δρασεις
Διασχολικές δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την Παγκόσμια Ημέρα των ΑμεΑ από τα Δημοτικά Σχολεία Μελίτης, Κέλλης και Άνω Καλλινίκης στο Δημοτικό Σχολείο Μελίτης

Τη Δευτέρα, 4 Δεκεμβρίου 2023, και στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία, τα Δημοτικά Σχολεία Άνω Καλλινίκης,  Κέλλης και Μελίτης συνδιοργάνωσαν διασχολικές βιωματικές δραστηριότητες και Εργαστήρια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης στο Δημοτικό Σχολείο Μελίτης. Οι δράσεις αφιερώθηκαν στη μνήμη της Άννας Σπύρτου, Αντιπρυτάννισσας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και Καθηγήτριας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Φλώρινας.

Βασικοί στόχοι των δράσεων ήταν η προάσπιση του δικαιώματος των μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση, η καταπολέμηση στερεοτύπων και προκαταλήψεων εντός της σχολικής κοινότητας και η αναγκαιότητα σεβασμού της μαθητικής ετερογένειας.

δρασεις

Η εκδήλωση ξεκίνησε με ομιλία από την Διευθύντρια του Δημοτικού Σχολείου Κέλλης, κ. Ειρήνη Σακουλέβα, με βιντεοπροβολή των Παραολυμπιακών Αθλημάτων από τον γυμναστή των Δημοτικών Σχολείων Μελίτης και Σιταριάς, κ. Κωνσταντίνο Τζαβίδα, με ποιήματα και κείμενα από τους μαθητές και μαθήτριες των Δημοτικών Σχολείων Άνω Καλλινίκης, Κέλλης και Μελίτης και, στη συνέχεια, οι μαθητές και οι μαθήτριες στο κλειστό γυμναστήριο του σχολείου, αλλά και στις κατάλληλα διαμορφωμένες αίθουσες, συμμετείχαν ενεργά τις ακόλουθες δραστηριότητες και εργαστήρια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης:

  • Εθνικός Ύμνος στη Νοηματική Γλώσσα: Η νοηματική γλώσσα είναι οπτικο-κινησιακή γλώσσα, δηλαδή βασίζεται στην κίνηση των χεριών, στην στάση ή την κίνηση του σώματος καθώς και στις εκφράσεις του προσώπου για να αποδώσει ένα νόημα. Διαθέτει λεκτικές και συντακτικές δομές για να εκφράσει οποιοδήποτε αφηρημένη έννοια.
  • Αλφάβητο Braille: Ο Κώδικας Braille αποτελεί ένα σύστημα γραφής και ανάγνωσης, ένα είδος «απτού αλφαβήτου», που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για γραφή σχεδόν σε οποιαδήποτε γλώσσα.
  • Το λευκό μπαστούνι: Η χρήση του επιτρέπει στο άτομο με οπτική αναπηρία να μετακινηθεί ελεύθερα στο περιβάλλον και να εκπληρώσει τα καθημερινά του καθήκοντα με ευκολία και χωρίς τη συνδρομή κανενός.
  • Παιχνίδια αισθήσεων: Τα παιδιά, ερχόμενα σε επαφή με καποιο ερέθισμα, προσπαθούν να μαντέψουν την προέλευση της εκάστοτε μυρωδιάς με σκοπό να βρουν τη σωστή απάντηση. Δοκιμάζοντας τα παιδιά να γνωρίσουν διαφορετικά υλικά, ανακαλύπτουν εμπειρικά νέες πληροφορίες και συμμετέχουν ενεργά στην μάθηση.
  • Βόλεϊ καθήμενοι: Η Ποδοσφαίριση καθιστών αθλητών παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1956 στην Ολλανδία. Η μπάλα μπορεί να είναι μονόχρωμη ή να αποτελείται από συνδυασμό περισσότερων χρωμάτων. Τόσο το υλικό της, όσο και το χρώμα της πρέπει να συμφωνούν με τους κανονισμούς της Παγκόσμιας Οργάνωσης Πετοσφαίρισης για Αθλητές με Αναπηρία
δρασεις

Οι Σύλλογοι Διδασκόντων και οι Διευθύντριες των Σχολείων εκφράζουμε τις θερμές μας ευχαριστίες για την τιμή που μας έκαναν με την παρουσία, την ενθάρρυνση και τη συμμετοχή τους οι ακόλουθοι θεσμικοί εκπρόσωποι:

  • Η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Φλώρινας, κ. Όλγα Μούσιου Μυλωνά.
  • Ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης Γενικής Αγωγής των Σχολείων μας, κ. Θεόφιλος Κατσιανίδης.
  • Τα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Φλώρινας, η κ. Ευαγγελία Παπατριανταφύλλου, Ψυχολόγος, και κ. Μαρία Νεδέλκου, Κοινωνική Λειτουργός.
  • Ο Πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής Αμυνταίου, κ. Νικόλαος Λυπίτκας.
δρασεις

Αναφορικά με τις δράσεις, εκφράζουμε τις ευχαριστίες μας στην  Πρόεδρο του Συλλόγου Γονέων με Αναπηρία, κ. Αγνή Σιδηροπούλου, για το διαδραστικό Εργαστήρι που οργάνωσε με τους μαθητές και τις μαθήτριες των Ε΄ και Στ΄ τάξεων των τριών Σχολείων με θέμα τη Συμπεριληπτική Γλώσσα για την Αναπηρία.

Επίσης, ευχαριστούμε θερμά για τη συμμετοχή στις δράσεις μας τα μέλη του ΚΔΑΠ ΜΕΑ «Πρόσβαση», που μύησαν τους μαθητές και τις μαθήτριες μας στην τεχνική της ζωγραφικής με το στόμα.

Θερμές ευχαριστίες στον Προϊστάμενο του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Φλώρινας, κ. Ανδρέα Μαρκόπουλο, για τη συνεργασία μας και τη συνδρομή του με το επιστημονικό δυναμικό του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ στις δράσεις και τα Εργαστήρια.

Τέλος, ευχαριστούμε από καρδιάς τους μαθητές και τις μαθήτριες  των τριών Σχολείων που συμμετείχαν εγκάρδια και με ενθουσιασμό, με τη συμβολή των οποίων οι δράσεις έγιναν ένα πανηγύρι χαράς και δημιουργίας. Η διάθεση των παιδιών μας για διασχολική συνεργασία και η δυναμική συμμετοχή τους στα Εργαστήρια συνέβαλαν τα μέγιστα στην επιτυχία της εκδήλωσης.

Δείτε τις δράσεις στο βίντεο: https://youtu.be/JtGoKCY268k

δρασεις

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Μαύρη τρύπα
Αναπληρωτές Φυσικοί: Αδιανόητο! Οργανικά κενά απορροφήθηκαν από «μαύρη τρύπα» και εξαφανίστηκαν!
«Κάποια “μαύρη τρύπα” πρέπει να βρίσκεται εκεί, η οποία μάλιστα ρουφάει μόνο τα κενά των φυσικών, ενώ δεν επηρεάζει τα κενά των υπολοίπων ειδικοτήτων...
Αναπληρωτές Φυσικοί: Αδιανόητο! Οργανικά κενά απορροφήθηκαν από «μαύρη τρύπα» και εξαφανίστηκαν!