεδιαζόμενη εκπόνηση νέων προγραμμάτων σπουδών για όλα τα διδακτικά αντικείμενα, καθώς και στον εξοπλισμό των εργαστηρίων των ΕΠΑΛ μέσω προγραμμάτων που συντονίζουν οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Ευχαρίστησε τους Διευθυντές και τους εκπαιδευτικούς των ΕΠΑΛ για την ολόπλευρη στήριξη της προσπάθειας αυτής, καθώς και τους Διευθυντές Δευετροβάθμιας Εκπαίδευσης και τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης για τη συμπαράστασή τους. Ο κ. Μουστάκας αναφέρθηκε στο στρατηγικό πλαίσιο για την ανάπτυξη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΚ) και στην ετοιμότητα της Διεύθυνσης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης να εφαρμόσει όσα προβλέπονται σε αυτό το πλαίσιο. Ο κ. Βαλιάντζας επισήμανε ότι έχουν εξασφαλιστεί όλες οι πιστώσεις για τις δράσεις της ΜΝΑΕ, της Μαθητείας, για τα νέα προγράμματα σπουδών και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, καθώς και για τους εξοπλισμούς των ΕΠΑΛ και των εργαστηρίων τους, που ανέρχονται συνολικά για την επόμενη τριετία στα 180 εκατ. ευρώ.

Κατά τη διάρκεια της ημερίδας παρουσιάστηκε το έργο των εννέα πιλοτικών σχολείων που συνδιαμόρφωσαν και καθόρισαν τον τρόπο υλοποίησης των δράσεων του προγράμματος, το οποίο ανταποκρίνεται σε πραγματικές ανάγκες των μαθητών και προέκυψε από τη βάση, όπως επισήμανε η κ Άννα Σιγανού, Πρόεδρος της Επιστημονικής Επιτροπής ΜΝΑΕ.

Στην εκδήλωση, την οποία παρακολούθησαν Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης, Διευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Διευθυντές των ΕΠΑΛ και Εργαστηριακών Κέντρων, καθώς και πλήθος εκπαιδευτικών των ΕΠΑΛ, έγινε παρουσίαση των δράσεων του προγράμματος που αναδεικνύουν τον κοινωνικό ρόλο της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΚ) και στοχεύουν στην ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης στα Επαγγελματικά Λύκεια. Το πρόγραμμα, που εφαρμόζεται κυρίως στους μαθητές της Α΄ Τάξης, έχει σκοπό να στηρίξει την ομαλή τους μετάβαση από το Γυμνάσιο στην επαγγελματική εκπαίδευση.

Βασικές δράσεις του προγράμματος:

Εναλλακτική ενισχυτική διδασκαλία στους μαθητές της Α΄ τάξης ΕΠΑΛ στη Γλώσσα και στα Μαθηματικά, με δύο εκπαιδευτικούς ταυτόχρονα στην τάξη και εντός του ωρολογίου προγράμματος, για την ενίσχυση του γλωσσικού και αριθμητικού γραμματισμού.

Στελέχωση των ΕΠΑΛ με ψυχολόγους, με σκοπό την ψυχοκοινωνική στήριξη των μαθητών.

Καθιέρωση του θεσμού του «Συμβούλου Καθηγητή», για καλύτερη επικοινωνία μεταξύ των μαθητών και βελτίωση του κλίματος στη σχολική κοινότητα.

Δημιουργία «Σχεδίων Δράσης», χρηματοδοτούμενων «project» που προωθούν την καινοτομία, τη δημιουργικότητα, την επιχειρηματικότητα στα σχολεία και προβάλλουν τις επιστήμες, την τεχνολογία και τον πολιτισμό. Τη δράση διαχειρίζεται και συντονίζει το «Κέντρο Διάδοσης Επιστημών - Νόησις», εποπτευόμενος φορέας του Υπουργείου Παιδείας.

Εξοπλισμός των ΕΠΑΛ με υποδομές τηλεδιάσκεψης για επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ σχολείων σε κοινές δράσεις.

Δικτύωση των σχολείων μέσα από κοινές πλατφόρμες επικοινωνίας, οι οποίες επιτρέπουν την επικοινωνία μεταξύ των σχολείων αλλά και με υποστηρικτικές δομές της περιοχής τους.

Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην εναλλακτική ενισχυτική διδασκαλία από ειδικά εκπαιδευμένους εκπαιδευτές, οι οποίοι θα επιλεγούν από Μητρώο Επιμορφωτών που θα συστήσει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).

Επιμόρφωση των ψυχολόγων από ειδικά εκπαιδευμένους επιμορφωτές ψυχολόγους, οι οποίοι θα επιλεγούν από Μητρώο Επιμορφωτών που θα συστήσει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).

Ακολουθεί βίντεο του προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.»:

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/8

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΖΑΧΑΡΑΚΗ
Διορισμός 10.000 εκπαιδευτικών σε Α/βάθμια και Β/βάθμια Εκπαίδευση - Η δήλωση της Σοφίας Ζαχαράκη
Στους νεοδιοριζόμενους εκπαιδευτικούς θα δοθεί προθεσμία να υπογράψουν τη Πράξη διορισμού μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου
Διορισμός 10.000 εκπαιδευτικών σε Α/βάθμια και Β/βάθμια Εκπαίδευση - Η δήλωση της Σοφίας Ζαχαράκη
Μπούρας
Πρύτανης Πανεπιστημίου Πατρών: Ο «Αρμαγεδδών» του Δημογραφικού απειλεί τα Δημόσια Πανεπιστήμια
Μείωση γεννήσεων, συρρίκνωση μαθητών και φοιτητών: Ο Χρήστος Μπούρας προειδοποιεί για κατάρρευση του ακαδημαϊκού χάρτη
Πρύτανης Πανεπιστημίου Πατρών: Ο «Αρμαγεδδών» του Δημογραφικού απειλεί τα Δημόσια Πανεπιστήμια
Γιώργος Πετράκης
Γιώργος Πετράκης: Ο γιατρός που έβαλε στη θέση του τον Άδωνη Γεωργιάδη
Γιατρός από το Νοσοκομείο Χανίων καταγγέλλει την υποστελέχωση και την εξάντληση του προσωπικού – Απευθύνει αυστηρή προειδοποίηση στον υπουργό Υγείας
Γιώργος Πετράκης: Ο γιατρός που έβαλε στη θέση του τον Άδωνη Γεωργιάδη
Εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου Αξιού εκπαιδεύτηκαν στη Φινλανδία για τη «θετική» εκπαίδευση και την ευημερία των μαθητών μέσω Erasmus+
Erasmus+: Εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου Αξιού εκπαιδεύτηκαν στη Φινλανδία για τη «θετική» εκπαίδευση και την ευημερία των μαθητών
Εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου Αξιού εκπαιδεύτηκαν στη Φινλανδία για τη «θετική» εκπαίδευση και την ευημερία των μαθητών μέσω Erasmus+
Erasmus+: Εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου Αξιού εκπαιδεύτηκαν στη Φινλανδία για τη «θετική» εκπαίδευση και την ευημερία των μαθητών