Thumbnail
Πανελλαδικές 2014

Φέτος τα θέματα Χημείας των Πανελληνίων εξετάσεων προκάλεσαν αρκετή συζήτηση (νομίζω τη μεγαλύτερη στο μάθημά μας τα τελευταία χρόνια). Ειπώθηκαν διάφορα για την έκτασή τους αλλά και για το περιεχόμενό τους. Στο μικρό αυτό σημείωμα όμως θα ήθελα να σταθώ όχι στις δικές μας αιτιάσεις αλλά στις απαντήσεις των ίδιων των παιδιών. Σαφώς το δείγμα στο οποίο αναφέρομαι είναι μικρό, αλλά δείχνει τη γενική τάση πιστεύω και τα γενικά στατιστικά εκεί θα κινηθούν πάνω - κάτω.

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Οι βαθμολογίες πάνω από 90/100 βρίσκονται περίπου στο 20%. Αν το ποσοστό μείνει εκεί θα είναι από τα χαμηλότερα στη Χημεία (θυμίζω εποχές με το αντίστοιχο ποσοστό στο 35% σχεδόν).

Ένα ποσοστό περίπου 15% είναι σε επίπεδα άνω του 80/100.

Όσο για αυτούς που βρίσκονται κάτω από τη βάση είναι περίπου ένας στους τρεις.

Αν επιβεβαιωθούν αυτά τα ποσοστά και συνυπολογιστεί  η μέχρι τώρα εικόνα σε Μαθηματικά και Φυσική, τότε να περιμένουμε ένα συνωστισμό των υποψηφίων στη ζώνη 15-17000 μόρια (με ότι αυτό συνεπάγεται).

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

1)      Θέματα όπως το Β2δ  και το Δ1  οδήγησαν τους μαθητές σε άσκοπους χημικούς υπολογισμούς , με αποτέλεσμα να χάσουν πολύτιμο χρόνο, αλλά και χωρίς να έχουν αντίστοιχο κέρδος σε μόρια. Ειδικά στο Δ1 θα έπρεπε να αναφέρεται πως δεν απαιτούνται υπολογισμοί. 

2)      Το θέμα Γ3 έτυχε από τους μαθητές αρκετά καλής  αντιμετώπισης .

3)      Αρκετά καλή και η στάση τους απέναντι στο Δ4 (υπήρξαν και αιτιολογημένες απαντήσεις χωρίς υπολογισμούς).

4)      Ιδιαίτερη εντύπωση μου προξένησε ομάδα γραπτών με ιδιαίτερη αδυναμία στα ερωτήματα των διακρίσεων. Ορισμένα μάλιστα είχαν αναπάντητα μόνο αυτά (δηλαδή Γ1αβ, Δ2β). Υπάρχει η περίπτωση για κάποιο λόγο (σκεφτείτε πότε έγιναν αρκετές τοποθετήσεις συναδέλφων)  να μη διδάχθηκαν αυτή την ενότητα ; Δε θέλω να το σκέφτομαι…

5)      Στα φετινά θέματα Χημείας υπήρχαν συνολικά 23 ερωτήματα (περίπου 8 λεπτά διαθέσιμος χρόνος για το καθένα!). Η έκτασή τους φαίνεται να έπαιξε κάποιο ρόλο στις επιδόσεις των μαθητών.

6)      Πριν πούμε οτιδήποτε για τη Χημεία και το επίπεδο των θεμάτων όμως ας κοιτάξουμε και λίγο πίσω. Ας αναλογιστούμε για ποια Χημεία μιλάμε στο Γυμνάσιο; 1 ώρα την εβδομάδα με μηδαμινές εργαστηριακές δραστηριότητες. Ας κοιτάξουμε τους εαυτούς μας στον καθρέφτη και να ρωτήσουμε : εμείς που βρίσκουμε πολλά τα 23 ερωτήματα για ένα τρίωρο, πόσα ερωτήματα βἀλαμε ή θα βάλουμε στη ΔΙΩΡΗ εξἐταση των φετινών «τραπεζικών θυμάτων» της Α τάξης; Και πόσο συμβάλλουμε ώστε οι μαθητές να αγαπήσουν τη Χημεία ;

7)      Καταθέτω όλα τα παραπάνω για προβληματισμό και συζήτηση. Όχι τόσο για αυτά που γράφω αλλά για αυτά που εννοώ…

Αναγνώστου Γεώργιος Χημικός 53ο ΒΚ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

107-synodos-pritaneon
Στο Μυστρά η 107η Σύνοδος των Πρυτάνεων (video) - Οι παρεμβάσεις Δ. Κατσή και Δ.  Πτωχού
Χαρακτηριστικά τα όσα ανέφερε ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου κ. Αθανάσιος Κατσής υπογραμμίζοντας «στόχος να προσπαθήσουμε μέσα από την...
Στο Μυστρά η 107η Σύνοδος των Πρυτάνεων (video) - Οι παρεμβάσεις Δ. Κατσή και Δ.  Πτωχού