Κωνσταντίνος Βλάσης
Αντιπαράθεση στη Βουλή για τα κενά στην εκπαίδευση – Βλάσης και Καραμέρος σε σκληρή κόντρα για τις συγχωνεύσεις τμημάτων

«Εικοσιπέντε είναι ο ανώτατος αριθμός που βρίσκεται σε ένα Τμήμα. Να σας πω ότι είναι ένας αριθμός, το οποίον δεν το συναντάς μόνο στα δημόσια σχολεία, αλλά και σε όλα τα ιδιωτικά σχολεία, που στο κάτω κάτω υπάρχει κόσμος που πάει και πληρώνει.

Πάλι εικοσιπεντάρια Τμήματα υπάρχουν και εκεί. Άρα, δεν είναι κάτι το οποίο μειώνει την εκπαιδευτική διαδικασία. Νομίζω ότι και εσείς καταλαβαίνετε ότι πρέπει να υπάρχει η απαραίτητη ευελιξία και με βάση το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, να μπορούμε και εμείς να κινούμαστε».

Τη δήλωση αυτή έκανε στη Βουλή ο υφυπουργός Παιδείας Κώστας Βλάσης, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργου Καραμέρου, σχετικά με τα κενά και τις συγχωνεύσεις τμημάτων στη δημόσια εκπαίδευση.

«Καμία εμμονή, ούτε αιφνιδιασμοί στις μεταβολές τμημάτων»

Ο υφυπουργός υπογράμμισε ότι οι αλλαγές που πραγματοποιούνται στα σχολεία δεν γίνονται αυθαίρετα: «Κανείς δεν έχει κάποια εμμονή να κάνει μεταβολές σε ένα Τμήμα ή να αναπροσαρμόζει μετακινήσεις ή να μετακινεί μαθητές ή οτιδήποτε άλλο.

Είναι μια διαδικασία, η οποία ούτε αυθαίρετη είναι, ούτε αιφνιδιαστική, είναι μια διοικητική διαδικασία που προβλέπεται από το ισχύον νομικό πλαίσιο, το οποίο νομίζω ότι δεν μπορείτε να το αμφισβητήσετε. Εφαρμόζεται με γνώμονα τη λειτουργικότητα και την παιδαγωγική ισορροπία».

Ωστόσο, ο Κώστας Βλάσης απέφυγε να απαντήσει στο επίμονο ερώτημα του Γιώργου Καραμέρου σχετικά με το πόσοι εκπαιδευτικοί υπηρετούν αυτή τη στιγμή στη δημόσια εκπαίδευση, είτε ως μόνιμοι είτε ως αναπληρωτές.

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ επέμεινε επανειλημμένα, ζητώντας έναν συγκεκριμένο αριθμό.

«Έναν αριθμό θέλω, κύριε Υπουργέ. Έναν αριθμό!»

Απευθυνόμενος προς τον υφυπουργό, ο Γιώργος Καραμέρος τόνισε: «Υπάρχει, όμως, και το ζήτημα των αριθμών. Γνωρίζετε τον ακριβή αριθμό μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών; Γιατί παρακολουθούμε λίγο το site του Υπουργείου Παιδείας. Ανεβάζετε ανακοίνωση με τον αριθμό των μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών, το κατεβάζετε. Ανεβάζετε επίσημα στοιχεία, με ανακοίνωση διορθωμένα, τα αποσύρετε. Ξέρετε το πραγματικό μέγεθος του αριθμού των κενών; Ξέρετε τις πραγματικές ανάγκες;

Θέλω, λοιπόν, κύριε Υπουργέ, όχι να μου πείτε πόσους έχετε προσλάβει τα προηγούμενα χρόνια — γιατί δεν μας λέτε πόσοι συνταξιοδοτούνται ή πόσοι παραιτούνται — θέλω να μου πείτε έναν αριθμό. Έναν αριθμό! Θέλω να μου πείτε τον αριθμό τον συνολικό μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Παρακαλώ πολύ, ένας αριθμός μου αρκεί. Για να δούμε αν ξέρετε».

Αναλυτικά

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΛΑΣΗΣ (Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού):

Κύριε Πρόεδρε, κύριε Καραμέρο, απορώ με ποια ευκολία είπατε έναν αριθμό για τρεισήμισι χιλιάδες κενά, από πού προέκυψε όλος αυτός ο συγκεκριμένος αριθμός. Εγώ να σας πω το εξής: Ότι οι αριθμοί με τους οποίους μιλάμε και είναι σταθεροί, είναι αριθμοί τους οποίους κάθε χρόνο από το 2020 μέχρι σήμερα αντιπροσωπεύουν τους μόνιμους εκπαιδευτικούς που διορίζονται με την Κυβέρνησή μας, κάτι το οποίο δεν είχε κανένα προηγούμενο, κύριε Καραμέρο. Είναι η πρώτη φορά που υπάρχει μια κυβέρνηση με τέτοια μεθοδικότητα, που έρχεται και παίρνει μόνιμους εκπαιδευτικούς.

Μόλις φέτος διορίστηκαν κοντά στους δέκα χιλιάδες εκπαιδευτικούς, εννιά χιλιάδες οκτακόσιοι ενενήντα τρεις για την ακρίβεια. Αριθμός δεν είναι αυτός; Σύνολο από το 2020 μέχρι σήμερα, σαράντα οκτώ χιλιάδες πεντακόσιοι σαράντα οκτώ μόνιμοι εκπαιδευτικοί, κύριε Καραμέρο.

Και εγώ σας λέω και το εξής: Γνωρίζετε, φαντάζομαι, την εκπαίδευση, ή τουλάχιστον καταλαβαίνετε αρκετά, για να μπορούμε να μιλάμε μεταξύ μας τη γλώσσα της αλήθειας. Ξέρετε, ο χώρος της παιδείας είναι δυναμικός. Ο αριθμός των αναπληρωτών που έρχονται, έρχονται και καλύπτουν κενά στην πρώτη, στη δεύτερη, στην τρίτη φάση -η οποία θα είναι αύριο κιόλας με το καλό- με αποτέλεσμα πολλά από τα κενά στα οποία αναφέρεστε, να κλείσουν. Τα περισσότερα, θα έλεγα, αν όχι όλα.

Η κατάσταση είναι δυναμική και αυτό το γνωρίζετε. Και επειδή έχετε κάνει Κυβέρνηση παλαιότερα, γνωρίζετε πόσο δύσκολο είναι αυτό που έχουμε καταφέρει φέτος, να είμαστε τόσο γρήγοροι και στις μόνιμες προσλήψεις και στην πρώτη φάση των αναπληρωτών από το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτέμβρη και τη δεύτερη φάση των αναπληρωτών, από το τέλος Σεπτέμβρη, για να έρθουμε τώρα με την τρίτη φάση να έχουμε μαζέψει όλα τα κενά που έχουν υπάρξει ανά την Ελλάδα, που μας έδωσαν οι πρωτοβάθμιες και οι δευτεροβάθμιες εκπαιδεύσεις, για να έρθουμε αύριο και να κλείσουμε ακριβώς ό,τι κενά υπάρχουν.

Τώρα, όσον αφορά το κομμάτι των συγχωνεύσεων, γιατί εκεί ξεκίνησε η ερώτηση, αλλά δεν τη συνεχίσατε, θέλω να πω ότι κανείς δεν έχει κάποια εμμονή να κάνει μεταβολές σε ένα Τμήμα ή να αναπροσαρμόζει μετακινήσεις ή να μετακινεί μαθητές ή οτιδήποτε άλλο. Είναι μια διαδικασία, η οποία ούτε αυθαίρετη είναι, ούτε αιφνιδιαστική, είναι μια διοικητική διαδικασία που προβλέπεται από το ισχύον νομικό πλαίσιο, το οποίο νομίζω ότι δεν μπορείτε να το αμφισβητήσετε.

Εφαρμόζεται με γνώμονα τη λειτουργικότητα και την παιδαγωγική ισορροπία. Και επειδή αναφέρατε κάποια στιγμή ότι γίνονται τα Τμήματα εικοσιπεντάρια. Εικοσιπέντε είναι ο ανώτατος αριθμός που βρίσκεται σε ένα Τμήμα. Να σας πω ότι είναι ένας αριθμός, τον οποίον δεν το συναντάς μόνο στα δημόσια σχολεία, αλλά και σε όλα τα ιδιωτικά σχολεία, που στο κάτω κάτω υπάρχει κόσμος που πάει και πληρώνει. Πάλι εικοσιπεντάρια Τμήματα υπάρχουν και εκεί, κύριε Καραμέρο. Άρα, δεν είναι κάτι το οποίο μειώνει την εκπαιδευτική διαδικασία.

Νομίζω ότι και εσείς καταλαβαίνετε ότι πρέπει να υπάρχει η απαραίτητη ευελιξία και με βάση το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, να μπορούμε και εμείς να κινούμαστε.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος):

Ο κ. Καραμέρος έχει τον λόγο.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΜΕΡΟΣ:

Πρέπει να βάλετε, κύριε Υπουργέ, το βίντεο να ακούσετε τι είπατε πριν. Δηλαδή, τα ιδιωτικά σχολεία που λειτουργούν με γνώμονα την κερδοφορία, έχουν εικοσιπεντάρια Τμήματα, άρα και τα δημόσια μπορούν να είναι εικοσιπεντάρια.

Γιατί, ξέρετε κάτι, έγινε μια πολύ μεγάλη συζήτηση τις προηγούμενες δεκαπέντε μέρες, για το κλείσιμο των καταστημάτων των ΕΛΤΑ. Κλείσατε τα ΕΛΤΑ, κλείσατε τα Ειρηνοδικεία, περιορίζετε τα δρομολόγια στις μεταφορές, με την ανοχή σας υποβαθμίζεται η πρόσβαση των πολιτών σε διάφορες υπηρεσίες κλπ.

Όταν μιλάμε για σχολεία, όμως, δεν μπορείτε να βάζετε ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.

Θα σας πω για την Ανατολική Αττική:
Κλείσατε στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Ραφήνας μία τάξη της Β΄ δημοτικού.
Κλείσατε, στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Μαραθώνα, την Α΄ τάξη του δημοτικού.
Κλείσατε, στο Δημοτικό Σχολείο Ανθούσας, την ΣΤ΄ δημοτικού.
Κλείσατε, στο 23ο Δημοτικό Σχολείο Αχαρνών, τη Β΄ τάξη δημοτικού.

Και προσέξτε, υπήρχαν δύο τμήματα των δεκατριών μαθητών, έφυγε ένας μαθητής με μετεγγραφή, κι έγιναν είκοσι πέντε, παρότι πάρα πολλά από αυτά τα παιδιά έχουν διαγνώσεις που χρειάζονται παράλληλη στήριξη.

Κλείσατε, στο 6ο Δημοτικό Σχολείο Αχαρνών, την Γ΄ δημοτικού.
Κλείσατε, στο 2ο Νηπιαγωγείο Γλυκών Νερών, ένα από τα τρία τμήματα.

Και προσέξτε, συνολικά στην Ανατολική Αττική -γιατί έναν αριθμό, δεν μου είπατε, μου είπατε σαράντα οκτώ πεντακόσιοι σαράντα οκτώ- αυτοί είναι οι μόνιμοι και οι αναπληρωτές ή είναι δυναμικό; Όταν δεν ξέρετε -όχι εσείς προσωπικά- λέτε είναι δυναμικό.

Γιατί η ανακοίνωση που βγάλατε στο Υπουργείο, έλεγε τριάντα οκτώ, εκατόν πενήντα έξι και μετά το αποσύρατε. Δεν γνωρίζετε. Και δεν γνωρίζετε, ότι στην Ανατολική Αττική υπάρχει ένα οργανόγραμμα, κύριε Υπουργέ. Δεν είναι διοικητική διαδικασία, όπως την είπατε.

Δάσκαλοι, κενά ογδόντα, προσλήψεις είκοσι επτά.
Νηπιαγωγοί, εκατόν δεκαέξι κενά, προσλήψεις πενήντα τέσσερις.
Ειδική Αγωγή, τριακόσια εβδομήντα κενά, προσλήψεις εβδομήντα τέσσερις.
Νηπιαγωγοί για παράλληλη στήριξη, ενενήντα εννέα κενά, πενήντα δύο προσλήψεις.

Και μιλάμε ότι μέσα στα τμήματα υπάρχουν και παιδιά με αναπηρία και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και εσείς λέτε ότι «τι να κάνουμε, συμβαίνει αυτό, νόμιμο είναι, να κάνουμε όλα τα τμήματα εικοσιπεντάρια».

Αντί να προσλαμβάνουν εκπαιδευτικούς που περιμένουν χρόνια, να κάνουμε σύμπτυξη των τμημάτων. Αυτό είναι προβληματικό, θέλω να σας πω, κύριε Υπουργέ.

Δεν μας καλύπτει η απάντησή σας, δεν είναι σε θέση το Υπουργείο Παιδείας να απαντήσει με έναν απόλυτο αριθμό. Ποιος είναι τώρα -στο τέλος Οκτωβρίου- ο αριθμός μονίμων και αναπληρωτών; Δεν γνωρίζετε, ούτε τον αριθμό αυτών που απασχολεί το Υπουργείο Παιδείας, σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια.

Πολλώ δε μάλλον, δεν γνωρίζετε και δεν σας ενδιαφέρουν τα κενά. Μπαλώνετε τρύπες και αντιμετωπίζετε το σύστημα της εκπαίδευσης, με έναν τρόπο ο οποίος είναι δημοσιονομικού χαρακτήρα.

Περιμένω την απάντησή σας.
Σας ευχαριστώ!

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος):

Ο κύριος Υφυπουργός έχει τον λόγο.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΛΑΣΗΣ (Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού):

Κύριε Καραμέρο, σας άκουσα με πολλή προσοχή, αλλά δεν άκουσα ούτε μία περίπτωση -περίμενα να μου πείτε, έστω μία περίπτωση- ενός τμήματος, το οποίο να είχε πάνω από εικοσιπέντε μαθητές, να μου πείτε ότι εκεί έχετε υπερβεί τα όρια και είσαστε πάνω από εικοσιπέντε μαθητές.

Μου είπατε «γιατί πολλά τμήματα είναι στο όριο των εικοσιπέντε;». Δηλαδή, σε αυτό που λέει το ισχύον νομικό πλαίσιο. Ένα τμήμα: Εγώ περίμενα ένα τμήμα από όλη την Ελλάδα. Δεν μου είπατε ούτε ένα.

Σας είπα τον αριθμό των μόνιμων εκπαιδευτικών που διορίστηκαν σε αυτή την πενταετία -ακριβή αριθμό- και πάλι δεν είπατε κάτι. Μιλήσατε για τους αναπληρωτές καθηγητές και για τον αριθμό αυτών, που έχουν μπει σε δυο φάσεις, γιατί μιλάτε για κενά, αλλά τα κενά να ξέρετε είναι μία κατάσταση, τα οποία δημιουργούνται στην πορεία, ειδικά όταν ξεκινάει ένα έτος.

Μαζεύουμε τις πληροφορίες από τις κατά τόπους Πρωτοβάθμιες και Δευτεροβάθμιες Διευθύνσεις, για να μπορούμε να ξέρουμε τι προβλήματα έχουμε και πώς να τα αντιμετωπίσουμε.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 12/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Παιδική πορνογραφία
Πάτρα: Σήμερα στον ανακριτή ο κατηγορούμενος για παιδική πορνογραφία εκπαιδευτικός
Ο πατέρα μιας 15χρονης μαθήτριας, κατήγγειλε ότι ο καθηγητής στο ειδικό σχολείο όπου φοιτά η κόρη του, της παρουσίασε φωτογραφικό υλικό παιδικής...
Πάτρα: Σήμερα στον ανακριτή ο κατηγορούμενος για παιδική πορνογραφία εκπαιδευτικός
ζαχαρακη
Ζαχαράκη κατά Πελετίδη: Να απαντήσει αν θέλει το πρόγραμμα Γιαννάκου
«Θα πρέπει να μας το δηλώσει υπεύθυνα αν θέλει να συνεχίσει το πρόγραμμα Μαριέττα Γιαννάκου» δήλωσε η υπουργός Παιδείας στρεφόμενη κατά του Δήμαρχου...
Ζαχαράκη κατά Πελετίδη: Να απαντήσει αν θέλει το πρόγραμμα Γιαννάκου
σολειν
Πρωτεΐνη από… ούρα: Η νέα τροφή των αστροναυτών στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό
Η φινλανδική σκόνη Solein, που παράγεται από μικροοργανισμούς, αέρα και ουρία, θα δοκιμαστεί από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος ως πιθανή λύση...
Πρωτεΐνη από… ούρα: Η νέα τροφή των αστροναυτών στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό
Μαρία Κίτσου
Μαρία Κίτσου: «Αντιμετώπισα ένα θέμα με τα κιλά μου λόγω υγείας, έπεσε μια ανθρωποφαγία πάνω μου» (Video)
«Αντιμετώπισα ένα θέμα με τα κιλά μου λόγω υγείας, αλλά δυστυχώς έπεσε μια ανθρωποφαγία πάνω μου. Απορώ πώς μπορούν και το κάνουν»
Μαρία Κίτσου: «Αντιμετώπισα ένα θέμα με τα κιλά μου λόγω υγείας, έπεσε μια ανθρωποφαγία πάνω μου» (Video)