Αντιδράσεις εκπαιδευτικών: «Όχι στα 25άρια τμήματα – Όχι στις μετακινήσεις μαθητών»
Αναβρασμός στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση – Εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν «ασφυξία» στις τάξεις - Το ΔΣ του ΣΕΠΕ καλεί τους συλλόγους διδασκόντων Δημοτικών σχολείων και Νηπιαγωγείων Γενικής και Ειδικής Αγωγής να συγκεντρώσουν όλες τις περιπτώσεις συγχωνεύσεων και μετακινήσεων μαθητών

Έντονες αντιδράσεις προκαλεί στους κόλπους της εκπαιδευτικής κοινότητας το νέο κύμα συγχωνεύσεων σχολικών τμημάτων που βρίσκεται σε εξέλιξη, με βάση τη ρύθμιση που προβλέπει έως και 25 μαθητές ανά τάξη.

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πάτρας (ΣΕΠΕ) καταγγέλλει ότι η διαδικασία αυτή δεν λαμβάνει υπόψη ούτε τις παιδαγωγικές ανάγκες των παιδιών, ούτε τις πραγματικές συνθήκες των σχολικών μονάδων.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Συλλόγου, οι συγχωνεύσεις πραγματοποιούνται με μοναδικό κριτήριο την εξοικονόμηση πόρων, σε βάρος της ποιότητας της εκπαίδευσης. Χαρακτηρίζεται ως «αντιπαιδαγωγικός» ο νόμος που επιβάλλει τα 25άρια τμήματα, ενώ σημειώνεται ότι σε αρκετές περιπτώσεις γονείς λαμβάνουν ειδοποιήσεις για αναγκαστικές μετακινήσεις των παιδιών τους σε διαφορετικά σχολεία από αυτά στα οποία ανήκουν με βάση τη διεύθυνση κατοικίας τους.

Οι καταγγελίες που φτάνουν στον ΣΕΠΕ Πάτρας κάνουν λόγο για πλήρη αδιαφορία ως προς τις ιδιαιτερότητες κάθε τάξης, τις γνωματεύσεις μαθησιακών ή άλλων δυσκολιών, καθώς και τις κτιριακές προδιαγραφές των αιθουσών. Επισημαίνεται ότι σε ορισμένα σχολεία δεν πληρούνται ούτε οι στοιχειώδεις συνθήκες ασφάλειας, όπως η τήρηση του κανονισμού πυρασφάλειας.

«Σε ασφυκτικά γεμάτες τάξεις των 25 παιδιών, ιδίως στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού, καθίσταται εξαιρετικά δύσκολη η παροχή ουσιαστικής παιδαγωγικής στήριξης», σημειώνει ο ΣΕΠΕ, τονίζοντας ότι η κυβέρνηση αντιμετωπίζει τη μόρφωση ως κόστος.

Ο ΣΕΠΕ Πάτρας καλεί τους συλλόγους διδασκόντων Δημοτικών και Νηπιαγωγείων να καταγράψουν όλες τις περιπτώσεις συγχωνεύσεων, τμημάτων με 25 μαθητές ή αναγκαστικών μετακινήσεων μαθητών και να τις αποστείλουν στον Σύλλογο έως την Τετάρτη 18 Ιουνίου. Στόχος, η συλλογή επαρκών στοιχείων και η οργάνωση κοινής δράσης μαζί με Συλλόγους Γονέων.

Αιτήματα του Συλλόγου

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πάτρας θέτει τα εξής αιτήματα:

  • Να γίνουν δεκτά τα αιτήματα για κατατμήσεις τάξεων βάσει παιδαγωγικών κριτηρίων.

  • Άμεση ανάκληση των αποφάσεων συγχώνευσης και ακύρωση αναστολών κατάτμησης.

  • Διασφάλιση φοίτησης κάθε παιδιού στο σχολείο της γειτονιάς του.

  • Μαζικοί διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών με βάση τις πραγματικές ανάγκες.

  • Τμήματα 15 μαθητών στην Α΄ και Β΄ Δημοτικού και έως 20 στις μεγαλύτερες τάξεις.

  • Τμήματα έως 15 παιδιών στα Νηπιαγωγεία.

  • Πλήρης κάλυψη των αναγκών παράλληλης στήριξης για μαθητές με επίσημες διαγνώσεις.

Ο ΣΕΠΕ Πάτρας δηλώνει πως θα σταθεί απέναντι σε κάθε προσπάθεια υποβάθμισης της δημόσιας εκπαίδευσης, τονίζοντας πως «οι μορφωτικές ανάγκες των παιδιών δεν είναι κόστος».

Αναλυτικά η ανακοίνωση

«Όχι στις συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων που προωθεί η Κυβέρνηση!

Νέο κύμα μαζικών συγχωνεύσεων σχολικών τμημάτων επιχειρείται, αυτές τις μέρες, με βάση τον απαράδεκτο-αντιπαιδαγωγικό νόμο για 25άρια τμήματα και την αξιοποίηση των αλλαγών στις διαδικασίες εγγραφών των μαθητών της Α΄ Δημοτικού.

Συγχωνεύουν τις παιδαγωγικές ανάγκες των παιδιών μας γιατί η κυβέρνηση αντιλαμβάνεται τη μόρφωση ως κόστος!

Επιβάλλουν τη λειτουργία των σχολείων με 25 μαθητές σε κάθε τμήμα με αποκλειστικό γνώμονα την εξοικονόμηση χρημάτων.

Εκατοντάδες είναι οι περιπτώσεις γονέων μαθητών που υπέβαλαν αίτηση για την εγγραφή των παιδιών τους στην Α΄ τάξη του Δημοτικού σχολείου για τη νέα σχολική χρονιά, που λαμβάνουν αυτές τις ημέρες από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης (ανάλογες περιπτώσεις έχουν αναφερθεί από συναδέλφους και σε μέλη του ΔΣ του συλλόγου μας που αφορούν τη ΔΙΠΕ Αχαΐας), αποφάσεις για υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών, για αποκλεισμό παιδιών από το σχολείο στο οποίο ανήκουν με βάση τη διεύθυνση κατοικίας τους προκειμένου να υλοποιηθεί ένα αντιπαιδαγωγικό συμπτύξεων τμημάτων, ώστε να γίνουν κανόνας τα 25άρια τμήματα.

Σε αυτή την απαράδεκτη διαδικασία φυσικά δεν λαμβάνεται υπόψη, ούτε ο αριθμός των γνωματεύσεων μαθησιακών και άλλων δυσκολιών σε κάθε τάξη, ούτε και ο αριθμός των υποχρεωτικών τετραγωνικών μέτρων στις αίθουσες.

Τίθεται, μάλιστα, ζήτημα ασφάλειας, σε κάποιες περιπτώσεις, καθώς οι αίθουσες δεν πληρούν τις προϋποθέσεις για τη στέγαση τόσο μεγάλου αριθμού παιδιών ενώ δεν τηρείται ούτε 0 κανονισμός πυρασφάλειας σχολικών κτηρίων.

Είναι σαφές ότι κάτω από τις ποικιλόμορφες συνθήκες που επικρατούν στα σχολεία, γίνεται εξαιρετικά δύσκολο το έργο των εκπαιδευτικών, να δώσουν την αναγκαία παιδαγωγική στήριξη και βοήθεια που απαιτείται, σε μια ασφυκτικά γεμάτη αίθουσα των 25 μαθητών και ιδιαίτερα των πρώτων τάξεων της σχολικής τους ζωής, με τόσο διαφορετικές ανάγκες.

Αντί το 2025 να συζητάμε πώς οι μαθητές/τριες και ιδιαίτερα αυτοί/ές με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες θα έχουν ακόμη περισσότερες δυνατότητες εξέλιξης μέσα από την αντίστοιχη αναγκαία εκπαιδευτική παρέμβαση, το Υπουργείο απαντάει ότι αυτή η ανάγκη είναι κόστος που πρέπει να κοπεί.

Αντί να συζητάμε για αποφασιστική μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, με βάση τις θέσεις του κλάδου, έχουμε μια μεθοδευμένη επιχείρηση της κυβέρνησης για αύξηση των μαθητών ακόμα και σε περιπτώσεις που υπάρχουν διαθέσιμες αίθουσες.

Οι μορφωτικές ανάδες των μαθητών/τριών μας δεν είναι κόστος !

Οι εκπαιδευτικοί είμαστε και θα είμαστε απέναντι από επιχειρήσεις συγχωνεύσεων και βίαιες μετακινήσεις μαθητών σε άλλες σχολικές μονάδες όταν το μοναδικό κριτήριο είναι η εξοικονόμηση πόρων.

Το ΔΣ του ΣΕΠΕ Πάτρας καλεί τους συλλόγους διδασκόντων Δημοτικών σχολείων και Νηπιαγωγείων Γενικής και Ειδικής Αγωγής να αποστείλουν μέχρι και την Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025 στο mail του συλλόγου [email protected] όλες τις περιπτώσεις συγχωνεύσεων, τμημάτων με 25 μαθητές, μετακινήσεων μαθητών κλπ ώστε να έχουμε συνολική, έγκυρη και υπεύθυνη αποτύπωση των παραπάνω αρνητικών διαδικασιών και σε συνεργασία με τις Ενώσεις και τους Συλλόγους Γονέων να οργανώσουμε τον κοινό μας αγώνα, που θέτει στο επίκεντρο τις μορφωτικές ανάγκες ΟΛΩΝ των παιδιών!

Απαιτούμε – Διεκδικούμε:

• Να γίνουν δεκτά όλα τα αιτήματα των σχολείων για κατατμήσεις τάξεων με παιδαγωγικά κριτήρια.

• Ανάκληση των αποφάσεων συγχώνευσης τμημάτων και των αποφάσεων που αναστέλλουν την κατάτμηση τμημάτων.

• Να διασφαλιστεί πως το κάθε παιδί θα φοιτά στο σχολείο της γειτονιάς του.

• Μαζικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων.

• Τμήματα 15 μαθητών σε Α΄, Β΄ τάξεις και ως 20 στις υπόλοιπες.

• Τμήματα μέχρι 15 νήπια.

• Κάλυψη των αναγκών παράλληλης στήριξης για όλους τους μαθητές/τριες που έχουν τις ανάλογες διαγνώσεις.

Ο Πρόεδρος

Χρήστος Τσόγκας

Ο Γενικός Γραμματέας

Νίκος Θεοδωρόπουλος»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εθνικό Απολυτήριο: Τέλος στις Πανελλαδικές όπως τις ξέραμε - Τι αλλάζει

Το νέο σήμα που μπαίνει στους δρόμους – Τι σημαίνει η πινακίδα με το λουλούδι;

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

η ρόδα του air india και συντρίμμια
Απίστευτο: Το κάθισμα του κυβερνήτη έριξε το Boeing της Air India! Γλίστρησε προς τα πίσω...
Προκαταρκτική έκθεση αποκαλύπτει ότι μηχανική αστοχία στο κάθισμα του κυβερνήτη προκάλεσε τη φονική συντριβή της πτήσης AI-171 της Air India. Πλήρης...
Απίστευτο: Το κάθισμα του κυβερνήτη έριξε το Boeing της Air India! Γλίστρησε προς τα πίσω...
γιγάντιο καλαμάρι
Εκπληκτικές εικόνες από ένα καλαμάρι της παγωμένης αβύσσου που δεν είχαμε ξαναδεί ποτέ (Vid)
Ένα σπάνιο είδος καλαμαριού βαθέων υδάτων καταγράφηκε ζωντανά για πρώτη φορά στα ανοιχτά της Ανταρκτικής
Εκπληκτικές εικόνες από ένα καλαμάρι της παγωμένης αβύσσου που δεν είχαμε ξαναδεί ποτέ (Vid)