mathites othones
Μαθητές-οθόνες: Όταν το βλέμμα χάνεται στην άλλη πλευρά του τζαμιού

«Κύριε, βαριέμαι…»
Αυτή η φράση δεν με ξαφνιάζει πια. Τη συναντώ σχεδόν καθημερινά στην τάξη. Δεν είναι ένδειξη αδιαφορίας ή τεμπελιάς. Είναι, νομίζω, ένα σιωπηλό σήμα απόγνωσης. Τα παιδιά σήμερα μοιάζουν σαν να έχουν ήδη "δει τα πάντα" πριν καν μπουν στο μάθημα. Πώς να τα παρασύρεις στον κόσμο του Σολωμού, του Θουκυδίδη ή των Μαθηματικών, όταν λίγα λεπτά πριν είχαν βουτήξει στα πολύχρωμα βάθη του TikTok;

Από το δάχτυλο που σκρολάρει, στο βλέμμα που δεν σηκώνεται

Η μεγαλύτερη πρόκληση για εμάς τους εκπαιδευτικούς δεν είναι η ύλη. Είναι το βλέμμα. Πώς να το κερδίσεις; Πώς να κάνεις τον μαθητή να σε κοιτάξει, να σε ακούσει πραγματικά, όταν η προσοχή του έχει «εκπαιδευτεί» να αλλάζει αντικείμενο κάθε τρία δευτερόλεπτα;

Δεν μιλώ θεωρητικά. Το βλέπω. Το νιώθω. Κάθε φορά που αναγκάζομαι να ζητήσω «βγάλτε τα κινητά από τα θρανία», χάνεται ένα κομμάτι σύνδεσης. Σαν να τους αποκόπτω από κάτι πολύ πιο οικείο από εμένα.

Μαθητές on/off: Εκπαίδευση σε κατάσταση αποσύνδεσης

Η διαρκής εναλλαγή, η άμεση ανταμοιβή, η ντοπαμίνη των likes – όλα αυτά επαναπρογραμματίζουν την προσοχή. Δεν φταίνε τα παιδιά. Ούτε το διαδίκτυο είναι ο «κακός λύκος». Το πρόβλημα είναι ότι εμείς, το εκπαιδευτικό σύστημα, δεν έχουμε αλλάξει τα εργαλεία μας.

Κι όμως, η τάξη δεν είναι θέατρο όπου παίζουμε μόνοι. Είναι χώρος συνεύρεσης. Και χρειάζεται να μάθουμε ξανά πώς να τους “αγγίζουμε” χωρίς οθόνες ανάμεσά μας.

Ο ρόλος μας αλλάζει – και μαζί του η παιδαγωγική ευθύνη

Δεν είμαστε απλώς μεταδότες γνώσης. Είμαστε μεσολαβητές νοήματος. Αντί να παλεύουμε να διατηρήσουμε τη σιωπή στην τάξη, ας αναρωτηθούμε: πώς μπορούμε να δώσουμε φωνή στην εσωτερική αγωνία των παιδιών; Πώς να τους δείξουμε ότι η μάθηση δεν είναι προϊόν, αλλά εμπειρία;

Ένας μαθητής μου, λίγο πριν φύγει για σπουδές, μου είπε: «Κύριε, δεν θυμάμαι όλα τα μαθήματα, αλλά θυμάμαι πώς μας κοιτούσατε όταν θέλατε να πούμε κάτι ουσιαστικό».

Αυτό είναι που μένει. Το ανθρώπινο βλέμμα. Η παρουσία. Η σύνδεση.

Ας μην εγκαταλείψουμε τη μάχη. Ας επιμείνουμε. Όχι εναντίον των οθονών – αλλά υπέρ της σχέσης, της παιδείας, του βάθους. Ακόμα κι αν χρειαστεί να φωνάζουμε σιωπηλά πίσω από ένα τζάμι.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

patronprolipsi.JPG
Το Πανεπιστήμιο Πατρών έδωσε ηχηρό μήνυμα αλληλεγγύης και ενημέρωσης στην κινητοποίηση για την πρόληψη του καρκίνου του μαστού στη διοργάνωση Pink the City 2025
Το Πανεπιστήμιο Πατρών έδωσε ηχηρό μήνυμα αλληλεγγύης και ενημέρωσης στην κινητοποίηση για την πρόληψη του καρκίνου του μαστού στη διοργάνωση Pink...
Το Πανεπιστήμιο Πατρών έδωσε ηχηρό μήνυμα αλληλεγγύης και ενημέρωσης στην κινητοποίηση για την πρόληψη του καρκίνου του μαστού στη διοργάνωση Pink the City 2025
πανεπιστημιο πατρων
Πανεπιστήμιο Πατρών: Η Patras IQ επιστρέφει επετειακά το 2026 με νέα δυναμική
Στις 27 Φεβρουαρίου – 1 Μαρτίου η 9η διοργάνωση στο Πανεπιστήμιο Πατρών, με διεθνή προοπτική και επετειακό χαρακτήρα
Πανεπιστήμιο Πατρών: Η Patras IQ επιστρέφει επετειακά το 2026 με νέα δυναμική
Μαρία Καρυστιανού, Νίκος Καραχάλιος
Καραχάλιος για Καρυστιανού: «Με φώναξε να οργανώσουμε κίνημα – Θα κέρδιζε με double score τον Μητσοτάκη» (Βίντεο)
«Ήμασταν έτοιμοι κατ'εντολή της Καρυστιανού το καλοκαίρι να ανακοινώσουμε κόμμα», υποστήριξε ο Νίκος Καραχάλιος - Νέα παρέμβαση Πλακιά: «Συνεχίζει...
Καραχάλιος για Καρυστιανού: «Με φώναξε να οργανώσουμε κίνημα – Θα κέρδιζε με double score τον Μητσοτάκη» (Βίντεο)
βιβλιο
Πολλαπλό βιβλίο: Απόρριψη πολλών νέων σχολικών βιβλίων από το ΙΕΠ - Πάνω από 15% των προτάσεων δεν εγκρίθηκαν
Τα βιβλία αυτά δεν κρίθηκαν θετικά από τις επιστημονικές επιτροπές, με αποτέλεσμα η συνολική απόρριψη να υπερβαίνει το 15% των προτάσεων
Πολλαπλό βιβλίο: Απόρριψη πολλών νέων σχολικών βιβλίων από το ΙΕΠ - Πάνω από 15% των προτάσεων δεν εγκρίθηκαν