Πανελλαδικές 2021: Πώς να διορθώσετε μια «γκάφα» με ... διευκρινίσεις
Πανελλήνιες 2021: Ακατανόητη ταλαιπωρία υποψηφίων με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και αυτισμό, αποφεύχθηκε στο "παρά πέντε" με τη μέθοδο των -σιωπηρών- διευκρινίσεων.

Τι κάνουμε όταν διαπράττουμε μια γκάφα αλλά μας κράζει ο κόσμος και πρέπει να τη διορθώσουμε; Ρωτάμε τους ειδικούς.

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας διαπράττει τελευταία ενέργειες που κατόπιν επιχειρεί (όταν επιχειρεί) να ανασκευάσει  "σιωπηρά". Για τις μάσκες αλεξίπτωτα και τα παγουρίνο της γουλιάς πχ, η ευθύνη ανήκε σε άλλους, για τη Cisco δε φταίει κανείς αφού τίποτα μεμπτό δε συνέβη, ούτε βέβαια για τις ελλείψεις της τηλεκπαίδευσης, για τα Ειδικά σχολεία που λειτουργούν με σοβαρότατα προβλήματα, τα Υπηρεσιακά Συμβούλια χωρίς αιρετούς, τις μη υπαρκτές πιέσεις για νέα Πρότυπα-Πειραματικά, τους φοιτητές που δε μπορούν να κάνουν πρακτική για να λάβουν πτυχία, κλπ.

Ταλαιπωρία μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες

Πλέον πρόσφατο παράδειγμα αχρείαστης διαδικασίας, είναι ο τρόπος που αντιμετωπίστηκαν οι υποψηφίοι με μαθησιακές δυσκολίες και διαταραχές αυτιστικού φάσματος, οι οποίοι σκοπεύουν να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ στις επερχόμενες πανελλήνιες 2021.

Στις αρχές Μαρτίου η κ.Κεραμέως εξέδωσε ΥΑ με την οποία ουσιαστικά ακύρωσε τις ισχύουσες γνωματεύσεις αυτών των παιδιών, τα οποία κλήθηκαν να επαναξιολογηθούν έως τις 31 Μαρτίου, ώστε να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις, παρά το γεγονός ότι στη νομοθεσία προβλέπεται η επαναξιολόγηση των μαθητών μόνο κατ’ εξαίρεση.

Όπως παρατήρησε ο βουλευτής του ΚΙΝΑΛ Μιχάλης Κατρίνης που εντόπισε το παράλογο και κατέθεσε σχετική ερώτηση στη Βουλή, η απόφαση του υπουργείου Παιδείας έθεσε ως προϋπόθεση την επαναξιολόγηση των μαθητών της Γ’ Λυκείου που έχουν γνωματεύσεις από την ΣΤ’ Δημοτικού, οι οποίες πιστοποιούν ότι αντιμετωπίζουν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες ή βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού.

Και αυτό παρά το γεγονός ότι η ισχύουσα νομοθεσία προβλέπει ότι οι γνωματεύσεις που είχαν εκδοθεί για αυτά τα παιδιά έχουν μόνιμη ισχύ: Σύμφωνα με τον Ν.3699/2008 (ΦΕΚ 199 Α΄), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 28 του Ν.4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α΄) και με το άρθρο 51 του Ν.4547/2018 (ΦΕΚ 102 Α΄) οι γνωματεύσεις αυτές έχουν μόνιμη ισχύ. Σε αντίθετη περίπτωση, όπου χρειάζεται επαναξιολόγηση, ορίζεται  στη γνωμάτευση  η ημερομηνία επαναξιολόγησης.

Έτσι, ενώ στη νομοθεσία προβλέπεται μόνο κατ’ εξαίρεση η επαναξιολόγηση των μαθητών, με την απόφαση της 9ης Μαρτίου 2021 του υπουργείου Παιδείας για πρώτη φορά προστίθεται η πρόταση: «Σημειώνεται ότι επαναξιολόγηση απαιτείται στις περιπτώσεις αλλαγής σχολικής βαθμίδας» η οποία αυθαίρετα και απροειδοποίητα αίρει τη μόνιμη ισχύ των γνωματεύσεων, τρεις μήνες πριν το πέρας της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Ο βουλευτής στην ερώτησή του τόνισε ότι η απαίτηση επαναξιολόγησης λίγο πριν τις πανελλαδικές εξετάσεις συνιστά πρωτοφανή ταλαιπωρία των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και αυτισμό, καθώς και των οικογενειών τους, προκαλώντας περαιτέρω πίεση, λόγω και των συνθηκών της πανδημίας. Και επεσήμανε ότι το χρονικό διάστημα από την έκδοση της εγκυκλίου μέχρι τις 31 Μαρτίου είναι πολύ σύντομο, με αποτέλεσμα να είναι ανέφικτη η έγκαιρη επαναξιολόγηση των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες ενόψει των πανελλαδικών εξετάσεων.

Η ανάκληση

Ο Μ.Κατρίνης ζήτησε βέβαια και την ανάκληση αυτής της ακατανόητης απόφασης. Όπως είπε στο alfavita.gr ο ίδιος, αν και δεν του απάντησε το υπουργείο στην ερώτησή του, ειπώθηκε γενικά ότι επανεξετάζεται το θέμα. Χθες λοιπόν, εκδόθηκε πράγματι  νέα εγκύκλιος από το υπουργείο  η οποία αναιρεί, σα να μην έχει προηγηθεί τίποτα, την προηγούμενη, ως εξής:

Κατόπιν ερωτημάτων που έχει δεχθεί η υπηρεσία μας σχετικά με την παρ.4 του άρθρου 1 της αριθμ. Φ.251/22806/Α5/2021 ΥΑ (ΦΕΚ 897 Β΄) και κατόπιν διαβούλευσης με την Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής κρίνεται αναγκαίο να διευκρινιστεί ότι, για τις πανελλαδικές εξετάσεις 2021 και προς διευκόλυνση των υποψηφίων λόγω των έκτακτων υγειονομικών συνθηκών που δυσχεραίνουν την πρόσβαση στα ΚΕΣΥ, όλες οι γνωματεύσεις/εισηγήσεις που εκδόθηκαν από ΚΕΔΔΥ ή από Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα και αφορούν στον τρόπο εξέτασης μαθητών/τριών, που ίσχυαν και χρησιμοποιήθηκαν κατά τον χρόνο αλλαγής σχολικής βαθμίδας, γίνονται αποδεκτές εφόσον σε αυτές δεν προσδιορίζεται χρόνος επαναξιολόγησης. Σημειώνεται ότι οι γνωματεύσεις αυτές θα πρέπει να εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 1 της ανωτέρω Υπουργικής Απόφασης

Η εγκύκλιος υπογράφεται από την προϊσταμένη της γενικής διεύθυνσης ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ, ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ, Δ/ΝΣΗ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΩΝ ΤΜΗΜΑΤΑ Α΄ & Β΄, με αποτέλεσμα να έχουμε το  φαινόμενο ένας υπάλληλος να ακυρώνει τμήμα Υπουργικής Απόφασης, αφού προηγουμένως έχει αναστατωθεί χωρίς λόγο ένα σωρό κόσμος και υποψήφιοι αυτής της ευαίσθητης κατηγορίας...

Μια ολόκληρη διαδικασία κινητοποίησης και άγχους οικογενειών επειδή κάποιος θεώρησε ενδεδειγμένο να προσθέσει μια παράγραφο. 

Και αποκλεισμός από στρατιωτικές σχολές

Το πρόβλημα που διορθώθηκε, έστω και έτσι, δεν είναι το μοναδικό που αντιμετωπίζουν οι υποψήφιοι με μαθησιακές διαταραχές. Πριν λίγες μέρες, Η βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ Κοζάνης, Καλλιόπη Βέττα, κατέθεσε κοινοβουλευτική ερώτηση προς τους υπουργούς Εθνικής Άμυνας και Προστασίας του Πολίτη, με θέμα: «Να αρθεί ο αδικαιολόγητος αποκλεισμός των υποψηφίων με μαθησιακές διαταραχές (δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμισία κ.α.) στις εξετάσεις για τις Στρατιωτικές σχολές και τις ακαδημίες των Σωμάτων Ασφαλείας».

Στην ερώτηση, η οποία συνυπογράφεται από 28 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ., γίνεται αναφορά στο πρόβλημα που παρουσιάζεται στους υποψηφίους με μαθησιακές διαταραχές για τις εξετάσεις εισαγωγής  στις προαναφερόμενες σχολές και ακαδημίες.

Η συμπερίληψη στον πίνακα συγκεκριμένων μαθησιακών διαταραχών, όπως η δυσλεξία, η δυσγραφία και η δυσαριθμισία, οδηγεί τους εξεταστές να αποκλείσουν από τη συνέχιση της διαδικασίας τους υποψηφίους για τυπικούς λόγους. Ωστόσο, οι συγκεκριμένες μαθησιακές διαταραχές δεν προκαλούν κανένα λειτουργικό πρόβλημα, ούτε συνιστούν λόγο αποκλεισμού από οποιαδήποτε υπηρεσιακή ή επιχειρησιακή δραστηριότητα, όπως πιστοποιούν όλες οι επιστημονικές έρευνες καθώς και η καθημερινή πρακτική.

Γι΄αυτό τον λόγο, η κ. Βέττα απηύθυνε τα εξής ερωτήματα προς τους αρμόδιους Υπουργούς:

1. Προτίθεστε να προχωρήσετε στην εξαίρεση των αναπτυξιακών διαταραχών της μάθησης από τα ψυχικά νοσήματα του Π.Δ. του 2014 ή να τροποποιήσετε συνολικά το συγκεκριμένο Προεδρικό Διάταγμα;

2. Έχετε συνομιλήσει με ειδικούς επιστήμονες και φορείς, όπως λ.χ. η Ελληνική Εταιρίας Δυσλεξίας, για την τροποποίηση των διατάξεων; Ποια είναι τα πορίσματα που σας έχουν κατατεθεί;

Να δούμε πως θα απαντηθεί και αυτή η ερώτηση.

 

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις σήμερα

ΑΠΟΦΑΣΗ: Κόβουν Μισθούς Εκπαιδευτικών που δεν κάνουν τα Selft Tests - Πειθαρχικό για τους διευθυντές

Πανελλαδικές 2021 - Myshcool: Σήμερα οι κωδικοί υποψηφίων

Έως 11 Ιουνίου η παράταση σχολικού έτους χωρίς προαγωγικές εξετάσεις

ΑΣΕΠ: ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΓΛΙΚΩΝ ΕΩΣ C2 με ΤΗΛΕΞΕΤΑΣΗ ΜΟΝΟ σε Reading - Listening (Ούτε προφορικά - ούτε έκθεση!) - ΓΙΑ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ, ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ, ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ

ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ του Παν.Αιγαίου ΧΩΡΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ!

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ για ΑΣΕΠ σε 10 ημέρες εξ αποστάσεως με ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ 97% ΕΠΙΤΥΧΙΑ

σχετικά άρθρα

Βίντεο: Τα πρόσωπα μεγάλων αρχαίων Ελλήνων «ζωντανεύουν» μέσω 3D
Βίντεο: Τα πρόσωπα μεγάλων αρχαίων Ελλήνων «ζωντανεύουν» μέσω 3D
Τα πρόσωπα του Σωκράτη, του Επίκουρου, του Περικλή, του Δημοσθένη και άλλων μεγάλων αρχαίων Ελλήνων «ζωντανεύουν» χάρη στη 3D τεχνολογία
Βίντεο: Τα πρόσωπα μεγάλων αρχαίων Ελλήνων «ζωντανεύουν» μέσω 3D
Ο καθηγητής Κ. Στεφανίδης πρόεδρος της Εθνικής Αρχής Προσβασιμότητας
Ο καθηγητής Κ. Στεφανίδης πρόεδρος της Εθνικής Αρχής Προσβασιμότητας
Με ευρεία πλειοψηφία στη Βουλή, πρόεδρος της Εθνικής Αρχής Προσβασιμότητας τοποθετείται ο καθηγητής Κ. Στεφανίδης
Ο καθηγητής Κ. Στεφανίδης πρόεδρος της Εθνικής Αρχής Προσβασιμότητας
Ο ρόλος της γενιάς μας
Ο ρόλος της γενιάς μας
«Τον καιρό της πανδημίας δεν ζήτησε την εύκολη λύση της κατάργησης των πανελλαδικών εξετάσεων, καθώς γνωρίζει ότι θα υπήρχε πρόβλημα. Καταθέτει...
Ο ρόλος της γενιάς μας