egkefalos
Οι ερευνητές με χρήση τεχνολογίας εγκεφαλογραφήματος μελέτησαν τα σήματα του εγκεφάλου στους συμμετέχοντες στην έρευνα καθώς αυτοί κινούσαν το κεφάλι τους για να προσανατολιστούν σε οδηγίες που έβλεπαν σε διαφορετικές οθόνες υπολογιστών

Για πολλούς η πλοήγηση στον κόσμο μοιάζει πλέον αδύνατη χωρίς τα συστήματα GPS στο αυτοκίνητο ή το κινητό μας τηλέφωνο.  Όμως μια νέα μελέτη δείχνει ότι οι άνθρωποι είναι πολύ πιο ικανοί στο να βρίσκουν το δρόμο τους από όσο μπορεί να φαντάζεται κάποιος.

Με δημοσίευση της στην επιθεώρηση «Nature Human Behaviour» ερευνητική ομάδα αναφέρει ότι ο άνθρωπος διαθέτει μια «εσωτερική νευρική πυξίδα» στον εγκέφαλό μας που μας επιτρέπει να προσανατολιστούμε και να πλοηγηθούμε σε ένα περιβάλλον.

Αυτή η πυξίδα η οποία έχει τη μορφή ηλεκτρικού σήματος που μεταδίδεται από νευρικά κύτταρα μας ενημερώνει για την πορεία που πρέπει να ακολουθήσουμε ώστε να μην χάσουμε το δρόμο μας. Η νέα μελέτη διεξήχθη από ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μπέρμιγχαμ και του Πανεπιστημίου Ludwig Maximilian του Μονάχου.

«Θα περιγράφαμε τη νευρική πυξίδα ως ένα εγκεφαλικό σήμα που αποστέλλεται σε πολλές διαφορετικές περιοχές του εγκεφάλου που εμπλέκονται στην πλοήγηση ώστε να παρέχει την απαραίτητη ενημέρωση για το που βρισκόμαστε και που πρέπει να κινηθούμε» αναφέρει ο συγγραφέας της μελέτης Δρ. Μπέντζαμιν Τζ. Γκρίφιθς από το Πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ.

Οι ερευνητές με χρήση τεχνολογίας εγκεφαλογραφήματος μελέτησαν τα σήματα του εγκεφάλου στους συμμετέχοντες στην έρευνα καθώς αυτοί κινούσαν το κεφάλι τους για να προσανατολιστούν σε οδηγίες που έβλεπαν σε διαφορετικές οθόνες υπολογιστών. Οι ερευνητές παρακολουθούσαν επίσης τα εγκεφαλικά σήματα από 10 συμμετέχοντες στα πειράματα που υποβάλλονταν ήδη σε παρακολούθηση εγκεφάλου για καταστάσεις όπως η επιληψία.

Κατάφεραν να αναγνωρίσουν το λεπτομερώς συντονισμένο κατευθυντικό σήμα της εγκεφαλικής πυξίδας το οποίο μπορούσε να ανιχνευθεί ακριβώς πριν οι συμμετέχοντες πραγματοποιήσουν μια αλλαγή κατεύθυνσης μετακινώντας αναλόγως το κεφάλι τους. «Διαπιστώνουμε ότι η πυξίδα είναι πάντοτε σε λειτουργία αλλά τα σήματα τείνουν να είναι πιο δυνατά λίγο πριν προχωρήσουμε. Είναι πιθανό αυτό να είναι μια προειδοποίηση σε άλλες περιοχές του εγκεφάλου ότι έρχεται μια αλλαγή κατεύθυνσης» εξηγεί ο Γκρίφιθς.

Πριν από αυτή τη μελέτη οι επιστήμονες δεν ήταν σίγουροι πώς οι άνθρωποι κατάφερναν να προσανατολιστούν και να πλοηγηθούν σε ένα περιβάλλον. «Προηγούμενες εργασίες σε τρωκτικά και πτηνά βρήκαν μια νευρική πυξίδα όπως αυτή που παρατηρήσαμε», πρόσθεσε ο Δρ Γκρίφιθς.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 5 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Απόστολος Λύτρας
Εισαγγελία Αρείου Πάγου για Λύτρα: Ζητά άμεση ολοκλήρωση της ανάκρισης και παραπομπή σε δίκη
Η εισαγγελέας του Αρείου Πάγου ζητεί διεξαγωγή της κύριας ανάκρισης κατ’ απόλυτη προτεραιότητα
Εισαγγελία Αρείου Πάγου για Λύτρα: Ζητά άμεση ολοκλήρωση της ανάκρισης και παραπομπή σε δίκη
ΑΣΕΠ
Μητσοτάκης: Σύσκεψη το απόγευμα για το ΑΣΕΠ – Οι αλλαγές που εξετάζονται
Εξετάζεται η δημιουργία και επικουρικού οργανισμού ως υποβοηθητικού στη διαχείριση του όγκου των προσλήψεων, δηλαδή ενός “μίνι- ΑΣΕΠ” εκτός ΑΣΕΠ
Μητσοτάκης: Σύσκεψη το απόγευμα για το ΑΣΕΠ – Οι αλλαγές που εξετάζονται
pisa
ΙΕΠ: Νέες αλλαγές στα σχολεία με στόχο την προαγωγή της δημιουργικής σκέψης των μαθητών το 2024-25, με βάση τα αποτελέσματα του διαγωνισμού PISA
Περιλαμβάνονται η αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων στον σχεδιασμό δημιουργικών ιδεών και λύσεων ειδικά στα καλλιτεχνικά μαθήματα και ανάπτυξη Τράπεζας...
ΙΕΠ: Νέες αλλαγές στα σχολεία με στόχο την προαγωγή της δημιουργικής σκέψης των μαθητών το 2024-25, με βάση τα αποτελέσματα του διαγωνισμού PISA