Παρά το γεγονός ότι τα σχολεία έχουν κλείσει για τις θερινές διακοπές, ο αγώνας για ένα σχολείο που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των παιδιών δεν σταματά. Στη Θεσσαλονίκη, Σύλλογοι Εκπαιδευτικών, Ενώσεις Γονέων και ΕΛΜΕ παραμένουν ενεργοί και οργανώνουν παρεμβάσεις, απαιτώντας λύσεις σε παλιά και νέα προβλήματα της σχολικής πραγματικότητας.
Αντιμέτωποι με την πολιτική της υποβάθμισης
Η φετινή χρονιά ανέδειξε, για άλλη μια φορά, ότι η εκπαιδευτική πολιτική αντιμετωπίζει τη μόρφωση ως βάρος στον κρατικό προϋπολογισμό. Παρά τις δυσκολίες, οι συλλογικοί αγώνες εκπαιδευτικών και γονιών πέτυχαν συγκεκριμένες νίκες:
Ακύρωση συγχωνεύσεων και κατάργησης ολιγομελών τμημάτων σε περιοχές της Θεσσαλονίκης.
Διατήρηση της λειτουργίας του Διαπολιτισμικού Γυμνασίου – Λυκείου Ανατολικής Θεσσαλονίκης.
Εξασφάλιση σχολικής στέγης για τα ΕΕΕΕΚ Ευόσμου και Πυλαίας – Χορτιάτη.
Ωστόσο, οι επιτυχίες αυτές δεν μπορούν να επισκιάσουν τη συνολική εικόνα, καθώς η κυβέρνηση προωθεί έναν σχεδιασμό που ευνοεί την εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης και τη συγχώνευση σχολικών δομών.
Καλοκαιρινές μάχες για σχολεία με επάρκεια και ασφάλεια
Ενώ η εκπαιδευτική κοινότητα ζητά να αξιοποιηθεί το καλοκαίρι για επισκευές σχολικών κτιρίων, επαρκή στελέχωση και επαρκή χρηματοδότηση, η διοίκηση της εκπαίδευσης κινείται προς την αντίθετη κατεύθυνση. Στόχος δεν είναι η βελτίωση, αλλά η «εξοικονόμηση πόρων» μέσω συγχωνεύσεων, περικοπών και μετακινήσεων μαθητών.
Χαρακτηριστικά:
Μαθητές της Α’ Δημοτικού μεταφέρονται σε απομακρυσμένα σχολεία, για να δημιουργηθούν τμήματα 25 ατόμων αντί για ολιγομελή 15άρια.
Το ΙΒ (International Baccalaureate) εγκαθίσταται σε ακατάλληλα κτίρια, επιβαρύνοντας τις υπάρχουσες σχολικές μονάδες.
Μαθητές στοιβάζονται σε αποθήκες, εστιατόρια και βιβλιοθήκες, ελλείψει αιθουσών.
Καλαμαριά: Σχολεία χωρίς στέγη, παιδιά χωρίς σταθερότητα
Στον Δήμο Καλαμαριάς, η έλλειψη νέων σχολικών κτιρίων έχει μετατραπεί σε χρόνιο πρόβλημα. Οι μαθητές αναγκάζονται να αλλάζουν σχολεία, καθώς οι αίθουσες δεν επαρκούν. Το πρόβλημα επιδεινώνεται από τη μετατροπή υπαρχόντων σχολείων σε Πειραματικά, που φιλοξενούν μαθητές από άλλες περιοχές, στερώντας από τα παιδιά της γειτονιάς την πρόσβαση στην κοντινότερη σχολική μονάδα.
Η μόνη ρεαλιστική λύση, όπως υποστηρίζουν γονείς και εκπαιδευτικοί, είναι η κατασκευή τριών νέων σχολείων, ώστε να μειωθεί ο αριθμός μαθητών ανά τμήμα και να σταματήσουν οι υποχρεωτικές μετακινήσεις.
Το Διαπολιτισμικό στο στόχαστρο – ξανά
Το Διαπολιτισμικό Σχολείο Θεσσαλονίκης βρίσκεται και πάλι σε καθεστώς αβεβαιότητας. Παρά την αποτροπή της μετακίνησής του πέρυσι, επανέρχεται φέτος η πρόταση για μεταστέγασή του και λειτουργία σε απογευματινή βάρδια, σε μια εποχή που το κέντρο της πόλης προσανατολίζεται προς τουριστικές «επενδύσεις» αντί για σχολική στέγη.
Συγχωνεύσεις από την πίσω πόρτα
Η αλλαγή ορίων σχολικής ζώνης αξιοποιείται ως μηχανισμός για τη βαθμιαία κατάργηση σχολικών μονάδων. Έτσι, το κλείσιμο που αποφεύχθηκε πέρυσι σε σχολεία όπως το 13ο Γυμνάσιο και το 17ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, επανέρχεται φέτος μέσα από διαφορετικό «περιτύλιγμα», παρά τις έντονες αντιδράσεις.
Η ίδια τακτική εφαρμόζεται σε πολλές περιοχές της Κεντρικής Μακεδονίας, με στόχο την εξοικονόμηση δαπανών εις βάρος της ποιότητας της εκπαίδευσης.
Εν μέσω διώξεων και αστυνόμευσης
Εκτός από τις περικοπές, συνεχίζονται οι διώξεις εις βάρος εκπαιδευτικών που συμμετείχαν σε απεργίες και κινητοποιήσεις, ακόμη και μετά τη λήξη του σχολικού έτους. Η κλήση σε πειθαρχικά συμβούλια εκπαιδευτικών, στη Θεσσαλονίκη και τις Σέρρες, αναδεικνύει τη στοχοποίηση όσων αντιστέκονται στην κυβερνητική πολιτική.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Οι «Σεϋχέλλες» της Αττικής: Η παραλία-έκπληξη μόλις 1,5 ώρα από την Αθήνα!
Προσοχή! Ανακαλείται εμφιαλωμένο νερό λόγω πιθανής μόλυνσης
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 11/7
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ