Οι δρόμοι της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας συναντήθηκαν στη Λάρισα
Βασικός σκοπός του Συνεδρίου αποτέλεσε  η προώθηση  ενός γόνιμου και δημιουργικού διαλόγου και ευρύτερων προβληματισμών μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας, αναφορικά με την υιοθέτηση οποιασδήποτε μορφής εκπαιδευτικής καινοτομίας σχετικά με τη διδασκαλία και τη μάθηση σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.

Η κορυφαία εκπαιδευτική επιστημονική συνάντηση της Ελλάδας - αλλά και ένα από τα μεγαλύτερα εκπαιδευτικά συνέδρια παγκοσμίως με πάνω από 2.000 συνέδρους - ολοκλήρωσε τις εργασίες του με απόλυτη επιτυχία.  Το 5ο Διεθνές Συνέδριο για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας, γεγονός – σταθμός, πλέον, για τα εκπαιδευτικά δρώμενα της χώρας μας, διεξήχθη στη Λάρισα, στους υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (Τμήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων & Ψηφιακών Συστημάτων), από την Παρασκευή 11 έως την Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2019.

Την εκδήλωση παρακολούθησε & τίμησε με την παρουσία της η Γεν. Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων κ. Αν. Γκίκα, η οποία με το χαιρετισμό της κατέδειξε ότι το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων τιμά ιδιαίτερα και έμπρακτα την προσπάθεια των οργανωτών καθώς και την Εκπαιδευτική Καινοτομία, διότι, όπως ανακοίνωσε, πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων είναι η δημιουργία Κέντρων Εκπαιδευτικής Καινοτομίας σε Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία σε όλη τη χώρα.

Επίσης, χαιρετισμό απηύθυναν η Περιφερειακή Σύμβουλος Θεσσαλίας κ. Τ. Δόκου, ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του Δήμου Λαρισαίων κ. Δημ. Δεληγιάννης, ο Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής κ. Σωτ. Βούλγαρης, ο Ά Αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου κ. Δημήτρης Παπαλέξης, ο Πρόεδρος του Γενικού Τμήματος του Παν/μίου Θεσσαλίας κ. Ευθ. Προβίδας, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Θεσσαλίας κ. Γ. Δοδοντσάκης, ο Διευθυντής Β/θμιας Εκπαίδευσης Λάρισας κ. Ι. Καψάλης, η Αν. Διευθύντρια Α/θμιας Εκπαίδευσης κ. Σ. Παπαδοπούλου και άλλοι εκπρόσωποι επιστημονικών και συνδικαλιστικών φορέων.

Το Συνέδριο διοργάνωσε η Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (Ε.Ε.Π.Ε.Κ.) σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο. Θεσσαλίας, το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και το Σύλλογο Καθηγητών Αγγλικής Γλώσσας & Φιλολογίας Λάρισας, με συνδιοργανωτές την Περιφέρεια Θεσσαλίας και το Δήμο Λαρισαίων, ενώ τελούσε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Βασικός σκοπός του Συνεδρίου αποτέλεσε  η προώθηση  ενός γόνιμου και δημιουργικού διαλόγου και ευρύτερων προβληματισμών μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας, αναφορικά με την υιοθέτηση οποιασδήποτε μορφής εκπαιδευτικής καινοτομίας σχετικά με τη διδασκαλία και τη μάθηση σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.

Το πρόγραμμα του Συνεδρίου περιελάμβανε 19 προσκεκλημένες ομιλίες από ακαδημαϊκούς αναγνωρισμένης αξίας (Ευρωπαϊκών και Αμερικανικών πανεπιστημιακών ιδρυμάτων), καθώς επίσης και περισσότερες από 600 επίλεκτες εργασίες εκπαιδευτικών της Ελλάδας και άλλων χωρών, οι οποίες υποβλήθηκαν σε σύστημα τυφλής κρίσης από το σώμα των 750 περίπου κριτών αυξημένων προσόντων. Επιπλέον, δόθηκε η ευκαιρία στους συνέδρους να παρακολουθήσουν περισσότερα από 20 βιωματικά εργαστήρια, προκειμένου να εντρυφήσουν έμπρακτα σε καινοτόμες ιδέες, μεθόδους & πρακτικές διδασκαλίας.

Στις σημαντικότερες στιγμές του συνεδρίου συγκαταλέγεται η ομιλία του Ομ. Καθηγητή Γλωσσολογίας του ΕΚΠΑ κ. Γ. Μπαμπινιώτη, η οποία καθήλωσε το πολυπληθές ακροατήριο που κυριολεκτικά πλημμύρισε το κεντρικό αμφιθέατρο. Επίσης, τεράστιο ενδιαφέρον είχε και το στρογγυλό τραπέζι συζήτησης με θέμα «Εκπαίδευση και Ενεργός Πολίτης», που έλαβε χώρα το Σάββατο 12 Οκτωβρίου, και ώρα 17:30 – 19:00,  στο πλαίσιο της δράσης «Λάρισα – Η πόλη που μαθαίνει». Στην εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συζήτηση συμμετείχαν με εισηγήσεις τους εκλεκτοί προσκεκλημένοι όπως ο κ. Π. Γρηγορίου, Καθηγητής Παν/μίου Αιγαίου και Κάτοχος δύο ευρωπαϊκών εδρών Jean Monnet, ο κ. Στ. Περράκης, Ομ. Καθηγητής Παντείου Πανεπιστημίου, Κάτοχος Έδρας J. Monnet, Έδρας UNESCO, Πρέσβυς – Μόνιμος Αντιπρόσωπος της Ελλάδος στο Συμβούλιο της Ευρώπης και ο Δρ. Δημήτρης Δεληγιάννης (Αντιδήμαρχος Δήμου Λαρισαίων, Σύμβουλος-Καθηγητής του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου). Το συντονισμό της στρογγυλής τράπεζας διεκπεραίωσε με απόλυτη επιτυχία ο κ. Γ. Τράντας (Εκπαιδευτικός & Δημοσιογράφος).

Επίσης, καθηλωτική ήταν και η ομιλία του Αμερικανού συγγραφέα και πολυβραβευμένου εκπαιδευτικού Michael Soskil, της κ. Ελ. Ανδρέου, Καθηγήτριας του Παν/μίου Θεσσαλίας, της κ. Ελ. Γρίβα, Καθηγήτριας του Παν/μίου Δυτ, Μακεδονίας, του κ. Αθ. Μαλάμου, Καθηγητή του Μεσογειακού Πανεπιστημίου και του κ. Ευ. Σακκαλή, Κύριου Ερευνητή του ΙΤΕ Κρήτης.

Πολύ μεγάλο ενδιαφέρον επίσης είχε το στρογγυλό τραπέζι σχετικά με την Ανάπτυξη κοινωνικών, συναισθηματικών και ψυχολογικών δεξιοτήτων μέσα από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής στο Δημοτικό σχολείο, στο οποίο συμμετείχαν η κ. Ελ. Ζέτου, Καθηγήτρια Δ.Π.Θ., Φίλιππος Φιλίππου Καθηγητής Δ.Π.Θ., Μάγκου Αναστασία, Υπ. Δρ. Φ.Α., Κατσικαδέλης Μιχαήλ, Δρ. Φ.Α., Χρηστινίδης Γιώργος Δρ. Φ.Α.

Επίσης, δύο ακόμα στρογγυλά τραπέζια παρουσίασαν πολύ μεγάλο ενδαφέρον: πρόκειται για το Αυτισμός & Εκπαίδευση με Συντονιστή το Δρ. Βασίλειο Κωτούλα (Οργανωτικό Σ.Ε.Ε. ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας) στο οποίο συμμετείχαν: Μαρία Δροσινού Κορέα (Επ. καθηγήτρια Παν/μίου Πελοποννήσου), Νικόλαος Κυπαρισσός (Ν. 407 Τμ. Ειδικής Αγωγής Παν/μίου Θεσσαλίας), Ιωάννα Τσιούρη, Ψυχολόγος Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Λάρισας, Κωνσταντίνος Ντίνας (Σ.Ε.Ε. ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας), Χριστίνα Ιωάννου (Ψυχολόγος), καθώς και το στρογγυλό τραπέζι του ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας Συνεργατικές Διαδικασίες & Επιμόρφωση σύμφωνα με τις Νέες Δομές, στο οποίο προήδρευσε ο κ. Βασίλειος Κωτούλας (Οργανωτικός Σ.Ε.Ε. ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας) και συμμετείχαν οι εξής Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου του ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας: κ. Καπανιάρης Αλέξανδρος, κ. Καραγιώργου Αικατερίνη, κ. Μάτος Αναστάσιος, κ. Μπατσίλα Μαριάνθη, ο Μπότας Αθανάσιος, κ. Ξυνοπούλου Ελένη, κ. Παναγιώτου Κωνσταντίνος και κ. Παύλου Νικόλαος.

Tο συνέδριο παρακολούθησαν περισσότεροι από 2.000 εκπαιδευτικοί Προσχολικής, Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης, μέλη Δ.Ε.Π. των ΑΕΙ, ερευνητές της Εκπαίδευσης, εκπαιδευτές Ενηλίκων, προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί Φοιτητές, καθώς επίσης και στελέχη που υπηρετούν καθ’ οιονδήποτε τρόπο τη δημόσια, ιδιωτική, τυπική, άτυπη εκπαίδευση, κατάρτιση & δια βίου μάθηση, εν ενεργεία ή συνταξιούχοι.

Όλες οι εργασίες που παρουσιάστηκαν, περιλαμβάνονται στα επίσημα πρακτικά του Συνεδρίου (με ISBN/ISSN) που θα δημοσιευθούν σύντομα σε ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα, στο δικτυακό τόπο: https:// eepek.gr/  ενώ επιλεγμένα άρθρα από το συνέδριο (με βάση τη βαθμολογία των κριτών) θα δημοσιευτούν στο διεθνές επιστημονικό περιοδικό της ΕΕΠΕΚ International Journal of Educational Innovation.

Ο Πρόεδρος της Ε.Ε.Π.Ε.Κ  Δρ. Δημήτρης Κολοκοτρώνης μετά τη λήξη των εργασιών του Συνεδρίου δήλωσε την απόλυτη ικανοποίησή του σχετικά με την επίτευξη των στόχων του Συνεδρίου και επισήμανε τη σπουδαιότητα του μετασχηματισμού της Επιστημονικής Ένωσης για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας στη μεγαλύτερη και ταχέως αναπτυσσόμενη Ελληνική Κοινότητα Μάθησης.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency χωρίς προφορικά, χωρίς έκθεση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

παλαιστινη
Σε εξέλιξη η ολονύχτια διαμαρτυρία φοιτητών υπέρ της Παλαιστίνης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Εκατοντάδες φοιτητές έχουν στήσει ήδη αντίσκηνα στα Προπύλαια και στον Λευκό Πύργο
Σε εξέλιξη η ολονύχτια διαμαρτυρία φοιτητών υπέρ της Παλαιστίνης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
ΑΣΕΠ
3o Διεπιστημονικό Συνέδριο ΑΣΕΠ: Η διαμόρφωση της ταυτότητας εργοδότη στη Δημόσια Διοίκηση
Μπορεί το δημόσιο να γίνει ένας ελκυστικός εργοδότης; - Προκλήσεις και προκαταλήψεις
3o Διεπιστημονικό Συνέδριο ΑΣΕΠ: Η διαμόρφωση της ταυτότητας εργοδότη στη Δημόσια Διοίκηση