Εκπαιδευτικοί: Η ανεύθυνη κυβερνητική πολιτική κλείνει τα σχολεία
Τέρμα πια στην κοροϊδία: Να ικανοποιηθούν εδώ και τώρα οι δίκαιες διεκδικήσεις εκπαιδευτικών, μαθητών, γονιών ώστε να ανοίξουν ξανά με ασφάλεια τα σχολεία

Οι εκπαιδευτικοί της ΕΛΜΕ Πειραιά καταγγέλλουν την κυβέρνηση ότι δεν έχει πάρει μέτρα για την υγεία και την παιδεία.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Η ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΚΛΕΙΣΕ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!

Η κυβέρνηση δεν πήρε ουσιαστικά μέτρα υπέρ της υγείας του λαού μπροστά στο αναμενόμενο δεύτερο κύμα της πανδημίας. Πορεύτηκε αποκλειστικά με την επίκληση της ατομικής ευθύνης. Έβαλε πάνω από όλα τις λεγόμενες αντοχές της οικονομίας, που δεν είναι τίποτε άλλο παρά οι απαιτήσεις του μεγάλου κεφαλαίου σε μια σειρά κλάδους π.χ. τουρισμός.

Η πολιτική απόφαση που πήρε η κυβέρνηση να μη δώσει ούτε ένα ευρώ, προκειμένου να διασφαλίσει ασφαλείς όρους λειτουργίας των σχολείων, οδήγησε σε αδιέξοδο και εν τέλει σε κλείσιμο των σχολείων. Επιβεβαιώνεται με τραγικό τρόπο ότι όλες οι διεκδικήσεις του προηγούμενου διαστήματος (να μειωθούν οι μαθητές ανά τάξη, να προσληφθεί επαρκές προσωπικό, να διασφαλιστούν οι πόροι για τα κατάλληλα αναλώσιμα υλικά, να γίνουν μαζικά τεστ κ.ά.) ήταν όχι απλά αναγκαίες αλλά και επιτακτικές για την ασφαλή και δια ζώσης λειτουργία των σχολείων.

Η κυβερνητική πολιτική είναι ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ.

Στην αρχή μας έλεγαν ότι λόγω δημοσιονομικού κόστους δεν μπορούσαν να εφαρμοστούν οι διεκδικήσεις μας. Στη συνέχεια προσπάθησαν να διαδώσουν αντιεπιστημονικές αντιλήψεις, ότι τάχα στα σχολεία δε μεταδίδεται ο κορωνοϊός.

Οι δηλώσεις πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, του Υφυπουργού Πολιτικής Προστασίας ότι, σύμφωνα με εκθέσεις του ΕΟΔΥ, η διάδοση στα σχολεία δεν είναι μεγάλη, θα μείνει στην Ιστορία ως μνημείο εξαπάτησης. Χωρίς ίχνος ντροπής, συνέχισαν την ίδια προπαγάνδα ακόμα και όταν τμήματα και σχολεία έκλειναν το ένα πίσω από το άλλο λόγω κρουσμάτων. Δε δίστασαν να στοχοποιήσουν τους μαθητές, που διεκδικούσαν το αυτονόητο δικαίωμά τους να πηγαίνουν με ασφάλεια στο σχολείο, προκειμένου να υποστηρίξουν το αφήγημά τους. Αντί να ασχοληθούν με το πώς θα ανοίξουν έστω μία αίθουσα από τις εκατοντάδες κλειστές που υπάρχουν στα σχολεία, προκειμένου να μειωθεί ο αριθμός μαθητών ανά τάξη, εξάντλησαν το κυβερνητικό τους «έργο» στην καταστολή των μαθητικών κινητοποιήσεων, αλλά και στην οργάνωση ηλεκτρονικών εκλογών – παρωδία.  

Η απόφαση της κυβέρνησης να κλείσουν τα Γυμνάσια και τα Λύκεια και μείνουν εντελώς απροστάτευτα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία είναι ομολογία ενοχής, αναδεικνύει τις τεράστιες ευθύνες της. Χωρίς καν να μπει στη διαδικασία να εξετάσει την ικανοποίηση οποιουδήποτε αιτήματος, χωρίς να μπει καν στη διαδικασία να συζητήσει τη δυνατότητα εκ περιτροπής λειτουργίας των σχολείων ή ακόμα και τη λειτουργία σε βάρδιες, προχωρά στο κλείσιμο. Αποδεικνύεται ότι δε δίνει δεκάρα για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, ότι όλα υποτάσσονται στις ανάγκες της οικονομίας και του κέρδους.

Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η κυβέρνηση αποφάσισε την πραγματοποίηση τηλεεκπαίδευσης για τις επόμενες εβδομάδες χωρίς να έχει διασφαλίσει την πρόσβαση σε αυτή για όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. Όλοι θυμόμαστε τον τραγέλαφο με τα δήθεν τάμπλετ, που ποτέ δεν ήρθαν στα σχολεία την περασμένη άνοιξη. 

Την ίδια στιγμή, το ίδιο το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο ανακοίνωσε ότι μόνο μια (1) τηλεδιάσκεψη (webex) με ταχύτητα 24Mbps (η συνηθισμένη ταχύτητα που έχει ένα νοικοκυριό, αλλά και το 29% των σχολείων) μπορεί να υποστηριχθεί. Χιλιάδες οικογένειες (με 2 παιδιά ή και εργαζόμενους που δουλεύουν με τηλεργασία) θα αποκλειστούν από την διαδικασία της εξ αποστάσεως, ενώ ακόμα και τα ίδια τα σχολεία (στα οποία προσέρχονται εθελοντικά πολλοί συνάδελφοι και κάνουν ό, τι μπορούν να στηρίξουν από εκεί τους μαθητές τους) δεν μπορούν να υποστηρίξουν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε πολλαπλά τμήματα (π.χ. 3ο Γυμνάσιο Περάματος, που είχαν καταφέρει να πραγματοποιήσουν μέχρι 11/11 μόλις 3 διδακτικές ώρες).

Το φιάσκο της 1ης μέρας του lockdown (και τα πολλά προβλήματα όλη την 1η εβδομάδα) για Γυμνάσια και Λύκεια αποτελεί απόδειξη ότι η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας ακολουθεί απλά και μόνο μια επικοινωνιακή πολιτική, μπουκώνοντας με χρήμα τους επιχειρηματικούς ομίλους και δεν επιλύει κανένα ουσιαστικό πρόβλημα στην εκπαίδευση αλλά και στην υγεία.

Ο ρόλος του σχολείου, της εκπαίδευσης είναι πολυδιάστατος: γνωστικός, διαπαιδαγωγητικός,  κοινωνικός, μορφωτικός, καλλιέργεια ομαδικότητας, χαρακτήρα, αξιών κ.ά. Τίποτα απ’ αυτά δεν αναπτύσσονται χωρίς τον αναντικατάστατο δεσμό εκπαιδευτικού-μαθητή, την ύπαρξη σχολικής κοινότητας και της αλληλεπίδρασής της με την κοινωνία. Η δια ζώσης, κανονική εκπαιδευτική διαδικασία είναι αναντικατάστατη!

Απαιτούμε τώρα από την κυβέρνηση να πάρει όλα εκείνα τα μέτρα, προκειμένου να διασφαλίσει την ομαλή λειτουργία των σχολείων, αφού από ό, τι φαίνεται η κατάσταση σε σχέση με την πανδημία δεν πρόκειται να εξομαλυνθεί τους επόμενους μήνες.

Όλοι οι εκπαιδευτικοί θα σταθούμε για μια ακόμα φορά δίπλα στους μαθητές μας «με όλα τα μέσα!» Όπως το κάναμε και την Άνοιξη, έτσι και τώρα δε θα αφήσουμε κανένα παιδί πίσω, θα σταθούμε δίπλα του, θα αγωνιστούμε ενάντια στην κυβέρνηση, που δε παίρνει κανένα μέτρο για την ουσιαστική μορφωτική στήριξη των παιδιών.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων κάθε σχολείου έχει τη δυνατότητα, με υπεύθυνο και παιδαγωγικά τεκμηριωμένο τρόπο, να προγραμματίσει (αξιοποιώντας όλα τα μέσα) τον τρόπο διατήρησης της επαφής με τους μαθητές σε περιπτώσεις αναστολής λειτουργίας τμημάτων και σχολικών μονάδων. Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν και είναι οι μόνοι κατάλληλοι να επιλέξουν με ποιο τρόπο μπορεί αυτό να γίνει (σύγχρονα, ασύγχρονα, επιλογή άλλου τρόπου ή πλατφόρμας κλπ).

Υπάρχουν πολλές ιδιαιτερότητες και διαφορές από μάθημα σε μάθημα, από αντικείμενο σε αντικείμενο. Πώς μπορεί για παράδειγμα να γίνει διδασκαλία μέσω webex εργαστηριακών μαθημάτων στα ΕΠΑΛ, την ώρα που το Υπουργείο δεν έχει πάρει κανένα ουσιαστικό μέτρο για τη δημιουργία σχετικού ψηφιακού υλικού-κατάλληλου λογισμικού κλπ; Ποιον κοροϊδεύουν; Το βάρος πέφτει αποκλειστικά στις πλάτες των εκπαιδευτικών.

Για το λόγο αυτό, δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή η υποχρεωτική επιβολή ανεφάρμοστων και εκτός τόπου και χρόνου υποχρεωτικών ωρολογίων προγραμμάτων αποκλειστικά σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, η καταχώριση απουσιών στους μαθητές που δεν συμμετέχουν στην ΕξΑΕ (πολλοί μαθητές μας στον Πειραιά αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα, π.χ. 22 μαθητές στο 2ο Γυμνάσιο Καλλίπολης δήλωσαν ότι δεν έχουν τον κατάλληλο εξοπλισμό, αντίστοιχα και στο Γυμνάσιο Νέου Φαλήρου), αλλά και το προχώρημα της ύλης χωρίς να διδαχτεί μέσα στην σχολική τάξη. Δε θα γίνει αποδεκτή καμία πίεση και κανένας αυταρχισμός της διοίκησης απέναντι σε συναδέλφους που δίνουν τη μάχη μέσα σε αντίξοες συνθήκες χωρίς καμία στήριξη. Η ΕΛΜΕ στηρίζει και καλύπτει τους συναδέλφους.

Η κυβέρνηση οφείλει εδώ και τώρα να ικανοποιήσει τις δίκαιες διεκδικήσεις μας!
Να σταματήσει την εγκληματική αδιαφορία για την υγεία, τη μόρφωση και της ζωή του λαού!

  • Δωρεάν μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές με ευθύνη της κυβέρνησης. Ενίσχυση των κρατικών δομών για την ιχνηλάτηση των κρουσμάτων. Να μη φορτώνεται αυτή η διαδικασία στους εκπαιδευτικούς.
  • Αραίωση των μαθητών μέσα στις τάξεις. Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, ώστε να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός των μαθητών μέσα στις τάξεις - 15 μαθητές ανά τμήμα. Εδώ και τώρα αξιοποίηση όλων των υποδομών που πληρούν τις προϋποθέσεις να φιλοξενήσουν τάξεις.
  • Επιπλέον δρομολόγια για όλους τους μαθητές που μεταφέρονται με ΜΜΜ. Λήψη όλων των μέτρων ασφαλείας. 50% πληρότητα στα σχολικά λεωφορεία ή στα ΜΜΕ που μεταφέρουν μαθητές από και προς το σχολείο.
  • Ενίσχυση του προσωπικού καθαριότητας προκειμένου τα σχολεία να καθαρίζονται σε όλη τη διάρκεια της λειτουργίας τους.
  • Επιπλέον μέτρα για το αερισμό των αιθουσών. Λιγότερος χρόνος παραμονής στις τάξεις. Αύξηση του χρόνου διαλείμματος. Η εφαρμογή των πρωτοκόλλων να εξασφαλίζει την ουσιαστική προστασία από την εξάπλωση του ιού. Είναι υποκριτικό να κλείνει ένα τμήμα μόνο, όταν εκπαιδευτικοί διδάσκουν μέχρι και σε πέντε διαφορετικά σχολεία.
  • Ειδική μέριμνα για τους εκπαιδευτικούς που μετακινούνται. Εξαίρεση από τα μέτρα περιορισμού επιβατών στα Ι.Χ. αλλά και από τους περιορισμούς στη μετακίνηση από νομό σε νομό. Ελεύθερη διέλευση σε διόδια και πορθμεία.
  • Πρόσληψη του αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού με μόνιμη σχέση εργασίας. Κάλυψη όλων κενών. Εξίσωση όλων των αδειών μονίμων και αναπληρωτών!
  • Άδειες στους συναδέλφους που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, χωρίς τους περιορισμούς που βάζει η υπουργική απόφαση.
  • Επίταξη του ιδιωτικού τομέα υγείας. Τοποθέτηση του αναγκαίου νοσηλευτικού προσωπικού, παιδίατροι συνδεδεμένοι με τα σχολεία. Δωρεάν και άμεση πρόσβαση όλων των μαθητών σε όλες τις δημόσιες δομές υγείας (Κέντρα Υγείας, Νοσοκομεία κ.τ.λ.), ώστε να εξασφαλίζονται όλα τα απαραίτητα ιατρικά πιστοποιητικά.

Ειδικά για τα σχολεία που κλείνουν:

  • Το Υπουργείο άμεσα να δώσει τη δυνατότητα και ασύγχρονης Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης.
  • Μείωση – προσαρμογή της ύλης για όλες τις τάξεις που κλείνουν και ειδικά για τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα. Εκεί που αναγκαστικά προχωρήσει η ύλη λόγω παράτασης της καραντίνας, πρέπει να επαναδιδαχθεί μέσα στην τάξη, όταν θα ανοίξουν τα σχολεία.
  • Να παρθούν ειδικά μέτρα για τους μαθητές της Γ’ ΓΕΛ
  • Μη προσμέτρηση των απουσιών των μαθητών. Ειδική μέριμνα για δια ζώσης κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών που θα δημιουργηθούν (ενισχυτική διδασκαλία, φροντιστηριακά μαθήματα κ.τ.λ.)
  • Να εξασφαλιστεί η κάλυψη, με ευθύνη και δαπάνη του κράτους, του αναγκαίου τεχνολογικού εξοπλισμού για τους μαθητές και εκπαιδευτικούς. Δωρεάν τάμπλετ και ηλεκτρονικούς υπολογιστές, δωρεάν σύνδεση γρήγορου internet. Αναβάθμιση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, ώστε να καλύπτει όλες τις ανάγκες των Δημόσιων Σχολείων.

Δε θα επιτρέψουμε σε κανένα να παίξει με την υγεία μας ή με την υγεία και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας. Το επόμενο διάστημα δίνουμε τη μάχη στα σωματεία μας, προκειμένου να επιβάλουμε την ικανοποίηση των αιτημάτων μας. Οι κινητοποιήσεις του προηγούμενου διαστήματος μάς έδειξαν τον δρόμο. Μαζί εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς συντονίζουμε τη δράση μας, μέσα από πολύμορφες κινητοποιήσεις. Δεν είμαστε μόνοι μας! Με τα ίδια αιτήματα απήργησαν και βγήκαν στο δρόμο χιλιάδες Γάλλοι εκπαιδευτικοί στις 10/11!

  • Οργανώνουμε την πανεργατική απεργία στις 26 Νοεμβρίου ενάντια στις αντεργατικές ανατροπές του αιώνα που ετοιμάζει η κυβέρνηση.

ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΦΟΡΑ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΥ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ
ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΣΑ!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

THEODOROPOYLOS
Γιατί τον πνευματώδη κ. Τάκη Θεοδωρόπουλο τον εξοργίζουν οι δάσκαλοι που κάλεσαν την κόρη του Τσε Γκεβάρα
Η αλήθεια όμως είναι ότι η Αλέιδα Γκεβάρα μίλησε για τα παιδικά της χρόνια, αλλά και τα νεανικά του πατέρα της, περιέγραψε με συγκίνηση στους μαθητές...
Γιατί τον πνευματώδη κ. Τάκη Θεοδωρόπουλο τον εξοργίζουν οι δάσκαλοι που κάλεσαν την κόρη του Τσε Γκεβάρα