Ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών: 22 ερωταπαντήσεις για τη συνέχιση του αγώνα
Τώρα είναι η ώρα για την αποφασιστική σύγκρουση, για να μη γίνουν τα σχολεία μας αρένες, για να μη διαλυθεί το παιδαγωγικό κλίμα, για να μην προχωρήσει η κατηγοριοποίηση των σχολείων, των εκπαιδευτικών και των μαθητών

Ο αγώνας ενάντια στην ατομική αξιολόγηση, συνεχίζεται με μεγαλύτερη ένταση.

Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας, για μια ακόμη φορά, σέρνουν στα δικαστήρια τους εκπαιδευτικούς που αντιστέκονται στα σχέδια της κατηγοριοποίησης των σχολείων μέσω της αξιολόγησης!

Το νέο αυταρχικό παραλήρημα, δείχνει ότι κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας, έχουν ηττηθεί συντριπτικά από την παλικαρίσια στάση του κλάδου, ότι η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών είναι συσπειρωμένη με τις ΟΜΟΦΩΝΕΣ αποφάσεις για ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ. Είναι ομολογία, πως δεν έχουν άλλο τρόπο να επιβάλλουν την αξιολόγηση παρά μόνο με τη δικαστική συνδρομή. Παρά τις απειλές και τους εκφοβισμούς τόσο καιρό από τα στελέχη του ΥΠΑΙΘΑ, η αξιολόγησή τους στο Α1 επίπεδο, πάτωσε και βλέποντας πως τώρα στο Α2 θα ξαναφάνε χαστούκι, προχώρησαν στην δοκιμασμένη τακτική των τελευταίων ετών.

Τώρα είναι η ώρα για την αποφασιστική σύγκρουση, για να μη γίνουν τα σχολεία μας αρένες, για να μη διαλυθεί το παιδαγωγικό κλίμα, για να μην προχωρήσει η κατηγοριοποίηση των σχολείων, των εκπαιδευτικών και των μαθητών.

Η ΕΛΜΕ Κέρκυρας προσπαθώντας να λύσει, όσες περισσότερες απορίες μπορεί, απαντάει σε μερικές ερωτήσεις, οι οποίες έχουν απευθυνθεί προς το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ.

Οι 22 ερωταπαντήσεις για την ατομική αξιολόγηση

1. Είναι νόμιμη, ως μορφή απεργίας, η απεργία-αποχή;

Η απεργία αποχή προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982 και έχει κριθεί στα δικαστήρια ως απόλυτα νόμιμη και συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή απεργίας. (Δ.Εφ. Πειραιώς 486/1995, Δ.Εφ. Αθηνών 4843/2014, Μ.Π. Αθηνών 2395/2014, Δ. Εφ. Αθηνών 559/2020). Η απεργία – αποχή χρησιμοποιείται ακόμα από την ΑΔΕΔΥ σε όλο το Δημόσιο με μεγάλη επιτυχία και καθολική συμμετοχή των εργαζομένων, χωρίς να έχουν υπάρξει διώξεις. Η ΟΛΜΕ έχει τηρήσει όλες τις προβλεπόμενες νομικές διαδικασίες που εξασφαλίζουν την νομιμότητα της απεργίας αποχής, καταθέτοντας σχετικό εξώδικο, μέσω νομικού, στην Προεδρία της Κυβέρνησης και στα υπουργεία Παιδείας, Εσωτερικών και Οικονομικών.

 2. Μπορούν να επιβληθούν οι ποινές που προβλέπονται στο αρθ. 56 του 4823/21 σε όσους/ες συμμετέχουν στην απεργία αποχή;

Τόσο το σύνταγμα όσο και η υπερνομοθεσία και οι έως τώρα αποφάσεις των δικαστηρίων συνηγορούν στο ότι η απεργία είναι κατοχυρωμένο δικαίωμα των εργαζομένων και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να παρακωλύεται με οποιονδήποτε τρόπο. Άλλωστε το άρθρο 56 του 4823/21 προβλέπει ποινές σε περίπτωση «παράλειψης καθήκοντος». Τα αρμόδια δικαστήρια έχουν ξεκάθαρα και τελεσίδικα αποφανθεί ότι η απεργία δεν συνιστά παράλειψη καθήκοντος. Συγκεκριμένα  έχει κριθεί, ότι «η συνδικαλιστική δραστηριότητα δεν μπορεί να αξιολογηθεί καθαυτή αρνητικά για την εξέλιξη του υπαλλήλου, διότι συνιστά νόμιμη άσκηση του δικαιώματος της συνδικαλιστικής ελευθερίας, κατά το άρθρο 23 παρ. 1 του Συντάγματος και το άρθρο 30 του ν.1264/1982» (ΣτΕ 444/1996, 1907/2002) και «η άσκηση ενός νομίμου δικαιώματος δεν μπορεί να ερμηνευτεί ως παράλειψη καθήκοντος ή πειθαρχικό παράπτωμα ή να συνδεθεί έμμεσα ή άμεσα με την επιβολή οποιουδήποτε δυσμενούς διοικητικού ή άλλη μορφής μέτρου εις βάρος του υπαλλήλου, καθώς κάτι τέτοιο, θα έπληττε καίρια τον πυρήνα του δικαιώματος της απεργίας, θέτοντας υπέρμετρους περιορισμούς στην άσκησή του, συνιστώντας εκ του αποτελέσματος απαγορευμένη κατά τον ν. 1264/1982 ανταπεργία».

3. Ναι, αλλά ακούμε συνέχεια απειλές: Δε θα πάρεις σύνταξη/εφάπαξ/ΜΚ/μετάθεση/απόσπαση!

Καμία από αυτές τις απειλές δεν είναι αληθινή. Λένε συνειδητά ψέματα όσοι και όσες αναπαράγουν τις παραπάνω απειλές και ο μόνος σκοπός που έχουν είναι να τρομοκρατήσουν και να εκφοβίσουν τους συναδέλφους, ώστε να μη συμμετέχουν στην Απεργία – Αποχή, η οποία παραμένει νόμιμη. Οι μόνες ποινές που περιλαμβάνει ο 4823/21 είναι η στέρηση μισθού για ένα μήνα και η καθαίρεση από θέση στελέχους –ΟΧΙ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΧΗ- αλλά σε όσους δε συμμετέχουν στην αξιολόγηση για άλλους λόγους! Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα της υποδιευθύντριας στην Κομοτηνή, η οποία παύθηκε από τη θέση της λόγω συμμετοχής στην Απεργία Αποχή και την επόμενη μέρα ΑΝΑΙΡΕΘΗΚΕ η απόφαση αυτή ως μη σύννομη! Καμία λοιπόν ποινή δεν μπορεί να επιβληθεί σε όσους και όσες συμμετέχουν στην Απεργία – Αποχή!

 4. Το Υπουργείο πήγε για μια ακόμα φορά στα δικαστήρια, με σκοπό να βγει η Απεργία-Αποχή παράνομη. Τι θα γίνει τότε;

Είναι γεγονός ότι στις 27/2 θα εκδικαστεί η Απεργία-Αποχή για να βγει παράνομη. Στη Γ.Σ. των Προέδρων των ΕΛΜΕ, στις 10 Φεβρουαρίου, αποφασίστηκε –σχεδόν ομόφωνα- η επαναπροκήρυξη της Απεργίας – Αποχής με κάθε δυνατό τρόπο. Οπότε, ακόμα κι αν βγει παράνομη, η ΟΛΜΕ θα την επαναπροκηρύξει άμεσα, ώστε να είναι καλυμμένοι όλοι οι συνάδελφοι.

5. Και μπορεί να γίνει η επαναπροκήρυξη;

Μπορεί να γίνει! Είναι χαρακτηριστικό ότι η ΑΔΕΔΥ έχει επαναπροκηρύξει πολλές φορές την Απεργία – Αποχή από την αξιολόγηση στο υπόλοιπο Δημόσιο και το κάνει κάθε φορά που ο αντίστοιχος Υπουργός Εσωτερικών, πηγαίνει την ΑΔΕΔΥ στα δικαστήρια.

6. Αν όμως βγει παράνομη;

Ακόμα κι αν βγει παράνομη, η απόφαση του δικαστηρίου ισχύει από την ημέρα της εκδίκασης και μετά. Δεν υπάρχει αναδρομική ισχύς και δεν έχουν καμία επίπτωση, όσοι έχουν υπογράψει πριν από την απόφαση.

7. Αν υπογράψω όμως, ο αξιολογητής/σύμβουλος/διευθυντής θα με βάλει «στο μάτι» και δε θα με αξιολογήσει καλά, όταν τελικά περάσει.

Ο σκοπός του Αγώνα που κάνουμε είναι να μην περάσει η αξιολόγηση και με τη μαζική συμμετοχή όλων μας δε θα περάσει! Κι αυτή είναι η ουσία του αγώνα που κάνουμε. Γιατί αν περάσει η αξιολόγηση, πάντα θα υπάρχει κάτι για το οποίο ο εκάστοτε αξιολογητής θα μπορεί να μας βάλει «στο μάτι»: Μια δουλειά που μας έβαλε και δεν την κάναμε ή δεν την κάναμε καλά, μια διαφωνία ή μια αντίθεση απέναντι στις απόψεις και τις κατευθύνσεις του! Θα είναι ένας συνεχής εκβιασμός, απέναντι σε κάθε εκπαιδευτικό, μια συνεχής πίεση και ένα συνεχές σκύψιμο του κεφαλιού απέναντι στις διαθέσεις του κάθε αξιολογητή. Η αξιοπρέπεια, η απρόσκοπτη εκπαιδευτική μας λειτουργία, η σχέση μας με τους συναδέλφους και τους μαθητές καταστρέφονται και δημιουργούνται άλλες, υποτελείς, απέναντι στους αξιολογητές.

 8. Όμως τώρα η κυβέρνηση του 41% είναι αποφασισμένη να την περάσει την αξιολόγηση.

Όλες οι κυβερνήσεις ήταν! Από τη δεκαετία του ’80 που προσπαθούν και ο κλάδος, με τη σθεναρή του αντίσταση την έχει εμποδίσει. Από την κατάργηση των επιθεωρητών και μετά, έγιναν τουλάχιστον 6 προσπάθειες να περάσει η αξιολόγηση (‘85, ‘97, ‘02, ‘10, ‘13, ‘13), με κυβερνήσεις πιο ισχυρές από την τωρινή και σε καμία περίπτωση δεν πέρασε η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, γιατί ο κλάδος ενωμένος μπόρεσε και αντέκρουσε τις επιθέσεις αυτές.

9. Αφού πέρασε η αξιολόγηση. Ποιο το νόημα; Όλη η Ελλάδα αξιολογείται.

Τα πράγματα για το Υπουργείο δεν είναι τόσο ρόδινα, όσο θέλει να τα παρουσιάσει. Στην Αθήνα έχει αξιολογηθεί ένα 10 % από τους νεοδιόριστους, ενώ στους μόνιμους το ποσοστό είναι ακόμα μικρότερο. Ακόμα και στην καλύτερή τους περιοχή, το ποσοστό φτάνει στο 40 % περίπου, όπως παραδέχτηκαν, στην τηλεδιάσκεψη που έκαναν με τους διευθυντές των σχολείων. Δεν είναι τυχαίο, ότι το Υπουργείο δεν έχει δώσει ΟΥΤΕ ένα στατιστικό για το πόσοι εκπαιδευτικοί, έχουν αξιολογηθεί μέχρι τώρα! Πόσοι από τους 25.000 νεοδιόριστους. Και για αυτό έριξαν στο παιχνίδι και το Α2 με τους διευθυντές των σχολείων για να μπορέσουν να πιέσουν ακόμα περισσότερο την κατάσταση. Αλλά ούτε κι έτσι τους βγαίνει… Και γι’ αυτό τα δικαστήρια…

10. Είμαι διευθυντής και δε θέλω να αξιολογήσω. Αλλά δεν μπορώ να συμμετέχω στην Απεργία – Αποχή γιατί θα χάσω τη θέση μου. Απλά δε θα μπω στην τάξη και θα βάλω σε όλους εξαιρετικά.

Καταρχάς ακόμα κι έτσι, συμμετέχουμε στην αξιολόγηση και το χειρότερο είναι ότι αναγκάζουμε κι άλλους να συμμετέχουν. Όπως έδειξε η περίπτωση της Υποδιευθύντριας από την Κομοτηνή, δεν μπορούν να καθαιρέσουν από θέση ευθύνης κάποιον συνάδελφο επειδή συμμετέχει στην Απεργία – Αποχή και το ίδιο αναφέρει και η νομολογία. Οπότε, η πιο υπεύθυνη και συναδελφική στάση των Διευθυντών είναι η συμμετοχή στην Απεργία – Αποχή, όπως κάνουν πολλοί Διευθυντές και πολλές Διευθύντριες στην Α΄ Βαθμια εκπαίδευση στην Κέρκυρα και ακόμα περισσότεροι σε όλη την Ελλάδα. Επιπλέον, όπως έγινε ξεκάθαρο στη τηλεδιάσκεψη του Υπουργείου με τους Διευθυντές των σχολείων, δεν μπορούν να βαθμολογήσουν όλους τους εκπαιδευτικούς του σχολείου με «Εξαιρετικά» ακόμα κι αν το θέλουν ή ακόμα κι αν το αξίζουν οι συνάδελφοι.

11. Μήπως να αξιολογηθώ τώρα να τελειώνω;

Το ζήτημα είναι ότι δε θα τελειώσει κανείς! Η αξιολόγηση ήρθε για να μείνει. Κάθε χρόνο θα αξιολογούνται οι νεοδιόριστοι, κάθε 2 και κάθε 4 χρόνια οι μόνιμοι. Κι αυτό αφορά μόνο τη ζωντανή παρατήρηση της διδασκαλίας. Στην πραγματικότητα, θα αξιολογούμαστε καθημερινά από τη Διεύθυνση του σχολείου, αφού καθημερινά θα είμαστε κάτω από ένα μικροσκόπιο και θα ελεγχόμαστε για ότι κι αν κάνουμε.

12. Μήπως να αξιολογηθώ τώρα που έχω καλό διευθυντή/σύμβουλο/τμήμα/σχολείο;

Όπως είπαμε και πριν, η αξιολόγηση δε θα γίνει μόνο μία φορά, όπου συντρέχουν οι ιδανικές συνθήκες, αλλά θα γίνεται για το υπόλοιπο της εργασιακής μας ζωής. Αλλά και πέρα από αυτό, είναι τώρα η στιγμή να σκεφτούμε και να δράσουμε συλλογικά. Να μη σκεφτούμε μόνο τον εαυτό μας, αλλά να σκεφτούμε όλους τους συναδέλφους μας, σε όλα τα σχολεία. Να σκεφτούμε τους νεοδιόριστους αλλά και τους αναπληρωτές, οι οποίοι θα είναι οι επόμενοι νεοδιόριστοι. Να σκεφτούμε, ότι δρώντας όλοι και όλες μαζί, μπορούμε να βάλουμε ένα φρένο σε όλη την αντιεκπαιδευτική πολιτική, η οποία έχει ως «αιχμή του δόρατος» την αξιολόγηση και να τη σταματήσουμε εδώ και τώρα.

13. Μπορεί να αξιολογηθεί αρνητικά υπάλληλος που συμμετέχει στην απεργία αποχή;

Όχι αφού σύμφωνα με τις προαναφερθείσες αποφάσεις του ΣτΕ κάτι τέτοιο θα παραβίαζε το συνταγματικό δικαίωμα της απεργίας.

 14. Πως συμμετέχουμε στην απεργία αποχή της ΟΛΜΕ;

Υπογράφουμε τη δήλωση συμμετοχής που έχει στείλει η ΟΛΜΕ και την καταθέτουμε στο πρωτόκολλο του σχολείου. Είναι σημαντικό τη δήλωση να την υπογράψουμε όλα τα μέλη (νεοδιόριστοι-μόνιμοι-αναπληρωτές) και όχι μόνο οι νεοδιόριστοι/ες. Η αξιολόγηση μας αφορά όλους και όλες.

 15. Από τι μας καλύπτει η συμμετοχή στην απεργία αποχή;

Από όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που προβλέπονται για την ατομική αξιολόγηση. Δηλαδή από το να μην καταθέσουμε τίποτα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΙΕΠ, από το να αρνηθούμε συνάντηση με το σύμβουλο/αξιολογητή κλπ.

16.​​​​​​​ Μας ενημερώνουν οι σύμβουλοι ότι πρέπει να τους στείλουμε μέιλ/πάρουμε τηλέφωνο.

Ο σύμβουλος ενημερώνεται με κάθε πρόσφορο τρόπο. Αν μας μιλήσει στο τηλέφωνο, του το λέμε προφορικά, αν μας στείλει μόνο μέιλ, του απαντάμε στο μέιλ ότι συμμετέχουμε στην Απεργία – Αποχή που έχει προκηρύξει η ΟΛΜΕ. Δεν μπαίνουμε στις συναντήσεις Webex, δε συνεχίζουμε την επικοινωνία με κανέναν τρόπο!

17. ​​​​​​​Μου λέει ο/η σύμβουλος να πάω να πάρω έναν φάκελο από τη ΔΔΕ.

Ο φάκελος αυτός περιέχει το πρακτικό της ατομικής μας αξιολόγησης και στο οποίο πρακτικό αναφέρεται ότι δεν πραγματοποιήθηκε η ατομική μας αξιολόγηση λόγω τη συμμετοχής μας στην Απεργία-Αποχή. Οι σύμβουλοι θέλουν να το υπογράψουμε αυτό το πρακτικό και για αυτό το καλύπτουν με ένα μυστήριο. Εφόσον έχουμε ενημερώσει το/τη σύμβουλο για τη στάση μας, δεν πάμε να πάρουμε το πρακτικό και σε ΚΑΜΙΑ περίπτωση δεν το υπογράφουμε!

18. ​​​​​​​Πότε κάνουμε στάση εργασίας;

Ο νόμος λέει ότι πρέπει να υπάρξει προσυνεννόηση με το σύμβουλο στο πότε θα έρθει να παρακολουθήσει το μάθημά μας. Επομένως, αν εμείς αξιοποιώντας την απεργία αποχή δεν δεχτούμε την αρχική συνάντηση-συζήτηση με τον σύμβουλο, δε μπορεί να έρθει στην τάξη μας, αφού δεν θα έχει συμφωνηθεί η μέρα και η ώρα της παρακολούθησης. Αν παρόλα αυτά έρθει, αρχικά δηλώνουμε ότι δε μπορεί βάσει νόμου να παρακολουθήσει το μάθημα μας χωρίς προσυνεννόηση και αν επιμείνει, για εκείνη την ώρα που θέλει να παρακολουθήσει δηλώνουμε στάση εργασίας, η οποία προφανώς είναι και αυτή απόλυτα νόμιμη και σε καμία περίπτωση δεν τίθεται θέμα πειθαρχικού παραπτώματος. Και στην περίπτωση των στάσεων εργασίας, είναι σημαντικό, ιδανικά, να συμμετέχει όλος ο σύλλογος διδασκόντων/ουσών.

 19. Οι δόκιμοι/ες εκπαιδευτικοί κινδυνεύουν ως προς τη μονιμότητά τους;

 Σύμφωνα με τον ισχύοντα Υπαλληλικό Κώδικα (Ν. 3528/2007) και το άρθρο 103 του Συντάγματος, η προστασία της συνταγματικής αρχής της μονιμότητας επεκτείνεται και στους δόκιμους δημοσίους υπαλλήλους αφού έχουν διοριστεί σε οργανικές θέσεις (διευκρινίζουμε ότι όλοι/ες οι εκπαιδευτικοί που έχουν ΦΕΚ διορισμού, κατέχουν οργανική θέση στο Υπουργείο Παιδείας, ακόμη κι αν δεν έχουν οργανική σε συγκεκριμένο σχολείο) και μέχρι την οριστική μονιμοποίησή τους απολαμβάνουν των εγγυήσεων της μονιμότητας, μη δυνάμενοι να παυθούν, παρά μόνο για λόγους που αφορούν την υπηρεσία και μόνο μετά από απόφαση του υπηρεσιακού συμβουλίου, σύμφωνα με το αρ. 40 παρ. 1 ΥΚ/2007 (επιβολή πειθαρχικών ποινών, ποινικές καταδίκες κλπ), όπως ακριβώς κι ένας εκπαιδευτικός με πολλά χρόνια υπηρεσίας.

20. Μόλις γίνω επίσημα μόνιμος/η, τότε θα υπογράψω το χαρτί της Απεργίας – Αποχής.

Το ζήτημα είναι ότι με την αξιολόγηση γίνεται η προσπάθεια, όχι να μονιμοποιηθούν οι δόκιμοι, αλλά να εισέλθουμε όλοι και όλες στο καθεστώς του δοκίμου. Το Υπουργείο ξεκίνησε την αξιολόγηση από το πιο ευάλωτο κομμάτι των εκπαιδευτικών, ακριβώς γιατί πίστευε, ότι η προπαγάνδα του θα έπιανε. Είναι σημαντικό να απορριφθεί η αξιολόγηση, από το σύνολο των εκπαιδευτικών, προκειμένου να σταματήσει. Άλλωστε, όπως ειπώθηκε και παραπάνω, οι δόκιμοι εκπαιδευτικοί, είναι κι αυτοί ΜΟΝΙΜΟΙ!

 21. Οι δόκιμοι/ες εκπαιδευτικοί μπορούν να πάρουν απόσπαση ή μετάθεση;

Ναι, για τις υπηρεσιακές μεταβολές ισχύει το ίδιο με τους/τις μόνιμους/ες εκπαιδευτικούς. Έχουν πλήρη δικαιώματα αποσπάσεων και μεταθέσεων, εφόσον τηρούν τις προβλεπόμενες προϋποθέσεις που ισχύουν και για τους/τις λοιπούς/ες εκπαιδευτικούς (υπηρέτηση οργανικής, επαρκή μόρια κλπ).

 22. Η παραμονή στη δόκιμη κατάσταση επηρεάζει τις εργασιακές συνθήκες/δικαιώματα;

Όχι. Οι δόκιμοι/ες εκπαιδευτικοί δεν έχουν καμία διαφορά με τους μόνιμους. Για όσο καιρό και αν παραμένουν δόκιμοι/ες μετράει κανονικά η προϋπηρεσία τους για όλα τα εργασιακά δικαιώματα (ωράριο, μισθολογική εξέλιξη, προσμέτρηση μορίων, δυνατότητα υπηρεσιακών μεταβολών κλπ).

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,

Αν επιτρέψουμε να υλοποιηθεί η ατομική αξιολόγηση, αυτόματα θα μεταφερθούμε όλοι και όλες στην κατάσταση της δόκιμης περιόδου, αφού η αξιολόγηση δεν γίνεται άπαξ αλλά περιοδικά ανά 2 ή/και 4 χρόνια. Άρα, το επιχείρημα του ΥΠΑΙΘ ότι πρέπει να αξιολογηθούν οι νεοδιόριστοι/ες για να γίνουν μόνιμοι/ες είναι έωλο. Όχι μόνο δεν γίνονται οι δόκιμοι/ες μόνιμοι/ες, αλλά και οι μόνιμοι/ες γίνονται δόκιμοι/ες και θα πρέπει περιοδικά να αποδεικνύουν την «αριστεία» τους.

 Καλούμες όλες και όλους, μόνιμους/ες, νεοδιόριστους/ες, αναπληρωτές/τριες και ωρομισθίους/ες να συνταχθούν μαζικά με την ΕΛΜΕ και την ΟΛΜΕ και να συμμετέχουν στην απεργία αποχή και στις στάσεις εργασίας, ώστε να αποτραπεί η εφαρμογή του νόμου 4823/21. Να μην επιτρέψουμε στην κυβέρνηση να μας μετατρέψει σε υποχείρια της και να αμφισβητεί την επιστημονική και παιδαγωγική μας επάρκεια, την οποία επανειλημμένως έχουν αποδείξει.

ΟΛΟΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΧΗ

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΙΣ 28 ΦΛΕΒΑΡΗ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τροχαίο Πειραιώς
Τροχαίο στην Πειραιώς: Μάχη για να κρατηθεί στη ζωή δίνει ο 5χρονος που παρασύρθηκε από αυτοκίνητο
Βίντεο ντοκουμέντο αμέσως μετά το σοκαριστικό τροχαίο με πέντε άτομα στην Πειραιώς
Τροχαίο στην Πειραιώς: Μάχη για να κρατηθεί στη ζωή δίνει ο 5χρονος που παρασύρθηκε από αυτοκίνητο
Νίκος Μιχαλολιάκος
Η αποφυλάκιση Μιχαλολιάκου αποδεικνύει ότι «το κράτος έχει συνέχεια»: Στο να αφήνει ελεύθερους ναζί
Από τον «χασάπη της Θεσσαλονίκης» Μέρτεν ως τον Φύρερ Μιχαλολιάκο. Το κράτος έχει συνέχεια στην απελευθέρωση ναζί
Η αποφυλάκιση Μιχαλολιάκου αποδεικνύει ότι «το κράτος έχει συνέχεια»: Στο να αφήνει ελεύθερους ναζί