Πιστοποίηση Αγγλικών LTE GOLEARN - ΑΣΕΠ
kerameos
ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ / INTIME NEWS
Βάσεις 2021: «Δεν πρέπει οι μαθητές να θεωρούνται απολύτως υπεύθυνοι για τα σημερινά αποτελέσματα» λένε οι φυσικοί

Επιστολή στην υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, έστειλε η Ομάδα Έρευνας Τεκμηρίωσης Διδασκαλίας της Φυσικής της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών με θέμα την «τραγωδία των ελάχιστων εισαγομένων στα ΑΕΙ και η ΕΒΕ».

Όπως αναφέρουν στην επιστολή τους, παρατηρήθηκαν ευτράπελα μετά την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στα ΑΕΙ λόγω της νεοεισαγομένης Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ).

«Φθάσαμε σε πρωτοφανείς αρνητικές επιδόσεις, με συνέπεια πολλές σχολές να μην έχουν ούτε καν έναν εισαχθέντα» επισημαίνουν.

«Δεν πρέπει οι μαθητές να θεωρούνται απολύτως υπεύθυνοι για τα σημερινά αποτελέσματα» προσθέτουν οι φυσικοί.

Στη συνέχεια, τονίζουν πως η ΕΒΕ έβαλε ένα φράχτη για τους υποψηφίους και καλούν την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να αναθεωρήσει την ΕΒΕ.

Η επιστολή

Αναλυτικά, η επιστολή των φυσικών:

Αξιότιμη κα Υπουργέ,

Η ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στα ΑΕΙ και των ονομάτων των εισαγομένων, αντί να είναι μια ημέρα χαράς, μετατράπηκε σε μια μέρα πρωτοφανούς τραγωδίας.

Αποκλείστηκε από τα ΑΕΙ μεγάλο πλήθος υποψηφίων. Όχι μόνο γιατί έγραψαν πολύ χαμηλές βαθμολογίες, κάτι αποτελεί σημείο εύλογου προβληματισμού πολλά χρόνια τώρα, αλλά και γιατί λόγω της νεοεισαγομένης Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) παρατηρήθηκαν ευτράπελα, που πιστεύουμε ότι ουδείς από τους εισηγητές της θα είχε φανταστεί.  Φθάσαμε σε πρωτοφανείς αρνητικές επιδόσεις, με συνέπεια πολλές σχολές να μην έχουν ούτε καν έναν εισαχθέντα! Ο ακόλουθος πίνακας είναι ενδεικτικός, για τις Πανελλαδικές του 2021:

Αριθμός Σχολών

Αριθμός Εισαχθέντων

16

0

18

1

5

2

6

3

4

4

7

5

4

6

2

7

3

8

3

8

Σε σχολές με αναγνώριση και ποιότητα δεν εισάγεται παρά ελάχιστος αριθμός φοιτητών. Έτσι, για παράδειγμα, στην Αρχιτεκτονική Θράκης εισάγονται 0 (!) φοιτητές, ενώ στο Φυσικό Κρήτης, με διαθέσιμες 155 θέσεις, εισάγονται μόλις 34! Παρεμπιπτόντως, τι θα γίνει με τις σχολές αυτές; Θα κλείσουν; Θα συγχωνευθούν; Θα αλλάξουν; Υπάρχει σχέδιο;

Αντί να προβληματιστούμε όλοι και ιδίως η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να βρούμε βρει τι έφταιξε, ακούσαμε μόνο αλληλοεπαίνους! ΤΙ έφταιξε; Η "έπαρση" των διδασκόντων, που έθεσαν τις ΕΒΕ; Το "αζήτητο" των σχολών; Η υπερκτίμηση της αξίας τους; Οι χαμηλές επιδόσεις των υποψηφίων, παρά το γεγονός ότι τα θέματα ήταν πιο εύκολα από πέρυσι; Η ποιότητα στη Μέση Εκπαίδευση; Ο μεγάλος αριθμός σχολών; Αντί να συζητήσουμε, προβληματισμένοι από όσα είδαμε, ήρεμα, νηφάλια και χωρίς προκαταλήψεις να για να βρούμε τι φταίει να βρούμε τι φταίει, ακούσαμε το σκληρό και «εισήχθησαν οι άξιοι»…

Ας συζητήσουμε επιτέλους! Διερωτόμαστε, επίσης, αν δόθηκαν σε όλους τους υποψηφίους οι ίδιες ευκαιρίες; Για μας η απάντηση είναι, δυστυχώς, όχι.

Η πρόσληψη αναπληρωτών, σε διαφορετικές χρονικές περιόδους, με μεγάλες καθυστερήσεις και σε αριθμός που τρομάζει, αποδεικνύει τα κενά στη Μέση Εκπαίδευση, που καλύπτονται με μπαλώματα. Πολλοί μαθητές, από την αρχή της σχολικής τους καριέρας, περιμένουν πότε θα έρθει ο δάσκαλος ή ο καθηγητής, κάθε χρόνο. Έτσι άλλος υποψήφιος έχει χάσει μαθήματα μισού μήνα, άλλος δύο μηνών μπορεί και τρεις μήνες σε ορισμένες περιπτώσεις. Άρα, δεν εκκινούν όλοι οι μαθητές από την ίδια αφετηρία. από την αρχή της σχολικής χρονιάς.

Η διδασκαλία με τηλεκπαίδευση δεν είναι ίδιας αποτελεσματικότητας με τη διαζώσης. Όσο κι αν την εκθειάζουμε και να την προωθούμε, δεν είναι το ίδιο αποτελεσματική, για πληθώρα λόγων. Ενδεικτικά,  πολλοί μαθητές παρακολουθούσαν από κινητό, μη διαθέτοντας φορητό υπολογιστή, ενώ οι ταχύτητες στο διαδίκτυο μάλλον έχουν μείνει στις διαφημίσεις.

Οι μαθητές και οι γονείς τους βίωσαν μια πολύ δύσκολη πραγματικότητα με τα συνεχή lockdown. Η οικονομική ανέχεια δημιούργησε επιπλέον προβλήματα.

Δεν πρέπει οι μαθητές να θεωρούνται απολύτως υπεύθυνοι για τα σημερινά αποτελέσματα.

Υπάρχουν και πολλά άλλα από πίσω. Όπως η αποσπασματική διδασκαλία των περισσοτέρων μαθημάτων, μιας και το ωρολόγιο πρόγραμμα έχει μετατραπεί σε μια συλλογή μαθημάτων, για να ικανοποιούνται όλες οι πολυάριθμες, πλέον, ειδικότητες. Στη Β’ Λυκείου, οι μαθητές απλώς έρχονται σε επαφή με μια εξουθενωτική πληθώρα μαθήματων. Στην Α’ Λυκείου, η διδασκαλία της Φυσικής μόλις με δύο ώρες, προσπαθεί να δημιουργήσει βάσεις. Αλήθεια, πως; Και δεν είναι μόνο η Φυσική.

Η ΕΒΕ έβαλε ένα φράχτη για τους υποψηφίους, αφού περισσότερα από 68 πανεπιστημιακά τμήματα έχουν Ελάχιστη Βάση πάνω από 14, 20 τμήματα έχουν ΕΒΕ από 13 έως 14 και 59 τμήματα έχουν ΕΒΕ από 12 έως 13.Οι συντελεστές των σχολών (από 0,8 έως 1,2)  βάση ποιας μελέτης θεσπίστηκαν;

Αριστούχοι υποψήφιοι, με υψηλές επιδόσεις αποκλείονται από τις Αρχιτεκτονικές λόγω του ότι στο Ελεύθερο ή στο Γραμμικό Σχέδιο πέτυχαν επίδοση λίγα δέκατα της μονάδας κάτω από την ΕΒΕ. Εδώ είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι τα μαθήματα αυτά δεν υπάρχουν στο ωρολόγιο πρόγραμμα των λυκείων και προσφεύγουν αναγκαστικά και με την ευλογία του Υπουργείου Παιδείας στην εξωσχολική βοήθεια. Οι μαθητές τα διδάχτηκαν για 8 μόνο εβδομάδες διαδικτυακά ως Ενισχυτική διδασκαλία και όχι όλοι.

Παρακαλούμε θερμά την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να αναθεωρήσει την ΕΒΕ και να συζητήσουμε όλοι μαζί ήρεμα, χωρίς προκαταλήψεις, τι φταίει και να δώσουμε τις βέλτιστες δυνατές λύσεις. Εδώ συζητάμε για το μέλλον του τόπου και για τα νέα παιδιά.

Η  Ομάδα Έρευνας Τεκμηρίωσης Διδασκαλίας της Φυσικής
Δρακόπουλος Γρ.
Εμμανουηλίδης Αρ.
Πετρόπουλος Μιχ

eikona_2021-08-28_105328.png
Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πως να υπολογίσετε το δώρο Χριστουγέννων - Πότε το παίρνετε

Προσλήψεις σε δήμους (Π.Χ. στην Αθήνα) με μισθό έως 2.500 ευρώ - Που κάνετε αίτηση

Κλειστά σχολεία για 10 ημέρες προτείνει ο Καπραβέλος

ΟΠΕΚΑ: Πότε θα καταβληθεί η Ε΄ δόση για το Επίδομα παιδιού 2021

 ΑΣΕΠ 9Κ/2021: Πάρτε εύκολα 90 μόρια σε 2 ημέρες για τους 416 διορισμούς

ΜΟΝΟ 111 ΕΥΡΩ το Online εύκολο μοριοδιοτούμενο Lower - Proficiency που παίρνεις σε 2 ημέρες! - ΤΗΛΕΞΕΤΑΣΗ μόνο σε Reading - Listening

Αυτά είναι τα 9μηνα σεμινάρια που Μοριοδοτούν Εκπαιδευτικούς και ξεκινούν το ΝΟΕΜΒΡΙΟ με μόνο 25 ευρώ το μήνα

ECDL | Πιστοποίηση Υπολογιστών ΜΟΝΟ 95 ΕΥΡΩ για  ΑΣΕΠ , ΔΙΩΡΙΣΜΟΥΣ, ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΚΑΙ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ

σχετικά άρθρα

oikonomou
Οικονόμου: Δεν θα υπάρξει lockdown. Δεν βρίσκεται στο πλέγμα του σχεδιασμού μας
«Το lockdown δεν βρίσκεται στο πλέγμα του σχεδιασμού μας και δεν θα υπάρξει» , τόνισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γ. Οικονόμου
Οικονόμου: Δεν θα υπάρξει lockdown. Δεν βρίσκεται στο πλέγμα του σχεδιασμού μας
emvolio-koronoiou
Εμβόλιο κορονοϊου: Ποιες οι παρενέργειες μετά την τρίτη δόση
Αναλυτικά οι παρενέργειες μετά την χορήγηση της τρίτης δόσης του εμβολίου του κορονοϊού, σύμφωνα με μελέτη του πανεπιστημίου της Οξφόρδης
Εμβόλιο κορονοϊου: Ποιες οι παρενέργειες μετά την τρίτη δόση
kerameos
Επέτειος του '21: Ολοκληρώθηκε το διήμερο επετειακών εκδηλώσεων του υπουργείου Παιδείας
«Γιορτάζουμε την επέτειο του ’21 μέσα από τις τέχνες, με πρωταγωνιστές τα παιδιά μας» Ολοκληρώνεται το διήμερο επετειακών εκδηλώσεων για το 1821 του...
Επέτειος του '21: Ολοκληρώθηκε το διήμερο επετειακών εκδηλώσεων του υπουργείου Παιδείας
kapravelos
Καπραβέλος: Στο δεύτερο κύμα πέθαναν άνθρωποι περιμένοντας να χειρουργηθούν
«Μετά το δεύτερο κύμα, πήγαμε να επικαιροποιήσουμε τις λίστες και είχαν πεθάνει πολλοί περιμένοντας ένα χειρουργείο», δήλωσε ο Ν. Καπραβέλος
Καπραβέλος: Στο δεύτερο κύμα πέθαναν άνθρωποι περιμένοντας να χειρουργηθούν