Thumbnail
Παρά τις προσλήψεις, τα σχολεία παραμένουν με σοβαρές ελλείψεις προσωπικού – ζήτημα χρηματοδότησης και υπολογισμών

Παρά τις συνεχείς προσπάθειες του Υπουργείου Παιδείας, η σχολική χρονιά ξεκίνησε με σοβαρά κενά σε χιλιάδες σχολεία, που απειλούν την ομαλή λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η Β’ φάση αναπληρωτών ολοκληρώθηκε πριν λίγες μέρες, αλλά ακόμη 15.351 θέσεις παραμένουν ανοιχτές, αφήνοντας πολλά τμήματα χωρίς εκπαιδευτικό προσωπικό, ειδικά στα Ολοήμερα προγράμματα και στις Παράλληλες Στηρίξεις, όπου η ανάγκη για εκπαιδευτικούς είναι επιτακτική.

Η κατάσταση αυτή δεν είναι τωρινή· πρόκειται για ένα φαινόμενο που έρχεται να προστεθεί σε δεκαετίες υποχρηματοδότησης και ατελούς σχεδιασμού. Το Υπουργείο ξεκίνησε τη σχολική χρονιά με σχεδόν 50.000 κενά, αριθμός που προκαλεί σοκ, αλλά φαίνεται πως οι υπολογισμοί αυτοί δεν αντιστοιχούν πάντα στην πραγματικότητα των σχολείων, ειδικά όταν λαμβάνεται υπόψη η δημογραφική κρίση και η αυξανόμενη ανάγκη για εκπαιδευτικούς σε ειδικά προγράμματα και μικρές περιοχές.

Στην Α’ φάση προσλήψεων που πραγματοποιήθηκε στις 4 Σεπτεμβρίου, το Υπουργείο κατάφερε να καλύψει 25.000 θέσεις, προσφέροντας μια ανακούφιση σε χιλιάδες σχολεία. Ωστόσο, η κάλυψη αυτή αποδείχθηκε ανεπαρκής, καθώς η πραγματική ανάγκη υπερβαίνει κατά πολύ τον αριθμό αυτό. Η Β’ φάση, πρόσθεσε ακόμη 11.000 αναπληρωτές, ανεβάζοντας το σύνολο των προσλήψεων στις 36.000 θέσεις.

Το Υπουργείο είχε προαναγγείλει 37.000 συνολικές προσλήψεις, αλλά τα κενά παραμένουν, αποδεικνύοντας ότι ο προγραμματισμός δεν καλύπτει πλήρως τις ανάγκες των σχολείων.

Το αποτέλεσμα είναι ότι για να λειτουργήσουν τα σχολεία χωρίς συμπτύξεις τμημάτων και χωρίς να επιβαρύνεται η διδασκαλία των μαθητών, χρειάζονται άλλες 15.000 προσλήψεις, οι οποίες προϋποθέτουν επιπλέον χρηματοδότηση, κάτι που δεν έχει εξασφαλιστεί ακόμα. Ταυτόχρονα, η πίεση για έγκαιρη έναρξη των μαθημάτων και η ανάγκη για κάλυψη των προγραμμάτων δημιουργούν τεράστια άγχος σε διευθυντές, εκπαιδευτικούς και γονείς, που καθημερινά προσπαθούν να βρουν λύσεις για να μην μένουν τα παιδιά ακάλυπτα.

Εκπαιδευτικοί που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή αναφέρουν ότι τα νούμερα είναι αμείλικτα και ότι οι προσπάθειες συμπτύξεων τμημάτων, «μαγικών» λύσεων και επικοινωνιακών χειρισμών δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την ουσιαστική κάλυψη των κενών. Επιπλέον, το θέμα αγγίζει και τις πιο ευάλωτες ομάδες, όπως οι εκπαιδευτικοί που είναι έγκυες, οι οποίοι σύμφωνα με καταγγελίες αντιμετωπίζουν επικοινωνιακή πίεση, εν μέσω της γενικότερης δημογραφικής κρίσης που πλήττει τη χώρα.

Η αναστάτωση στα σχολεία δεν αφορά μόνο την καθημερινότητα των μαθητών και των εκπαιδευτικών, αλλά θέτει ερωτήματα για τον σχεδιασμό της εκπαιδευτικής πολιτικής και την οικονομική προτεραιοποίηση των αναγκών της δημόσιας εκπαίδευσης. Γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές βρίσκονται καθημερινά αντιμέτωποι με την αβεβαιότητα, καθώς πολλά σχολεία λειτουργούν με ημίμετρα, και η πλήρης λειτουργία τους παραμένει ζητούμενο.

Όπως επισημαίνει ο Πάνος Ντούλας, καθηγητής Αγγλικής και Κοινωνικών Επιστημών, «το Υπουργείο, είτε από λάθος υπολογισμούς, είτε από αδιαφορία, είτε από σκεπτόμενη πολιτική επιλογή, ξεκίνησε τη χρονιά με σχεδόν 50.000 κενά, και παρά τις 36.000 προσλήψεις αναπληρωτών, εξακολουθούν να λείπουν 15.351 θέσεις για να λειτουργήσει η εκπαιδευτική διαδικασία κανονικά».

εκπαιδευτικά κενά

Η εικόνα είναι αμείλικτη, και η ανάγκη για άμεσες, ουσιαστικές και χρηματοδοτημένες λύσεις είναι πλέον πιο επιτακτική από ποτέ. Χωρίς αυτές, η ποιότητα της εκπαίδευσης και η ομαλή λειτουργία των σχολείων κινδυνεύουν να υποστούν περαιτέρω πλήγμα, με συνέπειες που θα γίνουν αισθητές σε όλη την κοινωνία.

H ενημέρωση του Πάνου Ντούλα στο alfavita.gr

Η Β' φάση αναπληρωτών ήρθε κι έφυγε αλλά πολλά κενά (15.351 συνολικά) παραμένουν, παρά τις προσπάθειες του Υπουργείου για αθρόες συμπτύξεις, ιδίως στο Ολοήμερο (+ Παράλληλες), κι επικοινωνιακή διαχείριση με προπαγάνδα εναντίον εγκύων συναδελφισσών (εν μέσω δημογραφικής κρίσης, έλεος!).

Δυστυχώς, για το Υπουργείο (και για όλους μας φυσικά που βιώνουμε αυτήν την κατάσταση), τα νούμερα είναι αμείλικτα:

Το Υπουργείο, θες από λάθους υπολογισμούς θες από αδιαφορία θες από εσκεμμένη πολιτική επιλογή, ξεκίνησε με σχεδόν 50.000 κενά (!).

Προσέλαβε στην Α' φάση (4 Σεπ) 25 χιλιάδες αναπληρωτές.

Προσέλαβε στη Β' φάση (χτες) άλλες 11 χιλιάδες.

Σύνολο 36 χιλιάδες προσλήψεις αναπληρωτών.

Το Υπουργείο μίλησε για συνολικά 37.000 προσλήψεις αναπληρωτών φέτος.

Για να λειτουργήσουν όμως πλήρως τα σχολεία (έτσι όπως τα υπολογίζει το υπουργείο ε; με συμπτύξεις κτλ) χρειάζονται άλλες 15 χιλιάδες προσλήψεις που απαιτούν φυσικά χρήμα.

Τα υπόλοιπα είναι λόγια του αέρα...

--

* Πάνος Ντούλας,

Καθηγητής Αγγλικής - Κοινωνικών Επιστημών,

1ο Γυμνάσιο Αχαρνών

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 12/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

xamogelo-toy-paidioy.jpg
Συναγερμός για την εξαφάνιση της 17χρονης Μαρίας Ιουλίας στο κέντρο της Αθήνας
Το «Χαμόγελο του Παιδιού» εξέδωσε Missing Alert για τη νεαρή, τα ίχνη της οποίας χάθηκαν το βράδυ της Κυριακής – Κίνδυνος για τη ζωή της
Συναγερμός για την εξαφάνιση της 17χρονης Μαρίας Ιουλίας στο κέντρο της Αθήνας
plimmyrise_nipiagogeio
Σάμος: Πλημμύρισε ξανά το σχολείο της Πορφυριάδας – Οργή εκπαιδευτικών για την αδιαφορία Δήμου και Πολιτείας
Ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σάμου καταγγέλλει χρόνιες παθογένειες και ζητά άμεσο έλεγχο ασφάλειας και αποκατάστασης του σχολικού κτιρίου
Σάμος: Πλημμύρισε ξανά το σχολείο της Πορφυριάδας – Οργή εκπαιδευτικών για την αδιαφορία Δήμου και Πολιτείας