Β΄ΕΛΜΕ Αθήνας: Να αποσυρθεί το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο - Όλοι στο αυριανό συλλαλητήριο
Ανακοίνωση

ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ

ΤΕΤΑΡΤΗ 13/5 ΣΤΙΣ 13.00 ΣΤΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ

Βγαίνουμε ξανά στους δρόμους εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς, φοιτητές

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΩΡΑ

  • Να αποσυρθεί το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο
  • Να καταργηθεί  η απαράδεκτη τροπολογία για ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος
  • Να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων
  • Μαζικούς διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών!
  • Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη!
  • Δημόσιο δωρεάν σχολείο για όλους χωρίς αποκλεισμούς!

Ανακοίνωση για το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο

ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΩΡΑ ΤΟ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ!

ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΩΡΑ Η ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ!

ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟ,

ΤΑ ΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Η κυβέρνηση της ΝΔ, έφερε για διαβούλευση με σκοπό να  ψηφιστεί άμεσα, ένα αντιδραστικό αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο εν μέσω πανδημίας, μέσα σε συνθήκες κοινωνικού εγκλεισμού,  με κλειστά σχολεία, χωρίς τη δυνατότητα  να γίνουν ενημερώσεις, μαζικές Γενικές Συνελεύσεις, απεργίες και μαζικές συγκεντρώσεις. Αυτή η επιλογή αποτελεί μια πράξη κατάφωρα αντιδημοκρατική και μαρτυρά τη βούληση της κυβέρνησης να εκμεταλλευτεί για άλλη μια φορά την πανδημία για να επιβάλει ακραία αντιδραστικά μέτρα.

Τώρα ανοίγει τα σχολεία χωρίς να έχει λάβει τα στοιχειώδη απαραίτητα μέτρα προστασίας μαθητών και εκπαιδευτικών, και εξυφαίνει  σχεδιασμούς για τη δημιουργία Οργουελιανού περιβάλλοντος με  τη μετατροπή της διδασκαλίας σε reality, ακυρώνοντας το περιεχόμενο της, καταπατώντας βάναυσα τα  δικαιώματα μαθητών και εκπαιδευτικών. Θεσμοθετεί με αιφνιδιαστική τροπολογία την ζωντανή και την εξ αποστάσεως μετάδοση του μαθήματος.

Το ίδιο το περιεχόμενο του νομοσχεδίου όχι μόνο δεν προσπαθεί να λύσει κανένα από τα σοβαρά προβλήματα της εκπαίδευσης,  αλλά αντίθετα, κινείται στην γραμμή όλων των προηγούμενων αντιεκπαιδευτικών πολιτικών και των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων, που είναι διαχρονικοί στόχοι της Ε.Ε, του ΟΟΣΑ και του ΣΕΒ για την εκπαίδευση. Επιδιώκει να πλήξει καίρια τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα μαθητών και εκπαιδευτικών, διευρύνει τους ταξικούς αποκλεισμούς  για τα παιδιά των φτωχών και λαϊκών οικογενειών, αλλά και γενικότερα επιφέρει ένα τεράστιο πλήγμα στο δημόσιο σχολείο. 

Στο νομοσχέδιο μεταξύ άλλων:

  • Διατηρεί το Λύκειο – εξεταστικό κέντρο του Γαβρόγλου, το ενισχύει και προχωράει σε ακόμα πιο βαθιές και αντιδραστικές αλλαγές. Προβλέπει επιστροφή της τράπεζας θεμάτων χωρίς αναφορά στον τρόπο υλοποίησης και εφαρμογής της, που αφήνεται σε μελλοντικές υπουργικές αποφάσεις. Η Τράπεζα θεμάτων σε συνδυασμό με τον τρόπο προαγωγής όπως εφαρμόστηκαν το 2013-2014 πολλαπλασίασε κατακόρυφα τη σχολική αποτυχία (εξαπλασιασμός των μετεξεταστέων, από 4% σε 24%), την καταφυγή στην παραπαιδεία και την πίεση στους/στις εκπαιδευτικούς να προχωρήσουν στο εναγώνιο κυνήγι της ύλης σε βάρος του παιδαγωγικού έργου. Η εφαρμογή της σημαίνει έναν εξεταστικό μαραθώνιο στα Λύκεια ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, αφήνοντας εκτός εκπαίδευσης τους μαθητές που δεν έχουν  το επαρκές οικονομικό υπόβαθρο να ανταπεξέλθουν. Ταυτόχρονα, επαναφέρει τις Ομάδες Προσανατολισμού στη Β΄ Λυκείου εμπεδώνει δηλαδή ένα Λύκειο αποστεωμένο από τη Γενική Παιδεία και οδηγεί σε πρώιμη επαγγελματική επιλογή από τη Β΄ τάξη.

Αυξάνει τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στο Λύκειo, αλλά και στο Γυμνάσιο. Αυξάνει τη βάση για την προαγωγή και απόλυση των μαθητών σε Γυμνάσια και ΓΕΛ.

  • Θέτει ηλικιακό περιορισμό για την εγγραφή μαθητών στα ημερήσια και ημερήσια απογευματινά ΕΠΑΛ τα 17 έτη - το μοναδικά μέτρο μαζί με την Τράπεζα θεμάτων για την τεχνική εκπαίδευση -αφού άλλωστε αναμένεται νομοσχέδιο, ειδικά για την Επαγγελματική Εκπαίδευση- με απαράδεκτο και εντελώς σαθρό επιχείρημα,  τον περιορισμό των παραβατικών συμπεριφορών. Το μέτρο καταργεί το δικαίωμα χιλιάδων μαθητών άνω των 17 ή των  αποφοίτων ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ που επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους, επιλέγοντας τομέα η ειδικότητα στο ΕΠΑΛ, σπρώχνοντάς τους στην κατάρτιση, σε ΔΙΕΚ, ΙΙΕΚ, ΚΕΚ κ.ά. Δεδομένου ότι το 1/3 περίπου των φοιτούντων στα ΕΠΑΛ είναι ενήλικοι, η απαράδεκτη αυτή ρύθμιση θα οδηγήσει στην κατάργηση χιλιάδων τμημάτων ΕΠΑΛ ανά τη χώρα, θα επιφέρει άμεσα συγχωνεύσεις  ή και καταργήσεις επαγγελματικών λυκείων με τραγικές συνέπειες για τη μόρφωση των μαθητών και το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε αυτά, αφού θα χαθούν χιλιάδες οργανικές θέσεις.  
  • Μετά την εφαρμογή του απαράδεκτου προσοντολόγιου για τους διορισμούς τόσο μονίμων όσο και αναπληρωτών, που ψηφίστηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση, τώρα έρχεται η αύξηση των ποινών αποκλεισμού από τους πίνακες για τους αναπληρωτές που δεν αναλαμβάνουν προϋπηρεσία ή παραιτούνται στα  δύο ή και στα τρία έτη ακόμα και αν προσλαμβάνονται στα μέσα ή στο τέλος της χρονιάς. Αντί να νομοθετούνται κίνητρα και ουσιαστικά μέτρα στήριξης της διαβίωσης των αναπληρωτών εκτός του τόπου μόνιμης κατοικίας τους, αντί να γίνουν οι μόνιμοι μαζικοί διορισμοί που τόσο είναι αναγκαίοι τόσο στην ειδική όσο και στη γενική εκπαίδευση νομοθετούνται τιμωρίες για τους αναπληρωτές. Την ίδια ώρα η διάταξη για την «κατά προτεραιότητα κάλυψη των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων» ομολογεί με τον πιο επίσημο τρόπο πως το κράτος και το Υπουργείο Παιδείας θα αφήνει ακάλυπτα χιλιάδες κενά σε όλες τις υπόλοιπες τάξεις και τις ειδικότητες.
  • Προβλέπει την αναγραφή της διαγωγής στα απολυτήρια, ένα τελείως αναχρονιστικό μέτρο που επανέρχεται και οδηγεί στο  στιγματισμό των μαθητών για όλη τη ζωή τους. Λειτουργία εσωτερικού κανονισμού που θα πρέπει να εγκρίνεται από τον συντονιστή παιδαγωγικής ευθύνης της σχολικής μονάδας, καθώς και από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης, ενώ με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων και μετά από εισήγηση του Ι.Ε.Π. μπορεί να εκδίδεται πρότυπος κανονισμός λειτουργίας των σχολικών μονάδων.
  • Εισάγει το θεσμό του «εκπαιδευτικού εμπιστοσύνης», υποβαθμίζοντας τη σοβαρότατη ανάγκη της κοινωνικής, παιδαγωγικής, ψυχολογικής στήριξης των μαθητών, που απαιτεί την πρόσληψη και παρουσία του απαραίτητου επιστημονικού προσωπικού σε όλες τις σχολικές μονάδες. Είναι σίγουρο ότι το πρόβλημα θα ενταθεί αν εφαρμοστούν τα νέα μέτρα, γιατί όσο πιο ανταγωνιστικό και δύσκολο είναι ένα εκπαιδευτικό σύστημα, τόσο πιο πολύ αυξάνονται οι απορριπτικές τάσεις και τα φαινόμενα σχολικού εκφοβισμού. Δεν λαμβάνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο για την ενίσχυση των απαραίτητων υποστηρικτικών δομών του σχολείου, για τη στελέχωσή τους με το αντίστοιχο προσωπικό (κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι κλπ) και  η ευθύνη, μεταφέρεται για μια ακόμα φορά στις πλάτες των εκπαιδευτικών.
  • Σαν «όαση» σε μια δημόσια εκπαίδευση μαστιζόμενη από υποχρηματοδότηση και αποστερημένη από πολιτικές ενίσχυσής της, προβάλλεται η «Αριστεία» των Προτύπων σχολείων, που οδηγεί στην ακόμα μεγαλύτερη διαφοροποίηση στην εκπαίδευση. Η κυβέρνηση προωθεί τη λεγόμενη «Αριστεία» σε αντίθεση με την αναγκαιότητα της εποχής μας, που είναι η ενιαία, καθολική, δημόσια και δωρεάν παιδεία. Το αντιδραστικό πλαίσιο λειτουργίας που θεσμοθετείται θα διαχυθεί συνολικά στην Εκπαίδευση και θα λειτουργήσει «πειραματικά» για την εφαρμογή της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και της σχολικής μονάδας.
  • Υποβαθμίζει το μάθημα της κοινωνιολογίας και το αφαιρεί από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Η κοινωνιολογία είναι ένα μάθημα που ανοίγει ορίζοντες για τη συζήτηση και την κατανόηση των κοινωνικών φαινομένων και την ανάπτυξη της κοινωνικής συνείδησης των μαθητών.
  • Προχωρά στη  «σχολειοποίηση» του Νηπιαγωγείου και τον κατακερματισμό της γνώσης με την κατάτμηση σε διακριτά διδακτικά αντικείμενα  και την εισαγωγή των λεγόμενων «εργαστηρίων δεξιοτήτων».  Οδηγεί από την τρυφερή ηλικία των νηπίων, στην απαξίωση της γενικής μόρφωσης και την αντικατάστασή της με τη διδασκαλία “δεξιοτήτων” και μάλιστα με συγκεκριμένα ιδεολογικο-πολιτικά φορτία, προσαρμοσμένα στις ανάγκες της αγοράς, όπως η επιχειρηματικότητα και ο εθελοντισμός, που δε σχετίζονται με τις πραγματικές κοινωνικές και μορφωτικές ανάγκες.
  •  Αντί για μείωση προβλέπει την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα σε νηπιαγωγεία και δημοτικά με αποτέλεσμα, την υποβάθμιση της διδασκαλίας, και τη μείωση των εκπαιδευτικών αναγκών, μέτρο που θα μειώσει τους μόνιμους διορισμούς και τις προσλήψεις αναπληρωτών, θα οδηγήσει σε συρρίκνωση και κλείσιμο σχολικών μονάδων.
  • Προχωράει στην  ίδρυση ξενόγλωσσων προπτυχιακών τμημάτων με δίδακτρα που είναι προπομπός της παραπέρα  ιδιωτικοποίησης των ΑΕΙ και σε περιορισμό των μετεγγραφών, αντί για την αύξηση των μετεγγραφών με κοινωνικά κριτήρια.
  • Προβλέπει αξιολόγηση της σχολικής μονάδας κατά την οποία δημοσιεύονται οι φορμαρισμένες εκθέσεις στην ιστοσελίδα του σχολείου και την ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή του ΙΕΠ, προς «αξιοποίησή» τους από την Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. «με εστίαση κυρίως στις εκθέσεις εξωτερικής αξιολόγησης». Και όλα αυτά χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και οι ανάγκες του κάθε σχολείου και του μαθητικού δυναμικού του, χωρίς να λαμβάνεται οποιαδήποτε μέριμνα για αναβάθμιση του τεχνολογικού εξοπλισμού και των υλικοτεχνικών υποδομών των σχολείων, χωρίς να υπάρχουν οι εγγυήσεις για έγκαιρες προσλήψεις αναπληρωτών και μαζικούς διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών. Η Αξιολόγηση αποτελεί στυγνό μέτρο άρσης των εργασιακών και δημοκρατικών κατακτήσεων, μετατρέπει το σχολείο σε μονάδα με μετρήσιμα κριτήρια «απόδοσης», δηλαδή επίδοσης των μαθητών στις εξετάσεις και προσαρμογής των εκπαιδευτικών στις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις. Στόχος είναι η δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, η κατηγοριοποίηση, η σύνδεση της χρηματοδότησης με την αξιολόγηση, όπως θεσμοθετήθηκε για τα ΑΕΙ, το σπάσιμο του ενιαίου του αναλυτικού προγράμματος, το κλείσιμο σχολείων, η ενίσχυση του σχολείου της αγοράς και η αποτροπή της μαζικής εκπαίδευσης.
  • Προβλέπει ατομική αξιολόγηση που εισάγεται από το Σεπτέμβρη του 20 με ΠΔ και εφαρμόζεται από τον Σεπτέμβρη του 21, που θα συνδεθεί με την επαγγελματική εξέλιξη των εκπαιδευτικών. Η κίνηση αυτή στόχο έχει την ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών για τα προβλήματα της εκπαίδευσης που βαραίνουν όχι τους εκπαιδευτικούς, αλλά τις πολιτικές όλων των κυβερνήσεων που έχουν ασκηθεί στην εκπαίδευση και όλα αυτά τα χρόνια εκπορεύονται από Ε.Ε, ΔΝΤ, ΟΟΣΑ. Η ατομική αξιολόγηση κατηγοριοποιεί τους εκπαιδευτικούς, σπάει τη συλλογικότητα, επιδιώκει την υποταγή και οδηγεί στην μισθολογική εξατομίκευση, αλλά και στις απολύσεις.

Ούτε ένα μέτρο δεν υπάρχει με παιδαγωγικό πρόσημο, ούτε ένα μέτρο που να δείχνει ότι το υπουργείο και η κυβέρνηση αφουγκράζονται τις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών και της κοινωνίας, και μάλιστα σε μια εποχή πολύ δύσκολη που όλοι δοκιμαζόμαστε από την πανδημία και τις συνέπειές της σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο. Όλα τα μέτρα οδηγούν με βεβαιότητα στην υπονόμευση του δημόσιου σχολείου, τον αποκλεισμό ολόκληρων κοινωνικών ομάδων και την κατηγοριοποίηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών.

Οι μαθητές και οι οικογένειές τους είναι οι πρώτοι που πλήττονται με την αύξηση του ανταγωνισμού και την αύξηση της παραπαιδείας, στρεφόμενοι σε μια εκπαίδευση δεξιοτήτων και όχι μόρφωσης, με ακόμα μεγαλύτερη ψυχολογική και οικονομική επιβάρυνση. Είναι δεδομένο ότι η μορφωτική απόρριψη των μαθητών που προωθεί το νομοσχέδιο είναι άρρηκτα δεμένη με την εργασιακή απόρριψη των εκπαιδευτικών.

Απορρίπτουμε το περιεχόμενο του νομοσχεδίου ως απαράδεκτο και απαιτούμε την απόσυρσή του. Καταγγέλλουμε την ίδια την επιλογή της κατάθεσής του εν μέσω πανδημίας ως βαθιά αντιδημοκρατική.

Ο μόνος δρόμος είναι η ενεργοποίηση και η ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ, η συλλογική πάλη, η ενότητα και πίστη στους μαζικούς και ανυποχώρητους αγώνες. Οι μαζικές σε σχέση με τις δυσκολίες της περιόδου κινητοποιήσεις με συμμετοχή εκπαιδευτικών, γονέων μαθητών και φοιτητών, που πραγματοποιούνται όλο αυτό το διάστημα -με προσοχή και τήρηση των απαιτούμενων μέτρων ασφαλείας- δείχνουν την αποφασιστικότητα της αγωνιζόμενης εκπαιδευτικής κοινότητας να μην επιτρέψει αυτό το αντιδραστικό κτύπημα στη δημόσια εκπαίδευση.

Προχωράμε μαζικά εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς εκπαιδευτικοί με παρεμβάσεις σε ΔΔΕ και ΠΔΕ, συλλαλητήρια, Γενικές συνελεύσεις, απεργιακά βήματα.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΩΡΑ ΤΟ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ!

ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΤΩΡΑ Η ΚΑΤΑΠΤΥΣΤΗ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ!

ΝΑ ΛΗΦΘΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΥΜΕ ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΩΔΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ, ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΙΣ ΜΑΣ!

ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΥΜΕ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥΣ!

ΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΟ ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ

ΤΕΤΑΡΤΗ 13/5, ΣΤΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ 13.00

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleio
Για αυθαιρεσία και υπονόμευση εργασιακών δικαιωμάτων καταγγέλλεται ο διευθυντής του 43ου Γυμνασίου Αθήνας
Ώρες διδασκαλίας είναι αυτές που παρέχονται εντός της τάξης και αν υπερβαίνουν το διδακτικό ωράριο κάθε εκπαιδευτικού, αμείβονται επιπλέον ως...
Για αυθαιρεσία και υπονόμευση εργασιακών δικαιωμάτων καταγγέλλεται ο διευθυντής του 43ου Γυμνασίου Αθήνας
forologia.jpg
Φορολογικές δηλώσεις 2024: Αντίστροφη μέτρηση για την υποβολή τους - Όλες οι αλλαγές
Ανοίγει το τελευταίο 10ήμερο του Απριλίου η πλατφόρμα για τις φορολογικές δηλώσεις - Οι δύο βασικές καινοτομίες
Φορολογικές δηλώσεις 2024: Αντίστροφη μέτρηση για την υποβολή τους - Όλες οι αλλαγές