Επιστολή στην υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, έστειλε η Ομάδα Έρευνας Τεκμηρίωσης Διδασκαλίας της Φυσικής της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών με θέμα την «τραγωδία των ελάχιστων εισαγομένων στα ΑΕΙ και η ΕΒΕ».
Όπως αναφέρουν στην επιστολή τους, παρατηρήθηκαν ευτράπελα μετά την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στα ΑΕΙ λόγω της νεοεισαγομένης Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ).
«Φθάσαμε σε πρωτοφανείς αρνητικές επιδόσεις, με συνέπεια πολλές σχολές να μην έχουν ούτε καν έναν εισαχθέντα» επισημαίνουν.
«Δεν πρέπει οι μαθητές να θεωρούνται απολύτως υπεύθυνοι για τα σημερινά αποτελέσματα» προσθέτουν οι φυσικοί.
Στη συνέχεια, τονίζουν πως η ΕΒΕ έβαλε ένα φράχτη για τους υποψηφίους και καλούν την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να αναθεωρήσει την ΕΒΕ.
Η επιστολή
Αναλυτικά, η επιστολή των φυσικών:
Αξιότιμη κα Υπουργέ,
Η ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στα ΑΕΙ και των ονομάτων των εισαγομένων, αντί να είναι μια ημέρα χαράς, μετατράπηκε σε μια μέρα πρωτοφανούς τραγωδίας.
Αποκλείστηκε από τα ΑΕΙ μεγάλο πλήθος υποψηφίων. Όχι μόνο γιατί έγραψαν πολύ χαμηλές βαθμολογίες, κάτι αποτελεί σημείο εύλογου προβληματισμού πολλά χρόνια τώρα, αλλά και γιατί λόγω της νεοεισαγομένης Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) παρατηρήθηκαν ευτράπελα, που πιστεύουμε ότι ουδείς από τους εισηγητές της θα είχε φανταστεί. Φθάσαμε σε πρωτοφανείς αρνητικές επιδόσεις, με συνέπεια πολλές σχολές να μην έχουν ούτε καν έναν εισαχθέντα! Ο ακόλουθος πίνακας είναι ενδεικτικός, για τις Πανελλαδικές του 2021:
Αριθμός Σχολών | Αριθμός Εισαχθέντων |
16 | 0 |
18 | 1 |
5 | 2 |
6 | 3 |
4 | 4 |
7 | 5 |
4 | 6 |
2 | 7 |
3 | 8 |
3 | 8 |
Σε σχολές με αναγνώριση και ποιότητα δεν εισάγεται παρά ελάχιστος αριθμός φοιτητών. Έτσι, για παράδειγμα, στην Αρχιτεκτονική Θράκης εισάγονται 0 (!) φοιτητές, ενώ στο Φυσικό Κρήτης, με διαθέσιμες 155 θέσεις, εισάγονται μόλις 34! Παρεμπιπτόντως, τι θα γίνει με τις σχολές αυτές; Θα κλείσουν; Θα συγχωνευθούν; Θα αλλάξουν; Υπάρχει σχέδιο;
Αντί να προβληματιστούμε όλοι και ιδίως η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να βρούμε βρει τι έφταιξε, ακούσαμε μόνο αλληλοεπαίνους! ΤΙ έφταιξε; Η "έπαρση" των διδασκόντων, που έθεσαν τις ΕΒΕ; Το "αζήτητο" των σχολών; Η υπερκτίμηση της αξίας τους; Οι χαμηλές επιδόσεις των υποψηφίων, παρά το γεγονός ότι τα θέματα ήταν πιο εύκολα από πέρυσι; Η ποιότητα στη Μέση Εκπαίδευση; Ο μεγάλος αριθμός σχολών; Αντί να συζητήσουμε, προβληματισμένοι από όσα είδαμε, ήρεμα, νηφάλια και χωρίς προκαταλήψεις να για να βρούμε τι φταίει να βρούμε τι φταίει, ακούσαμε το σκληρό και «εισήχθησαν οι άξιοι»…
Ας συζητήσουμε επιτέλους! Διερωτόμαστε, επίσης, αν δόθηκαν σε όλους τους υποψηφίους οι ίδιες ευκαιρίες; Για μας η απάντηση είναι, δυστυχώς, όχι.
Η πρόσληψη αναπληρωτών, σε διαφορετικές χρονικές περιόδους, με μεγάλες καθυστερήσεις και σε αριθμός που τρομάζει, αποδεικνύει τα κενά στη Μέση Εκπαίδευση, που καλύπτονται με μπαλώματα. Πολλοί μαθητές, από την αρχή της σχολικής τους καριέρας, περιμένουν πότε θα έρθει ο δάσκαλος ή ο καθηγητής, κάθε χρόνο. Έτσι άλλος υποψήφιος έχει χάσει μαθήματα μισού μήνα, άλλος δύο μηνών μπορεί και τρεις μήνες σε ορισμένες περιπτώσεις. Άρα, δεν εκκινούν όλοι οι μαθητές από την ίδια αφετηρία. από την αρχή της σχολικής χρονιάς.
Η διδασκαλία με τηλεκπαίδευση δεν είναι ίδιας αποτελεσματικότητας με τη διαζώσης. Όσο κι αν την εκθειάζουμε και να την προωθούμε, δεν είναι το ίδιο αποτελεσματική, για πληθώρα λόγων. Ενδεικτικά, πολλοί μαθητές παρακολουθούσαν από κινητό, μη διαθέτοντας φορητό υπολογιστή, ενώ οι ταχύτητες στο διαδίκτυο μάλλον έχουν μείνει στις διαφημίσεις.
Οι μαθητές και οι γονείς τους βίωσαν μια πολύ δύσκολη πραγματικότητα με τα συνεχή lockdown. Η οικονομική ανέχεια δημιούργησε επιπλέον προβλήματα.
Δεν πρέπει οι μαθητές να θεωρούνται απολύτως υπεύθυνοι για τα σημερινά αποτελέσματα.
Υπάρχουν και πολλά άλλα από πίσω. Όπως η αποσπασματική διδασκαλία των περισσοτέρων μαθημάτων, μιας και το ωρολόγιο πρόγραμμα έχει μετατραπεί σε μια συλλογή μαθημάτων, για να ικανοποιούνται όλες οι πολυάριθμες, πλέον, ειδικότητες. Στη Β’ Λυκείου, οι μαθητές απλώς έρχονται σε επαφή με μια εξουθενωτική πληθώρα μαθήματων. Στην Α’ Λυκείου, η διδασκαλία της Φυσικής μόλις με δύο ώρες, προσπαθεί να δημιουργήσει βάσεις. Αλήθεια, πως; Και δεν είναι μόνο η Φυσική.
Η ΕΒΕ έβαλε ένα φράχτη για τους υποψηφίους, αφού περισσότερα από 68 πανεπιστημιακά τμήματα έχουν Ελάχιστη Βάση πάνω από 14, 20 τμήματα έχουν ΕΒΕ από 13 έως 14 και 59 τμήματα έχουν ΕΒΕ από 12 έως 13.Οι συντελεστές των σχολών (από 0,8 έως 1,2) βάση ποιας μελέτης θεσπίστηκαν;
Αριστούχοι υποψήφιοι, με υψηλές επιδόσεις αποκλείονται από τις Αρχιτεκτονικές λόγω του ότι στο Ελεύθερο ή στο Γραμμικό Σχέδιο πέτυχαν επίδοση λίγα δέκατα της μονάδας κάτω από την ΕΒΕ. Εδώ είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι τα μαθήματα αυτά δεν υπάρχουν στο ωρολόγιο πρόγραμμα των λυκείων και προσφεύγουν αναγκαστικά και με την ευλογία του Υπουργείου Παιδείας στην εξωσχολική βοήθεια. Οι μαθητές τα διδάχτηκαν για 8 μόνο εβδομάδες διαδικτυακά ως Ενισχυτική διδασκαλία και όχι όλοι.
Παρακαλούμε θερμά την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να αναθεωρήσει την ΕΒΕ και να συζητήσουμε όλοι μαζί ήρεμα, χωρίς προκαταλήψεις, τι φταίει και να δώσουμε τις βέλτιστες δυνατές λύσεις. Εδώ συζητάμε για το μέλλον του τόπου και για τα νέα παιδιά.
Η Ομάδα Έρευνας Τεκμηρίωσης Διδασκαλίας της Φυσικής
Δρακόπουλος Γρ.
Εμμανουηλίδης Αρ.
Πετρόπουλος Μιχ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη